رواية بنت الشيطان الفصل السابع والخمسون 57 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان الجزء السابع والخمسون
رواية بنت الشيطان البارت السابع والخمسون
رواية بنت الشيطان الحلقة السابعة والخمسون
نظر مراد لهم بشر ثم نظر لهذا الشاب الذي ازعج زوجته وكان ينظر لها في آخر مره /انت االي طلعت الكلام ده صح
نظر له بسخريه ثم تحدث بتكبر / ايوه انا
مراد وهو يبتسم بسوداويه ويقترب منه ببسمه مرعبه وتحدث بهمس بجانب اذنه / انت اللي جبته لنفسك
ثم ابتعد عنه ونظر في عينه نظره جعلت الشاب يبتلع ريقه برعب
التفت الجميع علي صوت فتح الباب و جدوا روجى تدخل وكانت تنظر في الأرض
وقع قلب مراد وركض لها / روجى مالك
رفعت هي نظرها حينما سمعت صوته
بينما هو قبض علي يده بشده وبرزت عروقه بطريقه مرعبه وتحدث بصوت مخيف / من اللي خلاك تعيطي كده
روجي وقد سقطت دموعها مجددا وكانت عينها حمراء جدا وتحدثت بصوت خافت / مفيش حد انا كنت تعبانه
نظر مراد لها وهي تحاول اخفاض بصرها لتمنع عنه رؤيتها رفع وجهها بحنان ومسح دموعها تحت النظرات المصدومه من تعامله هذا فالجميع يعرف من هو مراد الشريف وكيف يتصرف مع الجميع
مراد وهو يجذبها لاحضانه ويقبل رأسها متجاهلا الجميع حوله / طب ليه بتبكي طالما مفيش حد
بكت روجى اكثر ودفنت وجهها في صدره بينما هو نظر له نظره غاضبه وتحدث ببرود ظاهري / دلوقتي انت وانت وانتي متحولين لمكتب العميد ده غير اللي انا هعمله بنفسي
تحدث الشاب بسخريه / ايه هتقولهم كشفوني انت وعشيقتي
مراد بحده وسخريه لاذعه / لا هقولهم اتكلموا بالسوء عن زوجه مراد الشريف روجي الشريف
نظر الجميع بصدمه وعلت الهمس في المكان
الفتاه التي كانت تتحدث عنها / مراتك
مراد بسخريه / ايوه مراتي اللي حضراتكم غلطوا فيها دلوقتي وانا اسامح في اي شئ إلا مراتي
ثم سحب روجي وخرج وهو يضمها له اخذ يهدأها وهو يذهب بها تجاه مكتبه حتي رأي نور ومالك يخرجون من الممر نظر لهم بتعجب هذا ليس الدور المخصص لغرفه عبدالرحمن
دانه وهي تنظر له بتعجب / ها أنت قولت ايه
ليث وهو يبتسم / قولت تتجوزيني
دانه وهي تنظر حولها / قصدك انا
ليث بضحكه اسرتها / هو في غيرك
دانه وهي تتحدث بغباء / القرعه كانت لسه هنا يمكن قصدك عليها
ليث وهو يقترب منها اكثر ويتحدث بهمس اذاب البقيه منها همس لها بعذاب بسبب عشقه لها / ايوه يا دانه قصدي عليكي انتي تتجوزيني دانه انا بحبك
نظرت دانه له بدموع / بس انا انا
ليث وهو يضيق عينه / انت رافضه عشان انا اعم..
دانه بسرعه وهي يدها علي فمه / لا والله مش كده هو بس
اخذت تتنفس لتهدأ نفسها / انا بس متفاجأة من الموضوع حضرتك انا بشتغل هنا من فتره مش طويله خالص عشان كدة
ليث وهو يعود لمكتبه ويجلس عليها ويتحدث وهو يتنهد / هسيبلك فرصه تفكري يا دانه وبعدين تديني رأيك
اخذت دانه حقيبتها وتحدثت بصوت خافت / تمام
ثم ركضت للخارج لاتصدق انها خرجت من المكان كاد تنفسها يقف تماما من هول ما حدث لها مازالت لاتصدق هو طلب منها الزواج حقا؟؟؟؟
نظرت سما التي كانت تأكل الايس كريم لحسام الذي يتحدث في الهاتف بجانبها وهم يجلسون علي كراسي مقابل البحر
نظرت للبحر بشرود هي حتي الآن بخير الا ان تأتيها النوبه وهي تؤكد انها قريبه جدا حيث انها بدأت تشعر بألم في جسدها كله وهذا ينبؤ ان النوبه قريبا جدا اغمضت عينها وهي تحاول أن تداري دموعها عنه ليس بعد هذه السعاده يراها في نوبه هي لاتريده ان يعود لقسوته اذا وجدها تمر بنوبه اخري وهي لاتكون بطبيعتها هي حقا خائفه كثيرا
شعرت بحسام يضع يده علي كتفها ويضمها له بحنان ويتحدث بحب / مالك يا سما سرحانه في ايه وليه الدموع دي
نظرت سما له وعينها تغشاها الدموع ودفنت وجهها في صدره وادمعت بخفوت
بينما هو ضمها بحنان شديد جعلها تشعر بالأمان الذي افتقدته دائما لاتريد ان تفقد هذا الاحساس
جذبها حسام بعيدا عنه / تعالي يلا معايا لازم نروح لمكان
نظرت له بتعجب ولكنه ابتسم لها ابتسامة امان لو طلب بعدها ان تموت لماتت بنفس راضيه ذهبت معه حيث أخذها نظرت لللافته وجدتها مصحه علاج الإدمان جذبت يدها منه بعنف وابتعدت عنه وهي تهز رأسها برعب وتبكي / لا يا حسام لا مش عايزه اروح لا يا حسام
تألم قلبه من هذه النظره فاقترب منها وجذبها لعناقه ومسد عليها بينما هي تتشبث بها بقوه شديدة وتبكي
تحدث هو بحنان / مش هسيبك يا سما انا بس هستشير الدكاتره في حالتك وهعالجك في البيت انتي عمري ما أبعد عنك يا سما
سما وهي تدفن وجهها اكثر / مش هتسبني
حسام بألم وهو يقبل رأسها / مش هسيبك يا سمايا ابدا مش هسيبك
بعد عوده نور ومالك للمنزل نظر لها مالك وقبلها بحنان / هروح المكتب اخلص شويه شغل وهحصلك
نظرت له نور بعشق هي تعلم ما به الآن يحتاج البقاء وحده قبلت خده بحب / مستنياك
دخل مالك لمكتبه سمع رنين الهاتف فاخذه واغلقه هو حقا ليس في مزاج يسمح له بالتحدث مع أي أحد تنهد بثقل وأغلق عينه يفكر بما يجب فعله
بينما نور صعدت الغرفه وبدلت ثيابها وهربت من جميع أفكارها بالنوم
دخلت دانه المنزل وهي تراه مظلم تماما وهادئ جدا اغمضت عينها بألم تتذكر ان منزلهم كان دائما تعمه الضوضاء المها قلبها بشده بسبب عدم وجود أخيها بجانبها حتي رحمة رحلت في الصباح لمنزلها صعدت لغرفتها وقلبها يؤلمها علي ما آلت له حالتهم الجميع يتظاهر بالسعادة ولكن هي تري الألم في ملامحهم
اغمضت عينها وهي تقول /عبدالرحمن وحشتني اوي
اما عن مالك فخرج من مكتبة وقد نالت منه أفكاره وقلبه كاد يتوقف من الأفكار التي تأتي له
دخل لغرفتهم وهو حقا أوشك علي الانهيار اقترب منها وهي مسطحة علي الفراش جلس بجانبها ثم حذبها لصدره بكل حنان وقبل رأسها وضمها بشده ودفن وجهه في عنقها استيقظت هي علي شعور ان شخص يقيدها فتحت عينها ونظرت وجدته هو حبيبها ومعشوق الروح اول من دق له قلبها الصغير ابتسمت بحنان وأخذت تمسد علي شعره بكل حنان ولكن توقفت اصابعها عن الحركه في شعره حين شعرت بسائل ساخن علي رقبتها دق قلبها بعنف لفكرة انه يبكي ماذا اكيد هي تتوهم ابعدته عن رقبتها ولكن رفض ابعدته ثانيا وجدت وجهه غارق بدموعه وعيونه حمراء بشده مدت يدها وهي تمسك وجهه وتحدثت برعب / مالك ليه الدموع دي
وهنا انفجر هو في بكاء لم يعرف له مثيل من قبل حتي عند فقدان والديه بكي وبكي وامتلئت الغرفه بصوت بكائه الذي علي كثيرا وشهقاته المرتفعه ولكم ان تتخيلوا انهيار الشيطان كيف يكون
بينما نور تحاول ضمته إليها لعله يهدأ ولكنه دفن وجهه بها وبكي اكثر / لا يا نور مش هتسبيني ارجوكي همووووت يا نور ارجوكي يا نور متسبنيش لوحدي هموت بعدك والله يا نور
ابعدته نور ونظرت له بحنان وتحدثت بدموع / ليه كده يا مالك انا جانبك اهو الدكتور ده مش بيفهم اساسا انا والله كويسه خالص عمري ما حسيت بتعب ازاي بقي ابقي
ابتلعت غصه ألم / ابقي مريضة سرطان مش معقول بعدين اوعي تضعف ابدا انت الشيطان ولا نسيت
تحدث مالك ببكاء لم يعرف له مثيل ولكن هذه روحه التي علي وشك الرحيل /لا انا مش الشيطان يا نور لو سبتيني الشيطان هيتدمر هيموت هيتبقي مني جثه بس يانور هعيش ازاي من غيرك مش هقدر والله مش هقدر يا نور
نور وهي تستند بجبهتها علي جبهته ونظرت في عينه بقوه / نور دايما مع مالك ومش هتسيبه
صح
هز هو رأسه بسرعه كأنه طفل يجاوب والدته جذبت نور رأسه لقدمها وأخذت تداعب خصلاته التي مالت علي وجهه وتمسح دموعه انحت له واسندت رأسها عليه وتنفست بعشق / هفضل جنبك ومعاك يا شيطان
ماهر وهو ينظر ببسمه للصور المعلقه علي الحائط ثم رسم اكس علي أحدي الصور وضحك بشده /زمان قتلت ابويا يا شيطان وامي ماتت بحسرتها دلوقتي هخليك تعيش حسرتك بسبب موت مراتك ببطئ قدام عينك وبمساعده أقرب الناس ليك
نظر ليث للسماء وهو شارد لا يعلم نهايه هذه المهمه يخشي ان تنتهي بموته ولا يري جنيته الصغيره حسنا قريبا جدا سيعرف ماذا سيحدث فالمهمه بعد ثلاثه ايام يتمني ان يسير كل شئ بخير
شعر بيد علي كتفه نظر وجد عبدالرحمن يبتسم له بحنان / مالك يا ليث مش عوايدك الصمت ده
ليث وهو يتنفس بهدوء / طلبت من دانه الزواج
نظر له عبدالرحمن بتعجب / مش فاهم طلبته ازاي
ليث وهو ينظر للسماء ويتنهد / طلبت زي الناس يا عبده قولتلها تتجوزني
عبدالرحمن بغباء / ايوه معلش هو مش انتم اساسا متجوزين
نظر له ليث بغيظ / يابني ادم هي متعرفش كده بعدين انا كنت عايز اشوفها واختبرها لما تعرف اننا متجوزين اي ردة فعلها
عبدالرحمن وهو يعانقه بمشاغبه ويقرص خده / اوووه يا ختي علي الحلو اللي واقع لشوشته والحب مبهدله
ليث وهو يبعد يده بحده / اوعي ياض ابو رخامتك بعدين لا تعايرني ولا اعايرك منت زي واسود ولا نسيت اللي حصل انهاردة في المول
نظر له عبدالرحمن لثوانى ثم انفجر ضاحكا / يخربيتها كانت هتبوظ المهمه بنت المجانين
Flash back
كان عبدالرحمن يرتدي ثياب عادية ويسير تجاه الكافيه الموجود في المول وجدها تجلس بعيدا عن الجميع فاتجه لها وهو يبتسم / بعتذر لو اتأخرت
رفعت نظرها له وابتسمت بجرأه وهي تنظر له رغم ان ثيابه عاديه الا انه يبدو فتنه / ولا يهمك متأخرتش كتير يعني
ابتسم عبدالرحمن وجلس /اتفضلي انا سامعك
تحدثت الفتاه بدلع ودلال / مش هتطلبلي حاجه اشربها ولا اية
عبدالرحمن وهو يبتسم لها باغواء / ودي تيجي برضو هطلبلك مانجه يا مانجه
_ لا اطلبلها شاش وقطن ياباشا
نظر عبدالرحمن وجد رحمة تنظر بشر لتلك الفتاه نظر لها بتحذير حتي لاتفسد مهمته / احم دي دي
رحمة / دي ايه علقت ولا اية بقي كده يا عبدالرحمن
ثم نظرت للفتاه / وانتي يا خطافه الرجاله انتي دايره علي الواد ليه ولا اكمنه مسمسم واهبل وبينضحك عليه
نظر لعل عبدالرحمن بفم مفتوح ببلاهه
نظرت رحمه له ثم تحدثت بدراميه /كده يا عبده يا وحش تهون عليك رحومتك طب بلاش رحومتك يهونوا عليك عيالك اللي رميهم وراك ومسرحهم في الإشارات ومتبهدلين وانت جاي تطلب لها مانجه
الفتاه وهي تنظر لرحمه بقرف/ مين دي يا عبده
رحمة بردح / عبده مين يا ام عبده عبده دي انا بس اللي اقولها انتي فاهمه بعدين الأول روحي بصي لنفسك يا حبيبتشي ده انتي نصك اصطناعي
كتم عبدالرحمن ضحكته ونظر لرحمه يحاول تهدأتها / اهدي يارحمه دي ااااا……
رحمه تنظر له بحده / استني انت انا عارفه الأشكال دي كويس بصي يا قطه اللي قدامك ده يبقي خطشيبي وقريب اوي جوزي وعندي منه حسن ومحمد
نظرت له الفتاه بتعجب / خطيبك وعندك حسن ومحمد
رحمة بصوت عالي /عندك اعتراض ولا ايه يا ختي
نظر عبدالرحمن للجميع الذين ينظرون إليهم وتنهد بحنق ثم انحني وحمل رحمة علي كتفه وخرج بها / هتصل بيكي يا انسه سارين
رحمه وهي تنظر لها وهي مازالت محموله علي كتفه / وكمان اسمك ساردين يا معفنه انتي
خرج بها عبدالرحمن وذهب بعيدا عن الجميع ونظر لها بحاجب مرفوع وهو يضم زراعيه لصدره / اقدر اعرف ايه اللي حصل جوه
نظرت له رحمة بغيظ / ايه اللي حصل يعني
عبدالرحمن بحاجب مرفوع / لا والله عادي كده بهدلتك البنت
رحمة بحده / يا حبيبي صعبانه عليك ولا ايه
عبدالرحمن وهو يقترب منها بعشق/ قولتي ايه
رحمة / احم قولت صعبانه عليك ولا ايه
عبده / لا قبلها
رحمه وهي ترجع خصلاتها للخلف / مقولتش حاجه علي فكره وعديني كده بقي
ثم تركته ورحلت تحت ضحكته
Back
عبدالرحمن بضحك / يا اخي البنت صعبت عليا
ليث بسخريه / صعبت عليك ده لولا انا كلمتها مكنتش ادتنا المعلومات اللي جبتها
قاطع حديثهم صوت هاتف عبدالرحمن نظر وجدة مراد أجاب بتعجب / ايوه يا مراد
…………..
عبدالرحمن بفزع / قولت مين
دخل من خلال النافذه في المطبخ وهو يتسحب علي أطراف اصابعه خرج بكل هدوء من المطبخ ثم اتجه للدرج وصعد بحذر شديد واتجه لغرفتها دخل وجدها تنام بكل هدوء ابتسم بشر وكلمات مراد ترن في اذنه
( والدتك عندها ورم في المخ يا عبده ومش دي المشكله المشكله اني طلبت من الدكتور الخاص بيها تحاليل عمتي نور واكتشفت ام سبب الورم ده هو دوا معين بيعمل علي تجمع كتلات للدم في المخ يعني يا عبدالرحمن مرض والدتك ده مقصود مش مجرد صدفه) نظر لها بكل شر موجود وجز علي أسنانه بعنف وهو يتذكر ما علمه عنها هذه الحيه كيف لم ينتبه والده لها في النهايه ولكنها كانت ذكيه دخلت المنزل عن طريق صديقه قديمة لمالك لذا لم يشك بها
اقترب عبدالرحمن منها ووضع يده علي فمها وهو يمسك يدها فتحت عينها برعب شديد
عبدالرحمن بشر / تؤ تؤ لا لا عزيزتي ايملي وقت الخوف لم يحن بعد
نظرت سمر لسراج الذي يعمل بجد فمنذ يومين وهو دائما يعمل ولم يعد يجلس معها اقتربت منه ومسدت علي خصلاته الناعمه رفع هو نظره لها حبيبته المشاكسه امسك يدها وقبلها ثم جذبها لتجلس علي قدمه وقبل خدها ثم دفن وجهه في عنقها / اسف
ابتسمت سمر ولم تتعجب معرفته ما تفكر به فهو دائما يقرأ عينها
ضمت هي رأسه لها / متتأسفش يا سراج عارفه ان حمل الشركه كله عليك بس انت بتوحشني وكمان مش عيزاك تتعب نفسك
سراج وهو يبعد وجهه لينظر إليها / اولا ياقلب مراد انا مش بتعب نفسي لان من ساعه ما خالد بدأ يشتغل معايا وهو خفف عني كتير بس هو الشغل ده لازم اعمله بنفسي ثانيا
قبل خدها قبله طويله بكل حنان / انتي وحشتيني اكتر يا عمري
سمر ببسمه / ربنا يوفقك يارب وتخلص الشغل ده بقي وتفضالي يا سراج انا من كتر ما بقيت بزهق كنت بروح ارخم علي جميله وارجع
ضحك سراج بشده / يابنتي والله حرام عليكي الراجل بقاله سنين مش عارف يتهني بمراته بسببك
سمر بضحك / بيستفزوني اوي يا جدع
سراج وهو يزغزغها / بيستفزوكي ايه بس
ضحكت سمر بشدة / خلاص يا سراج اسفه والله خلاص مش هعمل كده تاني هههههه
نظر عمر ببسمة كبيره لادم الذي يعمل علي صنع العاب كثيره باستخدام الخشب نعم فمنذ صغره كان يتميز بقدرته الكبيره علي النحت ابتسم عمر واقترب منه وتحدث بحب / لمين الألعاب دي كلها يا آدم
ادم ببسمة حنونه / ل… لصحابي
عمر بفرحه لرؤيته فرحه صغيره / صحابك مين
لدم وهو ينظر له وعينه تلمع بسعاده / ح… حمدي ورحيل وا… احمد وم… مروان وماني
عمر بضحكه / ياااه كل دول
هز ادم رأسه ببسمة ثم تحدث بحنان / هما بي… بيحبوني اوي وانا ك.. كمان بحبهم وم… مش بيخافوا مني ولا بيضحكوا ع…. عليا
نظر له عمر بصدمه وتحدث / يخافوا منك ليه
نظر له ادم بعيون تمتلئ دموع /عش… عشان كلامي ك… كله كان بيخاف مني ويضحك ع…. عليا ب… بس هما لا
جذبه عمر لاحضانه بشده وهي يقبل رأسه / ياقلبي يخافوا منك ويضحكوا عليك ليه انت قلبك طيب يا آدم وكويس ومحدش بيخاف منك ولا يضحكوا عليك غير الوحشين يا آدم كل الناس بتحبك هنا انا وماما واخواتك وعيال عمك وكل العيله ودانه وكله
ادم وهو يبكي / الع… العيله ب… بس يا بابا البا… الباقي بيضحك عليا م… من صغري م… مش عندي صحاب لأنهم ب….. بيقولوا ع… عليا عبيط
عمر بقلب ينزف / لا ياقلبي اللي بيضحك عليك دول ناس جهله متعرفش حاجه انت مش فيك حاجه خالص ياقلبي انتي زيهم وكمان احسن منهم والناس كلها بتحبك عشان انت طيب
ضمه ادم ولم يتحدث وهو يفكر في حياته هذه
فمنذ صغره والجميع يتجنبه او يسخر من طريقه كلامه رغم ان هذا الموضوع طبيعي الا ان هناك بعض البشر للأسف ماهرين في كسر قلوب الآخرين بلا سبب
كان يتقدم لها وهو ينظر بشر كبير
بينما هي ترتجف طلبا للرحمه تحدث بفحيح وامسك رأسها بعنف / هل ستعترفين ام نستعمل العنف عزيزتي ايملي
نظرت ايملي بخوف لهذا الشاب المرعب وبكت بشده / ليس ذنبي بل هم امروني بذلك
عبدالرحمن بصراخ / من هم هيا انطقي والا اقسم ان اقتلك
ايملي برعب وهي تنظر لملامحه / انه رجل رجل يدعي بلاك هو من أمرني بفعل ذلك
نظر لها عبدالرحمن بصدمه وهمس بغضب / بلاك
نظر لها بشر ثواني وكانت ضحكاته تصدح في المكان بشده / طب اقولك انا هجبلك بلاك بنفسه تتفاهمي معاه اووه نسيت مش هتفهميني انتظري لحظة يا عزيزتي
ثواني وكان ليث يدخل ويبتسم بشر / اوووه انظروا من هنا
نظرت له ايملي برعب شديد وصرخت من الخوق / لالالالالا
كان ماهر يضحك بشده وبشر / مفكرين لما هيفجروا مخزن الاسلحه اني كده بضعف تؤ تؤ يا مساكين
ارتشف من الكأس الذي يحمله ثم نظر ببسمه مرعبه للصور أمامه ونهض ونظر لصوره معينه قليلا ثم وضع يده عليها / امممم جميله خالص نقطه ضعف بلاك الوحيده بنت الشيطان هههههههههه دانه دورك جاي
نظر للرجل خلفه وتحدث باستمتاع / نفذ بأسرع وقت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الشيطان)