روايات

رواية بنت يتيمة الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية بنت يتيمة الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية بنت يتيمة الجزء الثالث

رواية بنت يتيمة البارت الثالث

بنت يتيمة
بنت يتيمة

رواية بنت يتيمة الحلقة الثالثة

غزل وهى بتنضف الاوضه شافت صندوق استغربت اول مره تشوفو فتحتو واتصدمت لما لقت عروستها إلى كانت بتحبها وهي صغيره وعلطول معاها فرحت جدا وشافت صوره تحت العروسه كان في صوره لمامتها ومعاها واحده
غزل : مين الى مع ماما دي ياترا.. هروح اسأل بابا
خرجت غزل من الاوضه وراحت عند حسين وسالتو
غزل : بابا مين الى مع ماما دى
حسين ببرود : دى اخت امك
غزل : طب لي مش بشوفها ولا هى بتيجي تشوفنى
حسين بنفاذ صبر : وانا اعرف منين روحي شوفى كنتى بتعملي اي
غزل مشيت وهى زعلانه ولفت نظرها حاجه مكتوبه ورا الصوره
شافت عنوان بيت فرحت جدا
غزل : دا في عنوان اهو يعنى اخيرا ممكن امشي من هنا وهي خالتي يعنى احن عليا من هنا بس هعمل اى وهروح ازاى دا في القاهره
غزل بعد تفكير قررت انها تستنى لغايت ما يناموا وهتاخد فلوس المكافئه بتاعت شغل باباها وتمشي
فعلا غزل عملت كدا بس كانت ندمانه وزعلانه انها خدت فلوس باباها بس هى غصب عنها
فضلت تسأل ازاى تروح القاهره وراحت محطه القطر وركبت القطر بتاع القاهره وطول الطريق تفكر ف الي مستنيها وبعد فتره وصلت
وراحت للعنوان إلى مكتوب علي الصوره
وصلت للمكان وخبطت وفتحت ليها وحده كبيره في السن
غزل بدموع : انتى خالتو
*في بيت سليم
قعدين في الصالون هو واياد
سليم : يبنى احنا بقينا 11 بلليل مش هتغور بقا امال انت اشتريت شقه النهارده لي
إياد بدلع : لا هنام جنبك ي حبيبي
سليم : يالهوى لا
إياد : لي بس ي سليم دا انا بحبك
سليم : حبك برص يشيخ يعع
دخلت عليهم سميره
سميره : مش عارفه لي ي إياد عايز تقعد هناك لوحدك خليك هنا مع سليم
سليم : اصلا ي سوسو هو عايش هنا دا اشتراها منظر بس
إياد : اسكت انت
سليم بضحك : حاضر
إياد ضحك : انا قولت اشتريها ي سوسو عشان لو الواد دا (شاور علي سليم) فلس ولا حاجه اكسب في ثواب واعيشو معايا بقا وأمري لله بس نا قاعد عنها عشان عيونك القمر دي
سليم بصدمه: نهار طين انت بتقر عليا ي إياد
إياد : بصراحه اه
سميره بضحك : طب يلا اطلعو نآمو عشان الشغل بكرا تعرفو تصحو بدري
سليم واياد : تصبحي على خير
وطلعو يجرو زى الأطفال… سميره ضحكت عليهم وراحت تنام
*عند غزل
غزل :انتى خالتو
… : انتى مين.. وخالتك مين وجايه ازاى في الوقت دا
غزل طلعت الصوره : انا عرفت العنوان من هنا انا غزل وبنت اختك صافيه
…. : ادخلي ي بنتي وحشتيني اووي
وحضنتها اوي
غزل قلقت لان شكلها متغير عن الصوره بس قالت يمكن عشان هي دلوقتي كبيره وفي الصوره كانت لسه صغيره
غزل اول ما دخلت البيت شافت بنت قعده
غزل : دي بنتك ي خالتو
… : ايوا
البنت بستغراب : خالتو؟ خالتو مين
الست شورت ليها من ورا غزل بأنها تسكت
…. : ادخلي ارتاحي هنا (شورت علي اوضه) ي بنتى ونتكلم الصبح
غزل ببتسامه بس جواها قلقان : حاضر
دخلت غزل الاوضه
*برا
البنت : مين دي ي سميحه وازاى بتقولك خالتو
سميحه : البت دي شكلها حكايتها حكايه ي ياسمين وشكلها نضيف وبنت نآس وهنستفاد منها
ياسمين ببتسامه : اي ي ماما الدماغ دي… دا انتى طلعتي استاذه ورئيسه قسم… فينك ي سامر تشوف امك
سميحه بصت ليها وابتسمت بخبث وسكتت
*في اوضه سليم
سليم : انت ي زفت ابعد شويه
إياد بنوم : ي عم نام بقا
سليم : انام ازاى يربي جنب الحمار دا
إياد بعد : اهو يعم اسكت بقا
سليم بضيق : يعنى ضاقت بيك اوض الفيلا ولازق فيه
اياد بضحك : الحب بقا.. تصبح علي خير يابو الصحاب
سليم وهو بينام : وانت فحياتى معتقدتش
*عند غزل
كانت قعده شعورها غريب مبسوطه وفي نفس الوقت قلقانه وخايفه
غزل : مفيش حاجه ي غزل انتى بس عشان اول يوم ليكي
وابتسمت : الحمدلله هرتاح وهبعد عن امنا الغوله
وغمضت عيونها ونامت….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بنت يتيمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى