روايات

رواية بنت من الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم بسكوتة

رواية بنت من الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم بسكوتة

رواية بنت من الصعيد الجزء الثالث

رواية بنت من الصعيد البارت الثالث

رواية بنت من الصعيد
رواية بنت من الصعيد

رواية بنت من الصعيد الحلقة الثالثة

 

دخلت الشقة لقيت اتنين شباب قعدين معا شهد وي شروق

فيروز بصدمه: انتو ايه بتعملو ايه ده

شهد بتهديد: عارفه لو قولتي حاجة لحد انا مش حرحمك

فيروز: انتي اتجننتي انا حقول لي المشرفه

انك بتجيبي انتي وي شروق شباب

فيروز طلعت تجري عشان تقول لي المشرفه علي اللي حصل بس فيروز قبل ما تتخل فكرة حرام اني اشوه صومعت بنات وغير كده انا لو قولت لي المشرفه حتطردهم من السكن فيروز مقدرتش تقول حاجه بس مش عشان انها خايفه من حد لا عشان خافت على مستقبلهم

رجعت فيروز الشقه بس مالقيتش الشباب

شروق: انتي عملتي ايه قولتي حاجه

فيروز: لا انا متكلمتش بس مش خوف منك او منها انا خوفت علي مستقبلك انتي وي هيا

شروق: شكرا بجد شكرا

شروق وي شهد: احنا اسفين مش حنعمل كده تاني انتي بجد انسانه محترمه وي طيبة وي جدعه

فى سكن محمد

محمد سرحان في فيروز وي صحابو لاحظو انو سرحان وي مبتسم

اصحابو

ايه يا درش انتا وقت ولا ايه

محمد: اه والله وقت من غير محد يسمي عليا

صاحب محمد: وي مين سعيده الحظ

محمد: حبقا اعرفك بيها

صحاب محمد: تمام يا كزانوڤا

وفي مدرج الجامعه دخلت فيروز كان محمد مستنيها اول مشفافها ابتسم 😊

فيروز: اتفضل الملزمة بتعتك وشكرا

محمد: الغفو انتي تاموري لو احتجتي أي حاجة أنا موجود

فيروز: تمام شكرا لحضرتك

محمد: بلاش حدرتك قولي محمد بس

فيروز: طيب زي ما تحب

خلص يوم فيروز في الجامعه وي طلعت تدرور علي نور في الكافتريا عشان يمشو

لقيت واحد عمال يبصلها وي يعاكس وي هيا عملت نفسها مش واخده بالها بس محمد كان شايف كول حاجه وي مقدرش يمسك نفسو وي جري علي الود اللي بيعاكس فيروز وي قعد يضرب فيه زي المجنون بي العافيه حشوه عنو جات نور بتشوف اي اللي بيحصل لقيت الواد مضروب وي فيروز بتبكي من الخوف

نور: انتي كويسه ياقلبي

فيروز: اه كويسه بس هو ليه عمل كده

نور: طيب هو ايه اللي حصل

حكت فيروز لي نور اللي حصل

نور: بيغير عليكي

فيروز: طيب ليه يغير

نور: مش يمكن بيحبك

فيروز: انا مش عاوزه حد يحبني انا جايه هنا عشان ادرس وي انجح مش عاوزه افكر في حاجه غير الدراسه بس

المهم استدعاء عميد الجامعه محمد وي صاحب محمد وي الواد اللي اضرب وي فيروز وي نور

العميد: أيه اللى حصل ده احنا جين عشان نتخاتق ولا عشان نتعلم احنا مش في الشارع عشان نضرب بعض احنا في كوليه محترمه

محمد: بس

العميد: بس محدش يتكلم احكي يا فيروز اللي حصل

فيروز حكات اللي حصل كولو

محمد وي الواد اللي اضراب فصل يومين

بعد ما طلعو

فيروز: انتا ايه اللي هببتو ده

محمد: يعنى اشوفو بعاكسك وي اسيبو كده عادي

فيروز: اه تيسبو يحتكلم حيقعد يعوي زي الكلب وي يسكت لوحدو لما ميلقيش حد معبرو

نور وي صاحب محمد: اهدو يا جماعه حصل خير

نسيت اعرفك بي محمد وي نور وي صاحب محمد اللي اسمو احمد

نور بنت جميله جدا كولها170 شعرها اسود وي بشرتها بيضه وي عنها عسلي

محمد بقا طوله 180 عنيه سوده بس حلوين وي بشرتو بيضه وي شعرو اسود

احمد طوله زي محمد وي بشرتو قمحاوي وي عنيه عسلي

محمد: انا من اول ماركبت القطر وي قعدت جنبك وي انتي سحراني وي بحبك

فيروز: انا حقولت حاجه انا حب مش بحب انا جايه هنا عشان ادرس وي بس مش عشان احب وي اتسله انا قطعت وعد علي نفسي مش حاحب حد غير لما اتخرج وي اللي حاحبو حيكون ابو عيالي ابعد عني احسلك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت من الصعيد)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى