رواية بنت الشيطان الفصل التاسع والأربعون 49 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان الجزء التاسع والأربعون
رواية بنت الشيطان البارت التاسع والأربعون
رواية بنت الشيطان الحلقة التاسعة والأربعون
#عشقتك_مجنوتني
#بنت_الشيطان2
#رحمة_نبيل
#الفصل_الثاني_والعشرين
حديث اليوم ⏳صلوا على رسول الله
حديث قدسي{ قال اللهُ : كلُّ عملِ ابنِ آدمَ لهُ إلا الصيامَ ، فإنَّه لي وأنا أُجْزي بهِ, والصيامُ جُنَّةٌ ، وإذا كان يومُ صومِ أحدِكُم فلا يَرْفُثْ ولا يَصْخَبْ ، فإنْ سابَّه أحدٌ أو قاتَلَهُ فلْيقلْ : إنِّي امْرُؤٌ صائمٌ, والذي نفسُ محمدٍ بيدهِ لَخَلوفِ فمِ الصائمِ أطيبُ عندَ اللهِ من ريحِِ المسكِ ,للصائمِ فَرْحتانِ يفرَحْهُما إذا أَفطرَ فَرِحَ ، وإذا لقي ربَّه فَرِحَ بصومِهِ}
جُنَّةٌ: وقايةٌ من المعاصي ومن النَّارِ،
فلا يَرفُثْ أي: لا يُفحِشْ في الكلام،
ولا يَصخَبْ أي: لا يَصِحْ ولا يُخاصِمْ،
لَخُلُوفُ، أي: تغيُّرُ رائحة فمِ الصائم
الراوي : أبو هريرة | المحدث : البخاري | المصدر :صحيح البخاري
الصفحة أو الرقم: 1904 | خلاصة حكم المحدث :[صحيح]
مازالت أبواب الجنان مفتوحة… لم تفوتنا الفرصه بفضل الله ‘))
وإن كنت فقدت شيء
فأنت لم تفقد الله عز وجل 💕
.
صلوا على من جلس علي ركبتيه يواسي طفل مات عصفوره
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
الفصل الثاني والعشرين
فتح الباب ورفعت سما رأسها بارتجاف وعيون خائفه سرعان ماتحولت لصدمه ثم غضب شديد نظرت له بنيران تخرج من عينها / هو انت يا حيوان
نظر لها هذا الشاب باستمتاع ونظره شهوانيه شملتها من بدايه رأسها وحتي قدمها وتحدث بخبث / شوفتي بقي يا ست البنات ان حبيبك ماندو بيعملك مفاجأت
نظرت له سما بقذاره وتحقير منه فهو نفس الشاب الذي كان معها بالجامعه يوم رأت حسام
سما بقهر وغصه حزن / انتي ليه بتعمل كده اذيتك في ايه
جذبها الشاب للداخل ونظر جيدا قبل أن يغلق الباب / مش عملتي حاجه بس الصراحه انا من حقي اتمتع بالحلاوة دي خصوصا انك عاملة فيها الخاضره الشريفه
نظرت له سما بقوه / انت شخص حيوان وحقير والصور اللي معاك دي تتمسح
ماندو / تؤ تؤ مش قبل ما اخد اللي انا عايزه والا الصور هتوصل للكابتن والدك
سما بدموع تأبي النزول / انت عارف كويس اوي ان الصور دي كدب واني عمري ما لمست شاب حتي اليوم لما كنا في الجامعة انت اللي اخدتني علي جنب عشان عايز مني حاجة وفضلت تقرب مني بطريقه قذره وانا زي الهبلة بحسن نيه افتكرتك بتهزر كالعاده بس لا انت طلعت واطي وصورتني صور كأني فرحانه بالي بيحصل
ماندو وهو يحمل كأس بها المشروب وينظر لها ببسمه خبيثه / صحيح الصور دي اتاخدت وانتي مش قصدك وانتي مكنتيش بتعملي حاجه غلط ونصهم تركيب بس متنكريش البودره اللي بتشميها في الصور صحيحه
عقب كلامه بضحكه قذره بينما هي نظرت له بقهر وذل وتمنت لو عاد بها الزمن ولكن ليس بيدها شئ
سما بخنوع / والمطلوب
نظر لها الشاب بشهوة واقترب منها وغمز بالقرب منها / ولا حاجة هنتسلي مع بعض شويه كده و……..
توقف عن كلامة حينما شعر بمسدس يوجه لمعدته فتح عينه باتساع ونظر له ثم رفع نظره لسما وتحدث بغيظ / شيلي البتاع ده يا عسل بدل ما تعوري نفسك
رفعت سما المسدس في الجو وأطلقت رصاصه ثم وجهته له وتحدث بغضب شديد ونيران تخرج من عينه / الصور هاتها كلها
نظر لها برعب وبلع ريقه / اهدي ط…..
قاطعته بصراخ / هات الصور كلها
ذهب مسرعا لاحد الخزانات وأخرج منها الصور واعطاه لها
أخذته بعنف / هات الفيلم
نظر لها بشر واعطاه لها نظرت بجانبها وجدت هاتفه علي الطاوله اقتربت وهي مازالت تصوب المسدس عليه وامسكت الهاتف واخرجت من بطاقة الذاكرة وقامت بعمل مسح كلي لما عليه واخذت الكارت وكسرته ولكن وسط اشغالها قام بالاقتراب منها بسرعه كبيره وامسك يدها الممسكه بالمسدس وقام بإسقاطه لم تستوعب ما يحدث حتي كان يغرز حقنه هلوسات في رقبتها نظرت له بألم شديد سرعان ما ارتخت ملامحها ببسمه غريبه ونظرت له بتخدر وتحدثت ببسمه /حسام
وصل حسام للعنوان الموجود في الرساله وهبط بسرعه وصعد للشقة بينما في الأسفل كانت ايمي تضحك باستمتاع كبير علي مايحدث وأخيرا ستنتهي من هذه السما ونهائيا
اقترب حسام من الشقه وتأكد منها ثم اخذ يدفع بقوه ولحظه الجيد او السئ كان الباب غير مغلق جيدا بل كان مغلق جزئيا فكان من السهل كسره دخل الشقه بسرعه كبيره ولكنه تصنم عندما رأي ثياب سما ملقاه علي الارض في هذه اللحظه تمني لو انه مات قبل أن يري هذا المشهد الذي ادمي قلبه كليا سار تجاه الغرفه الوحيده في الممر وهو يتألم ويتجاهل نداء عقله بأن يتوقف ويعود لان ما سيراه في هذه الغرفة سيؤلمه بحق اقترب من هذه الغرفة باقدام ترتعش كأنه يساق لموته فتح الباب بيد ترتجف من هول المشاعر الذي يختبرها كانت عيناه حمراء بشده وكأنها تستعد لهوا ما ستراه تستعد لمشهد إعدام قلبه فتح الباب ووقع نظره علي الفراش الذي يضم كلا من سما وهذا الشاب معه وهنا سقط قناع تحمله وتدمر كليا اغمض عينه بألم حارق ووقع نظرة علي مسدس 🔫 ملقي علي الارض حمله بيد مرتعشه ينوي قتلهما معا لينتهي من هذا العذاب سوف يقتلهم ويتخلص من حياته يقتلهم ويرتاح من كل هذا الحياه نعم سيقتلها ويلحق بها لعله يجتمع بها في الآخرة نظر إليهم نظره اخيره وجدها تضحك وتبتسم له ابتسم بألم شديد
امسك المسدس جيدا ووضع أصبعه وفي الثواني التاليه صدح صوت الرصاصه في الاجواء
جلست دانه في غرفتها وهي تغمض عينيها لترتاح ولكن هاجم صوته رأسها
Flash back
ليث بنبره بارده ولكن حاده قليلا / ممكن اعرف ايه اللي حضرتك ترجمتيه دة
دانه بصوت خائف قليلا / الرساله
ليث / والرساله كاتبين فيها لا مؤاخذه وحمامه وحراق وعم الناس
دانه وهي تضحك بغباء / لا ده التاتش بتاعي حلو صح
قطعت ضحكتها وهي تري توحش نظرته / ايه وحش
ليث بنبره حاول أن يحافظ فيها علي برودة / وانتي كل ترجمة
هتطلعي فيها التاتش بتاعك
دانه وهي تنظر له بتفكير وكأنه يراها / اها عشان اكون مميزة امال انت عايزني اترجم كدهو بسهوله كده ليه اكون زي اي مترجم عادي
ليث بسخريه / ازاي دانه باشا تتساوي بالمترجمين العاديين ازاي ميحصلش ابدا
دانه ببسمه غبيه / صح
ليث / اطلعي بره
دانه وهي تتحدث بجهل / اطلع بره فين يعني
ليث وهو يحاول تهدئه نفسه / اطلعي بره اقولك روحي يلا بقيت اليوم اجازة
دانه ببسمه وفرحة لأنها ستعود للمنزل لترتاح / احلف
ليث بصراخ / بررررررره يا دااااااااااااااااااانه
نظرت دانه له بخوف ونهضت بسرعه وامسكت حقيبتها وركضت للخارج وهي تقفز وتضحك مثل الأطفال / مرواح مرواح
فتح ليث عينة بشده علي حديثها هل هذه فتاه راشده اكيد لا هذه تصرفات طفله لم تكمل الخامسه
اخذ أنفاسه ليهدئ من نفسه /اهدئ يا ليث لقد رحلت وتخلصنا من ازعاجها
لم يكد ينهي حديثة حتي سمع صوت فتح الباب ثانيا
دانه وهي تطل برأسها / مش عايز حاجه مني قبل ما امشي
ضغط ليث علي يده بشده / متشكر لافضالك مش عايز حاجه
خرجت دانه وهي تقول / اشطا
حدث ليث نفسه / انا عرفت ادم جابك ليه بس لما المحه
فتحت دانه الباب مجددا / متأكد انك مش عايز حاجه
ليث بجده / لا مش عايز زفت حاجه عايزك تسيبيني لوحدي ممكن
دانه وهي تغلق الباب / ممكن
حاول ليث تهدئه نفسه مجددا ولكن وللمرة الثالثه تفتح الباب /كنت عايزه أسألك……
لم تكمل كلامها بسبب إلقاء ليث لزجاجه الماء جهتها / امشي يا دانه
دانه وقد تفادت الزجاجه / مجتش فيا علي فكره وانت مش نايس خالص ومش كيوت
ثم تركته ورحلت
نظر ليث بتعجب وصدمه / مش نايس ومش كيوت انا يتقالي كيوت هو انا ساكت ليها ليه اوووف يا دانه
Back
فاقت دانه علي صوت طرق الباب ابتسمت بحب / تعالي يا عبده
دخل عبده برأسه فقط من الباب / معطلك عن حاجه يا باشمترجمه
دانه بضحكه / تعالي يا بني معنديش حاجه متخافش
تقدم عبدالرحمن منها ورمي نفسة علي الفراش ووضع رأسه علي قدمها بينما هي أخذت تلعب له برأسه وتحدثت بحنان / بتفكر فيها
فتح عبدالرحمن عينه وهو ينظر لها بخمول / عرفتي ازاي
دانه ببسمه / عيب يا توينز انا اعرفك اكتر من نفسك بعدين انت بتحب تعمل الحركة دي لما تكون بتفكر ومش عارف تنام
تمهد عبدالرحمن براحه / همممم برتاح اوي
دانه وهي تقبل رأسه / ربنا يريحك دايما يا قلبي
عبدالرحمن وهو يفتح عينه وينظر لها ببسمه محبه / ويخليكي ليا يا دندوني واشوفك عروسه يارب
تذكرت دانه ملامحه وهو يصرخ بها فضحكت بخفوت
عبدالرحمن وهو مغلق عينه / بتضحكي علي ايه.
دانه وهي تبتسم له / لا مش علي حاجة بس هو موضوع عادي متشغلش نفسك
عبدالرحمن وهو مازال مغلق عينه / احب اسمع
ابتسمت دانه وبدأت تقص كل شئ له من بدايه توظيفها وحتي الان
عبدالرحمن وهو يتحدث بجديه / بصي يا دانه مش هعاتبك علي حوار انكم في مكتب لوحدكم لاني عارف ومتأكد انك عارفه انه غلط بس موضوع انك بتزعجيه ده مش مريح
دانه وهي تحاول أن تبعد نظرها عنه / مش فهماك مش مريح ازاي
عبدالرحمن بضحكه خافته / انتي لسة قايله يا توينز انك عارفاني اكتر من نفسي وانا كمان حافظك يا دانه معني انك تزعجي شخص فده يعني ان الشخص ده بقي ليه مكانه عندك وده مينفعش يا دانه عشان متتألميش انتي في الاخر بلاش يكون فيه مشاعر من جهتك عشان متتألميش وتتوجعي من كلامك عليه فشكله شخص مليان اسرار ومش سهل فلو حصل وحبتيه هتتوجعي معاه
دانه وهي تحاول أن تداري ارتباكها / احب مين صلي علي النبي يا بوص كده هو بس مجرد احترام بينا وبحاول اني اسعده وخلاص
عبدالرحمن وهو يمسك يدها ويقبلها / ربنا يسعدك ياقلبي ويرزقك باللي يقدر الجوهرة دي
نظرت دانه بشرود وتنهدت / امين يا حبيبي
نظر سراج لسمر التي تشاهد التلفاز بكل برود وتتناول الفشار / يابرودك يا شيخه بتاكلي ولا كأنك عملتي عاهة للبنت من شوية
سمر وهي تنظر له وفمها ملئ بالفشار / في أيه بس يا سراج هو انا عملت حاجه
سراج / لا ابدا استغفر الله هو الملاك ده بيعمل حاجة ده يا دوب قطعتي شعر البنت علي كام عضه في ايدها قطعت لحكها علي كام خربوش في وشها بس
سمر وهي تترك الفشار وتنظر له ببراءه / كانت بتبصلك يا سراج اسيبها يعني
سارج بغيظ / ازاي دي تبقي عيبه في حقك يا سيد المعلمين لازم تسيبي ليها ذكري
سمر وهي تنفخ خديها /الله دي كانت هتاكلك بعنيها اللي يندب فيهم رصاصه وكمان خلت نور تعيط انهارده فتستاهل اللي جرلها
هز سراح رأسه بيأس منها ورأي ناري وروجى ينظرون لهم ويكتمون ضحكتهم
مد سراج يده بحنان فركضوا له بكل حب ضمهم سراج بشده
تحدثت روجى بخوف / مش مصدقه انك كنت مخطوف يابابا انهارده
ناري / الحمدلله انك بخير ياحبيبي
سراج ببسمه وهي ينظر لسمر التي تبتسم لهم بحنان / الحمدلله يا حبايبي انكم معايا بعدين هو انتم نسيتوا مين ابوكم
ضحكت ناري / صقر باشا
سراج وهو يقرصها من خدها / قلب الصقر بعدين خلاص بقي خطوبتنا قربت وبقي وشنا منور
ابتسمت ناري بخجل شديد لوالدها / بس يابابا بقي
ضحك سراج بشده / ايه الكسوف ده ده امك هي اللي كانت بتعاكسني ولا ايه يا قمر
نظرت سمر له وغمزت له / ايه ياقلب القمر
روجى / احم احم نحن هنا يا عم الرومانسي
ضربها سراج بخفه علي رأسها / انتي بذات بلاش تتكلمي في الرومانسيه ده انتي متجوزه واحد بنك مشاعر فياضه متحرك بس مع غيرك بتلقيه فريزر متحرك
ضحكت روجى بشده عليه
سراج / والله بجد لولا اني عارف هو بيعاملك ازاي كنت رفضت يتجوزك بس عارف انه بيتعامل معاكي غير عامه الشعب
ضحك الجميع بصخب بينما هو تنظر لهم بتذمر / كده يا بابا ضحكت ناري عليا
سراج / بكرة نضحك عليها هي والسافل خطيبها
نظرت ناري له بخجل
سراج بضحك / الواد خالد ده مشافش تلات دقايق تربيه اساسا طالع لاسد وقح وقليل الأدب
خجلت ناري بشده ولكن سمعت رنين هاتفها نظرت وجدته خالد نظرت لهم بخجل
سراج وهو يضحك / رودي يا ختي عشان ميقلقش
نهضت ناري وسارت تجاه الفراندا وهي تبتسم بخجل ثم فتحت الهاتف وتحدثت برقه طبيعيه / الو
خالد / يا ختي علي الو السكر دي
خجلت سما اكثر / هقفل علي فكره
خالد بضحك / اقفلي عادي هنتكلم عادي برضو بس الفرق المنطقه كلها هتسمعنا
ضيقت عينها بحيرة
ولكن سمعت صوت صافرة من الأسفل نظرت وجدته يشير لها وهو يغمز
نظرت له بصدمه / خالد انت اتجننت
خالد بضحكه / طب انزلي نتجنن سوا
ناري / واللة العظيم مجنون
خالد وهو يلقي لها قبله في الهواء / مجنون بيك ياقمر
نظرت له ناري بشرود وتحدث بما يجيش بصدرها / بجد يا خالد
خالد وهو ينظر لها بحنان ويبتسم ثم تحدث بجديه / هسيب الايام تثبت ليكي يا ناري
يلا تصبحي علي خير في حضني يا جميل
نظرت له باحراج بينما هو ضحك وانطلق بسيارته
بينما هي تنهدت وهي تنظر للطريق الذي ذهب به / يا تري اخرتها معاك اية يابن أسد
كان يجلس أمام الفراش علي الكرسي وينظر لها منتظر ان تستيقظ نظر لها بسخريه شديدة فهي سقطت مغشي عليها حينما رأت الرصاصة تستقر بزراع ذلك الحقير هو كام يريد قتله ولكنه لن يلوث يده به أخذها وجاء الي شقته التي توجد في نفس عماره اهله فقد ابتاع له عمر شقه ولادم شقه بعد أن قام بشراء العماره وترميمها وجعلها من تنافس اجمل المنازل.
سمع تأوها بخفوت ولكن لم يتبين ماذا تقول ثواني وهربت احدي نبضاته وهو يسمع صوتها وهمسها باسمه
سما وهي تحرك رأسها بألم / حسام حسام
نظر لها بسخريه لابد انها تحلم به لانه اخر شخص رأته
ثواني وكانت تفتح عينها نظرت برعب حولها اين هي اخر شئ تتذكره انها كانت عند….
نظرت لنفسها برعب وجدت نفسها ترتدي ثيابها ولم تعرف ان حسام هو من فعل ذلك بالطبع وهو يغمض عينه
حسام بنبره خرجت قاتلة لها / حمدلله علي السلامه يا مدام
نظرت له برعب وهي تهز رأسها برعب / لا هو كان…..
قاطعها امساكه لشعرها بحده شديده / بقي انتي تحطي راس اهلك في الطين بسببك انتي يا سافله
نظرت له بالم وهزت رأسها بنفي/ لا هو
قاطع كلامها صفعه قويه تسقط علي وجهها / الظاهر ان عمي أسد غلط في تربيتك بس انا بقي هعيد تربيتك من اول وجديد
هزت رأسها برعب / لا مش هتقدر
حسام وهو يقترب منها ويهمس بنبره مميته /لا هقدر يا سما وهربيكي من اول وجديد
نظرت له بدموع / انت ليه بتعمل كده
نظر لها يعيون حمراء وامسك كتفها وضغط عليه بشده حتي كادت اصابعه تخرق كتفها / ليه بعمل كده انتي مش عارفة ليه بعمل كده انا بقي هعرفك يا سما بس مش دلوقتي لما تكوني مراتي هقولك ليه بعمل كده
نظرت له برعب وقلب يخفق بشده وهي تهز رأسها برفض / لا مش هتقدر مش هتجوزك
نظر لها بقرف / للأسف مش بمزاجك يا توافقي علي الجواز يا الا انتي عارفة ايه اللي هيحصل يا يا سما هانم
نظرت سما له برعب وهي تري نهايتها تقترب
نظر مالك لنور التي تجلس امام المرأه وهي شاردة نهض من مكانه واتجه لها وضمها اليه من الخلف بشده / القمر بتاعي بيفكر في ايه
ابتسمت نور علي حبة الشديد لها / بفكر قد ايه انت بتتعب عشانا يا مالك واحنا بنتعبك اكتر
ابتسم مالك وقبل رأسها بحنان / ياقلب مالك فداكم اي حاجه المهم تكونوا جانبي وبخير وكمان العيال كبروا يا نونو وعبده هيتجوز
التمعت عين نور بدموع الفرحة / لحد دلوقتي مش مصدقه يا مالك اني هشوف ابني بيتجوز بجد
مالك وهو يعانقها / لا صدقي يا نوري وبكره نجوز دانه هي كمان واستفرد بيك يا جميل انت
ضحكت نور بصخب / واللة يا مالك انت……
قاطع كلامهم صوت صراخ يأتي من الخارج
مالك وهو يركض للباب / دي ايميلي
نور ببسمه شريرة وهي تتبعه /ايوة بقي العيال بدأوا اللعب
استيقظ عبدالرحمن ونظر لدانه بتعجب من هذا الصوت
دانه بغمزه / الخطة اشتغلت ياباشا
نهض عبدالرحمن وذهب للخارج وهو يقول / بقيت اخاف منك انتي وامك يابت
خرج الجميع وجدوا ما جعل افواههم تفتح بشده وضعت نور يدها علي عين مالك بسرعه كبيره حتي لا يري
بينما عبدالرحمن أدار ظهره لعا بسرعه
ودانه فتحت فمها ببلاهه / يالنوستفنكلييييييييييي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الشيطان)