رواية بنات مهران الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية بنات مهران البارت الخامس
رواية بنات مهران الجزء الخامس
رواية بنات مهران الحلقة الخامسة
في الشارع ….
كانت ترتمي عفت أرضا وهي تنزف بشده ليسرع إليها جاك بقلبا ينبض رعبا والما لياخذها بين يديه ليسرع الي المشفي.
هنيه بدموع وصراخ /عفت عفت .
جيسي بدموع وصراخ/اخوكم واخد اختي علي فين .
ماكس بجديه /ي عني هياخدها علي فين اكيد علي المستشفي يلا بسرعه نروح وراهم .
في المستشفي …
كان يسرع وهو يحملها بقلبا يصرخ الما ليصرخ بغضب ورعب أفزع الجميع.
/دكتور بسرعه ي بهايم دي بتموت بسرعه .
ليسرعوا إليه الأطباء لياخذوها سريعا الي غرفه العمليات .
كان يجلس أمام غرفتها وعقله يجلده اسئله ماذا يفعل ليأخذ نفس عميق ليتحدث باستغراب /ايه الي حصلك ي جاك من امتا وانت بتعمل كده مع حد البنت دي عمله فيك ايه ليه مبتقدرش تشوف وجعها والما بتحس وكانك انت الي في الوجع والام ده معقول تكون لا ي جاك انت مش من حقك تحب احميها وبس ….
هنيه بدموع ورعب /خيتي فين .
جاك بتنهيده وهو يوحي باعصارا قادم ليسير الي الخارج /جوه في العمليات .
ماكس باستغراب/رايح فين.
جاك بغضب جحيمي/رايح اخود بطارها من الحيوان ده .
ديف بجديه/احنا جاين معاك .
جاك بنبره حاده/مش عايز حد معايا خالص خليكم هنا .
جيسي بدموع وخوف /ربنا يقومك بالسلامه ي عفت ي اختي .
ديف بحنان /اهدي أن شاء الله هتبقي بخير .
هنيه بعصبية مابين دموعها /هو الزفت ده الي ربنا ينتقم منه حرق قلبي ابن الموذيه .
ماكس بحده /بعد الشر عليكي من حرقه القلب الي يحرق قلبك ده انا اطلع روحه بايدي .
من امام بيت شحاته ….
كان يجمع اشياءه سريعا بخوف ورعب لكي يهرب ليحطم جاك الباب ليقف شحاته برعب من هيته ليعلم أنه هالك لا محالة.
جاك بغضب جحيمي/انا قولتلك ايه قبل كده لو فكرت بس مجرد تفكير انك تعترض طريقها يبقا يتحرق نفسك مش كده وانت بقا مش بس اتعرضطلها لا ده انت كنت عايز تقتلها كل نقطه دم نزلت منها ي حيوان هدفعك تمنها غالي اوي.
شحاته برعب وخوف /انا معملتش حاجه معملتش حاجه .
جاك بغضب جحيمي وهو يمسكه من رقبته /كل ده ومعلمتش حاجه ي حقير ايدك الوسخه دي الي اتمدد عليها وحاولت تموتها هقطعها علشان حقير زيك يتعلم الادب ..
لم يستوعب شحاته بصدق كلامه الا عندما سحب ذلك السكين الحاد ليقطع يده بغل وغيظ ليصرخ الآخر بالما حاد لتتناثر الدماء من حولهم ليخرج جاك وهو ينظر إليه نظره جعلته يرتجف بشده .
/دي كارت انذار بس صدقني لو فكرت تاني مجرد تفكير أو جات علي بالك متلومش إلا نفسك .
ليخرج جاك سريعا ليصرخ الآخر الما…..
في باريس …
في فيلا مايكل …
كان يصرخ بغضب شديد فهذه لم تكن شركته الأولي الذي يحدث بها ذلك ويخسر جميع اسهمه يريد معرفه من يفعل ذلك لينهي حياته في الحال …
في غرفه في البدروم …
كان يبتسم كينان وهو يسمع ذلك الصراخ المحبب لقلبه وهو ينظر إلي الاب توب الخاص به بعدما تم انهيار أسهمه فهو محترف كمبيوتر وهاكر فهو يحب دائما الانتقام منه فهو يعلم أنه من أوصل اخواته الي ذلك الحاله ليغوق من شرودها علي صوتها الحاد.
/انت الي عملت كده صح .
كينان بغمزه ومرح/اكيد انا وانتي عارفه .
ساندي بخوف ورعب/حرام عليك ي كينان انت ليه مصمم تحرق قلبي عليك انت عارف لو عرف هيعمل فيك ايه .
كينان ببرود /يعمل الي يعمله صدقيني مش فارقه وانتي شوفي طريقك مع حد غيري .
ساندي بدموع ووجع/انا مش عايزه غيرك ي كينان ارجوك خاف علي نفسك علشان خاطري ابويا مش سهل اسهل حاجه عنده القتل .
كينان بعصبية وغيظ/ابوكي دمر حياتي انا واخواتي وحابسني هنا علشان يضغط عليهم مش عارف اشوافهم ولا عارف عنهم حاجه كل الي بيموتني أنهم بيعملوا كده علشاني أنهم بيرموا نفسهم في النار بسببي ي ساندي .
ساندي بنبره حنونه /خليك قوي ي كينان لحد مانخرج من هنا ونتجمع كلنا سواء .
كينان بجديه /قصدك ايه ي ساندي انك هتسيبي ابوكي وتيجي معايا .
ساندي بعشق /انا مش عايزه غيرك ي كينان بحبك .
كينان بابتسامه ساحره/وانا بحبك .
مايكل بغضب جحيمي/ساندي .
ساندي بفزع /خالي بالك من نفسك ي كينان سلام .
كينان بعصبية وضيق/هانت ي ساندي أن شاء الله هخرجك من هنا ونبقا مع بعض يروحي..
في المستشفي ….
الدكتور بابتسامه/الحمد لله قدرنا نقفل الجرح ومفيش اي مضاعفات .
هنيه بابتسامه وسعاده /يعني خيتي كويسه الحمد لله.
جيسي بلهفه /ي عني عفت كويسه .
الدكتور بابتسامه/الحمد لله شويه وهتروح اوضه تانيه تقدروا تتطمنوا عليها .
هنيه وهي تحتضن جيسي بابتسامه وسعاده /الحمد لله يارب .
جاك بجديه ولهفه /ها خير عفت عامله ايه.
جيسي بابتسامه /الحمد لله بخير .
ماكس بهمس ل جاك /انت كنت فين روحت لل شحاته مش كده .
جاك بجديه/ندمته علي اليوم الي اتولد فيه .
ديف بابتسامه وهو يمسك الطعام بيده /يلا بما اننا اطمنا علي عفت يبقا ناكل لقمه .
هنيه بمرح وسعاده/ياه تشكر يا ديف ده انا واقعه من الجوع.
ديف بهمس ل جيسي /الأكل ده علشان خاطرك انا عارف انك مكالتيش فوق .
جيسي بابتسامه/انت لسه فاكر شكرا اوي .
ديف بابتسامه اعجاب/الف هنا وشفاء.
هنيه بتلذذ /ياه اللحمه حلوه جوي جوي.
ماكس بهمس وغمزه/والله انتي الي حلوه جوي جوي.
هنيه بضحك /هههه .
ديف بجديه/مش هتاكل ي جاك .
جاك بشرود /مش قادر ي ماكس .
الممرضه بابتسامه /المريضه فاقت واتنقلت اوضه تانيه لو حابين تشوفوها .
ليسرعوا جميعا الي عفت ..
في محافظه قنا …
في بيت هنزوره لاول مره ….
كانت تجلس الحاجه امينه وهي تمسك ذلك الصوره الذي تجمع أحفادها الاربعه بدموع فحقا قد اشتقت لهم .
الحاج محمد بحزن /وبعدهالك عاد ي امينه لساتك بتفكري فيهم .
امينه بدموع ووجع/وعمري مهنساهم واصل دول ولاد الغالي احفادي الاربعه الي كانوا زي الجبل الله يسامحك ي عواد انت الي طفشتهم بعد مابوهم مات من عمايلك .
عواد بغيظ شديد/الحق عليا كنت بقيت عليهم علشان اطلعهم رجاله بس طلعوا خرعين ملهومش لازمه واصل .
امينه بغضب شديد/لا انت كنت قاصد تتطفشهم علشان تستولا علي ورثهم الأيتام دول ربنا عمره مهيسامحك ي عواد .
عواد بغيظ /فوتك بعافيه ي أما .
امال بابتسامه /العوافي عليكم .
امينه بترحيب /اهلا اهلا ي ام هنيه اتفضلي .
امال بابتسامه /تسلمي ي حاجه امينه شويه الكشك الي كنتي عيزاهم اهم .
امينه بابتسامه /تسلم ي بتي قوليلي هنيه عامله ايه.
امال بتنهيده /اهي الحمد لله راحت عايشه مع اخواتها وربنا يقدم الي فيه الخير وانا يومين كده وهروحلها باذن الله .
امينه بابتسامه /زين جوي لان عندي ميعاد مع الدكتور الي في مصر بعد يومين وهاجي معاكي ونرجع سواء .
امال بابتسامه/خلاص اتفاقنا ي حاجه امينه هنروحوا سواء .
في المستشفي ….
في غرفه عفت ..
هنيه وهي تتحتضانها بعفويه /حمد لله على السلامه ي خيتي .
عفت بالم وصراخ /اه حاسبي يبت هو انا عامله عمليه الوز يخربيتك .
هنيه بتذمر /كده طب انا زعلت .
ماكس بهمس وغمزه/محدش يقدر يزعلك وانا موجود ي وحش.
هنيه بهيام وحب/تسلملي ي راجلي .
جيسي بابتسامه وسعاده/حمد لله على السلامه ي عفت كنا هنموت عليكي من القلق .
جاك بحده وغيظ/ماهي مش هتهدا غير لما اقطم رقابتها رغم اني قولتلها برضه مسألتش ونزلت لوحدها متأخر .
عفت بغيظ شديد/انا مش عيله صغيره انا عفت الي تفوت في الحديد.
جاك بعصبية/لا يشيخه ماحتت واد ميسواش مليم ابيض كان هيجيب أجلك .
عفت بغيظ/كان هيبقى عمري كده .
هنيه بغيظ /متقوحيش ي عفت مفيش نزول متأخر لوحدك كده تاني .
جيسي بجديه/ايوه ي عفت كلنا موجودين مفيش نزول لوحدك تاني كفايه الي حصل .
ديف بحده /محدش فيكم هينزل اصلا الي انتوا هتختاجوه هنجيبوا سواء واحنا راجعين من الشركه لما عفت أن شاء الله تقوم بالسلامه .
عفت بابتسامه مشرقه/طب يلا ي جيسي
نروح نحيب اكل ولبس ل عفت .
جيسي بابتسامه/يلا عايزه حاجه ي قلبي .
عفت وهي تغفا من أثر المخدر /عايزه سلامتك متاخروش عليا .
ماكس بجديه/يلا هنوصلكم يلا ي ديف جاك مش هنتاخر .
ليوامي له جاك بشرود ليسير الي الخارج بنظره خبيثه لتغفا هي بثبات عميق..
في باريس .
في فيلا مايكل …
كانت تقف ساندي برعب وخوف من هيئته ليمسك يدها بحده /انا مش قولتلك مليون مره متنزليش عنده ولا مقولتش .
ساندي بدموع وصراخ /غصبن عني ي بابا اخر مره ابوس ايدك سبني .
مايكل بجحود وقسوه /ساندي ي بنتي انا مش عايزك تتعلقي بيه علشان لما يروح منك متتوجعيش عليه .
ساندي برعب شديد /يروح مني قصدك ايه ي بابا .
مايكل بضحكه خبيثه /امال انتي فاكره ايه بعد الي عرفوه عني هو وأخواته هسبيهم عايشين لا ي حبيبتي هيخلصوا المهمه الاخيره دي وهخلص عليهم بنفسي .
ساندي برعب والم وهي تحدث ذاتها/لازم اخاد كينان ونهرب من هنا لازم ..
في غرفه عفت .
بعد مرور الوقت …
كانت تحاول فتح عيناها تتدريجيا وهي تعتاد علي الضوء وهي تشعر بألم شديدا في بطنها لتنظر الي جانبها أتراه يجلس بجانبها عيناه تحمل الكثير خوف رعب عشق وضيق أيضا لتتحدث من بين الماها الشديد /اخواتي فين .
جاك بنبره جاده/مش هتشوفيهم تاني غير لما تنفذي طلبي .
عفت بصراخ وعصبيه رغم المها/انا مش ناقصه قرف وديت اخواتي خرجوا مع اخواتك ومرجعوش لحد دلوقتي ليه ودتوهم فين وعايز مني ايه اتكلم .
جاك بجديه ونبره غير قابله للنقاش/امضي ومن غير كلام .
عفت بعصبية /امضي علي ايه بالظبط .
جاك بجديه/ورقه جواز هتكوني علي ذمتي حالا .
عفت بعصبية وغيظ/انت باين عليك مجنون فعلا انا مش همضي علي حاجه وهاتلي اخواتي .
جاك بجديه وهو يسير للخارج /خلاص براحتك بس اخواتك اقري عليهم الفاتحه واظن الي شوفته مني لحد دلوقتي يخليكي عارفه ومتاكده اني مبيقولش كلام في الهواء وخلاص هخليكي تشوفي جثثهم بنفسك .
عفت بدموع ورعب /استنا انا موافقه بس متاذوش اخواتي ابوس ايدك.
جاك بجديه/امضي وهتلاقيهم قدام عنيكي وفي امان .
عفت وهي تمسك وثيقه جحيمها لتمضي لتقع عليها الصدمه وهي ترا اسم الزوج لتمتم باستغراب شديد /احمد مهران السيد ….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات مهران)