روايات

رواية بيت عيلة الفصل الثالث 3 بقلم هاجر سلامة

رواية بيت عيلة الفصل الثالث 3 بقلم هاجر سلامة

رواية بيت عيلة الجزء الثالث

رواية بيت عيلة البارت الثالث

رواية بيت عيلة الحلقة الثالثة

بعد ساعتين فجأة في ضريح جامد.
رضا واسراء و حبيبة قاموا من النوم وتخضوا جامد واعرفوا ان الصوت جاي من شقه سامح.
كلهم طلعوا بسرعة ودخلوا الشقة تصدموا لقوا سامح ماسك الملاك من شعرها وبيضرب فيها وهي بيدوم دا*خليه وبتصوت.
رضا مسكت ملاك وبتحاول تبعد.
واسراء وحبيبة ماسكين سامح.
رضا…يابني اهدى بس وقولي في ايه ليه ماسك شعرها كده وايه اللي حصل ده انتم لسه مروحين دلوقتي حالا
اسراء
.اهدي بس يا اخويا وقولي في اي طيب ملاك عملت ايه

 

 

سامح بغضب شد*يد.. الخائنه الحيوانة انتم متعرفوش هي عملت ايه دي خدعتني الحقيرة طلعت مش بنت ياما.
رضا بصدمة..اييييي انت بتقول اي.
الباب بيخبط.
اسراء راحت فتحت لقيت الجيران واقفين واحد منهم في ايه يا مدام هو حصل ايه وايه الصريخ ده كله.
اسراء بتوتر.. لا والله مفيش حاجه هي بس مرات اخويا وقع عليها حله الشوربه فهي كانت بتصوت مش اكثر لكن مفيش حاجه وشكرا اوي على سؤالكم.
الناس مكنش مصدقه بس قرر ان هم يخليهم في حالهم وكل واحد راح بيته.
اسراء دخلت وفاقلت الباب.
رضا بصيت آل ملاك.. بصي انتي تقوليلي كده حصل ايه من من الاول بدل مااسيب ابني عليكي وهاخليه يموتك.
ملاك بانهيار.. حاضر والله هقولك قبل ما اتجوز سامح كنت على علاقه بواحد وهو كان قالي ان هو هيتجوزني وهيتقدملي ومره اتصل بيا وقالي ان هو تعبان ومحتاجني لانه كان عايش لوحده رحتله الشقه وشربني حاجه وساعتها محستش بنفسي غير ثاني يوم وانا جنبه ومش لابسه حاجه روحت البيت وقلت لماما كل حاجه والشخص ده اختفى ومتعرفش عنه حاجه هو دا الحصل والله.
اسراء..حقيرة بجد انتي ازاي انتي وامك تخدعونا كده لو كنت قولتلنا كنا سترنا عليكي.
ملاك. والله قلت لماما تقولكم بس هي اللي مكانتش راضيه وكانت بتسكتني.

 

 

سامح قاعد متعصب ومش طايق نفسه وقام خرج .
رضا.. ماشي يا ملاك انا هتصرف مع امك بت يا اسراء اقعدي هنا مع ملاك وانا هانزل انا وحبيبه اوعي تسيبيها.
اسراء..خاصر.
رضا وحبيبة نزلوا.
واسراء قعدة مع ملاك
اسراء. قومي يلا خشي جوه غيري هدومك وسرحي شعرك ونامي واياكي تطلعي من البيت.
ملاك..خاصر.
ملاك دخلت الأوضة عيطت وقالت حسبي الله ونعم الوكيل فيكو وفيكي يا ماما.
ولبست هدومها وسرحت شعرها ونامت وفكرت في حاجه قبل متنام وقررت تعملها.
____________________________
تاني يوم سامح دخل البيت لاقي اسراء نايمة ع الكنبة.
دخل الأوضة لاقي ملاك نايمة.
سامح قعد سرحان فيها وقال ملاك حقيقي.
ملاك صحيت لما حسيت انه في حد ف الأوضة لقيت سامح ف وشها اتخضت جامد وعيطت.
سامح…يووووووووووه هو اييي عملت حاجة دلوقتي.
ملاك..انت جاي تضربني تاني.

 

 

سامح..لا الضرب دا بعدين لاني مش فايق ليكي دلوقتي عايز انام قومي طلعي برا.
ملاك..حاضر وطلعت.
اسراء صحيت لقيت ملاك طلعه.
اسراء..ها طلعتي ليه.
ملاك..سامح عايز ينام.
اسراء..طيب تعالي معايا تحت امي بتقولك انزلي.
ملاك..حاضر هلبس ثواني دخلت لبست حاجة وطلعت نزلت مع اسراء.
___________________________
في شقة رضا.
رضا خليت ملاك تروق الشقه كلها
وعدت الايام وسامح بدا يسامح ملاك وقرب منختوبدا يكون بيحبها وملاك نفس الكلام ورضا مش بتبطل طلبات ال ملاك ومامت ملاك عرفت اللي حصل اتاسفت ليهم وقعدت ترجاهم ان هم يستره على بنتها ووافقوا وخلاص واسراء غيرانه من ملاك انه بعد اللي حصل برده حياتها حلوه ومفيهاش حاجه وبتسخن مامتها على ملاك
وحبيبه مشغوله مع دراستها.
وجي اليوم اللي غير في حياتهم كلهم.
اي اللي حصل ياتري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيت عيلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى