روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الخامس

رواية بنات للحراسه البارت الخامس

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الخامسة

الشاب مسك شعرها
ف ضربته سلمي بقوه في وشه زي ما علمتها ميرا
الشاب 2 كان لسه هيضربها أتدخل رامز بسرعه ومسك أيده
رامز : انت فرحان بالبلطجه علي البنات انت كدا راجل يعني
ضربهم رامز سابو المكان وجريو بسرعه
بصتله سلمي ابتسم ليها رامز فضلت تعيط بصوت عالي زي الاطفال
رامز : بس بس اهدي اهدي طب طب مين اللي علمك ازاي تضربي
بطلت سلمي عياط : ميرا كنت خايفه ومكنتش عارفه ازاي اتصرف هما ليه اصلا بيعملو معايا كدا
خدها رامز يقعدوا في مكان لوحدهم
سمعت ميرا باللي حصل ودخلت علي اوضه الشباب فتحت الباب برجليها
الشاب 1 : ميرا انتي متخلفه يا بنت انتي مريضه عقليا يعني ولا اي اي الداخله دي
ميرا : مين فيكم اللي خوف سلمي وكان بيرمي ميه عليها كل يوم
الشاب 2 : انتي هنا عشان كدا طب بصي وشي هي عملت اي قبل ما تتكلمي وتظلمينا
ميرا : ده لانك ضعيف أو مش راجل مفيش راجل بيستقوي علي بنت وبيتقال عليه راجل اصلا
الشاب 1 : انتي عايزه تعملي مشاكل يعني لا بقا احنا رجاله ورجاله اوي وريني بقا هتعملي اي
ميرا : تمام اوي انتم الاتنين اطلعولي بره خلونا نشوف مهاراتكم ورجولتكم دي هتعرفو تضربوني ولالا وريني نفسك يا يا راجل
الشاب 2 : انتي مجنونه انتي عارفه انتي بتقولي اي يلا يا ماما اتكلي علي الله وغوري من هنا احسنلك
ميرا : اي يا دكر خايف مني ولا اي شكلك خايف من المواجهه امال عاملي جامد ليه بقا
الشاب 2 : و انا هخاف من واحده زباله ماشيه وري اي حد يديها فلوس وعشانهم بتعمل اي حاجه اكيد لا
ضربته ميرا وبدأ وشه ينزف ولسه الولد هيضربها
سيف : اقف عندك … ميرا كفايه اوي كدا اطلعي بره
ميرا : شويه جبناء بيبلطجو علي الأضعف منهم
سيف : وانتي مش شايفه انك زيهم دلوقتي باللي بتعمليه ده
ميرا : تقصد اي … تمام اخرجوا برا وهنشوف مين الأضعف
وقفو قدام المبني والشباب كلهم وقفو حواليهم
وقفت ميرا وسيف بدأت ميرا تقرب عليه وتضربه اتصدي ليها وفضلو يضربون في بعض ويتفادو الضربات وصل الخبر لسلمي ورامز وجريو علي هناك نزلت ندي و جنا
جنا : الخناقه دي بسببك يا سلمي ربنا يستر علي اللي هيحصل للمجنونه دي
بصت سلمي بضيق وقالت : ميرا كفايه كدا عشان خاطري متكبريش المواضيع
جنا : المفروض نساعدها منقفش كدة انا مش هسكت
وقفتها ندي وقالت : احنا خلاص قربنا نتخرج ونبدا شغل لو اتدخلنا الفرصه دي هتضيع وممكن نطرد
جنا : بس احنا صحاب وانا مش هسيب صاحبتي لوحدها
مسكتها سلمي : لا متروحيش هتتاذي ابعدي عن الموضوع
بعدتها جنا ومشيت وقفها حد من الشباب زقته ومكمله مسك ايديها فضربته
الشاب 2 : انتي بتضربي ليه طب تمام
وجه يضربها اتفادته وبدأو يضربو بعض
الشاب 1 اللي ضربته جنا لسه جاي يهجم عليها من ضهرها علي خوانه وقفته ندي
ندي : بطل خناق اتنين ضد اتنين وانتهي متدخلش نفسك
جه الشاب 1 يضربها اتصدت ليه
ندي : بكره الرجاله اللي بتستضعف الستات قابل يا زميلي
وبقت جنا بتتخانق مع الولد 2 اتفوقت عليه
وندي مع الولد 1 وهي المتفوقه عليه
وميرا مع سيف وكانو في تعادل
وسلمي واقفه في النص بخوف وتوتر
لاحظ سيف أن في كذا خناقه حواليه
وفجاه ظهرت مايا
الكل وقف عن القتال الا ميرا وقف سيف سحبتها مايا
وفي البحر كانت سلمي وجنا وندي وميرا في نص البحر واقفين والموج بيخبط فيهم ومايا واقفه علي الشط وماسكه الساعه
ميرا : ده ظلم انا اللي غلط مش هما انا اللي اتعاقب مش هما وبعدين الشباب هما اللي غلطنين من البدايه
مايا : كنتم مع بعض تتعاقبو مع بعض مش صحاب وحلوين وبتدافعو عن بعض اشربوا
ميرا : نظامكم ظالم لو فيه شويه عدل علي الاقل كاو يبقا في اي عقاب للشباب دي
دخلت مايا بعصبيه للبحر وقالت : اسكتي وبطلي تضيعي وقتي وتعرفيني اي صح واي غلط بطلي غرورك ده
ميرا : ده معسكر غبي وانا مبقتش مهتمه وهطلع من هنا وزقت مايا وقعت في البحر تحت صدمه البنات كلهم
في مكتب معتز : ميرا درجاتك كلها خسرتيها أما باقي البنات نص درجاتكم اتشالت
ميرا : انا اللي غلطانه هما ملهمش ذنب هشيل كل حاجه عنهم
معتز : مفيش درجات ليكي عشان تشيليهم
ميرا : ممكن اتعاقب بدنيا انا مستعده لده ومعنديش مشكله بس مش هسمح ليهم يتظلمو معايا
معتز : تمام كل واحده ليها 3 ساعات عقاب يعني الإجمالي 12 ساعه عقاب
ميرا : انا موافقه ومستعده
اعترضو البنات
ميرا : انا اللي غلطانه وانا اللي رميت مايا في البحر يبقا استحق كل واحده فيكم عايزه تتخرج من المكان ده باسرع وقت وتشتغل وانا مش هكون سبب في اذيتكم ومشيت
جريت سلمي وراها
جنا وندي لسه هيروحو وراها
معتز : استنوا عايزكم في موضوع مهم
قدام المبني كانت واقفه ميرا وسلمي جنبها
ميرا : سلمي امشي الحقي التدريب وابعدي عني انا هكمل عقابي واجي ليكم انا كويسه
سلمي : لا كل ده بسببي انا اسفه انا مش هسيبك كان لازم اتحمل العقاب معاكي
ميرا : انتي فاكره ده عقاب ده راحه اكتر من التدريبات المتعبه دول مجرد اغبياء
سلمي : لا مش هسيبك ولو هتسيبي المكان هنا انا هاجي معاكي
ميرا : انتي صدقتي يا عبيطه ده كلام مش بجد لو ناويه اسيب المكان هقف تتعاقب هنا ليه انا معاكم
سلمي : بجد يعني مش هتخرجي من المعسكر
ميرا : لو كنت ناويه اسيب المعسكر مكنتش زماني واقفه الواقفه دي وبتعاقب يلا امشي اخلصي
مشيت سلمي للتدريب
كان تامر حزين ومتضايق من اللي حصل واول ما شاف سيف راح عليه وقال
تامر : كل اللي حصل بسببك انت ومفيش احساس
سيف : مش فاهم حاجه تقصد اي عملت اي يعني انا
تامر : انت اللي اتخانقت مع ميرا وهي اللي اتعاقبت مش شايف ده ظلم اعمل نفسك بري ومش عارف حاجه دلوقتي مش هصدقك
ومشي وسابه
سيف : مايا كملي التدريب مع الشباب في حاجه لازم اروح اشوفها
سيف : ندي هو اي الي حصل لميرا بالضبط انا مش فاهم حاجه
ندي : قالت إنها ممكن تسيب المعسكر
سيف : نعم وده ليه بقا أن شاء الله لعب عيال هو
ندي : بسببك طبعا ورايا تدريب عن اذنك
راح سيف لجنا بتوتر : اممم جنا هو ميرا حصل معاها اي بالضبط
جنا : والله ودي حاجه تهمك الاهتمام مبيطلبش يا قائد
سيف باحراج : انا دائما بهتم بيها يعني عادي بس عايز افهم اي الحوار بس
جنا : لو بتهتم بيها ليه كنت بتتخانق معاها ودخلت معاها في مشكله
سيف : ده عشان هي اللي دخلت اوضه الشباب بتدور علي حد تضربه عايزاني اعمل اي يعني
جنا : تمام ده قرارك وانا مليش دعوه بيك عن اذنك وسابته ومشيت
راح سيف لميرا : سمعت انك عايزه تنسحبي من المكان الكلام ده حقيقي
ميرا : حاجه متخصكش خليك في حالك يا كابتن
بص ليها سيف ومشي انتهي التدريب وراحو لميرا
وكانت ميرا لسه واقفه لحد ما جه الليل عليها وبدأت تمطر وهي واقفه مكانها نزلت ندي وجنا بشمسيه حطوها فوقها
ميرا : امشو من هنا الجو وحش وانا مش محتاجه مساعدتكم
ندي : بطلي متبقيش عنيده كدا هتتعبي اكتر بطلي غباء
ميرا : انا مش غبيه أمشو من هنا بقا مش ناقصه وجع دماغ
ندي : تمام اوي انا بقا مش عايزه حد يشيل عقاب عني وهفضل واقفه ال 3 ساعات بتوعي
سحبتها ميرا ودخلتها المبني وهي بتقول لجنا : خديها من هنا
كان بيراقبها من بعيد وحزين علشانها
معتز : انزل ليها هتفضل تبص عليها من بعيد كتير كدة
سيف : في كذا حد نزل ليها وهي عنيده مفيش فايده فيها
معتز : انا نفسي قلبي واجعني علي شكلها كدا براحتك
راح سيف لمايا
مايا : لو جاي علشانها هي حتي معتذرتش علشان متتعاقبش هي عنيده جدا مقدرش اعمل ليها حاجه
سيف : تمام لو علي قد كدا سيبي الموضوع ليا
راح سيف وقف جنب ميرا
ميرا : مش عايزه اصعب علي حد اتفضل امشي بقا
سيف : عايز اعرف بس انتي طالعه عنيده كدا لمين
ميرا : ملكش دعوه وامشي من هنا بقا اتفضل مش ناقصه رخامه
سيف : تمام انا وانتي غلطانين وانا معترف اني غلطان اي المشكله لما نعتذر من بعض وخلاص
ميرا : انت اللي غلطان اكتر والمفروض تعوضني اصلا الاعتذار مش بياكل ولا بيشرب
سيف : دبش تمام تعرفي محدش قالي انزل بس اعتقد اني معجب بيكي
بدأ سيف يهزر معاها لحد ما ضحكت
سيف : ايوه بقا ضحكت يعني قلبها مال هقولك علي سر
بص عليها لقاها بيغمي عليها وبتقع شالها بسرعه علي المستشفى و و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى