رواية بيان العشق الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى ابراهيم
رواية بيان العشق الجزء الخامس عشر
رواية بيان العشق البارت الخامس عشر
رواية بيان العشق الحلقة الخامسة عشر
عمرو بزعيق رعبها..قولت مش هطلقك يا بيان…
راضي بزعيق،.ايييي…ملكش كبير ولا اي..هتطلقها ورجلك فوق رقبتك
عمرو عيط اوي وهدي بتعب ووجع..عشان خاطري..متعملوش فيا كدا انهارده بالله عليكم
بيان بسخريه..اه انهارده إنما لو بكرا عادي…انا بقا مش هقعد معاك لحظه واحده كمان،..نا بكرهك يا عمرو بجد
عمرو خبط رجلو اللي كانت مكس”وره في الكرسي جامد جدا..متقوليش بكرهك….متقوليش كدا
الكل اتخض من حالتو وعلي رجلو جدا….
مصطفي قام وقف..اهدي يا عمرو مالك
عمرو حط ايده ع وشو ..يعمي بالله عليك…مش عاوز اطلقها
بيان بزعيق..هو اي اللي مش عاوز اطلقها…انا عاوزه اتطلق..هو نا استبن يعني ولا اي
رغد بزعل علي حال اخوها..بيان اهدي ونبي
بيان..نتي مش عارفه حاجه..تلاقيه بس متخانق مع حبيبه فقال يشوف بيان بقا الاستبن بتاعو…وبصتلو بجرأه وحده..صح
عمرو عيط..بيان..عشان خاطري متعمليش فيا كدا…لو ليا اي غلاوة عندك متعمليش كدا وخليهم يمشو..نا محتاجلك اوي بجد
بيان مكانتش طايقه ضعفه ادامها ونفسها فعلا تحضنو لكنها ديما بتفكر نفسها باللي عملو فيها
بيان..أسفه يا عمرو….يلا بقا الماذون قاعد بقالو كنير
مصطفي..بيان..اسمعي كلام جوزك
بيان بصتلو بصدمه..نت بتقول اي يابابا
مصطفي..جوزك تعبان يا بيان واضح عليه جدا ….خليكي معاه انهارده ونشوف حوار الطلاق دا بعدين
بيان..لا طبعا انا…
قاطعها ابوها..بيان…..هتعصي كلامي……
سكتت بيان وبصت لعمرو كدا اللي كان ظاهر عليه الضعف جدا …قرب عمرو ع مصطفي
عمرو بتعب شديد..شكرا بجد
مصطفي..اتمني تكبرني يا عمرو…زي مانا كبرتك كدا…يلا يا راضي…يلا يا جماعه
رغد طبطبت ع اخوها..سلام يحبيبي………والكل مشيو …….
كان واقف ادامها وعمالين يبصو لبعض اوي….قطعت نظراتهم بيان
بيان بحده..نا داخله انام…..وجايه تمشي من ادامو مسك ايديها وقربها اوي عليه وعيونه مدمعه
عمرو بوجع..بيان ..خليكي جنبي انهارده
بيان..جنبك ازاي يعني مش فاهمه
عمرو..خليني فحضنك انهارده يا بيان
بيان بقوة..دا بعدك يا عمرو….انت ولا هتقرب مني اصلا ولا حتي هنقعد مع بعض في مكان واحد
عمرو..لي يا بيان…عشان خاطري
بيان..خاطرك اللي كان عندي خلاص راح…وخد بالك انا بس كبرت ابويا إنما صدقني انا مش هطول هنا
عمرو..جبتي القسوة دي عليا منين..
بيان بضحكه سخريه..منك…هيكون منين يعني…سيب ايدي
عمرو طبق ايده تكتر..مش هسيبك يا بيان…انا محتاجلك اوي يا بيان ….
بيان..قولتلك إنساني بقا…خلاص بيان الهبله اللي كانت بتقولك بحبك مش هي اللي واقفه ادامك دلوقتي
عمرو..انا خسرت حاجات كتير يا بيان..مش عاوز اخسرك نتي كمان
بيان..نت خسرتني من زمان يا عمرو….
عمرو..نا عملت اي لكل دا
بيان بوجع..عملت اي!!….خليتني احبك ونت مبيحبنيش..قولتلي فوشي انا بحب واحده تانيه..كنت عارف ظروفي اني تعبانه نفسيا ومراعتش دا ابدا..لا دانت كمان حكيت لواحده زبا”له زي دي ع ظروفي عشان تذلني بيها..قولتلي انا مش طايقك…لعبت بمشاعري لما تكون عاوز تقرب مني تقرب ولما تكون حبيبه معاك كويسه تبعد..تعبتلي اعصابي ..كنت بسمعك كل يوم بتكلمها وقلبي فيه سكاكين وساكته عشان عمي راضي وبس…بس خلاص بقا فاض بيا يا عمرو …تعبت منك ومن أفعالك بجد…انا بقيت اكرهك
عمرو بوجع..متقوليش بكرهك ونبي..نتي بتحبيني
بيان..كنت يا عمرو…خلاص ……ان حاولت تكلمني او تقرب مني تاني انا هلم حاجتي وهمشي..فاهم….وزقت ايده ودخلت الاوضه وقفلت عليها الباب…….
فضل واقف هو تايه ..مش مستحمل حد تاني يبعد عنو..هو كان محتاجلها اوي انهارده …مش قادر خلاص..حط ايده ع وشو وقعد عالكرسي ورجع راسو لورا بتعب شديد وغمض عينه وبتفكر في حياته هيعمل اي ….
روحت حبيبه البيت وهي بتعيط اوي
علا..اي حصل……
حبيبه بعياط شديد..عمرو شافني مع حازم يا علا ..وضر”بني أدام الناس وسابني ومشي
علا..يا خيبتك القويه وهتعملي اي
حبيبه..عمرو لازم يرجعني
علا بسخريه..وهتعمليها ازاي دي ..عمرو لا يمكن يرجعك….
حبيبه..معرفش بس اكيد في حل……
جهه الصبح خرجت بيان من الاوضه لقيتو نايم عالكرسي..بصتلو كدا شويه واتنهدت ودخلت الحمام….
فاق هو وبدأ يصحي ودعك في وشو كدا وكان بلبسو زي ما هو ومتبهدل شويه من النوم….
خرجت بيان بتنشف وشها من الميه….بصلها شويه وهي ولا كأنو موجود اصلا ودخلت الاوضه تاني وقفلت الباب….
اتوجع هو اوي انها مش واخده بالها منو اصلا…راح فتح الباب وخرج برا البيت اصلا….خرجت هي من الاوضه لما سمعت صوت الباب واتنهدت بحزن شديد ودموعها نزلت ودخلت تاني الاوضه…..
راح عمرو بأقصى سرعه لبيت معتز……
فتح معتز الباب لقاه واقف وشكلو متبهدل عكس العادي والدموع متعلقه في عينو
معتز بخضه ع صاحبو..نت كويس……
عمرو بوجع ودموع..خدني في حضنك يا معتز
معتز بقلق..نعم؟؟!
عمرو..خدني في حضنك يا صاحبى…
قرب عليه معتز وحس انو متضايق اوي وحضنو فعلا….عمرو عيط اوي في حضن صاحبو وكان معتز مش عاوز يكلمو اصلا بس فالاخر دا صاحبو بردو ميقدرش يشوفو كدا ..قلق اوي معتز…
معتز..مالك يا عمرو……
عمرو..نا تعبان اوي يا معتز
بعد عنو معتز بسرعه..تعبان ازاي يعني؟!!!
ضحك عمرو وسط دموعه..دماغك هتفضل مركبه شمال كدا
معتز بضحكه..نت مش شايف كلامك..احضني يا معتز ونا تعبان..قصدك اي يعني
ضحك اكتر عمرو ودموعه بتنزل..يخربيتك
معتز..نا كنت عارف انك هتيجي ..ملكش غيري ..بس اتمني تكون عرفت الحقيقة….
عمرو..نا اسف يا انضف حد عرفتو فحياتي..انا لا يمكن ازعلك ابدا تاني فحياتي يا معتز..يعلم ربنا نا بحبك ازاي
معتز خبط ع كتفو..تعالي يا عمرو نتكلم…..ودخل معاه وفضلو يتكلمو كتير ويعاتبو بعض وبعدها اتصالحو وبقم زي الفل…..
معتز..ونت عاوز منها اي
عمرو..مش عاوز اطلقها
معتز..متعذبهاش معاك..لو مبتحبهاش طلقها احسن
عمرو..نا مش عارف بحبها ولا لا..بس بجد مش طايق بعدها عني
معتز..صالحها يا عمرو..حسسها انك فعلا عاوزها وهي مش مجرد استبن زي ما هي فاكره
عمرو..يعني نا بحبها؟!
معتز..نت مش شايف شكلك عامل ازاي وهتموت عليها…نت بس موضوع الطلاق دا خليها تنساه….
كانت قاعده بيان في الصاله بتقلب في الفيس بوك عالتليفون..وعاوزه عمرو يجي عاوزه بس تشوفو متتكلمش معاه بس تشوفو……
رن جرس الباب قامت لبست الخمار وراحت فتحت…برقت بصدمه
بيان بصدمه شديده..عبدالرحمن!!!!!!
عبدالرحمن..اذيك يا بيان..وحشتيني………
عمرو..خلاص ماشي …هحاول اعمل كدا
معتز..وخليك حنين …متبقاش حمار كدا……
عمرو بضحكه..حاضر يعم…يلا نا هقوم امشي بقا..ونت تيجي من بكرا الشركه
معتز بضحكه..حاضر…يلا بقا روحلها……
بيان..اي اللي جابك تاني
عبدالرحمن..نا طلقت مراتي يا بيان..اكتشفت اني لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي زيك
بيان..وجاي عاوز اي
عبدالرحمن..انا عرفت المشاكل النفسيه اللي كانت حصلتلك..وعارف ظروف جوازك ونك هتطلقي….نا هتجوزك
بيان لسه هترد لقت عمرو بيفتح باب البيت …
عمرو بصدمه مين دا ….اي دااا مين دا
بيان وقفت وكمان عبدالرحمن..دا ابن عمي عبدالرحمن
عمرو جز ع سنانه ..اه وعاوز اي يعني
عبدالرحمن مد ايده يسلم عليه ….عمرو ضغط ع ايده اوي……
عبدالرحمن..نت طبعا عارف اننا كنا مخطوبين قبل كدا
بيان كانت عاوزه تسكت عبدالرحمن لأنها خايفه عمرو يفقد اعصابو…
عمرو كاتم عصبيته بالعافيه..امممم…وبعدين
عبدالرحمن..ونا عارف انكم بتطلقو..وبقولك بقا حاول تخلصنا عشان اول لما تطلقها وشهور عدتها تخلص نا هتجوزها….
عمرو برق عنيه كدا وبص لبيان بصدمه اللي كانت مش عارفه تروح فين ولا تعمل اي ..ورجع نظره تاني لعبدالرحمن بغلل و……
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيان العشق)