روايات

رواية بنات للحراسه الفصل العاشر 10 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل العاشر 10 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء العاشر

رواية بنات للحراسه البارت العاشر

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة العاشرة

بصتله ميرا بضيق و راحت ميرا للبنت
ميرا : انتي سميحه كنتي ماشيه مع الواد اللي هناك ده مش كدا
سميحه : ايوه نعم عايزه اي بصي مهما تحاولي بردو لا
ميرا : يعني عايزه السبب اللي خلاكي تبعدي عن حبيبك لازم اعرفه السبب عشان يبطل يحبك هو جايبني عشان احمي الحب المقرف ده
سميحه : اي السبب اللي يخلينا نحب اصلا الا لو كان في الحب ده حاجه حلوه واستفاده لو ده مش موجود يبقا ملوش لازمه الحب
ميرا : كلامك تافه جدا زيك بالضبط اعتبريني خدت الكلام ده رميته في الزباله كملي
سميحه : طبيعي عشان كبيره في السن هتقولي كدا بصي اطلعي بره علاقتنا ملكيش دعوه
ميرا بابتسامه : طبعا طبعا أنا كبيره ومش عايزه أتدخل في علاقتكم القذره دي
سميحه : انا مش عايزه اتكلم معاكي اصلا
قرب الولد منها وقال : حبيبتي انا بحبك ومش عايز ابعد عنك
سميحه : وانا مش عايزه اشوفك تاني
الولد : ميرا روحي وراها بسرعه اقنعيها
ميرا : لا دي مش وظيفتي وانا كبيره في السن ومش قادره
الواد : هشتكيكي وطلع يجري وري حبيبته ينادي عليها
ميرا : احسن مكنتش عايزه اشتغل مع اهطل زيك علي اي حال
في المعسكر كانت ميرا بتقرا كتاب ببرود
مايا بعصبيه : شكوه عمرنا ما جالنا شكوه ابدا وانتي في يوم واحد تجيبيلنا شكوه انتي مش مكسوفه من نفسك
ميرا : مايا احنا دلوقتي زملاء متتعامليش معايا انك مدربتي وتبدئي محضرتك ليا عاقبيني لو تقدري
اتعصبت مايا اكتر ابتسمت ميرا بحب اشوف وشك لما بتكرهيني ومش قادره تعملي معايا اي حاجه
مايا : اقدر اخلص منك لو شجاعه تعالي نتقاتل واحده قصاد واحده ونشوف مين هيكمل ويكسب
ميرا : تمام حلو اوي يلا نبدا شافهم فارس من بعيد واتدخل
فارس : بتعملوا اي … ميرا تعالي ورايا راحت وراه
ميرا : انا اتدربت هنا وطلع عيني حرفيا عشان اروح احمي الناس الاقي واحد تافه عايزني احمي حبه اي القرف ده مش جايه العب انا جايه اشتغل بجد ومايا دايما متعصبه وبتتعامل بأسلوب وحش واني دايما انانيه مش بفكر غير في نفسي ومش شاطره كفايه للتعامل مع أي حاجه انا عارفه اي الصح واي غلط اه بخاف منك بس بردو انا عارفه اي اللي المفروض اعمله واي لا مش كله شويه تفضل تحذر
فارس : دلوقتي بعد ما خلصتي اقدر اتكلم الاول ايا كان الحب بين العميل والبنت صح او غلط مينفعش تحطي مشاعرك في اي مهمه تاني حاجه بتقولي انك معملتيش حاجه غلط بس قولتي كلام اذيتي بيه الشخص اللي المفروض تحميه وده معناه انك مش قادره تتحكمي في عواطفك تالت حاجه الشكوه الضعاف بس هما اللي بيشتكو من الناس انك تنفذي مهمه ده حاجه طبيعيه للحارس الشخصي مينفعش تطلعي اي عذر لفشلك اي عذر معناه فشل موقفك مع مايا انتي اتعملتي من غير اي احترام للي كانت في يوم من الايام مدربتك وده معناه انك مش منضبطه لو عايزه اللي قدامك يحترمك لازم تحترميه الاول عشان تلاقي الاحترام
ميرا : كلامك صح بس انت محترمتنيش وسابته ومشيت
في الفندق عند رامز
رامز : ليه حارس لفندق يطلب اني احميه عايز افهم
مصطفي : بص انا ورثت بتاع 5 مليون بس والناس من ساعه ما عرفت اني ورثت وهما عايزين مني فلوس اصل انا كنت مستلف فلوس
رامز : استلفت كام يعني يخليك تعمل كل ده ما تسد اللي عليك وتريح دماغك
مصطفي : عليا 17 الف وهنا مش سايبيني في حالي عايزين يسرقوني
رامز : يخربيت البخل معاك 5 مليون اي المشكله لما تسد اللي عليك
مصطفي : انا خايف حاسس ان ممكن اي حد يدخل عليا ويخلص عليا وانا نايم عشان كدا عايز تحميني انا وفلوسي حاسس اني مرتاح وانت معايا اكتر
رامز : حد قالك انك مجنون قبل كدا
مصطفي : فعلا حاسس اني هتجنن من التفكير
بص ليه بقرف وسكت
أما عند البنات في كافيه
ميرا : كانو بيحبو بعد لمده 11 يوم بس انتي متخيله وقال اي مش عارف يعيش من غيرها وقال اي بقا المفروض انا احمي الحب علاقه حب قذره تعصبني كدا والبنت قالت بكل استهتار الارتباط مش ممتع عشان كدا مش عايزه مش فاهمه ده الحب بجد بالنسبه للشباب بجد مال الشباب دلوقتي وجهه نظرهم عن الحب غبيه جدا مش قادره افهم الموضوع ده
سلمي : ده طبيعي متفهميش تفكيرهم في اختلاف في الجيل
ميرا : ايوه بردو ازاي اقدر احمي حبهم مينفعش اخطف البنت دي واجبرها
ندي : طبعا تقدري اعملي كدا
ميرا : طيب روحي نفذي انتي ضحكت ندي وسكتت
سلمي : مهما كان مهمتك احسن مني انا بحمي بنت عندها 15 سنه بتعاملني كاني خدامه وأنها اشترتني بفلوسها
ندي : احمدو ربنا علي الاقل بتعرفو تتكلمو معاهم أما انا العميله بتاعتي مبتسمحش حتي اني اتكلم
ميرا : ليه الناس بقت غريبه … جتلي فكره مايا جميله جدا لو مثلت انها بتحب العميل بتاعي البنت هتغير وهترجع ليه بس هي ممكن توافق راحت لفارس يساعده
ا
فارس : هحاول بس موعدكيش معتقدش انها هتوافق بس تمام
أما في بيت عميله ندي كانت ندي عندها
ندي : بيتك جميل اوي ونضيف انا جيت اعتذرلك عن معاملتي المره اللي فاتت وكان دائما في سؤال في دماغي عايزه اساله ليكي هو انتي ليه عايزه تطلقي
ناديه : عادي مش قادرين نكمل مع بعض مفيش تفاهم طبيعي
ندي : عمل اي لما عرف انك عايزه تطلقي منه
ناديه : مش موافق واتعصب
ندي : ليه بصي لو عندك اي مشاكل ممكن تقوليلي عليها اكيد كل حاجه هتتحل لو بقينا مع بعض ومش بنخبي عن بعض حاجه وهقدر احميكي
ناديه : بصي يا ندي في حاجات انا مش عايزه اتكلم عنها ولا عايزاكي تسالي عليها انا عايزاكي تحميني بعد الطلاق وبعد كدا شكرا جدا ليكي خلاص
فجاه دخل جوزها : لو فاكره اني ممكن اطلقك أو تبقي حره تبقي غلطانه وجيبالي كمان حارس شخصي مش هتفلتي من ايدي
ندي : فكر بس تقرب منها رن الفون بتاعها كنسلت رن تاني ردت لقتها ميرا
قالت : انتي بتكنسلي عليا لما اشوفك انتي بتعملي اي
ندي : ايوه يا ميرا انا شكلي كدا هضرب حد دلوقتي وقفلت
الراجل : انا راجل محترم ومش همد ايدي عمري علي واحده ست وخرج
ندي : يعني كان بيضربك علي طول صح
هزت العميله رأسها بحزن
حضنتها ندي : يعني كلمتيني عشان خايفه يضربك أو يعمل فيكي حاجه صح
هزت راسها وبدموع قالت : كان في البدايه راجل كويس جدا ومحترم بس بدأ يشرب ومن وقتها وبقا راجل تاني غير اللي اعرفه ابدا بقي بيشتم
وبيكسر كل حاجه في البيت ولما بحاول أوقفه أو اقول اي كلمه يبدأ يضربني انا
ندي : ده راجل زباله متقلقيش انا هعلمه الادب
أما عند ميرا ودت العميل بتاعها يغير استايل لبسه وظهرت جنا بفستان جميل جدا وميكب رقيق اعجب العميل جدا بيها وكان معاها الولد اللي بتحميه جنبها
العميل : جميله جدا بس هينفع الموضوع مع حبيبتي
جنا ؛ متقلقش احنا نعرف البنات وطريقه تفكيرهم اكتر منك هتظبط
دخلو مول حبيبته فيه وبدأ يتمشو
سميحه سميحه بصي مش ده حبيبك بصت سميحه واتصدمت انا انا هنفخه
صاحبتها : اصبري بس مش انتي سبتيه هتروحي تكلميه ازاي بقا
سميحه : مين قال إننا سبنا بعض اصلا وبعدين اصلا مهما حصل هو مستحيل يسيبني وجريت اتجاههم وهي بتنادي عليه
وفجاه و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى