روايات

رواية بنت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم آنسة قهوة

رواية بنت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم آنسة قهوة

رواية بنت قلبي الجزء الثاني

رواية بنت قلبي البارت الثاني

رواية بنت قلبي الحلقة الثانية

سما بخوف : استني بس يا أبيه هفهمك قالتها وطلعت تجري ف الاوضه
يوسف بغضب : اقفي بقا انا مبكلمش عيله
سما راحت وقفت قدامه ووطت رأسها
يوسف اتنفس بسرعه ومسح علي وشه بغضب : بتخرجي من غير ما تقوليلي يا سما واي اللي انتي لبساه ده انا مش قولت ميه مره اللبس القصير ده ميتلبسش تاني ولا الهانم هتبقي فرحانه وانا كل يوم والتاني بضرب حد عشان بيعاكسها
سما ببكاء : والله يا أبيه انا قولت لماما وكمان انت كمان مش بشوفك وكمان مش بخرج وكل المدرسين بيجولي البيت وانا اتخنقت وبعدين منا كل اصحابي بيلبسوا كده يا أبيه
يوسف : انتي غيرهم وبعدين انا طالع عيني عشان اخلص بدري تيجي انتي الساعه اتناشر يا محترمه
سما بدموع : انا اسفه
يوسف بضيق : نامي يا سما نامي عشان دروسك
يوسف خرج وسما قعدت تعيط جامد عشان يوسف زعل منها وهي مبتحبش تزعله فضلت تعيط لحد ما نامت
تاني يوم يوسف قام بدري كالعاده ولبس عشان يروح الشركه

 

 

رحاب : مش هتفطر يا حبيبي
يوسف : لا يا امي وسما متخرجش
رحاب : بلاش تعاملها كده يا ابني ده مهما كان بنت يتيمه
يوسف : هي مش يتيمه يا امي هي بنتي قبل ما اكون بعتبرها اختي لازم اقرص ودنها اظاهر انا دلعتها اوي وانتي كمان شدي عليها انا همشي عشان اتاخرت
رحاب : مع السلامه يا حبيبي
رحاب حضرت الفطار وراحت تصحي سما
رحاب : سمسمتي قومي يروحي افطري
سما : سبيني يا ماما خمسه كمان
رحاب : بطلي كسل يلا مدرس الرياضه زمانه جاي
سما : قمت اهو
سما قامت لبست واكلت وقعدت تستني المدرس وهي قاعده حزينه وعنيها وارمه من كتر العياط اللي عيطته امبارح
وبعدين قامت راحت لرحاب المطبخ
سما بارتباك: ماما هو يوسف قالك عني حاجه
رحاب : حاجه زي اي
سما : يعني زعلان مني صح
رحاب: صح
سما : طب ما تقوليلي اصالحه ازاي

 

 

رحاب : يوسف صعب وانتي عارفه كده وبعدين انا كمان زعلانه منك في بنوته محترمه تتأخر بالشكل ده بره البيت وكمان انتي مردتيش تقوليله يبقي استحملي بقا
سما : كده يا ماما ماشي
سما خرجت كان المدرس وصل خدت كل دروسها وذاكرت وبعدين قعدت قدام التليفزيون شويه وكان يوسف دخل من غير ما يكلمها وطلع علي اوضته
سما بحزن هو مش هيكلمني بجد ده عمره ما عملها
طب انا احسن حاجه أما هو ينزل هعتذر منه تاني وربنا يستر بقا
قامت تحضر العشاء مع مامتها و يوسف كان نزل وهو نزل بس باين عليه كان خارج
سما ف سرها رايح فين بام جماله ده
رحاب : مش هتتعشي معانا يا حبيبي
يوسف : لا انا هتعشي مع ندي عندنا اجتماع ف صفقه جديده وبعدين هنتعشي سوا
سما : ندي مين ندي اللي زعقتليى قبل كده النخله دي
يوسف: هي ولمي لسانك
سما بغيره : انت هتقعد معاها لوحدكوا
يوسف : اكيد لا
سما : طب خودني معاك
يوسف بضيق : امي انا ماشي عشان مش ناقص حرق دم
سما : شوفتي ابنك يا رحاب
رحاب يا قليله الادب
سما فضلت قعده ف الجنينه لحد ما وقت متأخر لقت يوسف بيركن العربيه وداخل
يوسف : ايه اللي مقعدك هنا
سما : كنت بستناك يا أبيه هو انت لسه زعلان مني

 

 

يوسف : بلاش نتكلم ف الموضوع ده تاني ويلا خشي نامي
سما : أبيه انا مبحبكش تزعل مني انا مبحسش اني يتيمه فعلا الا لما تبعد عني ثم أكملت بدموع انا اسفه مس هعمل كده تاني متزعلش مني انا
يوسف قرب منها ومسح دموعها
يوسف : انا مقدرش ازعل منك علي فكره
سما بفرحه : يعني صافي يا لبن
يوسف : حليب يا اشطا
اشطا عليك ي بوب
يوسف : نفسي افهم بتحيبي الحاجات دي منين
سما : هي فين الحاجات دي
الفاظك
هي دي ألفاظ ده انت كيوت اوي
يوسف برفعه حاجب : والله
سما : بقولك هو انت لازم تنام انهارده
يوسف : اومال يعني مش هنام
سما : احم يعني كابب عليك النوم يعني
يوسف : كابب لا يستي مش كابب عايزه ايه
سما : عايزه أخرج
يوسف : انتي عارفه الساعه كام
سما : وحده ونص ها والنبي يا أبيه عشان خاطري
يوسف : طيب يلا اطلعي البسي يا مجنونه
سما : بتهزر
يوسف: يلا بدل ما ارجع في كلامي
سما باسته في خده وطلعت علي قوضتها تلبس

 

 

بعد شويه لقاها نازله وهي لابسه بنطلون جينز فوقه جاكت جلد ورابطه شعرها ديل حصان وحطت كل اسود هي بتحبه وكمان روج خفيف هي بطبعها جميله ومميزه اوي بعيونها العسلي وبشرتها الناعمه وطولها المتوسط وعودها الرشيق هي جميله وشايفه أنها متلقش الا باميرها ” يوسف ”
نزلت وراحت الجنينه ملقتش يوسف بتلف وراها لقت غير هدومه من البدله ولبس جاكت اسود وبنطلون اسود وكوتش ابيض
سما بمرح : اي ده عملت معايا ماتشنج بس اي الحلاوه دي
يوسف : انتي اللي حلوه يلا قبل ما ارجع في كلامي
ركبوا العربيه وسما شغلت اغنيه لعمرو دياب وفتحت ازاز العربيه والهوا رد في شعرها واتحرك علي عنيها وبعدين لفت وقعدت تبص ليوسف بحب واضح في عنيها سرحت في ملامحه
يوسف : انا مش عارف اوديكي فين اكيد مفيش مطاعم فاتحه دلوقتي
سما خلاينا كده أنا كده مبسوطه او اقولك وديني علي البحر
يوسف : الجو برد انا خايف عليكي
سما : لا يلا
يوسف : امري لله
وصلو لحد البحر ونزلوا من العربيه يوسف مسك ادها وخدها طلع بين الصخور وقعد علي صخره كبيره وقعد سما قدامه وحضنها من ضهرها

 

سما : شوفت يا أبيه القمر مع البحر والهوا احساس حلو ازاي
انت عارف اني لو مت الوقتي هبقي مبسوطه
يوسف : هش بعد الشر عليكي يا بنت قلبي متقوليش كده تاني انتي فاهمه
سما : انت عارف انا بفرح اما بتقولي بنت قلبي اوي
يوسف : انتي بنت قلبي فعلا بحسك مسئوليتي تعرفي انك اول بنوته ليه بنتي مش بس اختي
سما بهمس : مبيعرفش يكمل جمله من غير اختي
صحيح بقولك يا أبيه قوم نتمشه يلا
يوسف : يلا ي سما
مسكت اديه واتمشو سوا وهي كانت فرحانه اوي وبتضحك من قلبها ويوسف كمان رغم أنه طبعه جادي وطبعه حامي بس نسه نفسه معاها
بص بقا اخر طلب
يوسف : عايزه اي يا آخره صبري ( صلوا علي النبي
سما : نتمشي بالعربيه كتير كتير كتير
يوسف : كتير كتير طيب يا يلا أما اشوف اخرتها معاكي

 

 

ركبوا العربيه ولف فعلا كتير وبعدين لاحظ أنها سكتت بص لقاها نامت وومنكمشه باين عليها بردانا قفل الشبابيك وشدها نيمها علي رجليه وغير طريقه ورجع علي البيت وشال سما وطلعها قوضتها وشال من عليها الجاكت والكوتش عشان تعرف تنام وغطاها باسها من رأسها وخرج كان الفجر اذن صلي ونام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى