روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الخامس 5 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الخامس 5 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الجزء الخامس

رواية معشوقه الأسد البارت الخامس

معشوقة الأسد
معشوقة الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الخامسة

البارت الخامس
وصلنا عند اسد وهوا جاي يطلع سمع صوت خبط ورزع تحت وصوت ضرب ناار رد يشوف فيه اي
فتح اسد الباب واتفاجئ بوجودك اكبر عدو من كبائر اعداؤه ايوه اللي جه في بالكم الصخري ومعاها الشرطه
اسد ببرود اعصاب… نعم في اي ي حضرت الظابط
الظابط بهدوء… بص ي اسد بيه الراجل ده جاي بيتهم حضرتك انك مخبي بناته واحنا مصدقناش حاجه زاي كده بس انت عارف ان ده شغل قانون
اسد بنفس الهدوء… واحنا من امتي في شرطه بتدخل القصر ده ولا بنخطف حد
الظابط… والله احنا قناله كده بس هوا مصر علي انك خاطف بناته علي العموم انا واثق فيك ي اسد بيه يلا ي جماعه من هنا
ومشي الظابط وفضل سعيد واقف مع اسد
اسد… حسابك تقل معايا اووي انت واللي معاك
سعيد… وانا مش هسكت غير لما اجيب بناتي
اسد بسخريه… ليه خايف عليهم مثلا
سعيد… والله دوول بناتي وانت ملكش دعوه بيهم
اسد… بكره الحساب يجمع وعلي فكره اوعي تنسي اني ممكن انسي دخولك هنا بالشرطه عليا دانت عملت اللي محدش يعرف يعمله وانا طبعا لازم اكفاءك
محروس الاسم ده ندي بيه اسد
محروس البواب… نعم ي اسد بيه
اسد باشمازاز… خد الزباله دي ارميها بره
ودخل اسد علي صوت سعيد والله مانا ساكت ي اسد
دخل اسد وقفل الباب وراه وليس جاي يطلع لقي الباب خبط تاني
اسد… انا عارف ان اليوم ده مش معدي
نزل فتح لقي الاوردر خده وطلع فوق دخل اوضته
دخل اسد اوضه الرياضه تاني وقعد. يلعب بغل
اسد بيكلم نفسه… انت حكايتك غريبه ي اسد ليه مسلمتهاش لابوها وريحت نفسك من المشاكل اللي بينك وبين الراجل ده مع انك انت بتكرهه علشان هوا بيشتغل مع اكبر اعداء ليك وحاول يوقعك اكتر من مره ولا يمكن علشان رهف اتحايلت عليك وانت وعدتها بس انت ي اسد معملتش كده غير لهدف واحد هوا حبك ليها انت حبتها ي اسد بس بتكابر ايوه بتكابر ازاي واحد من كان بيكره صنف الستات كلهم يحب ازاي زفر اسد بغلب عن اللي هوا فيه وليس طالع من الاوضه لقي حد بيخبط
اسد… انا مش قلت ام اليوم ده مش معدي
فتح اسد الباب وياريته ما فتح لاقاها عشق
عشق بكسوف… ايه اللي انت لابسه ده روح غير وانا جعانه انت نسيت وسابته بدون رد ومشت
غير اسد وراح خبط عليها
اسد… يلا علشان ناكل
عشق بكسوف… طيب تمم هناكل فين
اسد… عندي في الانتريه اللي جوه جناحي
عشق… طيب يلا
وذهب كلا من عشق واسد الي جناحه الخاص بيه
اسد حب يفتح اي موضوع معاها تحكيله عن قصه حياتها علشان يفهم الموضوع اكتر
اسد… عشق
عشق… نعم
اسد.. احكيلي اي حكايتك انتي واختك
عشق وقد عبس وجهها واحمر من كثره الخنقه
اسد بخوف… عشق في اي خلاص متقليش حاجه وقام جبلها مايه علشان تهدي
عشق… بص ي اسد بيه انا هحكيلك كل حاجه من ساعت ماكنت صغيره واوعي للدنيا
اسد بمقاطعة… معلش بس علي مقاطعتي ليكي ي ريت بلاش بيه دي اسمي اسد بس
عشق بابتسامه… حاضر ي اسد
اسد بنفس الابتسامه فكم حب اسمه من فمها الجميل… قولي
عشق… انا لما كنت صغيره
فلاش بااك
كان دايما سعيد بيض-رب ام عشق ورهف واسمهم اسمها وفاء
سعيد بغضب وزعيق… يعني اي عايزه تشتغلي ليه خروف انا في البيت
وفاء ببكاء من شده الالم… انا مقلتش كده ي سعيد انا عايزه اوفر لعيالي كل اللي محتاجينه
سعيد بغل… اسكتي توفري لعيالك قال ونزل فيها ض-رب
وعشق ورهف علي جمب شايفين امهم بتضرب بوحشيه وبتنز*ف د-م من كل حتة في جس-مها بسبب المفتري ابوهم
عشق راحت جري علي ابوها ببكاء… بابا بلاش تضرب ماما احنا بنحبها
سعيد بغضب زق عشق ونزل ض-رب فيها هيا كمان
وجينا في فتره ودي الوقت اللي اتسبب فيه موت وفاء
كانت في ناس عايزه تقتل سعيد ودول كانو من رجالت ابو ايهاب الدمنهوري
جه الدمنهوري هجم علي البيت بوحش-يه… هوا فين انت فين ي صخري بتتخبي ورا النسوان اطلع
طلعت وفاء علي صوت الزعيق
وفاء… اي ده في اي
الدمنهوري باعجاب فكم كانت جميله بالرغم من دبلانها… فين جوزك ي قمر
وفاء…. احترم نفسك جوزي مش هنا
الدمنهوري…. والله ده انا كنت بقول عنك محترمه طلعتي كده يعني طيب ي قطه لو مقلتيش فين جوزك والله لح*رش رجالتي عليكي مش هي-سيبو فيكي حت-ه
وفاء بخوف… والله هوا مش هنا وليس مكملتش الكلمه شاور الدمنهوري لرجالته وقامو باغت-صاب وفاء امام طفليتها عشق ورهف اللذان كانو يصرخون مما راؤه
وبعد قليل مشي الدمنهوري وساب وفاء ساي-حه في دم-ها كانو عشق ورهف يبلغون من العمر عشق 6ورهف 5
وماتت والده عشق ورهف اتي سعيد من بره
سعيد.. ايدا مالها امكو بص عليها لاقهاميتهوكان عرف الحكايه كلها من عياله
بصلها سعيد بغضب…احسن ربنا ريحني منك واحده حشريه وراح دفنها وسط عياط عشق ورهف
بااااك
عشق بعياط…وطول عمرنا واحنا شايفين الزل معاه عمره ما حسسنا بالحنان وراح جايبلي انا واختي عرسان قبل ما نهرب بيوم وكان عايز يجوزني لايهاب واحد من رجالته وده تقريبا ابن الدمنهوري
كل هذا ما حكته عشق وكان يقع علي اذن اسد كالصاعقه هل يعقل ان يكون اليوم وقع له جميع اعداؤه في آن واحد فهو لا يصدق انه سوف سينتقم من كبائر اعداؤه
اسد باطمانان…بس ي عشق متخفيش وحيات رحمت ابوايا وامي لابكي كل واحد بكاكي ونيمك انتي واختك زعلانين
عشق بخجل…شكرا ي اسد بس انا مش عايزه اتعبك وانا عارفه اني لما طلعت ساعت لما كنت في المطبخ هوا اللي كان جاي صح
اسد…صح بس محدش يقدر ياخد حاجه بقت خلاص بتاعتي
عشق بدون فهم…يعني اي وحاجه اي
اسد وقد انتبه لكلامه….لا قصدي يعني انك بقيتي في حمايتي ومحدش يقدر يقرب منك
عشق بشكر…انا مش عارفه اقولك اي بس مش عايزه اورطق
اسد…ي ستي دوول اكبر اعداء ليا وبعدين من ضمنهم ابوكي متخفيش انا هاخد حقي وحقكو
عشق…ربنا يسترها انا هقوم انا سلام
اسد بابتسامه…سلام
في جههه ما سعيد قاعد مع ايهاب
ايهاب…اي ي حج سعيد كان كلام عيال
سعيد..اي الهبل ده انا هعمل اي هما اللي هربو
ايهاب بشر…انت عارف اني بحب عشق ولو تحت الارض هاجبها
سعيد…انت محسسني اني مهربهم قصد
ايهاب بسخريه…وليه لا
سعيد…انت اتجننت رسمي انت عارف قد اي انا عايز اخلص منهم ي ريتهم كانو غارو في اي داهيه ومكانوش راحو وقعو في ايد اقوي حد اللي الكل بيترعب منه
ايهاب….انا هجبها يعني هجبها سلام
ورحل ايهاب واخذ سعيد يفكر… انا عارف اني بلعب في عداد عمري
مر اسبوع علي جميع ابطالنا بسلام وعشق ورهف اندمجو مع العايله وحبو الكل والكل حبهم وقربو من وعد شويه وبقو صحاب جداا
وفي المساء رجع اسد من الشركه وهوا داخل سمع صوت ضحك عشق راح مصدر الصوت لاقاها قاعده مع مراد ووعد ونازلين ضحك
اسد غضب جداا لما شافها بتضحك مع اخوه اجل انه بدايه العشق ي ساده وتخيل عندما بعشقك الاسد فليس لك مفر للنجاه
اسد بغضب….طيب متضحكوني معاكم بدل مانتو صوتكو جايب اخر القصر
وعد…في اي ابيه احنا بيهزر انا وعشق ومراد محصلش حاجه
مراد…في اي ي اسد حد يدخل علي حد كده
اسد بغضب…اخرس انت وبعدين عشق هنا ضيقه اوعي تتجاوز حدود الادب معاها سامع
حزنت عشق من حديثه وذهبت علي اوضتها
وعد بزعل علي زعل عشق فكم احبتها…ينفع كده ي ابيه اهي زعلت انت ليه مصر تجرحها
بصلها اسد بغيظ وسابها ومشي
اسد في اوضته…ايه اللي انا هببته ده انا لازم اعتزرلها ياااه معقول انا خايف عليها حتي من اخويا ده انا بخاف عليها من نفسي انا حاسس اني اعرفها من سنين مش من 3 اسابيع ي تري ي عشق حياتك معايا عامله ازاي هتتحملي خوفي وعشقي ليكي ولا اي دانا معرفكيش من فتره وتعلقي بيكي وصل العشق ربنا يسترها
وغير ودخل أوضةالرياضه لعب شويه وطلع رايح المطبخ ياخد مايه علشان ينام في نفس الوقت كانت طالعه عشق رايحه تجيب مايه من المطبخ وكانت لابسه فستان ازرق قصير شويه مبين رجلاها من تحت وفارده شعرها وحاطه روج ونازله دخلت المطبخ وليس بتفتح التلاجه لقت اسد في وشها اسد اول ما شفها اتمسمر مكانه
اسد بغضب…ايه اللي انتي لابساه ده انتي مفكره مافيش حد معانا في البيت ولا اي
عشق وقد طفح بيها الكيل….انا مش عارفه كل شويه تزعق ليه مانا كول عمري بلبس كده وبعدين يخص حضرتك في اي لبسي
عشق بخوف…اي ده انت بتق-رب كده ليه
اسد ومازال يقرب منها حتي التص-قت بالحائط
اسد بغضب…لحظه وتشيلي اللي انتي حاطها ده
عشق بغضب…وانت مالك ي اسد وليس مكملتش كلمه اسد لقت اسد خد*ها في قب-له غاضبه قد هزت كيانها وهزت كل ما بها قبلها اسد حتي احس بدم-اء في فمه فبعد عنها
عشق بعياط…وهي بتكح انت غبي في حد يعمل كده
اسد بغضب اكبر…ايوه انا ولو شفتك حاطه او لابسه كده تاني متلوميش غير نفسك
وسابها ومشي اخدت عشق انينت الماء وطلعت علي اوضتها
اسد وهوا ماشي في الطرقه سمع صوت جاي من اوضه وعد فاستغرب هي بتكلم مين في الوقت المتاخر ده وقرر اسد يشوف اخته بتكلم مين
دخل اسد وفتح الباب علي وعد
وعد بخوف…اي ده اسد؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى