روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية بنات للحراسه الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الرابع

رواية بنات للحراسه البارت الرابع

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الرابعة

دلقته علي ميرا اللي صحيت مخضوضه ميرا : بغرق بغرق في اي حصل اي
مشيت مايا وخلال دقيقه كانت ميرا واقفه في الصف
سيف : اكيد بتسالو ليه التمارين امبارح كانت صعبه شويه وده علشان كنت عايز اطرد اي حد معندوش عزيمه ونيته وحشه في ناس جايه هنا مش بسبب حبهم للوظيفه ولا علشان يحسنو من نفسهم جايين بس عشان يبقا ليهم قيمه ويتعرفو علي رجال أعمال ويعملو مصلحه واللي زي دول مش مرحب بيهم هنا
تدريب النهار ده ملاكمه اتحركو
ميرا : ممتاز ده انا هنفخك زي ما نفختك المره اللي فاتت فأكره ولا ملوش لازمه افكرك في الحلبه دلوقتي
ندي : تعالي نشوف المره دي كسر ايدك واعلمك الادب غرورك مقويكي اوي معرفش علي اي
مايا : ميرا وندي اتقدمو شكلكم عايزين تتخانقو وانا هديكم الفرصه انتم الاتنين علي سيف
سيف : كدا بتظلميهم رامز وتامر تعالو ووروني انتم الاربعه هتقدرو ولالا
بدأت مايا في عمل التيمر ودخلوا كلهم عليه وبسهوله وخلال 25 ثانيه كان موقعهم علي الارض
سيف : انتم دلوقتي في نظري 25 ثانيه عارفين خسرتم ليه لانكم متدربتوش بشكل كويس ومفيش روح فريق
جه الليل في اوضه البنات
سلمي : ميرا انتي كويسه شكلك غريب ليه النهار ده
هزت راسها ب لا
سلمي : بجد المدرب ده قاسي جدا المفروض يتعامل مع البنات بشكل أفضل من كدا
جنا : في رأيي مفيش فرق بين راجل وبنت وهو جامد ومسمحش لحد يتكلم عنه كدة
ندي : متنسيش ابدا انك خسرتي في 25 ثانيه
ميرا : مخسرتش لوحدي انتي ليه بتعدي بس اخطائي ومش شايفه نفسك
خرجت ندي من الاوضه
جنا : ده مش معسكر تدريب ده العذاب نفسه ضوافري والمانكير وشعري كل حاجه باظت عايزه اعمل مسك لوشي بس مفيش وقت
ميرا : ادام مش عجبك كدا يا حلوه امشي مناكير وظوافر وزفت اي اللي بتتكلمي عنهم
جنا : لا مش هستسلم ابدا وبعدين احنا مهما كان بنات لازم نهتم بنفسنا وفي وسط تعبنا نكون مزز امال هنوقع الرجاله ازاي بس
سلمي : خلاص بقا متزعليش يا ميرا أما انتي بقا ده انتي عايزه ضرب الشبشب علي كلامك
ميرا : انا مش زعلانه انا بس استغربت كل مره كان بيوقعني بكون عايزه اقف بسرعه واضربه بس حاسيت احساس غريب
جنا : مش هعلق علي كلامك عشان أنتي واحده مريضه دلوقتي ها بقا يا ميرا حاسيتي بايه ها ها ها
ميرا : معرفش كأنه ضرب قلبي في حاجه وجعتني جوه بشكل غريب مش عارفه اوصفه
سلمي : ميرا انتي كويسه شكلك تعبانه حاسه بايه
ميرا : بس اتعلمت حاجه جديده اني لو معترفتش ابدا اني ضعيفه عمري ما هقدر احسن من نفسي علي اي حال أنا هخرج
جنا : هو انا متهيقلي ولا هيا كانت بتكلم نفسها دلوقتي ومش معبرانا خالص
في اليوم اللي بعده صحيو في المعاد ونزلوا بسرعه
معتز : انتم دلوقتي اتقبلتم في المعسكر بس لازم يكون في امتحان تحريري مهم لاكتشاف معلوماتكم
دخلو الامتحان ومكنوش عارفين اي حاجه
جنا بإعجاب : هو انت اسمك اي يا اسمك اي انت ها
معتز : انا القائد معتز والتزمي معايا في حدود المعامله
جنا : طب انا مش هعرف احل وانا جعانه كدا
تجاهلها معتز وبعد ما خلص وقت الامتحان وسلمو كان تامر نايم
كانو واقفين كلهم في نص البحر الموج بيخبط فيهم
سيف : عارفين بتتعاقبو ليه عشان الاستاذ تامر غلط
شاب : واحنا مالنا نتعاقب ليه عشانه أن شاء الله
سيف : لان أساس الفريق التعاون مش كونك لوحدك عشان كدا اللي هيغلط الفريق كله هيتعاقب
وفي بيت ميرا
راجل : ايوه يا حج دورنا عليها ملقينهاش وبقالها يومين مبتجيش البيت
عم ميرا: متاكد يا ولد انك دورت عليها زين حاول مره تانيه
الراجل : ايوه متاكد بس هدور مره تانيه واي جديد عنها هقولك يا حج
عم ميرا : خليك عندك واول ما تظهر اخطفها وتكون عندي مفهوم
الراجل : حاضر يا حج
في معسكر التدريب
خلصو عقابهم وبدؤو في الجري مع كل لفه بيشيلو وزن اتقل علي وسطهم لحد ما وصلو لاعلي وزن كانت سلمي تعبانه جدا ومش قادره تكمل بس بسبب تشجيع رامز وميرا قدرت تعدي وتنجح
داخت جنا ولسه هتقع مسكها معتز بسرعه
بصتله جنا بحب ونامت علي كتفه
معتز : انتي يا بني ادمه انتي يا بنتي فوقي مش ناقصه علي الصبح ابعدي عن امي
جنا بكسوف : اه اه اسفه جدا وطلعت تجري أما معتز فضل يضحك عليها
سيف لميرا : مش وحش استمري وهتبقي احسن في فتره قليله
ميرا : هوصل لمستواك في فتره بسيطه وهتشوف
سيف بابتسامه : هستناكي
معتز : اي يا حج سيف من أمتي وانت بتبتسم
سيف : عادي بس شكلها بيضحك لما بتتعصب
معتز : لا والله اني اري هنا شراره الحب تشتغل
ضربه سيف في معدته جامد ومشي
رامز : انتي كويسه يا سلمي شكلك مش احسن حاجه
سلمي : اه الحمدلله دلوقتي احسن يمكن عشان مش متعوده بس علي الشغل والإرهاق
رامز : تمام ابقي خلي بالك من نفسك سلام
وفي مكتب سيف دخلت عليه ندي
ندي : لو سمحت ممكن اعمل مكالمه ضروري جدا الموضوع بجد مهم
سيف : ممنوع الا لو في سبب مهم ولازم اعرفه عشان اعرف أقيم
ندي : في سبب مهم بجد بس مش هعرف اتكلم عنه دي خصوصية بس
سيف : انا سامعك غير كدة مقدرش اساعدك اتفضلي
ندي بتوتر حكتله ووقف سيف علي الباب يراقب الجو وفجاه دخلت عليه مايا
سيف : اه صحيح كنت عايز أسألك هو تدريب التوازن انتي اللي هتكوني معاهم فيه ولا انا
مايا : اي السؤال الغريب ده من أمتي بتسال في الحاجات دي
سيف : اصل التدريب علي البحر والشمس صعبه اوي النهار ده ف قولت اروح انا بدالك
مايا : لا مفيش داعي ولسه هتدخل وقف سيف في وشها وقال : ممكن نتغدا مع بعض النهار ده
مايا : انا هنا للشغل بس ملوش لازمه الهبل ده وفوق كدا مش فاهمه اي اللي حصلك
سيف : ما احنا هنتكلم في الشغل واحنا بنتغدا بردو مفيش مشكله قصدي برئ
مايا : برئ اه لا يا ريت تحترم نفسك شويه وسابته ومشيت
ندي طلعت : قائد سيف في مشكله حصلك حاجه بسبب المكالمه
سيف : لا ابدا كنا هنتقفش بس عدت سليمه الحمدلله اتفضلي علي تدريبك
ندي : طيب شكرا جدا علي مساعدتك مش هنساها اتفضل الفون
علي البحر
مايا : ده اخر تمرين للتوازن
كل بنت وراها ولد المفروض تعمل 5 ضغط وترفع أيدها ورجل واللي متقدرش تكمل الولد اللي وراها هيروح يعمل 10 ضغط جوه البحر
رامز لسلمي : انا معتمد عليكي ها اجمدي كدا أنا واثق فيكي
بدأ الوقت وكل البنات وقعت الا سلمي
كررو الموضوع اكتر من مره والوحيدة اللي ثابته هي سلمي كان رامز فرحان وفخور جدا بيها
عدت الايام من التدريبات الصعبه وفي يوم
واول ما نامو دخلو المدربين وحطو حاجات تطلع دخان وتعمل صوت عالي واول ما بدأت طلعو كلهم يجرو علي بره وكان ده جزء من تدريب مفاجاه واليوم اللي بعده عملو فريقين بنات واولاد واللي يقدر يلاقي مفتاح صندوق ويرفع العلم اللي فيه هو اللي يكسب وقدرت سلمي هي اللي تلاقيه
حد من الشباب : مفيش داعي تكون مبسوطه اوي كدا كسبتي المره دي صدفه دي أضعف واحده موجوده هنا
والتاني قال : ملوش لازمه وجودها اصلا معرفش متحملينها علي اي اي اللي يجيب واحده مريضه وضعيفه هنا
خلص التدريب وروحو
طلعت سلمي تجيب حاجه وهي راجعه الولاد شافوها وحدفو عليها من فوق ميه وسخه
طلعت للبنات وهي بتعيط
ميرا بعصبية : اي اللي حصل مالك مين اللي عمل فيكي كدا
فضلت تعيط بهدوء
ميرا بغضب : حد من الولاد صح ا انا هربيهم شويه العرر اللي ملقوش اللي يربيهم
طلعت بسرعه علي بره
سلمي : ميرا عشان خاطري مش عايزين مشاكل
بعدتها ميرا وجريت علي اوضه الشباب وقفتها سلمي : علميني ازاي اضرب بس بلاش مشاكل دلوقتي ارجوكي وافقت ميرا وبدأت تعلمها في اليوم اللي بعده غرقوها ميه مره تانيه حاولت تمشي وتتجاهلهم بس بدؤو يضايقوها
الشاب : اعتذري قبل ما تمشي شكلك قلب معدتنا اعتذري
الشاب 2 : اي مش سامعه ولا اي مش كفايه ضعيفه كمان مبتسمعش اعتذري وشدها من شعرها وفجاه و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى