رواية بنات مهران الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد
رواية بنات مهران الجزء الثامن
رواية بنات مهران البارت الثامن
رواية بنات مهران الحلقة الثامنة
في فيلا مهران .
كانوا يقفون بسعاده ودمع يتلألأ في عيناهم وهم ينظرون إلي صوره أخيهم الذين يشتقون إليه كثيرا .
جاك بابتسامه وسعاده /كينان عامل ايه ي حبيبي.
ديف بابتسامه/وحشتينا ي كينان .
ماكس بابتسامه/لسه عيل زي مانت بس انا لازم افهم ..
كينان بابتسامه /وحشتوني اوي ي اخواتي انا بخير اطمنوا .
جاك باستغراب وحده /انت كويس اوي وانت مع الحيوان الي اسمه مايكل .
ماكس بحده /كينان متخافش ي اخويا احنا هنخلصك من الحيوان ده .
كينان بابتسامه/انا قولتلكم متخافوش عليا وعلي فكره انا الي ههلخصكم من مايكل وتعيشوا بقا من غير خوف ولا قلق منه .
ماكس بغضب /انت نقطه ضعفنا معاه ي كينان انت بتحاول تعمل ايه مايكل مش غبي ممكن يكون حاسس بكل حاجه وحياتك تنتهي قبل ماتفكر وساعتها هنموت بحسرتنا عليك ي كينان وبعدين انت وخالي ازي متواصلين كده متفهمونا ي جماعه.
مهران بجديه /ممكن تهدوا انا وعدكم أن نهايه الكلب ده هتبقا علي ايديا انا مش هسمحله ياذيكم وكينان كمان تحت عنيا انا لو عايز ابعت طائره تجيبوا من قلب القصر بتاعي هعمل كده بسهوله بس كينان هناك علشان نقدر نجمع كل وساخه مايكل ومتنسوش أنه معاه الجنسيه الاسبانيه ي عني القبض عليه مش هيكون سهل .
جاك بغضب /يببقا كان المفروض احنا ي خالي مش اخونا الصغير .
كينان بابتسامه/انا مش صغير ي جاك انا قدها وقدود انتوا عملتوا كتير علشاني وانا كان لازم يكون ليا دور في موت الشيطان ده الي دمر حياتنا وبعدين خالي معايا متقلقوش سلام ي حبايبي .
ديف بحده /ايه الي بيحصل ي خالي .
مهران بجديه /الي بيحصل أن كل واحد فيكم بقا عنده مهمه دلوقتي انا وكينان مهمتنا مايكل وأننا نخلص منه وانتوا بناتي الي خلاص بقوا مسؤولين منكم حمايتهم واجبه عليكم وصدقوني مش ممكن اسامح اي حد فيكم ممكن يقصر في حمايتهم.
جاك بحده /اشمعنا كينان ي خالي .
مهران بتنهيده /لأن كينان محترف كمبيوتر وهاكر وسهل جدا يدمر شريكاته ويهكر اي رساله مشفره ممكن تجيلوا ولأن هو مستحيل يشك في كينان لكن انتوا هتفضلوا تحت عنيه وهو فعلا حطاطكم تحت عنيه دلوقتي ومراقب كل تحركاتكم .
ماكس بجديه/بس احنا بقا معانا الي مكمن يدمره ي خالي ولولا أنه طلب الملف بتاع حضرتك وحط البنات في دماغه كان زمانه مشرف في السجن بس حضرتك الي طلبت أننا نعرف الي وراءه ومين بالظبط الي طلب الملف .
مهران بجديه/وهو ده السبب الي مخليه عايش ل حد دلوقتي وكينان بيراقبه المهم انتوا متركزوش في حاجه خالص غير بنات حالكم فاهمين .
ماكس بابتسامه/هو احنا بقا ورانا غيرهم دول الحب كله بس بصراحه مشاء الله مخلف عيل عسل ي خالي .
جاك بجديه /بس بجد برافوا عليك ي خالي انك اخترعت الفكره دي علشان تجمعهم هما فعلا كانت كل واحده فيكم محتاجه ل تانيه ولما اتجمعوا مبقاش فيه حاجه تقدر تفرقهم .
مهران بوجع والم /انا وجعتهم اوي كل واحده فيهم اتربت من غير اب كنت صغير وفرحان بالفلوس والبنات الي بتجري ورايا مفكرتش في نتيجه الي بعمله وهو أن فيه بنات جم الدنيا ملهمش اي ذنب أنهم يعيشوا من غير اب بس برضه سبتهم ومفكرتش الي في نفسي ونزواتي بس خلاص ربنا عوضهم بيكوا ي ولاد اختي .
جاك بابتسامه/متقلقش ي خالي دول في عنينا وهيفضلوا في قلوبنا طول العمر واكيد هيسمحوك من قلبهم .
ديف بابتسامه/متقلقش ي خالي ده احنا نفديهم بروحنا.
مهران وهو يمسح دموعه سريعا/المهم هتعملوا ايه مع جدتكم وجدكم .
جاك بجديه /زي ماتفقنا هنسافر الصعيد وهنعمل البنات احلا فرح يليق بيهم ببنات مهران .
مهران بقلق/طب وعواد هتعملوا ايه معاه .
ماكس بغضب وغيظ /ده هنعمل معاه الصح عواد زمانه كبر وخوخ لازم نرجع ناخد حقنا منه ونموته بحسرته علي كل الي فضل يجمع فيه من فلوس ابونا .
ديف بغيظ وحده /عواد ده بالذات محدش هيخلص عليه غيري .
مهران بجديه/بقولكم ايه بلاش اي قرار طايش تاخدوه عواد ده دماغ شيطان .
جاك بغضب جحيمي/واحنا الشياطين بنفسهم ي خالي .
ديف بجديه/المهم لازم نرجع للبنات والده جيسي زمانها علي وصول لازم نظبط كل حاجه قبل مانسافر .
جاك بابتسامه جذابه/ايه ي ابو العروسه مش هتكون موجود.
مهران بوجع والم /اروح بصفتي ايه خاليهم كده فاكرين اني مسجون علي الاقل ابقا في دماغهم بس امنكم وأمنهم وبعدين هخدهم في حضني ومحدش هيقدر يبعدهم عني ابدا …
في شقه عفت بعدما عادوا من المشفي..
كانوا يجلسون البنات سويا بسعاده وهم يحضرون متعلقاتهم للسفر للزواج بمن عشقتهم قلوبهم .
عفت بضحك /ههههه والله الي احنا فيه ده ولا في الخيال بقا معقول بعد ماتفرقنا ده كله نتجوز احنا التلاته في يوم واحد وكمان تلات اخوات ..
هنيه بمرح وسعاده/لا عاد ومش اي اخوات دول مززز.
جيسي بضحك /هههه اه ي رومانسي انت .
فوزيه بتوهان /انتوا مين ي عيال انتوا.
هنيه بغيظ /خاله فوزيه مش وقته الله يخليكي احنا مشغولين .
فوزيه بغيظ /جاتكم الهم انتوا لايقين حاجه تعملوها مانتوا خلاص وقعتوا المزز والي كان كان والله صعبنين عليا العيال دي هتتجوز غفر المهم فيه واحده نص سواء عيزاكم بره.
جيسي بلهفه وسعاده/دي اكيد ماما.
في الخارج ..
كانت تسرع جيسي ل جاكلين بسعاده واشتياق /مامي حبيبتي وحشتيني اوي.
جاكلين بابتسامه /انتي اكتر ي قلب ماما شكلك مبسوط اوي .
جيسي بسعاده كبيره/اوي اوي ي ماما اخواتي معايا ولقيت الحب الي طول عمري بتمناه مفيش حاجه احسن من كده .
ديف بابتسامه حنونه/نورتي ي حماتي .
جاكلين بابتسامه/شكرا ديف انا معرفكش كويس بس سبحان الله ارتحتلك اوي جيسي دي مش بس بنتي دي عمري كله حافظ عليها .
ديف بعشق وهو ينظر إلي جيسي /متقلقيش دي في قلبي قبل عنيا .
هنيه بفرحه /ماكسي .
ماكس بضحك /ههههه هنايا والله وحشتيني الشويه دول .
هنيه بغرور وثقه /طبعا لازم اوحشك مش بتموت فيا.
ماكس بابتسامه وسعاده/اه والله بموت فيكي واوعدك اني هعيش عمري كله اسعدك .
هنيه بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك والله .
في غرفه عفت .
جاك وهو يقبل يدها بحنان/حبيبي عامل ايه دلوقتي .
عفت بابتسامه/انا كويسه ي جاك متقلقش عليا .
جاك بابتسامه/يارب دايما ي روحي المهم مستعده للسفر بكره لو مش قادره انا مكمن أجل كل حاجه لحد ما تبقي بخير.
عفت بابتسامه وسعاده /لا طبعا دي فرحتي انا واخواتي مستحيل تستنا ابدا .
جاك وهو يختتضنها بحنان /مفيش اجمل من قلبك الطيب ده بحبك ي عفت بحبك .
عفت بقلق /جاك ليه دايما بحس انت وأخواتك جواكم حاجه مخبينها فيه حاجه دايما مخوفكم .
جاك بحزن شديد/عفت انتي خلاص بقيتي مراتي ي عني جزء مني أنا وأخواتي عشنا حياه صعبه اوي تعبنا فيها اوي بس انتوا بقا الحاجه الحلوه الي بقت فيها وارجوكي مش عايز اتكلم دلوقتي لاني فعلا مش عايز حاجه تبوظ فرحتنا ممكن .
عفت وهي تقبل يده بحنان /طبعا ي حبيبي ممكن .
جاك بغمزه وخبث /طب ايه مفيش بوسه حتي ده انا زي جوزك .
عفت بابتسامه/لا مش قبل مالناس كلها تعرف بجوازنا وتعملي فرح العالم كله يحكي عنه.
جاك بابتسامه جذابه/عنيا ي اجمل بنت في الدنيا .
في الصعيد ….
في قصر محمد وكريمه جدود الشباب .
محمد بسعاده كبيره /بتتكلمي صوح ي كريمه شوفتيهم ي عني متاكده أنهم هما.
كريمه بسعاده /طبعا متاكده أنهم هما ي محمد ده قلبي حس بيهم قبل عنيا مشاء الله ي محمد بقوا شباب زي الورد يردوا الروح وعرايسهم قمر منور .
محمد بسعاده كبيره/يااه واخيرا بقوا في حضننا ارتاح ي مبروك ي ولدي في تربتك ولادك خلاص بقوا في حضني وحقهم هيخدوه وزياده كمان .
في غرفه عواد …
عليا بغضب جحيمي/جالك كلامي مش قولتلك انا قلبي مكنش مطمن اهم هيجوا ياخدوا كل حاجه ولا قبل كده كانوا صغار مش فاهمين حاجه واصل لكن دلوقتي جاين ينتقموا .
عواد بغيظ وغل /مش هيحصل واصل وزي مخلصت منهم زمان هخلص منهم دلوقتي .
عليا باستغراب /قصدك ايه ي عواد هتعمل ايه عاد .
عواد بحقد وغل/مصيبه تخلصني منيهم للابد بس الاول وهدان لازما ميوفقش علي جواز البت هنيه من عمر وبعدين الباقي هيكون عليا .
ليذهب وهو يمسك قطعه المخدرات بخبث وشر /وماله ي ولاد اخويا حتيتين حشيش من دول واخلص منيكم للابد ….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات مهران)