روايات

رواية بيت العيلة (النصيب) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم وحيدة كالقمر

موقع كتابك في سطور

رواية بيت العيلة (النصيب) الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم وحيدة كالقمر

رواية بيت العيلة (النصيب) الجزء الحادي والعشرون

رواية بيت العيلة (النصيب) البارت الحادي والعشرون

رواية بيت العيلة (النصيب)
رواية بيت العيلة (النصيب)

رواية بيت العيلة (النصيب) الحلقة الحادية والعشرون

كانت ملك نايمه و الباب خبط قامت بنوم و فتحت كان مراد الي علي الباب
ملك بابتسامة: صباح الخير يا مراد
مراد بابتسامة: قولي مساء الخير كل ده نوم احنا بقينا الضهر وكمان ساعة بظبط و يوصلوا
ملك وهي بتتوب: الساعة كام
مراد وهو بيبص في الساعة الي في ايدو : الساعة ١٢
ملك: يلهوي نمت كتير اوي
مراد: يلا ساعة ويوصلو خدي شور والبسي وانزلي
ملك: ماشي مين الي جايين
مراد: اهلك و اهلي جايين من الصعيد
ملك وهي لسه مش مستوعبه : ماشي
وقفلت الباب دقيقه و فتحت الباب تاني بسرعه
ملك: انت كنت بتقول ايه
مراد: بقول أن جايين من الصعيد
ملك بعصبية: محدش قالي لي
مراد: اهدي هما رانو عليا امبارح وانا نسيت اقولك
ملك: انا مجهزتش حاجة ولا اكل ولا اوض
مراد: اطمني داده فخرية عملت كل حاجة يلا علشان قربو يوصلوا علشان نستقبلهم انا وانتي
ملك هديت شويا: ماشي
ودخلت الوضة و مراد نزل تحت
مراد دخل المكتب و بدأ يشتغل و تليفونه رن
زياد: مراد ماجتش الشركة النهارده يعني
مراد: اهلي جايين من الصعيد مش هقدر اجي
زياد: تمام ماشي.. البضاعة هتوصل بكره
مراد: ماشي بكره هستلم البضاعة بنفسي
زياد: ماشي
وقفل التليفون و بص وره لقي ملك بتخبط
ملك سمعت اخر المكالمه و افتكرت أن مراد بيتاجر في المخدرات علشان قال بضاعة وكانت باصه و متنحه (جو المسلسلات اثار عليه 😂)
مراد بابتسامة: تعالي يا حبيبتي
ملك بابتسامة: بتعمل اي
مراد: كنت بكلم زياد في شغل
ملك اكتفت بابتسامة
مراد وهو بيقرب من ملك: سيبك من الشغل اي الحلوه دي
ملك وهي بتبص في عيونه : مراد
مراد سرحان في عيونه : عيون مراد
لسه هيقرب التليفون رن رد
مراد: نعم
البواب : الجماعة وصلوا يا بيه
مراد: ماشي
وقفل
مراد : كان نفسي نكمل اللحظة الحلوه دي بس هم وصلوا
ملك: طيب يلا
مراد: يلا
فتحو باب الفيلاه و ملك ومراد استقبالوهم
ملك سلمت علي أمه و البنات و مراتات عمامه ومراد سلم عليهم كلهم
ملك وهي بدور علي ادهم: ماما ادهم فين
ادهم وهو داخل : انا هنا يا ملوكه
ملك جريت عليه و حضنتو جامد
ملك: وحشتني اوي
ادهم: وانتي كمان وحشتيني اوي
ادهم اكبر من ملك و كان بنسباله الاخ الحنين الي مفيش منو عمرو محرمه من حاجة علشان كده بتحبو اوي
ملك : تعالو اقعدو انتو تعبتو من الطريق
يوسف و ياسين اخوات ملك التوام: لا احنا جاعنين
اخواته دول هي الي مربياهم و هما دلوقتي في ابتداي و بيحبو ملك جدا
ملك: حاضر يا قلبي خمس دقائق و السفره تكون جاهزة
دخلت ملك المطبخ
ملك: اي يا داده خلصتو ولا لسه
الداده: خلصنا يا بنتي
ملك: طيب يلا طلعو علي السفره و انا هطلع معاكم يلا
الداده: حاضر
وهم قاعدين بياكلو
سها: بس اي رايك في المفاجأة دي
ملك: حلوه اوي بس غريبه هو جدو و عمو خالد و مراتو و ستي و عمو مصطفى و مراتو مجوش ليه
ام ملك: مش هينفع ييجو يا بتي هيسيبو البيت و الارض لمين
سما: و عبير مش هتقدر تيجي علشان حامل وكده
ملك: طيب انا جهزت الوض علشان ترتاحة شويا
مراد كان متفق مع الكل علشان يعملوله الفرح مفاجأة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيت العيلة (النصيب))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى