روايات

رواية بنت يتيمة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمد

رواية بنت يتيمة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمد

رواية بنت يتيمة الجزء الخامس عشر

رواية بنت يتيمة البارت الخامس عشر

بنت يتيمة
بنت يتيمة

رواية بنت يتيمة الحلقة الخامسة عشر

*في صباح يوم جديد
غزل كانت لسه بلبسها الي خرجت بيه وسليم مكنش جنبها
غزل بخوف : سليم
قامت غير لبسها ونزلت من اوضتها.. شافت سميره قاعده في الصالون
قربت منها : خالتو هو فين سليم
سميره ببتسامه : صباح الفل.. سليم قال انو رايح مشوار وراجع مش هيتاخر
غزل : طب لي مش صحاني وقالي
سميره : محبش يقلقك
غزل : هو اي الي حصل معايا امبارح انا مش فكرا غير اني كنت في العربيه
سميره ضحكت : نمتي
غزل : نمت؟
سميره بضحك : ايوا نمتي في العربيه وسليم شالك وطلعك الاوضه
غزل ضحكت : نمت كتير اوي
سميره : شكلك كنتي تعبانه.. يلا ي حبيبتي قومي افطري
غزل : مليش مزاج ي خالتو
سميره باصرار : لا ي غزل مينفعش قومي افطري يحبيبتي

 

 

 

غزل : حاضر
*عند سليم في المخزن
سليم بيضرب سامر بقوه
سليم بغضب : ايدك دي هقطعهالك عشان لمستها بس
وضربو بالبوكس جامد
اياد بضحك : يبني اهدي بقا
سليم : متقوليش اهدي
اياد بضحك : الواد هيموت
سليم بعد عن سامر
اياد بضحك : اهدي بقا كدا
سامر بتعب من الضرب : هي الي كانت بتوقعني هي الى قالتلى عايزه تيجي معايا واول ما شافتك صوتت
اياد : يبني اتكتم هيموتك
سليم قرب من سامر : عيد كدا تاني
اياد بضحك : البس ي سوسو
سامر خاف من نظرات سليم وسكت
سليم بزعيق : عيد الى قولتو
سامر بخوف : لا مقولتش حاجه
اياد ضحك اكتر : هموت
سليم تليفونو رن وكانت غزل… خرج برا المخزن
سليم : الو ي حبيبتي
غزل بخوف : انت فين ي سليم
سليم : اهدي ي حبيبتي انا في مشوار مع اياد وراجع
غزل اتنهد : طيب هترجع امتى
سليم ابتسم : وحشتك
غزل : بطل رخامه انت فين
سليم كشر : يعني موحشتكيش
غزل ابتسمت : انت بتوحشني وانت معايا ي سليم شوف بقا وانت بعيد
سليم ابتسم : بحبك
غزل : وانا بحبك
اياد جه من ورا سليم : تيراراررا
سليم : سلام ي حبيبي دلوقتي ونص ساعه وجاي
اياد : سلام ي غزولا
سليم قفل مع غزل وبص لاياد
سليم : غزولا

 

 

 

اياد : ايوا
سليم بصدمه : انت بدلع مراتي قدامي وبتبجح كمان
اياد ابتسم : ايوا عادي
سليم : اياد هضربك
اياد : خلاص هبقا ادلعها من وراك
سليم : يصبر ايوب
اياد : ايوب ماتت ي سولوم ادعيلو بالرحمه
سليم : خفه.. يلا انا همشي عشان غزل قلقانه
اياد : ابي سليم
سليم بصدمه : ابي.؟
اياد : انا عايز اتجوز ي ابي
سليم حط ايدو علي كتف اياد : بص ي اياد يبني انا عشت وشوفت كتير اوي وانا من نظري انك متنفعش في الجواز
اياد ضحك علي طريقة سليم : لا هنفع متقلقش
سليم : طيب ما تتجوز
اياد: ايوا ما انا عيزك تيجي معايا انت وغزل وسميره
سليم : اديني سبب واحد يخليني اعمل كدا عشانك
اياد : مش هقرفك كل شويه ومش هفضل ارن عليك
سليم بتفكير : انت صح
اياد : خلاص اخر الاسبوع نروح لمامت فريده
سليم ببتسامه : ماشي
عدا الاسبوع وجه اليوم الى هيروحو في لمامت فريده
(في الاسانسير)
سليم : فين الورد او الشكولاته الى هتدخل بيها علي الناس
اياد بستغراب : اعمل بيهم اي
سليم : انت مجبتش حاجه بجد
اياد : هو كان لازم اجيب
سليم : يلا نرجع الواد هيشلني
اياد : طب استنى

 

 

 

سليم بستغراب : هتعمل اي
اياد : في سوبر ماركت تحت هنزل اجيب توفي وشبسي وشكولاته من تحت فريده بتحبهم
سليم بصدمه : انت بتتكلم بجد
اياد : اه والله هنزل
سليم : دا بينو هيبقا مرار طافح
غزل بضحك : يالهوي هموت.. خلي ينزل ي سليم
اياد : اهو غزولا موافقه
سليم بص لاياد : اتلم وعدي يومك بدل ما يبقا يوم اسود عليك وعليها وعلي الناس هما كمان
اياد : لا ونبي خلاص سكت اهو
الاسانسير اتفتح قدام شقة فريده
غزل لسه هتطلع من الاسانسير واحد كان هيخبط فيها
الشخص : اسف… اي القمر دا
سليم قرب من الشخص ولسه عيونو علي غزل : مين دي الى قمر
الشخص(شاور علي غزل) : دي
سليم شدو من هدومو ودخل بي الاسانسير.. وفضل يضرب في وبعد وقت سليم خرج من الاسانسير
اياد بضحك : الله يخربيتك
سليم بغضب : يلا ادخل عشان انا علي اخري
غزل : مكنش لي داعي تعمل دا كلو ي سليم
سليم بغضب : واحد بيعاكس مراتي وعيزاني اسكت اركب اريل بالمره
غزل بضحك : طيب اهدي
اياد خبط علي بابا شقة فريده.. ومامتها هي الى فتحت
ورحبت بيهم جدا
مامت فريده : اهلا وسهلا اتفضلو
اياد ببتسامه : اهلا بيكي (شاور علي سليم) دا سليم السيوفي صحبي (وشاور علي غزل) ودي مدام غزل سليم السيوفي
مامت فريده ببتسامه : نورتو
غزل ببتسامه : بنور حضرتك .. فين عروستنا
مامت فريده : في اوضتها.. تعالى ادخلي ليها
غزل ببتسامه : طيب هي فين اوضتها
مامت فريده (شاورت علي الاوضه): دي ي حبيبتي
غزل قامت وراحت الاوضه بتاعت فريده وخبطت
فريده : ادخلي ي ماما
غزل ببتسامه : عروستنا القمر
فريده بفرحه : غزل اتفضلي..بحسبك ماما
غزل ببتسامه : زي القمر
فريده بتوتر : بجد
غزل ببتسامه : والله شكلك يجنن ربنا يحميكي

 

 

 

*برا عند مامت فريده وسليم واياد
سليم : احنا جيين نخطب فريده لاياد
مامت فريده : فريده قالتلى وانا موافقه وهي كمان موافقه
اياد : بس انا عايز اكتب الكتاب اخر الشهر
مامت فريده : بالسرعه دي
سليم ببتسامه : مش بسرعه ولا حاجه عيزين نفرح بيهم
اياد بهمس : كداب عايز تخلص مني
سليم بهمس : اخرس انت مش وقتك
مامت فريده : ناخد راي فريده الاول علي موضوع كتب الكتاب وانا ميهمنيش غير سعادت بنتي
وقامت راحت تجيب فريده
مامت فريده دخلت الاوضه : جهزتي ي حبيبتي
فريده بتوتر : ايوا ي ماما
طيب روحي المطبخ انتى وغزل عشان تقدمي العصير
فريده بتوتر : حاضر
مامت فريده قربت منها وعيونها دمعت : كبرتي ي حبيبتي وبقيتي عروسه زي القمر
فريده حضنت مامتها : ربنا يخليكي ليا ي ست الكل
*برا عند سليم واياد
اياد : فينك ي سميره كان نفسي تكوني موجوده
سليم : كانت عايزه تيجي بس تعبت شويه
اياد : بعد ما نمشي هروح اشوفها
مامت فريده جت : نورتوني ي حبايبي
اياد : البيت منور باهلو ي حماتي
مامت فريده وسليم ضحكو
*عند فريده وغزل في المطبخ
فريده : هعملها ي غزل
غزل : بلاش ي بنتى
فريده باصرار :……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بنت يتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى