روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الثاني 2 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل الثاني 2 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الثاني

رواية بنات للحراسه البارت الثاني

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الثانية

كانت البنت متربطه في العربيه وبتعيط بخوف
ميرا : في اي مالك يا ابني حصل حاجه
رامز : اركبي العربيه بسرعه اخلصي
ركبت ميرا العربيه وهي قلقانه
ميرا : في اي بقا اي اللي بيحصل
رامز : البنت اللي كانت معانا في الاسانسير في واحد واخدها شكله بيع أعضاء
ميرا : احقر ناس بجد معندهمش رحمه امشي بسرعه اكبر
فضل رامز وراه بالعربيه لحد ما وقف قدامه علشان يتفاداه
العربيه اللي فيها البنت انقلبت
جريت ميرا بسرعه تلحق البنت اللي كانت في جروح علي وشها بس الابواب مبتتفتحش خالص
ورامز طلع الراجل من الشباك
دخلت ميرا من الشباك وحاولت تشيل البنت
راح رامز ليها بسرعه يساعدها خد منها البنت وراح يوديها في العربيه بتاعته
أما ميرا في حديده زنقت رجليها مبقتش عارفه تطلع مهما حاولت مش عارفه الحريقه حوليها في كل مكان
ورامز برا مفزوع
ميرااا .. ميراااا
ميرا بدموع : رجلي رجلي مش عارفه اطلع
امي عايزه اجيلك وحشتيني اوي شكلها كدة النهايه
فجاه ظهر راجل ببدله قلع الجاكت
ومسك حديده لحد ما قدر يفتح الباب وبالحديده ضغط علي اللي زانق علي رجليها وطلعها وجريو بسرعه
ميرا : اهم حاجه البنت كويسه
رامز : اه بخير المهم انتي هتصل بالشرطه
الراجل : هما علي وصول وركز اوي مع سلسله ميرا كأنه يعرفها وفجاه اختفي
في بيت رامز
الاب : ازاي تعرض نفسك للخطر
رامز : انا عملت اللي شايفه صح وبعدين انا مبقتش عيل صغير عشان تخاف عليا والمفروض تكون فخور بيا اني عملت حاجه زي كدا مش تزعق وتعلي صوتك
الاب : انت هتعلمني اعمل اي كمان
رامز : لو نسيت دور الأب ممكن افكرك
ضربه الاب علي وشه
بصله بضيق : ودخل اوضته ينام
وفي بيت ميرا روحت بيتي وحشني السرير ياااه اخيرا وحلمت بماما
الام : كوني بخير دايما
ميرا : افتكرتك النهار ده هخلي بالي من نفسي وهخليكي فخوره بيا صدقيني ده وعد
صحيت تاني يوم
افتكرت الرساله الغريبه اللي جاتلي لسه فاضل يوم واروح الفضوول
ودينا وتامر عزموني علي الغدا عشان يطمنو عليا
في المطعم طلبنا أكل
تامر : انتي كويسه
ميرا : جدا بسبع ارواح متقلقش
غمز تامر لدينا بعد الاكل
دينا : ااه صح انا عايزه اجرب مشروب معين هروح اقعد هناك خدو راحتكم
مشيت قعدت بعيد
ميرا : وزعتها بنجاح عايز اي
تامر : انتي عارفه
ميرا بضيق : لا
تامر : انا بحبك كل الناس خدت بالها الا انتي
ميرا : انت عارف اني بعتبرك زي اخويا مقدرش افكر فيك بشكل تاني
تامر : هفضل وراكي ومش هيأس لحد ما تحبيني
لاحظت ميرا شاب غريب قعد جنب دينا واول ما مسك ايديها يمشي بيها
ميرا : دقيقه ورجعالك يا تامر
ميرا للشاب : انت مين
الشاب : ميخصكيش
ميرا : لا يخصني دي صاحبتي
الشاب : لو مش عايزه تضربي امشي من قدامي
خبطت ميرا أيده وقع منها حاجه غريبه
ميرا : اي ده
الشاب وهو شايل دينا
ابعدي من وشي
ضربته ميرا علي وشه ومسكت دينا وحاولت تفوقها
رجعت للشاب مره تانيه وضربته لحد ما أغمي عليه
صاحب المكان : ميرا ميصحش كل شويه مشاكل انا هتصل بالشرطه
ميرا : اتصل بالشرطه بسرعه الحيوان ده حط حاجه لدينا خلاها تنام
جت الشرطه خدت الولد وميرا
ميرا : ممكن افهم ليه واخدني
الظابط : لازم ناخد الاتنين اللي اتخانقو
ميرا : بس هو فعلا شخص مش محترم
الظابط : احنا اللي نحدد مين كويس ومين لا
ميرا : بس دي حاجه واضحه
الظابط : انتي بترغي كتير ليه اسكتي شويه
في القسم
ميرا : مكلتش جعانه
الظابط : ميرا انا بقيت اعرفك كويس انت بنت ومع ذلك كل يوم تيجي القسم بمشكله شكل مشوفتش بنت زيك قبل كدة
وفجاه دخل خالها ماجد
الظابط : استاذ ماجد لازم تعلم بنت اختك مينفعش كدا هي اه بتعمل خير بس بردو وجودها في القسم كل شويه غلط
ماجد : انا اسف انا دلعتها شويه هتعامل معاها
الظابط : تمام تقدر تاخدها
ماجد : شكرا
في الطريق
ماجد : انتي كبيره كفايه ينفع اجيبك من القسم بالليل كدة
ميرا : عندي أسبابي ومش ندمانه علي حاجه صح عملتها لو حد عمل كدا في بنتك كنت هتسكت
ماجد : صوتك عالي
ميرا : كنت هتسمح بده يحصل ليها ها ها ها ها هسيبك تفكر في كلامك تصبح على خير
طلعت بيتها وهي بتضحك
تاني يوم
دخلت بنت شقره جميله واتحدت دينا خسرت دينا ووقعت
البنت : ضعيفه اوي
سابتها ومشيت
كان تامر بيتدرب علي الجري والباركور
اتحدته نفس البنت وكانت اسرع واقوى منه وتفوقت عليه لحد ما وقع ومسك ضهره بصتله بابتسامه ومشيت
قابلت دينا اللي ماشيه بعكاز بسبب إصابتها وميرا
البنت : بطئ جدا جاي ورايا انتي بقا اللي مبتخسرش هستناكي كمان شويه في الملاكمه
ومشيت
تامر : البنت دي قويه جدا بجد جامده
ميرا : انت خايف منها
دينا : هي فعلا قويه جدا
تامر : دي حقيقه لازم اقولها
ميرا : هي اتحدتني في لعبتي المفضله الملاكمه مش النط من علي الصخور والجري
تامر : لما تجربي هتفهمي
جه وقت المنافسه
كانت سلمي مهكره كاميرات المكان وبتتفرج
وندي ودينا وتامر بيتفرجو
بس كانت البنت دي اقوي منها كتير مهما حاولت كانت دائما تقع علي الارض بضربات قويه
ندي بصدمه : دي عارفه حركات من قوات خاصه امريكيه ميرا هتخسر اكيد
سلمي بدأت تدور حولين البنت دي واتصدمت وقالت بخوف
اه يا ميرا انتي المره دي مش بتتحدي انسان عادي دي وحش
البنت : مستنياكي تستسلمي
ميرا : مستحيل
البنت : اي اكبر هدف نفسك توصلي ليه رايي تستسلمي افضل
ميرا : موافقه بس لو قدرتي توقعيني علي الارض بس المره دي
كان الكل بيشجعها ومعدتش ثواني وكانت وقعت علي الارض ودي كانت المره الاولي اللي تخسر فيها
البنت : في عربيه هتيجي تاخدك بكرا لو مهتمه هستناكي هناك
وفي بيت العيله
جنا بعصبيه : انت بتهزر يا بابا اي المكان اللي عايزني اروح فيا ده انت بتقول بجد معسكر
الاب : ده لو نفعتي بس بسلطتي غصب عنك هتدخلي لازم تتعلمي الادب وتبطلي تفاهه ودلع شويه
ضحك عمر : انت مدخلتنيش الجيش هتدخلها بصراحه بنت حلال وتستاهل
جنا : ماما وقفي اللي بيحصل ده
الام : ابوكي معاه حق
جنا بصدمه : نعم بجد انتم بتتخلو عني
الاب : العربيه جايه تاخدك بكرا وده اخر كلام عندي
في بيت سلمي
رن الفون
سلمي : ايوه نعم
المتصل : احنا محتاجينك في معسكر براتب شهري خلال فتره تدريبك وبعد انتهاء التدريب هنعينك موافقه ولالا
سلمي بتردد : موافقه
المتصل : في عربيه هتيجي تاخدك الصبح
كانت ندي مروحه بيتها وفجاه هجم عليها حد عرفت تهرب منه بصعوبه ودخلت بيتها
واتبعت ليها رساله احنا عارفين كل حاجه عنك لو عايزه تحسني حياتك الضايعه في عربيه هتكون قدام بيتك الصبح هنستناكي
جه الصبح : ركبت ميرا العربيه وجواها توتر كبير واتفاجات بمكان غريب وبعيد ولقت رامز ومعتز وندي وجنا وتامر وسلمي وناس كتير غيرهم موجودين هناك في ساحه كبيره منها للسما
رامز : انت اي اللي جابك
معتز : فضول مش هخسر حاجه في كل الأحوال مش عاجبني أحوالي وفجاه ظهرت حاجات غريبه واتقفل عليهم وفجاه و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى