رواية بنت الشيطان الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان الجزء الحادي والأربعون
رواية بنت الشيطان البارت الحادي والأربعون
رواية بنت الشيطان الحلقة الحادية والأربعون
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الرابع_عشر
💭

كُل عام ونحن عباد #الـلَّـہ الأَوَّابٌين ،
الذين يتعثرون في الذنوب ثم يرجعون إليه و يتوبون ؛ فيُحبهم #الـلَّـہ و يغفر لهم ،
و يَمُنُّ عليهم بشهر مُبارك ليعتقهم من النار أحيوا سنة النبي ﷺ و بشروا الناس بقدوم شهر رمضان ،
و لتبتهج قلوبكم لقدوم شهر يحبه
#الـلَّـہ و رسوله ..♥️🌙
-اوعي ابواب الجنة الثمانية تكون مفتوحة وإنت رايح تتفرج ع برامج مقالب ومسلسلات ..🙂🙄💔
رمضان شهر عبادة ✊
د/حازم شومان🌸
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الرابع عشر
صرخت الفتاه الصغيره برعب وهي تعود بظهرها للخلف وهي تبكي وتمسك يدها التي تنزف بشده / خلاص والله مش هعمل كده تاني والله اخر مره يا عمي والله اخر مره
الرجل بشر وهو يضربها بالسوط / انا هوريكي يا كلبه ازاي تتطاولي علي اسيادك يا حيوانة
الفتاه بصراخ / لالالالالالالالالالالالالا
خرجت رحمه من ذكرياتها وهي تمسح دموعها حتي لا يشعر احد ببكائها حيث
كانت تجلس هي والأطفال ويأكلون نظرت لهم وجدتهم يأكلون بنهم ابتسمت بحنان الله يعلم مقدار حبها لهم اغمضت عينها وهي تدعي الله أن يظلوا دائما سعداء والا تغيرهم الحياه للأسوء والا يتم سرقه هذه البراءه
حمدي وهو ينظر لها وهي شاردة امسك قطعه طماطم والقاها عليها نظرت له بشر / حمدي يا حيوان طب والله لاوريك
وامسكت قطعه خيار ورمتها عليه ولكنه انحني فاصطدمت باحمد نظرت لأحمد برعب وبلعت ريقها / باشا ده هو….
قاطعها قطعه الطماطم اتت لها من أحمد ابتسم احمد عليها
ماني وهي تقف علي الطاوله وتصرخ / انها الحررررررب
ثواني وتحولت غرفه الطعام لساحه حرب والجميع يضحك ويصرخ ورحمه كالعاده تكون طفله معهم
نظر مراد ببرود لناري / عايزة ايه يا ناري
ناري وهي تبتسم بسماجه وتجلس بينهم / لا ابدا الجو هنا حلو فقلت اجي اقعد معاكم بس
ضحكت روجي علي تصرفات اختها الطفوليه
مراد بغيظ / قومي يا ناري عشان هزعل وانتي عارفه زعلي قال وعمتو سمر تقول انكم شبه عمتو جميله والله الجينات بتاعتها هي اللي غالبه عندك
كادت ناري تتحدث ولكن قاطعها صوت معذب الفؤاد وهو يجذب مقعد ويغمز له /يا عم خف رومانسيه شويه مش ملاحظ انك الوحيد اللي مرتبط هنا واحنا هنبتدي نحقد الصراحه
كانت ناري تنظر له وهي تائهه في ملامحه
لاحظتها جوري فتنهدت بحزن ثم تحدثت لخالد / مانت في ايدك تحب يا خالد وتتحب
نظر خالد لناري التي تنظر له بحزن وابتسم لها / لما ربك يريد يا روجي
نظر له مراد بحده
خالد بضحك / اسف قصدي روجينا
مراد وهو ينظر لة بدقه / المهم انت تعرف تختار يا خالد انت فاهمني
علم خالد انه يتكلم علي ذلك اليوم بالمطعم
ابتسم خالد بحزن / اكيد يا مراد هعرف اختار
ثم رفع نظرة لناري التي كانت تنظر للسماء بحزن
مالك وهو ينظر لسمر بغيظ / فيه ايه يا سمر هو انا قتلت ليكي قتيل
سمر باستفزاز/ هو انا اتكلمت يعني الله
مالك بسخريه / شايفك مش طايقه اهلي هنا
سمر وهي تتحدث بتسرع كعادتها / الصراحه اه
ضربها سراج وتحدث وهو يجز علي أسنانه / ده بيته هو علي فكره
سمر وهي تبتسم بسماجه / الله مش هو اللي سأل
تنهد مالك بملل من سمر وعادتها
نظرت سمر لاسد فوجدته يميل علي جميله ويهمس لها بشي
سمر بتدخل كالعاده / بتقولها اية يا نمس انت ها ها
أسد وهو ينظر لها بغيظ ويخرج لسانه / ملكيش دعوه
ضحكت جميله عليهم / ايه يا سمر انتي ليه حطانا في دماغك كده
سمر لسراج الذي ينظر لها بغيظ / الله هو انت مش شايف بيعملوا ايه هيفسدوا العيال وكمان افرض واحده من البنات شافتهم وهما عايشين حاله حب علي رأي اليسا كدة ايه ينحرفوا يرضيك البنات ينحرفوا
سراج وهو ينظر لها بسخريه ويهز يده علامة الصاجات / لا ينحرفوا ازاي يا أبلتي هيهيهيهي
ضحك أسد بشده عليه / يخربيتك يا سمر انتي لسه بتعلميهم كده هههههههههههه
سمر باعتراض / الله دي ثقافه وفن ايش عرفكم انتم بعدين انت مش شايف بناتك عاملين ازاي نايتي خالص خصوصا ناري اللي غايظني انهم شبه جميله مش شكل بس ولا محن كمان
جميله وهي تضحك عليها / ياااه بتحبيني لدرجة انك جبتيهم زي
سمر / لا وانتي الصادقه ده انا
كتم سراج فمها / خلاص بقي كل ما تتكلمي بتعملي مشاكل اهدي
اسد وهو يضم جميله ويخرج لسانه لسمر / محدش هيفرقنا ابدا عن بعضيشنا يا عمري
ضحكت سمر وهي تشير عليهم / شوف بقي بزمتك مش حلال التنمر فيهم دول مش بيأثر فيهم حاجه بقالي عشرين سنه بقطع عليهم وبرضو اللي فيهم فيهم
اسد وهو يضم جميله / اللي متغاظ مننا يعمل زينا
سراج وهو ينظر لها بغيظ / اتهدي بقي جبتلنا الكلام لا ومن مين من أسد
أسد وهو ينظر لة / الله الله هو أسد كخ ولا ايه يا سراج بيه
سراج ببسمه متكبره / اكيد يابني مفيش مقارنة انت حته سواق لا روحت ولا جيت
اسد بضحك / سواق يا معفن ده اخرك انا طيار يا حبيبي غير اني هندسه ميكانيكه
كاد سراج يرد عليه لكن قاطعه
مازن وهو يجلس بجانبهم / اهدي ياض انت وهو
سراج وهو يهمس لمازن / برستيجي يا كبير ايه ياض دي
ضحكت سمر بشده عليه فقد سمعته
سمر /عادي ياسراج يعني خليك رويح يا راجل
سراج وهو ينظر لها بغيظ / تموتي في الفضايح
نهض عبدالرحمن وقد تحول تماما وعينه تحولت للاحمر / يعني اية وانتي كنتي ناويه تخبي عليا
دانه وهي تربت علي يده / اهدي يا عبدالرحمن انت عارف اختك انا مسكتش ليه والله انا علمته الأدب وكمان خسرته صفقه السنه عشان يحرم
نظر لها بشر وهو يتخيل ذلك القذر وهو يلمس اخته / ولو لازم أعلمه الأدب عشان يحرم
دانه وهي تعانقه / يا عم خلاص والله مفيش حاجه كله خلص خلاص
عبدالرحمن بضحكه بسيطه / كله خلص خلاص؟؟؟
ضحكت دانه بشده / اها خلص خلاص
عبدالرحمن وهو يعانقها / ربك يديمك ليا يا عمري
دانه وهي تقبل خدة / ويخليك يا كبير يلا بقي نطلع نشوف الحرب اللي بره دي
ضحك عبدالرحمن واخذها وخرج وجد ادم كان علي وشك طرق الباب
ذهبت اليه دانه ومسدت علي شعره / ايه يا أدومي كنت عايز حاجه
ادم وهو يبتسم / ل…. لا ب… ب..بس كن… كنت ف….. فاكر ان انتي ع….عندك م…. مشكله
دانة وهي تبتسم له / لا ياعمري ده انا كنت بقول لعبدالرحمن علي سبب الاستقاله تعالي احكيلك انجازاتي يابني ههههههههه
اخذت دانه يده وذهبت وابتسم عليهم عبدالرحمن وخرج وجد كالعادة مشاكسه بين خالته سمر وزوجه عمه أسد وعمه نفسه ضحك علي هذه العائلة حقا عائله مجنونة.
التفتت سما برعب وجدت حسام ينظر لها بشك / هتقابلي مين
سما بتوتر /اقابل مين مش فاهمه
اقترب منها حسام ونظر لها نظرات اخترقتها / انتي كنتي لسه بتقولي دلوقتي انك هتقابليه بكره في النادي
سما بحده لتخفي توترها / وانت مين انت عشان تتنصت عليا وتسألني اساسا
ثم اقتربت منه وتحدثت بقرف وتكبر وغرور لتعطي علي حديثها الذي استمع اليه / انت مين ها رد واحد ولا تسوي وابعد عن وشي انت فاهم، بلاش جو رأفت الهجان معايا عشان هتزعل مني وطلعني من دماغك عشان انا عمري ما هبص لواحد زيك وبطل تلحقني في كل حته
تركته وكادت تذهب ولكنه تحدث ببرود / انتي اللي مين اساسا
توقفت واستدارت له ورفعت حاجب بتكبر
اقترب منها هو ونظر لها بتقزز / اقولك انا انتي مين واحده تافهه دماغها كلها بتتلخص في لبس وميكب وشوبنج واحده ملهاش هويه واحدة متعرفش تجيب لنفسها كوبايه مايه واحده شايفه نفسها فوق الكل واحده ملهاش ريحه اللازمه ومفكره الكون بيدور عليها واحده مفيش شاب عمره هيبص ليها لا ده هيبص ل…. (صمت ثم نظر لجسدها بتقزز) انتي متسويش معايا نكله اساسا انتي اقل من أقل واحدة عرفتها واحده ميكونش ليا الشرف اني افكر في يوم انها ممكن تكون زوجتي لان ببساطه غير صالحه لأي حاجه خالص فهمتي يا ريت تقنعي نفسك بقي اني مش هموت عليكي ولا عمري هفكر بيكي يا سما عشان انتي واحده غير مؤهله انك تكوني زوجه او ام اساسا انتي بس مؤهله انك تكوني بنت بايظة ملهاش اي فايده
ثم ابتسم عليها بسخريه ورحل وعندما استدار عنها وذهب مسح دمعته التي هبطت وتعهد ان يمسحها من داخله نعم قسي عليها ولكنها تستحق
جلدة ضميره وهو يذكره ان هذا ليس ذنبها ذكره ضميره انها ضحيه وان ما تفعله ليس سوي رده فعل علي ما حدث لها ولكن لم يستمع له بل استمع لكبريائه الذي كسرته احبها نعم بل عشقها ولكن هي لا تقدر ذلك اذا ليمحيها من قلبه وعقله
نظرت سما أمامها بغضب جحيمي هذا الحقير كيف يتجرأ حسنا لن تكون سما أسد ان لم تريه مكانته الحقيره شعرت بشئ ساخن علي خدها مدت يدها وجدتها دموعها مسحتها بعنف هي قطعت وعد علي نفسها لن تكون ضعيفه مره اخري ولم تبكي ابدا
كانت رحمه تتسطح علي سريرها وهي تغمض عينها وتتذكر طفولتها التي حرمت منها حرمت من الأهل والاخوة ولكن عوضها الله بمنال وانور والأطفال هنا الذين عوضها الله بهم عن الجميع مسحت الدمعه التي هبطت وهي تبتسم علي هؤلاء الأطفال حقا هم محور حياتها ثواني وشعرت بثقل يهبط عليها فزعت ونظرت وجدته حمدي ينظر لها ببراءه رحمة ببسمه /عارفه عايز ايه يا حمدي تعالي يلا
ركض حمدي وذهب لحضنها وعانقها بشده ثواني وشعرت بماني ومروان ورحيل يصعدون بجانبها ضحكت عليهم بشدة فهم دائما ينامون في حضنها رأت احمد يقف علي باب الغرفه مدت يدها له ركض لها ونام بجوار حمدي نظرت لسريرها الذي لم يعد به مكان لوضع قدم حتي ابتسمت براحه لوجودهم بجانبها اغمضت عينها وذهبت في نوم عميق
علي السفره في منزل مالك كان ينظر مالك لنور التي فقط تنظر للطعام بحزن ودموعها علي خدها تألم قلبه لها نهض من مقعده وذهب عند مقعدها وركع علي ركبتيه ومسك يدها وقبلها بحنان شديد
صفر خالد / ايوة بقي عمو يا جامد
عبدالرحمن لدانه / ابوكي ايه برنس
دانه وهي تنظر لهم بشرود / اه يارب واحد زي بابا كدة
خالد وهو يغمز لها / طب تعرفي بقي كله بيقولي اني شبه عمي اه والله
عبدالرحمن بسخريه / والنبي ايه
خالد / اه والله انا شبه بابا وبابا توأم عمي يبقي انا شبه عمي
عبدالرحمن / طب احسنلك تكمل اكلك بهدوء عشان متلبسش طبق الشربه في وشك
امسك خالد معلقته واكل بصمت
حسام بضحك / راجل ياض
نظر له عبدالرحمن له
حسام وهو يعود بظهره علي مقعده ببرود / لا ياباشا انا الكبير هنا يعني مش هتخوفني
ابتسم له عبدالرحمن بسمته الساخره
غيث لادم / طبعا احنا ملناش رأي هنا
ضحك ادم وهز رأس/ مض… مضطهدين
نظر لهم مالك بغيظ وتحدث بحده / أخرس منك له خليني اقول ام الكلمتين رجلي نملت
حول نظره لنور وكأنه تحول تماما
مالك وهو يتحدث لنور بحنان / وحياتي يانور بلاش الحزن دة انتي عارفه اني عمري ما هبص لغيرك والله لو علي موتي يا نوري هو مالك ينفع يكون لحد غير نور
هزت نور رأسها برفض فابتسم هو / والله يا نور انتي كبرتي الموضوع هو شهر واحد والموضوع يخلص
نور وهي تمسح عينها مثل الأطفال / ايوه بس انا مش عايزاها تكون هنا
مالك وهو ينظر حوله وجد الجميع ينصت لهم / طب ايه رأيك نكمل كلامنا بعدين عشان الحمام الزاجل اللي حوالينا ده
هزت نور رأسها ببسمه وقبل مالك يدها
سمر وهي تضرب سراج بكوها / شوفت الحب شوفت
سراج وهو ينظر لها / ده محن ده مش حب
نظر له مالك ببرود /طب يا حبيبي خليك في مراتك بقي بدل ما اوريك المحن
نظر أسد لجميله وجدها تمسح دموعها بتأثر
أسد /خربيتك يا مالك هو الواحد ناقص دلوقتي تقولي اركع واعمل زيه
نظرت له جميله / أسد هو انت ممكن تعمل زيه كدة
أسد نظر لها وهز راسه بيأس من زوجته
اكمل الجميع طعامه بهدوء قطعته دانه / احم بابا بس كنت حابه أبلغ حضرتك اني احم يعني استقلت
مالك وهو ينظر لها بدقه / والسبب
دانه وهي تنظر بتوتر لعبدالرحمن / محبتش الشغل في الشركه دي وهشوف شركة تكون أفضل وتقدرني وكده
ادم لزينة / ماذا قالت دانه لينظر لها مالك هكذا
شرحت له زينه مايحدث
نظر ادم لها وضيق عينة بتفكير لبعض الوقت / دانه انا عندي عمل لكي
انتبهت له دانه وتحدث / حقا لديك عمل لي
ادم وهو ينظر لها بغموض / نعم لدي عمل لكي
دانه بتساؤل / هل هو معك
ادم وهو يهز راسه برفض / لا مع أخي وليس معي
دانه بتعجب / أخيك
ادم / نعم ليث اخي هو قد جاء منذ اسبوع لمصر بعد أن نقل جميع اعماله هنا
دانه / جيد جيدا علي الاقل سأعمل مع شخص اعرفه
ادم ببسمه / حسنا سأتحدث معه اولا وأخبرك بالمعاد
دانه / ايه رأيك يابابا
مالك وهو يبتسم لها / اللي حابه تعمليه اعمليه وانا واثق في ادم
نظرت دانه لاخيها فهز راسه لها
دانه / حسنا عمي ادم انتظر منك المعاد
ادم ببسمه / حسنا
زينه وهي تتحدث في بالها / ياتري يا ادم قصدك ايه انك تبعت دانه لليث
في الصباح شعرت رحمه بدلو من الماء يقع اعلي رأسها استيقظت وهي تصرخ / بغرررررق
ضحك الجميع عليها نظرت حولها وهي تحاول فتح عينها وجدت حمدي ورحيل واحمد يضحكون بشده عليها
رحمه بتوعد وهي تنهض /طب والله لاوريكم يا جذم انتم
ركض الأطفال في ارجاء الملجأ وهي تركض خلفهم / اما ربيتكم يا جذم مهو انتم متدلعين وماما منال فسدتكم خالص
فجأه وهي تركض التوي كاحلها وسقطت أرضا رحمه وهي تنظر لقدمها بألم / اااااااااه
نظرت بسمه لهذه الفتاه أمامها ببسمه سخريه / يعني مش شيفاكي اتحركتي ولا عملتي اي حاجة يعني قاعده ليا كده زي الواحده المطلقه
تحدثت هذه الفتاه بدلع وغنج / الله فيه اي يا مدام استهدي بالله كدة هو انا حتي لسه شوفت الراجل اللي عايزاني اوقعه
بسمه بغضب / انتي غبيه يابت هو انا مش وريتك صورته وعرفتك هتعملي ايه
الفتاه والتي تدعي نجلاء / الله وليه الغلط ده انتي جبتيني من كباريه محترم عشان حاجه معينه خلاص تسيبيني اشوف شغلي بنفسي
نجلاء بتعجب / بس هو انتي ليه عايزه تنتقمي منهم
ثم اقتربت منها بفضول / هما عملولك ايه
نظرت بسمه لها بشر / وانتي مالك انتي انتي تنفذي اللي اقولك عليه وبس فاهمه
نظرت لها نجلاء بتذمر ثم
أخرجت الصوره التي اعطتها لها بسمه / وانا بقي هخليه يحفي ورايا بس الولا ايه يخربيته قمر وشكله تقيل بس علي مين ده انا نوجه اللي مدوباها
بينما لاحت ذكري بعيده في رأسها منذ 15 عاما
Flash back
كان مازن يجلس في المنزل حينما سمع صوت الباب ذهب ووجد بسمه تقف وتنظر له نظرات لم تعجبه تحدث ببروده المعهود / ساره مش هنا
بسمه وهي تبتسم بخبث / منا عارفه انا جايه ليك انت
نظر لها بحاجب مرفوع / عفوا وجايه ليا ليه
بسمه وهي تنظر له باغواء / طب هنتكلم علي الباب
تنهد بضيق ثم أشار لها للداخل وترك الباب مفتوح وجلس / اتفضلي وقولي اللي عندك عشان مينفعش نقعد القاعدة دي
بسمة بوقاحه / ايه خايف من الفتنه ولا ايه
نظر لها بقرف وشر / لو معندكيش حاجه اتفضلي
ابتلعت اهانته وابتسمت بشر / الحق عليا محبتش اشوفك نايم علي ودانك كدة واسكت
مازن وهو ينهض بحده وتحدث بعنف / انتي مجنونة ولا ايه اتفضلي اطلعي بره
بسمة وهي تخرج له بعض الصور التي كادت تدمره وتدمر عائلته / بص في الصور دي وانت تعرف اني عايزه مصلحتك
ثم تركته وذهبت وهي تتغنج في مشيتها نظر هو لها ثم أدار رأسه للصور ومد يدة ليمسكها ولكن إصابته صاعقه من هذه الصور انها صور لزوجته مع احد الرجال برزت عروقه واحمرت عيناه بغضب ونظر أمامه بشر كبير
Back
بسمه بشر / وقتها الصور معملتش التأثير اللي كنت مستنياه بس اصبر المره دي هدمركم كلكم وابنك هو اللي هيبقي كبش الفدي
دخلت نور غرفه دانه تنظر لها وهي نائمه / اهو بقي استقالت وهتقعدلي في البيت علي طول
تحدثت دانه وهي مازالت مغمضه العين / ايه يا نور هو انا بقطع عليكم انتي ومالك ولا اية
نور وهي تضربه / تقطعي ايه يا جذمه قومي يا ختي بدل ما انتي نايمه كده تعالي اعلمك تطبخي
دانه / ده علي اساس ايه معلش ده انتي لحد ما بقينا انا وعبده عشر سنين كنتي بتحرقي البيض
نور وهي تضربها / بتذليني يا جذمه انتي بعدين عشان ملقتش حد يعلمني اما انتي انا موجودة اهو
دانه وهي تضحك / حاضر حاضر بقيتي عامله زي سمر ايدك تقيله يا نور
نور وهي تضربها / اسمها خالتو سمر يا كلبه بعدين هو انا اساسا معرفتش اربي
دانه وهي تنهض وتذهب المرحاض /معلش يا باشا بكره زوجي قره عيني يربيني
نور وهي تنظر للباب / انتي بتقولي فيها اما طلع عينك يا دانه مابقاش نور اصل هتاخدي ايه اكيد واحد شبهك كده
كان يجلس أمام ادم ويبتسم ببرود / هل تقصد أن اوظفها فقط لأنها قريبه زوجتك
ادم وهو ينظر له بقلق فرغم انه هو الكبير الا ان الهاله التي تحيط بليث مرعبه وهيبته حاضره / ليس لأنها قريبه زينه فقط بل لأنني اعرف قدرتها جيدا هي فتاة مكافحه تستطيع عمل اي شئ لا تملك كلمه مستحيل في قاموسها
ابتسم ليث ببرود / اوووه كل هذا
صمت قليلا ثم تحدث بغموض / حسنا لما لا لنجربها قليلا
فزع ادم بسبب ملامح أخيه وللحظه كاد ان يسحب عرضه ولكن توقف قليلا وهو يفكر ان دانه هي أمله الأخير ليعود أخيه كما كان فقط يأمل ذلك
*لاوعاوزين تخشو الجروب الروايات علي الواتساب كلموني علي الرقم ده*
*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
كان مراد يسير في ممر المشفي عندما شعر بشئ يسحب البالطو الخاص به نظر بجمود وجده طفل صغير تحولت ملامحه وشقت الابتسامه وجهه وانحني للطفل /ايه يا صغنن مالك
الطفل وهو يبكي ويسمح دموعه برعب / اختي اختي هناك
نظر مراد له وحاول تهدئته ليفهمه / اشششش اهدي كده فيه ايه
الطفل ببكاء شديد / اختي بتعيط هناك
مسك مراد يده وذهب معه / طب براحه وتعالي معايا وريني فين اختك
جذبه الطفل الصغير لغرفه ما دخل وجد بها مجموعه اطفال اخرين وامرأة كبيره في السن وفتاة شابه تبكي مثل الأطفال علي السرير
ابتسم علي ملامحها
رحمه ببكاء / اه يا منال بتوجع اوي اه رجلي
حمدي وهو يركض لها ويمسح دموعها بينما دموعه لم تتوقف / خلاص يا رحمه بصي جبت الدكتور وهو مش هيخليكي تعيطي صح
ابتسم مراد لهذا الطفل وهز رأسه بحنان له
ثم اقترب من الفراش /اهدي يا انسه امال الأطفال تعمل ايه
رحمه بصراخ / بتوجع اوي وبعدين انت بتتريق عليا ولا اية
ولأول مره يضحك مراد من قلبه علي هذه الشابه الطفله / لا استغفر الله
في الخارج كان يسير وهو ينظر في هاتفه تقدم من الغرفه التي يوجد بها مراد وكاد ان يفتح الغرفه الا انه سمع صوت صراخ يأتي منها
عبدالرحمن بتعجب / ايه الصوت ده بعدين انا ليه حاسس اني سمعته قبل كده
فتح الباب ودخل وهو يتحدث /في ايه يا مراد ايه الصو…..
قطع كلامه وهو ينظر إليها بصدمه كبير انها هي هذه الفتاه التي كانت تغني علي الكورنيش
انتبه عليها وهي تجذب يد مراد وتعضها بشده والجميع يحاول جذب يده منها ولكن لم يستطيعوا
ثواني وانفجر ضاحكا علي ابن عمه الذي لم يستطع احد ان يقترب منه سنتي الان يتم عضه
نظر مراد لعبدالرحمن الذي يضحك بشده / انت بتضحك علي ايه يا حيوان تعالي فك ايدي
ضحك عبدالرحمن اكثر عليه وتقدم منه وحاول جذب يده منها بينما رحمه تصرخ من وجع قدمها ولا تتحمل
نظر لها عبدالرحمن والمه كثيرا رؤية دموعها لم يشعر بنفسه وهو يمد يده ويسمح دموعها
تجمدت رحمه من فعلته وتركت يد مراد الذي نظر لها بشر
بينما هي تنظر له بتعجب كبير ابتسم لها عبدالرحمن بسمه جميله وغمز لها اتسعت عينها بصدمه من غمزته ونظرت حولها وجدت الجميع منشغل ولم يراه احد
مراد بحنق / حمدلله علي سلامتك خلصت
ثم نظر لعبدالرحمن الذي ينظر لها وجذبه خلفه / تعالي معايا يا حنين
ضحك عبدالرحمن عليه وذهب معه بينما رحمه لم تشعر باي شئ بعدها غير ملمس يده علي خده
حمدي وهو يهمس لها / هو الحلو اللي كان لسه هنا عملك ايه
نظرت له رحمه بصدمه هل رأي ما حدث
حمدي / اصل اول ما دخل سكتي
رحمه وهي تدعي الألم / اه اه يا رجلي انا تعبانه وانت بنستجوبني اه يا رجلي
نظر احمد لها بشك
دخل مراد المكتب وخلفه عبدالرحمن الذي مازال يحتفظ ببسمته جلس مراد علي مكتبه وهو ينظر له بشك/ ايه يا حبيبي نظراتك دي
انتبه له عبدالرحمن / نظرات ايه
مراد بخبث / ياراجل مفكرني مش واخد بالي ولا اية
عبدالرحمن وهو يحاول الخروج من هذه الحاله التي إصابته عندما رأها / احم مش فاهم قصدك يعني بعدين يلا عشان نلحق التدريب
نهض مراد وخلع البالطو الخاص به ولحق به وهو يبتسم / شكلك كدة وقعت يا كبير
في مكان بعيد
كان يجلس في هذه الغرفة المحرمه علي الجميع والتي تمتلئ بصور لها مسك الكأس الذي يشرب منه والقاه بغضب شديد / انتي ليا انا بس ليا انا أحق واحد بيكي انتي ليا انا بس ليا
نظر لاحدي الصور وهي تضحك ببراءه مد يده علي هذه الصوره وتحدث بجنون تام واخذ يكرر نفس جملته بجنون كبير / محدش هيحبك. زى انا بس مش هتكوني غير ليا ايوه انتي ليا وبس ليا وبس
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الشيطان)