رواية بيان العشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم سلمى ابراهيم
رواية بيان العشق الجزء الحادي والعشرون
رواية بيان العشق البارت الحادي والعشرون
رواية بيان العشق الحلقة الحادية والعشرون
..عمرو ..حبيبه وحشتيني …….بصتلو بيان بصدمه ودموع ومبقتش عارفه تعمل اي بيان بعياط..عمرو…نا مراتك عمرو كان ماسك نفسو بالعافيه وحرفيا هيموت ويحضن بيان وحشتو ووحشه كل تفصيله صغيره فيها وحشو ريحتها اللي كانت اوكسجين بالنسبه ليه مش قادر يشوف دموعها ..بس لازم يقسي شويه عشان يوقع حبيبه ويعرف اي بيحصل وازاي عملت كدا حبيبه بتغيظها..مالك يحبيبتي اي رغد بزهق..عمرو…دي بيان مراتك عمرو ..بيان مين …انا معرفش حد غير حبيبه …… بيان الكلمة دي وجعتها اوي ومبقتش قادرة تستحمل عيطت عمرو بقا يبصلها كدا ومش قادر..هو في اي مالها ومين دي اصلا الدكتور..خلاص يا عمرو..بلاش تضغط علي نفسك … عمرو..نا مش فاكر غير حبيبه ورغد اختي وصاحبي وبس…………….. بيان بعياط اكتر..خلاص يعمرو كفاية…وجعتني قلبي…. حبيبه بضحكه..سلامة قلبك يا حبيبتي سلامتك…ممكن تسيبني مع حبيبي شوية……بيان اتعصبت اوي..ومبقتش متخيله ان عمرو خلاص كدا هيكون بعيد عنها بيان بزعيق شديد..بقولك اي يبت نتي …انا علي اخري اصلا..حلي عني دلوقتي الدكتور..ياجماعه….مينفعش كدا..لو سمحتي يا مدام بيان ممكن كلمتين……….. بيان بسرعه وغيرة..مش هسيب جوزي انا..كان عمرو مبسوط بحبها الدكتور..هما كلمتين بس معلش بيان..قولت مش هسيب عمرو مع البت دي مهما حصل….. رغد..يحبيبتي طب اهدي بس شوفي الدكتور عاوز اي……………. بيان بعياط بحرقه..مش قادرة يا رغد…انا اصلا مش متخيله ان عمرو مش فاكرني نتي فاهمه رغد طبطبت عليها..معلش يا روحي ….روحي بس وخير انشاءالله اتنهدت بيان بحزن ودموعها نازله وخرجت مع الدكتور…… حبيبه بصت لرغد كدا بقرف..ممكن تسيبيني انا وعمرو مع بعض شوية عمرو بص لرغد..روحي يا رغد…….رغد بصتلها بقرف وخرجت ونبقاش حد غير حبيبه وعمرو وبس في الاوضه……..قربت حبيبه اوي منو وهو حرفيا مكانش طايقها جنبو ولا يشوفها…… عمرو..وحشتيني اوي علفكره حاسس اني بقالي كتير مشوفتكيش حبيبه بدلع..نت اكتر والله..وحشتني عمرو..انا…مش عارف اي حصلي ولا مين عمل فيا كدا..ومين الهبله اللي عمالة تعيط وبتقول اني جوزها دي ..هو نا اتجوزت حد غيرك حبيبه بتمثل الزعل..اه ..ابوك خلاك تتجوزها غصب عنك بس نا ونت زي محنا يعني موعدناش عن بعض عمرو..وهو نا عمري اسيبك بردو..بس انا شاكك في الواد حازم نتي عارفه انو بيكرهني عشان نتي بعد ما سيبتيه بقيتي معايا وكدا حبيبه خافت يحط حازم في دماغو ويروح يتخانق معاه فلازم يحكيلو كل حاجه…… حبيبه بتوتر..لا ابدا..دا…احم..حتي حازم نسيني خالص…نت عارف انا شاكة في مين ..عمرو بقا مستني ياترا هتقول مين ودماغها دي اي عمرو ..مين قولي بسرعه حبيبه..عبدالرحمن ابن عم بيان…. عمرو لنفسه..اه يبنت الكل”ب يخربيت دماغك دي يشيخه عاوزاني ابعد عن حازم عشان متقوليش اني شوفتكم وكمان عاوزاني أشك في عبدالرحمن اروح انتقم منو عشان تبقي خلصتي من الدليل اللي عليكي ..انا كدا اتاكدت انو انتي وعبدالرحمن اللي عملتوها عمرو..بيان مين ..ومين عبدالرحمن دا..اخوها ولا اي حبيبه..بيان اللي المفروض مراتك دي وعبدالرحمن دا ابن عمها وكان عاوز يتجوزها وكدا فاهم عمرو..اه فهمت…..طب خلاص اخم حاجه اني لازم اطلق البنت دي عشان نتجوز انا ونتي ..حبيبه مبقتش مصدقه نفسها من الفرحه. حبيبه بصدمه فرحه..انت قولت اي عمرو..هتجوزك يا حبيبه..انا بحبك نتي وبس …..حبيبه قربت منو وحضنته اوي وهو مكانش طايقها اصلا ومقروف منها ومن حضنها ..مبادلهاش الحضن لكن هي مركزتش ..هي مش مركزه غير في جوازهم وبس…………..كانت بيان قاعده مع الدكتور الدكتور..حضرتك مش هينفع…مش هينفع نفكر بحاجه غصب عنو خالص ..بيان عيطت اوي بيان..ونا مش هقدر ان البت دي تقرب منو اكتر من كدا مش هقدر معتز بقا واقف بيقول لنفسه..يبختك بجد يا عمرو بواحده زي دي بتحبك وبتخاف عليك اكتر من نفسها ….ربنا يحفظكم لبعض بجد…..وبص لرغد كدا..وربنا يكتبلي بنت الحلاااال فضلو يتكلمو شويه مع الدكتور رغد..بيان نا لازم اروح عشان بابا لو عرف حاجه هتبقي مص”يبه بيان بقلق وتعب..طب اوعي يعرف حاجه…عمي راضي تعبان يا رغد رغد..متقلقيش…متيجي تروحي معايا……..بيان بصتلها كدا بيان..عاوزاني اسيب عمرو يا رغد رغد..مقصدش بس..هو يعني..احم بيان بزعل ودموع..قصدك انو مش فاكرني وكدا…حتي لو كدا…عمرو هيفضل جوايا ..انا مقدرش اسيبك ولا ابعد عنو..انا وعمرو عدينا مرحلة العشق با رغد.اكيد هيفتكرني…انا واثقه…واثقه والله معتز اتنهد..والله يا بيان نا عرفت ان ربنا بيحب عمرو انو رزقو بواحده شكلك…نتي عارفه..اللي زيك خلاص خلصو…وبص لرغد كدا…الناس دلوقتي بقت مفترية والله صدقيني…..رغد فهمت ان الكلام عليها…بصتلو بقرف كدا رغد..نا همشي بقا…………………. بيان..هتروحي ازاي دا الفجر إذن رغد..هو السواق روح ولا اي معتز..اه روح..عالعموم انا هوديكي رغد..لا متتعبش نفسك هاخد تاكسي …بصلها عمرو كدا عمرو.. هو نتي شيفاني هالة ولا شيرين…نتي مجنونه اسيبك دلوقتي في وقت زي دا ..ضحكت رغد بخفه وبيان ضحكت بخفه وسط دموعها الشديده..خلاص يا رغد…يلا روحي معاه عشان متتاخريش ونا هبقا اطمنك رغد..ماشي..وحضنتها وخرجت مع معتز………فضلت بيان قاعده برا الاوضه..حست انها عاوزه تشوفو وتشم نفسه وريحته وتحضنو..تطمن انو جنبها ومعاها… بيان..هو ينفع ادخلو يا دكتور الدكتور..ايوه بس الآنسة دي لسه معاه جوه….بيان ملامح وشها اتغيرت…لسه معاه جوه…كل دا ولسه معاه جوه ..مقدرتش تتمالك نفسها وفتحت الباب بسرعه لقيتها قاعده كدا ادامو وبيتكلمو وحبيبه ماسكه ايده….بصتلهم بيان كدا وعنيها بتطلع نا”ر..بصتلها نظرة بمعني نتي بتعملي اي عمرو..مالك يا بيان….بيان مبقتش لعمرو وكانت واقفه كدا بتخبط رجلها في الأرض…حبيبه بصتلها بقرف..مش عارفه ياحبيبي مالها.. بيان بغلل شديد وزعيق سمع المستشفى كلها..حبيبك!!!!!..حبيب مين يا و”سخه نتي…هاااااا….وجريت عليها مسكتها من شعرها ورمتها عالارض وفصلت تضر.ب فيها بغلل شديد وحبيبه بتصرخ لكن محدش كان جهه لسه…عمرو قام بسرعه من عالسرير وكان بيشد بيان لكنها بتضر”بها بمنتهي الغلل..عور”تلها وشها كلو وبهدلتها شعرها وكل حاجه…عمرو شال بيان من فوقها كدا وكان حاضنها وهو شايلها
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيان العشق)