رواية بنت من الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم بسكوتة
رواية بنت من الصعيد الجزء التاسع
رواية بنت من الصعيد البارت التاسع
رواية بنت من الصعيد الحلقة التاسعة
عمر رن على نور
الووو يانور اي اخبارك انتي كويسة
نور بستغراب: ايوه انا كويسه هوه في حاجه حصلت
عمر بتحزير: اوعي تقولي لفيروز على اللى بيحصل في الجامعة انا حخودها ونسافر نيويورك بعداسبوع
نور: لا يا عمر فيروز نور لازم تعرف اللي بيحصل ولا تعرف كمان مين عمل فيك كده افرض انك موت في الحادثه ده لازم يتعاقب علي اللي عملو
ـــــــــــــــــــــــ فلاش باك ــــــــــــــــــــــــ
بعد ما عمر ساب فيروز نايمة وراح لحاله الجامعة اتقابل هو وي محمد في المحاضره
محمد: انا مش حسيبك تتهنا بيها فيروز ليا انا وبس
عمر: اتفضل اخرج براه مش عايز اشوف وشك تاني في المحاضره
محمد: مش لما تفتح الاول
عمر: افضل اطلع بره وي استناني عند العميد
خلص عمر المحاضره وراح عند العميد
عمر: ممكن تبعتلي الطالب اللي بيعمل مشاكل اللي اسمو محمد هو عندي في تخصص مخ واعصاب
العميد: ليه هو عمل ايه
حكالو عمر على اللي حصل
العميد: ده اكيد اتجن انا حطردو من الجامعه كولها
محمد وصل عند العميد
محمد: نعم
العميد: انتا ازاي توصل بيك انك تهز دكتور قدام الطلبه انتا اتجنت
محمد: اه اتجنيت لما ابنك ياخود حاجه مش بتاعه وي هيا في الاصل بتاعتي من قبل ما يعرفها
العميد: انتا مجنون دي مراتو يابني مش لعبة جبهالك ابوك
محمد: لا فيروز بتاعتي انا وبس
العميد: انتا مطرود من الجامعة كولها مش عايز اشوف وشك هنا تانى
محمد: ماشي والله العظيم حندمك انتا وي ابنك
خرج عمر لقي الجامعة كولها بتقول ان فيروز وي محمد كانو على علقا معا بعض واديق جداً وخرج بسرعه
محمد بيحكي معا احمد علي اللي حصل
احمد: حتعمل ايه دلوقتي انتا خلاص اطرت انتا لازم تمشي
محمد: حمشي بس لازم اخود روحو الاول
احمد: انتا حتعمل ايه دلوقتي يعني
محمد: انا اجرت ناس حيخبطو العربية بتاعتو
احمد: لا انتا كده انتجنين
احمد رن علي نور عشان تحزار عمر بي اللي حيحصل
احمد: الوووو يانور الحقي محمد عاوز يموت جوز فيروز رني عليه او هاتي رقمو ارن عليه
نور: انتا بتقول ايه الدكتور مشا دلوقتي عشان يروح يكشف وي فيروز مستنياه
احمد: خلاص انا حروح الحقو قبل ماتحصلو حاجه
طلع احمد بي عربيتو عشان يلحق عمر بس بعد ماعربيت عمر اتقلبت
احمد: عمر عمر انتا كويس الحمدلله كويس
بس السواق مات
احمد اتصل بي الاسعاف وي اخد التلفون بتاع عمر ورن على فيروز
عمر: خلاص يانور محمد اتمسك وهو دلوقتي في السجن عاوزه تعملي ايه انتي كده حتزعلي فيروز حتحسسيها ده كلو حصل بسببها
نور: خلاص زي متحب
فيروز: بتكلم مين ياحبيبي
عمر: بكلم نور عشان تجي تشوفك
فيروز: طيب ادهاني اكلمها
عمر: خودي يانور فيروز معاكي
فيروز: انتي صدقتي مخلصتي مني انتي ليه مش بتسألي عليا
نور: والله العظيم مش فاضيه من المذاكرة خالص انتي ايه اخبارك وي اخبار الجواز معاكي
فيروز: تمام الحمدلله عقبال منفرح بيكي
عمر: يلا بقا عشان عاوز امشي
فيروز: طيب سلام دلوقتي عشان عمر عايز الفون
نور: حبقا اجيكي بكره بعد مخلص
فيروز: تمام ياقلبي سلام
عمر: هاتي بقاا دانتي وي صحبتك رغين اوي انا ماشي سلام
فيروز: خود هنا رايح فين
عمر: رايح الكوليه
فيروز: وبعد متروح الكوليه حتروح فين
عمر: يعني حروح فين حرجع البيت
فيروز: طيب متتاخرش
عمر: حاضر
فيروز: خلي بالك من نفسك
عمر: حاضر بس بقا حتاخر علي المحاضره محسساني ابن اختك
فيروز: انتا ابني مش ابن اختي واكيد حخاف عليك طيب هات حضن قبل متمشي حتوحشني سلام متتاخرش
بعد مخرج عمر
حتعملي ايه يافيروز انا حروح اجيب حاجات بسرعة من المول اللي جنبا بسرعة قبل مايجي عمر
راحت فيروز المول
دخلت محل ملابس نوم لقيت واحد
فيروز: لو سمحت مفيش واحده ست هنا
لا مفيش بس انا ممكن اسعادك
فيروز: لا شكرا
طيب خلاص حجبلك واحده بس من المحل اللي جنبي دقيقه واحده
فيروز قعدت تتفرج علي قمصان النوم وي اختار لونها المفضل هو السود وي الكشميري(على فكره دي الوني المفضلة😂😂)
المهم جات البنت وساعدت فيروز وقاست الهدوم اللي اشترتها طلعت فيروز من محل الهدوم ودخلت محل الشموع وي الوزينه
اشترت فيروز كول حاجه وي روحت قبل ما يجي عمر
فيروز انتي لازم تخلصي كول حاجه بسرعه قبل ما عمر يجي
عمر رن الجرس وفيروز مفحتش
الحمدلله معايا نسخة
دخل عمر قعد ينادي على فيروز
فيروز يافيروز انتي فين طلع اوضت النوم لقي مفاجأة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت من الصعيد)