روايات

رواية بنت الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الرابع عشر

رواية بنت الأسد البارت الرابع عشر

رواية بنت الأسد الحلقة الرابعة عشر

ملاك: الو

مريم: ياحجه خلصي خلاص هنتاخر علي المحاضره

ملاك: خلاص ماشي انا جايه اهو

وصلت ملاك عند مريم

مريم: لسه بدري

ملاك: وحيات امك بلاش الكلام ده علي الصبح كده ويلا عاي المحاضره

مريم: يلا اصلٱ في دكتور جديد هيجي النهارده

ملاك: كمان ربنا يستر

 

 

 

 

 

ودخلو

__________

خالد: يلا يا اسد جاهز

اسد بغرور: عيب عليك لما تسالني السؤال ده

خالد: يا اخي يخربيت غرورك

اسد ببرود: طبعٱ مش النسر لازم اكون مغرور

خالد: تبٱ لتوضعك بقولك اي

اسد: قول

خالد: اللواء هشام مبسوط جدا بيك

اسد ببرود: ولسه هبسطه اكتر مني

خالد: طب قولي ليه مش معرف جد انك ظابط

اسد: كده حابب ماحدش يعرف انت اصلٱ واللواء عرفته بحكم الشغل لو كده ماكنش في مخلوق هيعرف اني ظابط

خالد: ليه يابني هوا في اي

 

 

 

 

 

اسد: كده هيبقا في خوف بقا وقلق منهم وكده وغير كده ان الجماعه ااي بره دول هيعرفو اني ظابط ماكنتش هعرف امثل عليهم

____________

في حاره

منال بعياط: بنتي ياناس ماجتش لحد دلوقتي

ام احمد بحزن: اهدي ياختي هتلقيها بتجيب حاجه وجايه

ام محمد بعياط: وانا ياختي بنتي لشه ماجتش لحد دلوقتي

جوز منال بدموع: يارب احنا ناس غلابه

ابو احمد: خير ياجماعه ان شاء الله ولادكم هيرجعو

ابو محمد: احنا لازم نروح نبلغ

وذهبو

 

 

 

 

 

____________

الام بعياط: هتكون راحت فين بس ياربي

الابن: يماما اهدي ممكن تكون عند واحده صحبتها

الام: لا اختك حصلها حاجه مش بتروح في حته غير لما تعرفني

الابن: مش انتي معاكي ارقام اصحابها

الام: ايوا

الابن: خلاص احنا هنتصل بيهم ونعرف منهم

واتصل

الام: الو

: ايوا مين

الام: انا ام ساره

 

 

 

 

 

: اهلا هي ساره عندك

الام بدموع: لا ده انا كنت هسالك عليها

: لا انا كمان بنتي ماجتش من الصبح

الام بصراخ: هيكونو راحو فين

: والله مش عارفه بس قلبي بيقولي ان في حاجه

الام: احنا لازم نبلغ عن اختفاء البنات

: ايوا ومش بناتما بس ده في ناس كتير بناتهم مارجعوش

وكلهم راحو القسم عشان يبلغو

_____________

 

 

 

 

 

الدكتور: صباح الخير

الجميع: صباح النور يادكتور

الدكتور: انا اسمي دكتور احمد

الجميع: اهلٱ بيك يادكتور

احمد عينه جت علي ملاك واتسحر بجمالها

احمد: احم ياريت نلتزم مع بعض عشان انا بحب الالتزام

الجميع: حاضر يادكتور

احمد: وياريت ماحدش يتاخر علي المحاضره بتاعتي مفهموم

وكمان ياريت ماحدش يتكلم اثناء المحاضره مفهوم

الجميع: مفهوم يادكتور

 

 

 

 

 

احمد بداء يشرح المحاضره

______________

خالد: تمام يافندم

هشام: في اي ياخالد

خالد: في اكتر من عشرين بلاغ باختفاء يافندم

هشان بدهشه: عشرين بلاغ

خالد: للاسف يافندم بس اكيد ده خطغ يافندم

هشان: ومش اي خطف دي شكلها جماعه كبيره

خالد: طب والعمل يافندم

 

 

 

 

 

هشام: كلم اسد يلغي السفر ويمسك القضيه دي

خالد: انا ممكن امسكها يافندم واسد يسافر عشلن نخلص

هشام: نفذ الاومر ياسيت الرائد

خالد: تحت امرك يافندم

___________

عند البنات

ساره: احنا فين

يارا: مش عارفه

ياسمين: هما جابونا هنا ليه اصلٱ

ساره: مش عارفه

فاطمه: ربنا يستر انا خايفه

يارا: مين سمعك انك مرعوبه

 

 

 

 

 

هايدي: علي فكره هما خطفونا عشان يتاجرو بينا

ساره: نعم

هايدي: ايوا انا سمعت كده

يارا: احيه

فاطمه: ياعيني بصي البنات دي

ساره تعالو نطمنهم شويه

يارا: نطمنهم واحنا اصلٱ خايفين

ساره: تعالي بس

ساره: مالك ياحببتي

البنت وهي بتترعش: انا خايفه

 

 

 

 

 

ساره بحزن: ماتخفيش ياقلبي ان شاء الله حد هيلحقنا

حور بثقه وحده: اثبتو يابنات احنا ماحدش هيقدر يجي جنبينا

ساره بإستغراب: انتي مش خايفة

حور ببرود: اخاف ليه انا واثقه ان مافيش حد يايقدر يقرب مني

ياره: يسلام ياختي علي الثقه دي

حور بصتلها وسكتت

في شخص دخل وبص علي البنات وعينه جي علي حور حقٱ انها فاتنه

الشخص بإستحقار: انتي تعالي معايا

حور ببرود: لا

 

 

 

 

 

الشخص بإستغراب: لا

حور: ايوا لا مش هروح معاك

الشخص بغضب: انتي عارفه انتي بتكلمي مين

حور بإستحقار: واحد زباله بيخطف البنات

الشخص بغضب: انتي شكلك عوزه تتربي وراح عشان يدربها

بس حور بكل مهاره قدرت تتفادا الضرب

حور بعيون كلها شر وبصوت يشبع الافاعي: اياك تحاول تعمل كده تاني

لا ينكر انه خاف منها كثيرا وابعد عنها علي الفور يقسم انه راء اعيونها مثل الكبري

 

 

 

 

(خليكم فكرين حور دي لانها هتكون بطلت روايتنا الجايه)

___________

خالد: الو ايوا يا اسد انت فين

اسد بإستغراب: في المطار ليه

خالد: اسد الغي السفر وتعالا حالٱ في مهمه خطيره اوي لازم تخلاصها بسرعه

اسد ببرود: طيب خلاص انا جي

هشام: اهلٱ بالنسر

اسد ببغرور: اي هي المهمه

هشام: عمليات خطف

اسد بغموض: كام بلاغ اتقدم

خالد: في اليوم الواحد بس عشرين بلاغ

اسد بغموض: شكلهم مستعجلين علي حاجه عشان كده بيخطفو بطريقه ملحوظه اوي

هشام: مهمتك بقا تلحق البنات دي قبل مايخرجو بره مصر

اسد بثقه: هيحصل ومشي

خالد بشرود: تفتكر هيلحق

 

 

 

 

 

هشام: ده النسر متاكد انه هيلحق

____________

الباشا: ادخل هاتلي البنت الي اسمها حور

الشخص بخوف: ممكن بلاش انا ياباشا خلي حد تاني

الباشا بإستغراب: ليه

الشخص: معلش ياباشا

الباشا: طيب ادخل انت هاتها

بعد شويه خرج الشخص التاني وعلامات الخوف ظاخره علي وشه

الباشا: فين البنت

 

 

 

 

 

الشخص وعيونه في الارض: البنت مش راضيا تجي

وكل شخص يدخل عشان يجيب حور كان يخرج من غيرها

الباشا بغضب: حتت بت مش عارفين تجبوها

الجميع سكت ولا يستطيع الكلام

الباشا: طيب هدخل انا اجبها اشوف بقا في اي

دخل

(يارب دلتغك 😂)

____________

حنان: يوسف ملاك اتاخرت اوي

يوسف: اي ده هي كل ده لسه ماجتش

حنان بخوف: لا لسه انا خايفه يكون حصلها حاجه

يوسف بقلق: انا هروح اشوفها في الكليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى