روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الثامن 8 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل الثامن 8 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الثامن

رواية بنات للحراسه البارت الثامن

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الثامنة

مايا : رامز اطلع للقائد عايزك طلع رامز
فارس : خدت العربيه امبارح مش كدا
هز راسه بالموافقه
فارس : مين من زمايلك كان معاك مع انك عارف أنه ممنوع مش كدا
رامز : كنت لوحدي واي مشكله هتعمل العواقب لوحدي
فارس : جميل انك تحمي صحابك بس في قانون ممنوع فيه الخروج وانت خرجت ف انت معاقب
رامز : عمي انت ليه بتعمل فيا كدا اي تلكيكه عشان تطردني طبعا ده بأوامر من ابويا صح تمام خرج رامز في مكان التدريب
مايا : هنروح الغابه مره تانيه والمهم انكم توصلوا لصندوق معين هتالقو دالئل كتير عليه وكل شنطه موجود فيها الاكل اللي هيكفيكم للوقت المطلوب دلوقتي كل واحد يقدر ياخد شنطته ويمشي وفعلا مشيو واتفرقو وبدؤو يشوفو رسائل علي
الاشجار كانت سلمي مبسوطه جدا أما عند ميرا ف لقت شويه حاجات في الغابه تساعدها انها تكمل المهمه وعملت خيمه من القش وفجاه قرب منها ولدين من بعيد
الولد 1 : شكلنا كدا لقينا اكل ومكان نقعد فيه زياده
الولد 2 : فعلا معاك حق اعتقد الكتره بتغلب الشجاعه بردو ولا اي وفضلو يضحكو وهما بيقربو
كانت ميرا بتبصلهم بابتسامه وهي مستعده لضربهم لحد ما في حاجات اتحدفت في دماغ الشباب ف سابوها ومشيو
ميرا بقلق : سيف هو ده انت
طلعت سلمي من الأشجار : لا ده انا اي حد بس يفكر يقرب منك هيشوف وشي التاني بصي بقا لقيت رسائل وخريطه هنقدر مع بعض نوصل للصندوق ونخرج كويسين ابتسمت ميرا
ميرا وهزت راسها وبدأت تفكر في االوراق اللي معاها
أما جنا ف كانت جهزت مكان تنام فيه الليل قرب وولعت نار وفجاه قرب منها شابين
الولد 1 : شكلنا هننبسط النهار ده من زمان مشوفتش الجمال ده قبل كدا
من بعيد كانت ندي معديه وشافت الموقف ف قربت بسرعه من جنا ورمت الشنطه علي الارض
ندي : مش رجوله اتنين علي واحد يا شباب
ونزلت في ثواني كانت موقعه. واحد علي الارض وكسره أيده والتاني جنا عملت فيه نفس الحاجه اول ما جريو بصت
جنا لندي وضحكو
بدأت ميرا تدور عليهم لحد ما وصلت لرامز وتامر وجنا وندي وعملو خيم في مكان واحد وقعدو مع بعض يضحكو
كان المدربين شايفينهم من كاميرات مراقبه
سيف : اعتقد دلوقتي لازم نتدخل يلا يا مايا
هزت مايا راسها وطلعت معاه من بدري خدو كل شنط الاكل منهم صحيو تاني يوم ملقوش الحاجات بتاعتهم
جنا : اي ده ازاي اتسرقنا يعني ولا اي اي الهبل ده
ندي : او ممكن العيال اللي حاولوا يضربونا وياخدو الحاجه رجعو خدوها
ميرا : لا معتقدش متهيقلي كدا ده جزء من خطه التدريب ازاي هنقدر نتكيف مع الجو ده من غير اكل وهل هنقدر نخلص المهمه بسرعه ولا هنياس وهنضعف وهنفضل نعيط علي حالنا
رامز : ميرا صح انا بردو شايف كدا المهم دلوقتي ننجز المهمه دي بأسرع وقت ممكن
جنا : طب احنا جعانين هنعمل اي بقا اه صح معايا شوكولاته
رامز : حلو اوي كل واحد هياخد قطمه بالدور لحد ما نشوف خطه نقدر نوصل بيها للصندوق ونطلع من المكان ده
سلمي : انا معايا جهاز خاص بالمعادن يعني هيقدر يوصلنا اسرع
ميرا : حلو اوي يبقا ناكل ونبدا نتحرك مفيش وقت لو طاقتنا خلصت الموضوع هيكون صعب
خلصو اكل وبدأت ميرا تقول الاتجاهات حسب الورق وسلمي شغلت زي ساعه في ايديها نورت ضوء علي الارض وفضلو ماشيين كتير
تامر : ملوش لازمه كلنا نروح ممكن نرتاح وانتم دورة علي الحاجه لحد ما تلاقوها
رامز : هو مش واضح أننا متراقبين اصلا لو قعدت دقيقه هتكون مطرود من المعسكر
صرخت سلمي بفرح : في حاجه هنا بسرعه احفرو كتير بس الغريب أنهم لقو جثه معاها صندوق غريب مش الصندوق اللي كانو بيدورو عليه
اكتشف المدربين الجثه وخدوها وكملو الفريق تدوير علي الصندوق لقته سلمي اخيرا بس اتصدمت لما لقت حد وراها بيهددها ومعاه سلاح
رامز : متتهورش احنا كلنا زمايل ومهمتنا واحده
الشاب : بس انا هكون صاحب اكبر نقط لو طلعت بيه لوحدي
ميرا قربت منه وكان رامز بيتكلم معاه ومسكت السلاح بايديها وضربته بالرجل بس كان جرح سلمي
قرب رامز منها بخوف : انتي كويسه يا حبيبتي
هزت راسها قرب تامر من ميرا ومسك أيدها : ايدك بتنزف
ميرا بابتسامه : دي حاجه بسيطه المهم دلوقتي نقدر نقول مبروك نجحنا صرخو البنات بفرحه
فارس : ممتاز يا شباب كدا اطرد 4 ومبقاش غير 6 واللي هيكملو معانا 5 بس وعلشان كدا في مهمه اخيره خاصه بالتدريب ودي اللي هتحدد وهي
حمايه شخص من كبار رجال الاعمال بس اللي هيكون عدوكم المره دي من المدربين وهما سيف و مايا ابتسم سيف ومايا هتاخدو فتره راحه بس النهار ده ومن بكرا هنبدا التدريب وفي نهايه المهمه في شخص هيستناكم بره المبني وهياخدكم تتعرفو علي القائد الاعلي اللي عمل معسكر التدريب
مشيو كلهم وقف قصادها سيف : ميرا احنا لازم نتكلم انا مش فاهم اي سبب معاملتك دي حتي لو فعلا مش عايزه تكملي معديش مانع بس عايز اعرف السبب واعتقد ده من حقي
ميرا : عادي بطلت احبك الرد ده بيرضيك
سيف : كدابه المشكله ان عيونك فضحاكي مش ده السبب في حاجه انا مش عارفها
ميرا : هو ده اللي عندي عايز تصدق صدق مش عايز براحتك سلام
بص عليها وهي بتبعد وقرر يعرف اي مشكلتها روحت مع البنات ونامو علي طول من التعب وتاني يوم كانت سلمي بتراقب ليهم الكاميرات وميرا ورامز وتامر مع الراجل بيحموه في مول كبير واي مكان بيدخله بيفتشوه كويس قبل ما يدخل وندي كانت بتسوق عربيه الراجل ندي وجنا كانو بيحمو طريق الخروج في العربيه
الراجل : عايز ادخل الحمام
هزت ميرا راسها ومشيو بتجاه الحمام دخل رامز فتشه كويس ودخل الراجل وبعدها بشويه سمعو صوت دخل تامر
يشوف لقي مايا دخلو في خناق مع بعض كانت مايا اقوي من تامر بكتير دخل رامز واتفاجا سابهم بيتخانقو ودخل يدور علي الراجل وخده وخرج أما تامر قرر يطلع صاعق كهربا وصعقها عمل كدا واغمي عليها مكتفاش بده ونزل فيها ضرب وهي مش قادره تتحرك واغمي عليها نزلت ميرا ورامز واتفاجو أن جنا وندي اغمي عليهم ولقو سيف بيبص ليهم
وبيبتسم دخلو الراجل العربيه وبدأت الخناقه بينهم وكان سيف قوي جدا وقعهم كذا مره علي االرض وكان ماسك رامز
من رقبته اتحركت ميرا بسرعه وصعقته اغمي عليه ورامز شاله علي جنب وتامر جه ومعاه مايا وكتفوهم
بدأ سيف يفوق وحاول يفوق مايا مكنتش بتفوق ابدا بدأ يقلق وكان فارس بيراقب كل ده من بعيد وخاف جدا وجري عليها بسرعه وشالها وطلع بيها المستشفي وراح للقائد الاعلي وهو قاعد مع الفريق بعد ما نجحوا دخل بعصبيه ومسك تامر وهو متعصب
فارس : لو مايا حصل ليها اي حاجه انا مش هسيبك ابدا انت فاهم
القائد الاعلي : اي اللي بيحصل هنا بالضبط
فارس بعصبيه : مايا دخلت المستشفى بسببه وفي خطر
قلق الكل عليها وطلعو علي المستشفى
فارس كان واقف قلقان جدا رايح جاي لحد ما طلع الدكتور جري عليه فارس
الدكتور : جبتوها في الوقت المناسب لو كانت اتاخرت شويه كان هيبقا في مضاعفات صعبه جدا الحمدلله انها جت علي قد كدا هتبقا كويسه ممنوع الدخول ليها حاليا وهي قالت أبلغكم رساله أن الطالب اللي عمل كدا مش غلطان وان هي اللي كانت قاسيه عليه
وتستاهل ده وبتتمني محدش يكلم الطالب ولا ياذيه
راح فارس لتامر : انا بعتذر عن الطريقه اللي كلمتك بيها من شويه
ومن بعيد كان القائد الاعلي مركز في كل حاجه بتحصل
تاني يوم
وقفو صفوف وبدأ القائد الاعلي يقول
الترتيب بالنسبه لكل واحد فيكم احنا اختارنا 5 بس هما اللي هيكملو معانا والباقي لا
المركز الاول ميرا
ابتسمت بفرح
المركز التاني رامز
ووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى