روايات

رواية بنت الأسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الخامس عشر

رواية بنت الأسد البارت الخامس عشر

رواية بنت الأسد الحلقة الخامسة عشر

إياك وكسر الخواطر .. فإنها ليست عظاماً تجبر بل أرواح تقهر !👌🏻

اسد: الو

: ~~~

اسد: عندنا مهمه جديده

: ~~~

 

 

 

 

اسد: لازم نلحق البنات دي قبل خرجهم بره مصر

: ~~~

اسد: خلاص هقابلك بكره اظبط معاك كل حاجه

: ~~~~

اسد: ماشي سلام

___________

يوسف: مريم فين ملاك

مريم: ملاك هي قالت انها تروح

يوسف بقلق: بس هي لسه لحد دلوقتي ماروحتش

مريم: طيب رن عليها

يوسف: اكيد رنيت عليها بس فونها مقفول

 

 

 

 

 

مريم: طيب استنا هجرب انا كده يمكن شبكه

يوسف: طيب جربي

مريم خرجت فونها عشان ترن على ملاك

وبالفعل فونها رن

مريم: بيرن اهو

يةسف بامل: بجد طيب شوفيها هتقولك اي

ملاك: الو

مريم: انتي فين يالوكا

ملاك: في مشوار في حاجه

مريم: يابنتي انتي مش قولتي لحد انك هتتاخري ليه الكل قلقان عليكي

ملاك: طيب خلاص انا هكلمهم

مريم: طيب بصي خدي يوسف معاكي اهو

ملاك: ايوا ياجوه

 

 

 

 

يوسف بحده: انتي ازاي تتاخري كده

ملاك: اهدي ياجوه انا في مشوار مهم جدٱ وهرجع تاني

يوسف: فين يعني

ملاك: خلاص ياجوه قولتلك في مشوار وجايه

يوسف: ماشي ياملاك بس تعالي بسرعه عشان اسد لو عرف انت عارفه هيحصل اي

ملاك بسخريه: ماتقلقش هوا كده كده مش فاضي ليا

يوسف بحزن: طيب متتاخريش

____________

 

 

 

 

 

حور بحده: انتو لازم تكونو اقوه من كده

ساره: عوزانا نعمل اي

حور بسخريه: عوزاكم تحمو نفسكم

يارا: علي فكره احنا مش ذيك انتي شكلك مدربه علي كده

حور بحده: انتوو اصلٱ مش عندكم ثقه في نفسكم واستسلمتو للواقع

هايدي بامل: طيب انتي شايفه اننا ممكن نعمل اي

حور: انا ممكن اخرجكم من هنا بس مش هعرف لوحدي لازم تساعدوني

هايدي: شوفي انتي عوزانا نعمل اي واحنا معاكي

 

 

 

 

 

حور بثقه: اكيد في حد هيجي يلحقنا قبل مايخرجونا بره مصر احنا كمان لازم نساعدهم

ساره: طيب ليه ما كده كده حد هيجي يلحقنا

حور بسخريه: شكل القاعده هنا عجبتك

ساره بحزن: لا بس انا حسه اني مش هقدر

حور بحده: لازم يكون عندك ثقه انك تقدري تعملي اي حاجه طول ما انتي عايشه وفيكي نفس انتي هتقدري

هايدي بإعجاب: صح انا حسه اني هقدر بس كنت محتاجه حد يشجعني

حور بثقه: تؤ خلي ثقتك في نفسك اكبر مش تستني حد يشجعك لا انتي شجاعه لوحدك

ساره: خلاص انا معاكم شوفو ممكن نعمل اي عشان نخرج من هنا

 

 

 

 

 

_____________

اسد: ماما فين ملاك ويوسف

حنان: يوسف فوق اما ملاك لسه ماجتش لحد دلوقتي

اسد بخوف: يعني اي لسه ماجتش

حنان: والله يابني من وقت مارحت الكليه لسه ماجتش

اسد بسرعه طلع فونه عشان يشوف مكانها

اسد: طيب ياماما وطلع جري علي عربيته ومشي بسرعه علي مكان تواجد ملاك

ملاك بدموع: وحشتوني اوي ليه كده ياماما ليه سبتني بدري اوي كده وانت يا احمد كنت عوزاك تكون معايا كنت عوزه احس ان ليا سند كنت عوزه احس ان ليا ضهر ليه سبنوني بدري كده ليه حرام عليكم انا كنت عوازكم معايا

اسد وصل عند ملاك

 

 

 

 

اسد بغضب: ملااك انتي ازاي تجي هنا من غير ماتقوليلي

ملاك بدموع: وحشوني اوي يا اسد

اسد وكأن غضبه اتبخر

اسد من غير ولا كلمه اخدها في حضنه وضمها ليه بكل قوه

ملاك بمجرد انها دخلت حضنه فضلت تعيط علي حالها

اسد حس ان قلبه بيقطع عليها وحس ان روحه بتتسحب منه

اسد بحنان: بس ياقلب اسد هما في مكان احسن

ملاك حست براحه في حضنه وراحت في النوم

اسد حس بيها شالها ونزل ركب العربيه ومشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى