رواية بنت الشيطان الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان الجزء الثامن والثلاثون
رواية بنت الشيطان البارت الثامن والثلاثون
رواية بنت الشيطان الحلقة الثامنة والثلاثون
#عشقتك_مجنونتي
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الحادي_عشر
السلام عليكم..
في كتير من الناس بدأت تقول من غير التراويح مفيش رمضان ،ومش هنحس برمضان، ومفيش إجتهاد… إلى آخره.
الدكتور حازم شومان قال كلمه مسّت قلبي حرفيًا، مش معنىٰ إن مفيش رمضان في الأرض مفيش رمضان في السماء ،مش معنى إن مفيش رمضان في الأرض إن أبواب الجنّة الثمانيه مش هتُفَتح، رمضان هوا رمضان في السماء.
[إذا طُمِسَ ذكرُ رمضان في الأرض فرمضان مشهور عند أهل السماء] °
بالعكس دا ممكن يكون دا أفضل رمضان بالنسبه لك، ممكن بسبب خلوتك في صلاة القيام وإجتهادك فيه، يغير فيك أكتر من صلاة التراويح.
كل اللي مطلوب منك في اليوم الأخير قبل بداية الشهر،
انك تأهّب وأستعد كويس جدًا.
بعد يوم بالضبط الجنّه هتُجَهّزْ وتُفتّح، هل أنت بقا جهزت ولا لسه؟!
أبحث على صُحبِة الهمّه مش صُحبِة الهمّ ،وأبدأو حطوا خطط مع بعض لرمضان، وأجهزوا لأستقباله ،وأبدأ راجع قرآنك علشان عندك قيام تلاتين يوم.”)).
خلاص يوم واحد بس وهتُصَفّد الشياطين، ونبدأ في إستقبال أعظم شهر في السّنَه، أوعى أوعى تدخل فيه زي ما خرجت”).
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الحادي عشر
كانت نور تجلس وحولها الجميع وهي في عالم آخر لا تفكر باي شئ حتي انها نست كونها ظابط شرطه ونست كيف تتصرف في هذه الحاله اقتربت منها سمر وضمتها وتحدثت بحنان ام / اهدي يا نور قلبي والله هيكونوا بخير مش انتي كلمتي مالك وهو جاي ايه انتي مش عارفة مالك ولا اية دة لما انتي بتتخطفي بيكون هو مستنيكي في المكان اللي بتتخطفي فيه قبل ما توصلي
نظرت لها باعين حمراء بشده / دول ولادي ياسمر مليش غيرهم هموت لو حصل لهم حاجه هموت ياسمر
سمر وهي تربت عليها وتنظر بحزن لها / خير يا قلبي
جميله وهي تقترب منها وتبكي / نور ارجوكي اهدئي سوف يكونون بخير
سمر وهي تنظر لجنه / خودوا السلطانه هيام دي من وشي عشان هتغابي بجد
ضحكت نور بخفوت وسط دموعها
ساره وهي تنظر لسمر ببسمه / اهي ضحكت اهي
سمع الجميع سيارة تصل في الخارج
سمر / يمكن دول الرجاله لقوا حاجه
نظروا للباب وجدوا مالك يدخل بهيئه مرعبه جدا تركت نور أحضان سمر وانطلقت له وهي تبكي وعانقته بشده / عيالي يا مالك عيالي هيضيعوا مني
ابعدها مالك ونظر في اعينها بحب شديد / انتي مش واثقه فيا ولا اية يا نور أولادنا راجعين يا قلبي والنهارده هيباتوا في حضنك
نظر مالك لسمر / فين سراج والباقي
سمر وهي تنظر لنور بحزن / سراج قال هيتواصل مع حد من صحابه في الداخليه واسد وعمر ومازن كل واحد بيحاول يدور ورا الموضوع يمكن يوصلوا لحاجه
مالك وهو ينظر لسمر ويخرج نور من احضانه /معلش يا سمر خليكي انتي والبنات مع نور لحد ما ارجع
أمسكت به نور بشده / رايح فين يا مالك
مالك وهو يقبل يدها ويمسد علي شعرها وارتسمت ابتسامة مخيفه علي وجهه / فيه حاجه لازم تتم يا نوري ومينفعش تتأجل
كانت دانه تبكي بشده وخائفه جدا من المكان وتعانق عبدالرحمن بشده تستمد منه قوتها رغم انه لايشعر بها
دانه بصوت بح من شدة البكاء / عبده انا خايفه اوي
خايفه يا عبده
عانقته بشده وأخذت تبكي بخوف وتناجي ربها / يارب مش هزعل ماما تاني يارب بس رجعني ليها يابابا الحقنا يابابا
شعرت دانه بتحرك عبدالرحمن ابتعدت بسرعه وهي تنظر له بلهفه وتمسد علي وجهه / عبده انت صحيت عبده خليك معايا
عبدالرحمن تأوه بضعف وفتح عينه ولكن بسبب الضربه أثرت به
دانه بلهفه وهي تمسح دموعها / عبده اصحي ياعبده
عبدالرحمن بصوت ضعيف / دانه
دانه وهي تعانقه بشدة / انا هنا ياعبده انا هنا
حاول عبدالرحمن النهوض وساعدته دانه استند بظهره علي الحائط ومد يده لدانه فاقتربت منه، عانقته / خايفه اوي يا عبدة
عبدالرحمن وهو يقبل رأسها بحنان ويمسد علي ظهرها / ما تخافيش يا يادانه ربنا معانا واحنا مش لازم نخاف وكمان بابا مش هيسبنا انا متأكد
ثم حاول أن ينسيها ما هم به / فاكره حكايات ماما لما كانت كل شويه تنخطف
ابتسمت دانه / اه كل شويه تقع في مصيبه هههه
عبدالرحمن ببسمه / طب فاكره بابا كان دايما ينفذها بسرعه اوي وكمان هيعمل كدة معانا انا واثق بابا بيحبنا ومش هيسبنا ابدا بعيد عنهم وهيجي دلوقتي وهتشوفي
دانه وهي تعانقه / انا عايزه انام اوي يا عبده بس كنت خايفه حد يدخل يضربك تاني فمكنتش بنام
نظر لها عبدالرحمن بحب شديد وضمها بشده وهبطت دموعه / متخافيش يا قلب عبدة وحياته كلها نامي انتي وانا هاخد بالي منك يا عمري
ابتسمت دانه له وقامت بوضع رأسها علي قدمه وذهبت في سبات عميق
نظر لها عبدالرحمن لها بحنان ومسد علي شعرها / متخافيش يا دانه بابا هيجي انا متأكد
نظر مالك فو هاتفه وهو يقود السياره بسرعه كبيره سمع رنين الهاتف فتح المكبر وتحدث / ايه يا سراج
سراج وهو يكاد يجن/ انت فين يا مالك
مالك بنبره مرعبه / رايح اجيب عيالي
سراج وهو ينهض بعيدا عن الجميع / انت عرفت هما فين
مالك ببسمه بارده بلا روح / يعني انا دايما بساعد الكل وبوصل لأي حد مخطوف فكرك مش هعرف عيالي فين
سراج وهو يحاول ان يجعله هادئ / طب اهدي وفكر كويس الأول انت متعرفش هتتعامل مع مين يامالك
مالك ببسمه توحي بالخطر / تؤ تؤ تؤ انت مش عارفني ولا اية يا سراج
سراج وهو يبتسم عليه / مين يا شيطان
مالك بنبره تشبه فحيح الثعابين / ايمن الدمنهوري
نور وهي تنظر لسراج / مالك فين يا سراج هو عرف حاجه عن الاولاد
سراج ببسمه /انتي نسيتي انتي متجوزه مين يا نور ده الشيطان يعني مفيش حاجه بإذن الله تصعب عليه
نور وهي تبتسم بأمل / يارب يرجعوا كلهم بخير
سمر وهي تنظر لها بحب / اهدي يا قلبي خير
ثم حولت نظرها لجميله واسد / وانتم اهدوا يا حج منك ليها يخربيتكم
أسد والذي كان يغازل جميله / اووف بقي يا بنتي انتي حطانا في دماغك ليه
سمر وهي تتحدث ببسمه سامجه /تناحه هههههههه
نظر لها أسد بغيظ بينما ضحك عليهم للجميع وابتسمت نور ودعت ان يعود كلا من زوجها واطفالها بخير
كانت دانه تنام علي قدم عبدالرحمن ولكن فجأه دخل رجل غليظ وضخم افزعهم استيقظت دانه بخوف وعانقت عبدالرحمن
عبدالرحمن / متخافيش يا دانه انا معاكي
اقترب الرجل ونظر لهم ببسمه كريهه جدا / يلا يا قطاقيط المعلم عايزكم
عبدالرحمن بقوه غريبه علي طفل في عمره / معلم مين وانتم عايزين ايه مننا
ضحك الرجل بصخب / ابن الشيطان هتوقع منك ايه يعني يلا قوم بلاش كلام كتير
نهض عبدالرحمن بكل برود وانهض اخته وضمها له بحمايه كبير وسار أمام ذلك الرجل
اقترب الرجل ومعه الطفلان من احدي الغرف دخلوا وجدوا شخص ما يجلس علي المقعد وينظر لهم بشر
اختبأت دانه خلف عبدالرحمن الذي نظر له بشر
الرجل بصوت خبيث / يا مرحبا يا مرحبا اولاد الشيطان مشرفني في مخبأي المتواضع ياتري رجالي رحبوا بيكم ولا لا
نظر له عبدالرحمن نظره برود وسخريه ذكرته بمالك كثيرا
الرجل باعجاب / صحيح أبن الشيطان
عبدالرحمن بنبره مخيفه رغم صغر سنة / عايز مننا ايه
الرجل وهو يتصنع الصدمه / لا ايه قله الادب دي هو الشيطان ونور نسيوا يربوك ولا ايه
عبدالرحمن بهياج وهو يصرخ به / متجبش سيره اهلي علي لسانك القذر ده انت فاهم
تقدم احد الرجال وكانوا علي وشك ضربها ولكن أشار لهم الرجل بالتوقف
الرجل باعجاب / عجبتني اوي اوي بس للاسف مش هقدر اشوفك لما تكبر هتبقي ازاي أراهن انك هتبقي شبه ابوك ده لو عشت
اقتحم احد الرجال الغرفه برعب وصرخ بالرجل / الشيطان بره وقتل نص الرجاله
ابتسم عبدالرحمن بانتصار / قصدك ده لو انت اللي عشت
نظر له الرجل برعب وصرخ بهم / اهجموا عليه يابهايم ايه تيران مش عارفين توقفوا راجل واحد
نظر عبدالرحمن باستمتاع لخوفه الشديد من والدة
ثواني وكان احد الرجال يلقي أمام أعينهم وهو ميت تمام نظر له الرجل وبلع ريقه برعب ونظر للباب وجد مالك وهو يرتدي قناعه المخصص للمهام ويقف أمامه ونظره عينه توحي انه سيتعذب كثيرا قبل موته
اقترب مالك منه وعاد الرجل للخلف برعب شديد
الرجل / متقربش انا بحذرك انا رجالتي كتير وزمانهم هيقتحموا المكان متقربش
مالك وهو يقترب ويتحدث بنبره مخيفه / تؤ تؤ تؤ يا مسكين براحه شويه لقلبك يقف ولا حاجة اما انت مش قد اللعب بتلعب ليه ايه متعلمتش من خالك زمان
نظر له الرجل بشر وتحدث بنيران انتقام تحرقه / هدمرك يا شيطان وهدمر عيلتك بسبب اللي عملته في خالي زمان
ضحك مالك بصخب / هو حميد محكاش ليك عني ولا ايه اووه اسف نسيت اني خلصت عليه هو وشريكه وماتوا موته بشعه ده كله عشان فكروا يأذوا زوجتي وانت غبي بتعيد نفس الحكايه وبتأذي أولادي غبي يا ايمن لو كانت فاكر انك هتنجي من الموت
نظر مالك لعبدالرحمن / خد اختك يا عبده واطلع بره واستني في العربيه
نظر عبدالرحمن له بخوف
مالك بحده / نفذ الكلام
جذب عبدالرحمن اخته وخرج تحت مقاومه دانه وخوفها علي والدها ثواني وسمعوا صوت ضرب النار نظروا للخلف بعدما خرجوا برعب ضم عبدالرحمن دانه له واتجهوا للسياره وعندما اقتربوا منها سمعوا صوت انفجار نظروا وجدوا المكان تحول لكتله من النيران المشتعله نظر عبدالرحمن للمنزل برعب وهمس وعينه مفتوحه / بابا
نظرت دانه للمنزل وهو يحترق وركضت له وهي تصرخ / بابااااااااااااااا لاااااااااااااااا
استيقظت دانه بفزع من نومها وهي تتصبب عرقا وجدت كالعاده عبدالرحمن بجانبها ويحمل كوب ماء / مش كفايه يا دانه كل يوم كوابيس كده
الموضوع عدي عليه 15 سنه يا دانه
اغمضت عينها بألم وهي تتذكر نجاه والدها باعجوبه من ذلك الانفجار بالاضافه لاصابه جسده بعده حروق متفرقه مازال اثرها موجود حتي الآن
نظرت له دانه وابتسمت ابتسامة باهته / بحب اشوف خوفك عليا يا اخي بتدلع
اقترب عبدالرحمن وقبلها بخفه في خدها / تدلع براحتك يا جميل
ضحكت دانه بشده عليه
عبدالرحمن وهو ينظر لها بهيام مصطنع / اااه يا قلبي عارفه لو مكنتيش اختي كنت اتجوزتك
ضحكت دانه / طب ايه مش ناوي اتجوز ولا اية
عبدالرحمن وهو يضحك وينهض ويتجه للباب / لا معلشي خليني طير حر طليق كدة
دانه وهي تضحك عليه / طب خليك يا طير لحد ما تلاقي واحده تقصص ريشك وتوقعك علي بوزك كده
نظر لها بشرود / مش عارف ياتري ممكن الاقيها بجد
في مكان بعيد كانت احدي للفتيات تصرخ / حمددددددددي
نظرت للأطفال للذين يضحكون
الفتاه بنظره شر / بتضحك يا حيوان منك ليه مين اللي اكل الشيكولاته بتاعتي عارفين ده انا هعلقكم
نظر لها للأطفال ببراءه
احد الأطفال / والله يا ابله رحمه مش انا
رحمه وهي تبتسم بشر / صدقتي يا ام احمد انا بقي هعرف مين اكل الشيكولاته بتاعتي فين حمدي
كان هناك طفل يجلس أسفل الفراش ويأكل الشيكولاتة بنهم وهو مستمتع فجأه رأي شخص يرفع الغطاء بسرعه صرخ الطفل صاحب السبع سنوات / ااااااااااه
جذبته رحمه من ثيابه / تعالي قفشتك ده انا هعملك شاورما انت ياض بتاخد الشيكولاته بتاعتي
حمدي وهو ينظر لها ببراءه / انا يا ابله رحمه ابدا محصلش
رحمه / والنبي ايه امال ايه اللي في شك ده حبوب
حمدي / اه صح حبوب انتي عرفتي منين وماما منال قالت هتاخدني للدكتور عشان بتطلع كتير
رحمه / اه بتطلع كل يوم بعد ما تاكل الشوكلاته بتاعتي صح
حمدي / مش انا دي ماني
ماني / ابدا والله يا ابله ده كداب
تحدث احد الأطفال صاحب الخمسه عشره أعوام ويدعي احمد / خلاص بقي مش كل يوم مشاكل مع بعض مش عارف انام
نظرت لة رحمه بخوف مصطتنع ونظرت للأطفال / مش تقولوا ان المعلم احمد نايم هنا يا جذم معلش يا معلم أحمد ازعجناك مكناش نعرف بس يرضيك يعني يا معلم الواد حمدي ياكل الشيكولاتة بتاعتي
نظر له احمد والتي تصدر منه تصرفات اكبر من سنه / بزمتك مش مكسوفه من نفسك واحدة زيك عندها 23 سنه بتتخانق مع عيل سبع سنين علي حته شيكولاته
نظرت له رحمه / مكسوفه يا معلم خلاص بالهنا والشفا يا حمدي يا حبيبي
ثم اقتربت منه / ده انا هكربجك بس اصبر
سمعت رحمه نداء احد السيدات فركضت للخارج وهي تشير لهم علي رقبتها بعلامة القتل
رحمه وهي تقترب من احدي النساء اللتي تقف في الممر وقبلت يدها وقالت بمشاكسه / صباح القشطه يامانجتي
ضحكت السيده وتدعي منال / يخربيتك بكاشه كبيره
رحمه وهي تغمز لها / الله هو انتي مش مانجه ولا ايه فين البكش ده
ضحكت السيده / يووه يارحمه يابنتي خلاص كبرنا وراحت علينا
رحمه ببسمه وهي تقبل رأسها / كبرتي ايه يا ست الكل ربنا يديمك لينا
منال ببسمه حنونة / تعرفي يارحمه يوم ما جيتي هنا وانتي خليتي حياتي نعيم والله
رحمه وهي تبتسم بحزن وهي تتذكر انها طوال حياتها تعيش هنا في الملجأ مع هؤلاء الأطفال والسيده التي طالما اعتبرتها والدتها
رحمه / ربنا يديمك ليا يا غاليه لولاكي ربنا يعلم اية اللي كان هيحصلي
منال / ربنا يديمك يا حبيبتي صحيح شله الشياطين بتوعك صحيوا ولا لسه
ابتسمت رحمه لتذكرها مجموعه الأطفال للذين تعلقوا بها بشدة / احم المعلم احمد صحي والأخ حمدي صحي وأم أحمد صحيت وماني صحيت باقي بس الحج مروان
ضحكت عليها منال / ربنا يخليكم لبعض يا قلبي وباقي الاولاد
رحمه / لسه يا أمي أنا قلت خليهم نايمين لحد ما اجهز الفطار وهصحيهم
ابتسمت منال لها واتجهت لاحدي الغرف / طب هروح اشوف بابا صحي ولا لسه لحد ما تخلصي
رحمه ببسمه وهي ترحل وتقفز مثل الأطفال / سلميلي علي أنور باشا وانا هعدي عليه
دخلت رحمه لعنبر الشياطين كما تطلق عليه فهذه المجموعه من الأطفال هي الأكثر شغبا وتعلقا بها رحمه / يلا قوم منك ليها ليه ليها ليه ساعدوني في الأكل
ثم نظرت لأحمد / طبعا الكلام مش ليك
رحمه وهي تخرج / حصلوني يلا وصحوا مروان
استيقظت سمر بنعاس شديد وخرجت من الغرفة واتجهت لغرفة ناري وهزتها بكسل / ناري بت يا ناري انتي يا زفته
استيقظت ناري بجمالها الطبيعي وقالت بتذمر / ايه يا مامي بس عايزه انام حرام عليكي سيبيني طول الليل بذاكر
نظرت له سمر بتشنج / بت.. اية يا عنيا بتذاكري من امتي ان شاء الله
ناري بنعاس وهي تسحب المفرش عليها / من امبارح سبيني بقي انام بليز
سحبت سمر الفراش وتحدثت بحده / قومي يا بت عندك محاضره اخلصي
ناري بتذمر وهي تنهض / اهو صحيت اهو يكش ترتاحوا مني
نظرت لها سمر بضيق / قليله أدب
ثم ذهبت لغرفه روجي / روجي روجي يلا عشان الجامعه يا روجي اصحي يا ختي
استيقظت روجي بكسل / حاضر اهو صحيت اهو والله
سمر وهي تنظر لها بتحذير والله لو دخلت لقيتك نمتي هاجي اعلقك انتي فاهمه.
هزت روجي رأسها بايجاب / حاضر فهمت
خرجت سمر من الغرفه واتجهت لغرفتها وجدت سراج يخرج من الحمام وهو يجفف نفسه رفع المنشفة من علي وجهه واقترب منها وقبلها بحب / صباح الخير يا قلبي
سمر بحب / صباح النور يا سراج باشا كويس انك صحيت
سراج وهو يخرج بدلته / انا صحيت من اول ما قومتي من جنبي
سمر ببسمه / طب هروح انا اجهز الفطار بقي
كانت تجلس في غرفتها وتضع هذا السم للابيض أمامها وتستنشقه بادمان وجنون
بعدما انتهت أعادت رأسها للخلف براحه كبيره وهي تبتسم وتخبئ الباقي في الدرج حينما سمعت صوت أقدام قريب خافت من العباد ونست رب العباد نست ان ربها يراها ويطلع الي كل شئ
*لاوعاوزين تخشو الجروب الروايات علي الواتساب كلموني علي الرقم ده*
*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
نظر لها حسام باعتراض/ قلت لا يعني لا يا نرمين مفيش شرم ولا ساحل ولا غيره
نرمين وهي تنظر له باستعطاف / يا حسام كل صحابي رايحين لو سمحت وافق واقنع بابا
حسام باعتراض / انا نفسي مش موافق عشان أقنعه فمتحاوليش انا عارف القرف اللي بيحصل في المناسبات دي
نرمين وهي تحاول اقناعه / والله انا وصحابي هنكون علي جنب لوحدنا وكمان انا معايا ناري وروجي وهنقول لسما
دق قلبه بشده حينما استمع لاسمها وتاه فيها حتي استفاق علي حديث نرمين / بالله عليك
حسام / انتي مفكره عمك أسد هيرضي سما تطلع ولا عمك سراج هيرضي ناري وروجي يطلعوا فرضا وافقوا انتي مفكره وخيالك سرح بيكي ان ممكن مراد يوافق روجي تروح رحله بعيد عنه لا وكمان مع شباب
نرمين بضيق / انا مش عارفه هو بيتحكم فيها ليه اساسا
حسام بسخريه / يمكن عشان خطيبها مثلا وكاتب كتابه عليها وبيحبها
نرمين بتذمر / طب اعمل اية انا هموت وأخرج انا زهقت
حسام وهو ينظر لاخته فهي أقرب شخص إليها / خلصوا انتم بس امتحان وانا هقنع بابا وعمامك انهم يطلعونا رحله محترمه
وقفت نرمين بفرحه وهتفت / يعيش حسام يعيش يعيش
ثم ركضت لغرفتها لتحدث باقي الشله
نظر لها حسام وهز رأس بياس عليها لمح حسام ادم يخرج من غرفته نظر له بحنان فهو ابنه المقرب
حسام بحب اخوي / رايح فين يا آدم
ادم وهو يتحدث بصعوبة / هخخرج بدري ع…عشان اقابل.. دانه
ابتسم حسام عليه / دانه طيب هههههه بحسها هي اللي اختك والله
ادم ببسمه / د…. دانه ا… ا… اختي فعلا
حسام وهو يربت علي راسه / تمام يا حبيبي خلي بالك من نفسك
استيقظ مالك ونظر بجانبه ولم يجد نور نهض بكسل وذهب للحمام وعندما انتهي رتب نفسه وهبط للاسفل وجد نور تقف في المطبخ وهي تجهز الإفطار اقترب منها بحب وعانقها من الخلف وقبل خدها / حبيبي بيعمل فطار من الصبح بدري ليه كده
نور بضحك / بدري ايه بس يا مالك دي الساعه 9 انت بقيت كسول ولا انت اللي عجزت يا شيطان
ضحك مالك عليها وضمها اكثر / عيب عليكي كده يا نور انا عجزت يا بنتي ده انا لسه بتطلب بالاسم
نور بضحك وهي تلتفت له /وهتفضل طول عمرك تطلب يا شيطان اصل انت حاله استثنائيه
ضحك مالك عليها / مين يشهد للشيطان
ضربته نور علي كتفه وعادت للعمل
مالك وهو ياكل قطعه خيار / امال فين الشباب يعني مش سامع دوشه ولا شايف خناق
نور بضحك / عبدالرحمن راح شغله ودانه راحت الشركة
مالك وهو يغمز لها / طب خلصي بقي الفطار عشان عايز اعمل تمارين
ضحكت نور عليه
في احدي الشركات الكبري كانت تجلس دانه بكل هيبه احم احم حسنا ليس هيبه بالمعني الحرفي فهي كانت ترسم فراشات أمامها
سمعت صوت شخص يتنحنح نظرت اليه وجدته المدير الخاص بها وهو يشير لها بالترجمة نظرت دانه لهؤلاء العمله وتحدثت معهم بالروسيه وطلبت منهم ان يعيدوا الكلام وأثناء عملها شعرت بيد تتحسس قدمها نظرت بجانبها وجدت المدير ينظر لها نظرات هي تعرفها جيدا نظرت له بابتسامه توحي بخروج شخصيه سمر منها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الشيطان)