رواية بنت الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم هاجر حسين
رواية بنت الصعيد الجزء العاشر
رواية بنت الصعيد البارت العاشر
رواية بنت الصعيد الحلقة العاشرة
يونس شغال العربيه – نمشي انا وانتي بقا
داليا – باللة عليك يا يونس خليني انزال
يونس-انزالي
داليا- خاليا ست يارا بتعتك تنفعك اللي خنتني معاها واللي هتجوازها
يونس- طيب انزالي
داليا فتحت الباب ونزالت يونس ندها علي ملاك وجات
ملاك- نعم
يونس ادها فلوس – ادي دول لي داليا
ملاك- وانا
يونس – وانتي اهو
ملاك- حبيبي حبيبي
يونس- وداخليه المدرج
ملاك- علي فكره انا سنه اوله وهي تالته مين ياخد باله من مين
يونس- ملاك
ملاك- حاضر في عيوني باي
••••••••
مر اسبوع علي كدا يونس يوصلهم ويبعت السواق يجيبهم ،داليا بتبعد عن يونس خالص
ملاك- هي يارا فين
سهير – رجعت بيتها ، مش هنحدد الفرح يا يونس
زينب- انت طلبتيه من اهلها اصلا
سهير- اختي مستحيل ترفض يونس هي بتحبها زي ابنها
يونس- خلاص يوم السبت نروحلهم ونحدد الفرح
ملاك- بكره يعني مستعجل ليه كدا
داليا- عن ازنكم ………وطلعت
زينب- صعبانه عليا اوي داليا
ملاك -اااه والله يا تيتا
سهير-ميصعبشي عليكم غالي هي اللي جابته لنفسه …………يونس سابهم وطلع وداخل لـ داليا وكانت بتعيط
داليا بدموع- عايز ايه جاي تهيني ولا تضربني
يونس – انتي السبب اللي احنا فيه
داليا- هههه انا اللي روحت خانتك صح
يونس- بسببك كله
داليا- تمام خلاصت كلامك اتفضل …داليا كانت مساكه ورقه شدها منها وكان مكتوب فيها
(حبيبتي عارف ان وحشتك وانا اسف ان مقولتلكيش ان تعبان انا عارفة متاخر يا بنتي سمحيني وانا اسف ان كانت بعاملك وحش اخر ايامي بس دا كان غصب عني، وعمر كانت هغصبك عليها علشان اطمان بس الحمدلله يونس جاء كنت انا واثق و متأكد انه اكتر واحد استأمنه عليكي لانه هايصونك وهايحميكي اما حكايه تحبيه فانا واثق ان هايخليكي تعشقيه،يا رب تشوفي الكلمتين دول سمحيني يا بنتي)
يونس- جبتيه منين دا
داليا بتحاول تمنع دموعه – من بيت بابا لما كانت هناك
يونس حضانه
داليا – ابعد عني متقربش مني
يونس- ليه
داليا- ههه بتسال ليه، بتخوني وتضربني وتهيني وبتسال ليه، يونس علشان خاطر ربنا طلقني
يونس سابه ومشي
داليا صلت وقراءة قرآن وفضلت تعيط وبعدين نامت
•••••
تاني يوم داليا مرحتش الجامعه، كانت قاعده في الجنينه بتعيط، سهير جات وقاعدة جانبه
سهير- بتعيطي ليه
داليا- مفيش
سهير- انا عارفه يونس ابني ما يستهلش واحده زيك
داليا- سهير هانم كفايه لحد كدا
سهير- بس انا قصدي انك انتي واحده كويسه وتستهلي حد احسن من يونس، اللي متعرفهوش ان يونس بتاع بنات ويعرف بنات بعدد شعر راسه دا غير العلاقات اللي بينهم
داليا- دا كان في الماضي
سهير- ويارا ماضي
داليا- انا تعبت
سهير- دا غير انه شريك مع عمر
داليا- عمر، عمر ابن عمي
سهير- اااه كان بيهرب مخـ ـدرات و…اسفه يا بنتي انا مكنش قصدي اقولك، اوعي يا داليا تقوليله دا ممكن يقتلك
داليا بصدمه- انتي بتتكلامي بجد
سهير- اااه والله زي ما بكلامك كدا، لو عايزاني اساعدك في اي حاجه انا موافقه
داليا- عن ازنك ………مشيت داليا وهي مش مصدقه وراحت اوضتها، سهير داخلت ونادهت علي صفيه
سهير- الفلاشه دي اديها لـ داليا وقوليله انك لقتيه في هدوم يونس
صفيه-حاضر يا هانم………طالعت
داليا- ادخال، تعالي يا دادا
صفيه- الفلاشه دي لقتها في هدوم يونس بيه
داليا- طيب اديهلو هو
صفيه:-هو في الشركه
داليا وهي بتاخده- ماشي ……وخدتها خرجت صفيه
داليا- يترها فيها ايه الفلاشه دي ……خرجت وراحت عند ملاك
ملاك- تعالي يا داليا
داليا- سلفيني اللاب بتاعك
ملاك- عيوني ليكي يا قمر خدي
داليا- تسلميلي يارب…خدتها وخرجت
وراحت اوضتها وشغالتها داليا اتصدامت من الصور كان متصور مع بنات كتير وغير الفيديوهات اللي مع كذا بنت في اوضة النوم وصور مع عمر وصور لي اكياس
بـ ـودره داليا مش مصدقه اللي شايفه شالت الفلاشه ورجعت اللاب لـ ملاك
وهي ماشي رايحه اوضتها وقعت واغمي عليها
•••••
اسلام- كله دا حصل ومتقوليش
يونس – اهو قولتلك، المهم انت مرحتش ليه البيت
اسلام- كانت عارف انك هتبقا هنا فقولت اجي
يونس- ماشي يلا نمشي
اسلام- يلا
•••••
ملاك كانت خرجه من اوضته لقيت داليا وقعه علي الارض جريت عليها
ملاك- داليا داليا، ماما ماما
سهير – نعم في ايه ،مالها
ملاك-مش عارفه لقيتها وقعه ……امسكيها معايا نداخله ……دخاله الاوضه وحطه علي السرير
ملاك مساكت الفون ورانت علي يونس
– فينك يا يونس
يونس بقلق -جاي في الطريق ليه
ملاك- داليا مش عارفه مالها لقيتها واقعه هتلها دكتور وتعالي بسرعة
يونس بخوف- طيب خليكي جانبها واحاولي تفوقيها
ملاك- ماشي ………وقفلت
يونس كلم الدكتوره
بعد دقائق وصلات وبعديها يونس وطلع
يونس- في ايه مالها داليا
زينب- اهدا هي كويسه اهي
الدكتوره- هي كويسه، عندها هبوط لانه مش بتاكل، كتبتلها الادويه دي
ملاك- تمام يا دكتوره شكرا ليكي
الدكتوره- العفوا ……خرجت الدكتوره وملاك
ملاك- اي دا وانا اقول البيت ضلم ليه
اسلام- واطـ ـيه
ملاك- عامل ايه
اسلام- الحمدلله، داليا مالها
ملاك – عندها ههبوط
سهير- اهلا
اسلام- اهلا بيكي يا حماتي
سهير- قولتلك يا اسلام بلاش الكلامها دي
اسلام -ليه
سهير- اهو متحلامشي كتير، بنتي مستحيل تروح الصعيد
ملاك- ولو قولتلك ان انا موافقه
سهير- بنت اخرسي
اسلام – لما يجي الوقت دا ابقا يحلها ربنا، عن ازنكم هروح ارتاح
ملاك- مش هتاكل
اسلام- هشوف تيتا وهاخد شاور واجي يا ملاكي
سهير- ملاك اياكي تكلميها انت فاهمه
ملاك- لا مش فاهمه …ومشيت
•••••
داليا فاقت ومش مبطله عيط
يونس- في ايه انتي داخله مسابقه ولا ايه،بتعيطي ليه
يونس- ردي …………داليا بصالها ودموعه بتنزال ومش عايزه تكلامها
يونس خاف عليها كان هيمسك وشه داليا بعدت
داليا- ابعد عني متلمثنيش
يونس- دا تمثيل بقا ،علشان مروحش لـ يارا
داليا- لا اشبع بـ يارا انا ماليش دعوه
يونس- للاسف مش هروح النهارده باباها قال لما انزال
داليا-انا مالي انا، بتقوليا ليه ،ممكن تسيبني لوحدي
يونس- طيب تعالي نتعشا وبعدين اطلعي
داليا- ماليش نفس
يونس- انا مش باخد رايك يلا
داليا- لا
يونس- ماشي براحتك ……وشالها
داليا- خلاص هنزال بس سيبني
يونس- لا انزالك انا بنفسي
داليا- طرحتي متبهداله ممكن تنزالني
يونس- اهو هستناكي تحت
داليا- ماشي ………يونس خرج
وداليا نزالت بعد
داليا- ازايك يا اسلام خالتي عامله ايه
اسلام- الحمدلله كويسه
داليا بهمس لـ ملاك- ايه اكل العينين دا
ملاك-طيب كلي انتي وساكتها
داليا- طيب ايه رايك ناكل اندومي انا وانتي
ملاك بصوت عالي- بجد
يونس- ايه اللي بجد
داليا- فضحتيني
ملاك- يا فضحتش، مفيش حاجه
يونس- اممم، اعتقد ان الاندومي ممنوع
داليا- ممنوع ليه ان شاء الله
يونس- اهو كدا
ملاك- يونس خايف علينا خلاص يا داليا مش لازم ………وغمزتلها
داليا-ماشي
سهير- انت كلامت جوز خالتك
يونس- اااه وقال لما ينزال ،ومحدش يكلامني في الموضوع دا تاني
زينب- ليه مش دي غلطتك
اسلام- اااه اتحامل بقا
يونس- والله ما غلطتي ……وبص لداليا
زينب- اومال غلطت مين
يونس- واحده كدا حلوه بذياده
ملااك- طيب مش قدامه طيب
يونس- انا علي يارا
داليا- المفروض تحترام وجودي
يونس- دا المفروض
زينب- خلاص يا يونس
داليا خرجت تقاعد في االجنينه ،خرجت وراها سهير منغير ما احد ياخد باله
سهير-انا حاسه بيكي يا بنتي
داليا- مفيش حد هيحس بيا
سهير – علي عيني اللي بيحصل فيكي دا
داليا- يلا ربنا كبير
سهير- طيب انتي عايزه ايه
داليا- عايزه يونس يطلقني وامشي من هنا
سهير- طيب واللي يعاملك دا
داليا- بجد
سهير- اااه بجد انا ممكن اهربك من هنا……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الصعيد)