روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الثالث 3 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل الثالث 3 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الثالث

رواية بنات للحراسه البارت الثالث

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الثالثة

فجاه ظهر شخص
ميرا : ثانيه واحده مش ده نفس الشخص اللي انقذني يا رامز
رامز : هو فعلا نفسه ياختي نفسه
الراجل : انا القائد فارس جمعتكم النهار ده علشان اعرفكم شويه حاجات الفتره اللي فاتت انتم كنتم مراقبين يعني نشوف قدراتكم الجسديه ضعيفه ولا قويه هتنفعو في المكان ده لالا
ميرا : اي المكان ده اصلا
فارس : ده معسكر تدريبي للقوات الخاصه وفي نفس الوقت هنشغلكم بعد التدريب كاحرس أو فريق خاص بعمليات خاصه وليكم راتب شهري طبعا 10 الالف في فتره التدريب وبيزيدو حسب كفائتك في العمليات الجايه
رامز : الكلام ده تبع الجيش المصري ولا دي حاجه خاصه
فارس بابتسامه : متقلقش المهمات هتكون دايما لمساعده الناس والجيش المصري عارف بالمعسكر فعلا اللي عايز ينسحب في اي وقت الباب مفتوح وتم فتح المكان وقال ودلوقتي كل واحد يشيل شنطه ويجري للمقر التاني هو 5 كيلو ربع ساعه والاقيكم هناك بدأ الوقت
بدأ كل واحد يجري بسرعه
جنا : هجري ازاي بالكعب ده بس يا ربي اوف بقا
ميرا : بسيطه اقلعي الكعب ده واجري انها توجعك احسن ما تنكسر
لاحظت ميرا أن الكل جري وسبق الا سلمي مبتقدرش تجري كتير
ميرا : امسكي فيا كويس وهاتي شنطك واجري معايا استحملي
واول ما وصلو المكان كانت البنت الشقره هناك واللي اسمها مايا
مايا لميرا : المكان ده مش عشان تساعدي صحابك وبعدين جسمها ضعيف جدا وواضح أن المكان ده مش مكانها بس عجبتني العزيمه وبما أن ميرا خالفت القواعد العقاب هو 100 واحده ضغط
وقدام الشباب كلها كانت ميرا علي الارض بتعمل الضغط لحد ما وصلت ل ال 100
ميرا بابتسامه : 100 كدا مظبوط
بصت ليها مايا بضيق وقالت : قدامكم 3 دقائق تكلموا فيها اهلكم تشرحو ليهم الوضع لأن الفتره الجايه هيتم يحب الفون لمده شهر
بدأ الشباب يتضايقو ليه شهر
سلمي : ميرا انتي كويسه انا بجد اسفه
ميرا : انا بخير متقلقيش عليا
رامز لميرا : غريب ندي الغامضه بتتصل يا تري بمين
ميرا : ميهمنيش كل واحد يخليه في حاله احسن
رامز : تمام طب انتي مبتتصليش بحد ليه
ميرا: كنت كلمت خالي وقولت قبل كدا مش هتصل كل شويه
خد رامز منها الفون عشان يسلمه كل الطلاب بيسلمو لمايا كان لسه هيدخل دخل ولد وزقه وهو بيزعق
الولد : ليه عايزين الفون ده عشان محدش يكتشف اللي بتعملوه
مايا متجاهله الولد : قدامك دقيقه و 40 ثانيه
مشي الولد وتم تسليم كل التليفونات وبدأو يدخلو جوه وكانت مستنياهم مايا مع شاب جميل اول ما وصلو عنده
جنا وهي فاتحه بقها : يا لهوي علي الجمال هو في شباب بالحلاوه دي
ميرا : يا بنتي انتي الشنطه بتاعتك انتي نسيتيها هفضل أشيل وراكم حاجتكم كمان فينك مالك
جنا : مش مهم مش مهم اي حاجه خالص المهم القمر ده اااخ مشوفتش حلاوه كدا
مايا : قدامكم 10 ثواني وتحطو الشنط علي جنب وتقفو صفوف قدام العربيه
بدأ الكل يجري وينفذ كلامها وقفو صفوف
سيف : انا القائد سيف مسؤل عن تدريبكم شكلكم تعبان ومرهق عايزين تشربو
بدأ الكل يقولو اه
شغل خرطوم ضخ ميه قوي جدا وبدأ يوجهه عليهم وقعو كلهم علي الارض
قامت ميرا وقالت : كلكم قومو بسرعه وامسكو ايد بعض جامد عملو اللي قالت عليه ميرا وقدرو يمسكو نفسهم وميقعوش بالطريقه دي
وقف سيف الميه وقرب من ميرا وقال : انتي صاحبه الفكره دي مش كدا
هزت راسها
سيف : تمام متفتكروش ان تدريب اليوم خلص كدا ده لسه دي بدايه الكابوس ليكم
وقفهم القائد سيف عند حمام سباحه كبير بس من الطين مش غويط للاطفال وقال
دلوقتي دي المهمه التانيه تزحفو في الطين
جريت ندي ونطت
ميرا : بتحاول تاخد اللقطه مش هسيبك وهغلبك يا ندي
ونطت وراها ووراهم الكل الا جنا
جنا : يا قائد هينفع يتغسل لبسي مره تانيه بعد ما أنزل ولا خلاص كدا باظ
سيف : اشك في ده اي ده انتي هترغي اتحركي
جريت جنا وراهم
وفي مكان تاني علي شاشات المراقبه فارس بيكلم مايا
فارس : اي رايك في ميرا ييجي منها وذكيه متهيقلي هتكمل معانا
مايا : كويسه بس مغروره ولسانها طويل
ضحك فارس
طلعو اخير من الطين
سيف : كويس بس معملتوش احسن حاجه عيدو الموضوع مره تانيه اتحركو كررو الموضوع مره تانيه وطلعو اخيرا بعد تعب
ميرا : سلمي انت كويسه حاسه ان هتقدري تكملي مالك
سلمي وهي مش قادره تاخد نفسها : ايوه هقدر مش هستسلم ابدا دلوقتي معاكم
مايا : يلا اتحركو مره تانيه اتحركو بلاش لكاعه
جنا : مستحيل مش هنقدر كدا كتير اوي علينا ده حتي لسه اول يوم نرتاح فيه شويه
مايا : لو مش هتقدري اطلعي بره المعسكر كله المكان هنا تعب وشده مش محتاج دلع
جنا بضيق : لا مستحيل هكمل ومش هستسلم بسهوله
ونطت في الطين مره تانيه تزحف
مايا : وانتم مستنيين اي ما اتحركو ولا عايزين عزومه
بدءو يتحركو وفي نص الطين بدأت سلمي تواجه صعوبه كبيره في التنفس
سلمي : م ميرا … م ميرا
بصت ميرا وراها ولقت سلمي كان هيغمي عليها جريت عليها بسرعه وحاولت تفوقها
سلمي : هحاول هقدر اعملها لازم اقدر اوصل
قالت كلامها واغمي عليها
ميرا بقلق ‘ يا قائد مش هتقدر تكمل اغمي عليها لازم تطلع حالا
سيف لمايا : اي رايك ده وقت ياخدو فيه راحه
هزت راسها
سيف : ادخلوا لمكان الاستراحه ده وقت الاستراحه
ميرا : شالت سلمي بسرعه واتجمع الكل حواليهم
دخلت مايا معاها بطانيه وطلبت ميه سخنه لسلمي
جنا : وانا وانا مينفعش تجيبيلي زيها
مايا : لا هي حاله خاصه وبس
حضنتها ندي تدفيها شويه
قرب تامر ونام علي كتف ميرا
ميرا : انت بتعمل اي انت يا متخلف ابعد
تامر : عايز ادفي مش الصحاب لبعض بردو ولا اي
ميرا : ابعد عني بدل ما اكسر وشك حالا
اول ما وصلت كوبايه الميه السخنه قام شاب من الفريق وشربها كلها وهو بيقول بتكبر : جيبلي واحده تانيه اخلص
ميرا : رامز امسك سلمي دقيقه وراحت للولد ده
انت ازاي انسان زباله ومعندوش احساس بالشكل ده
الولد : مالك يا حلوه في اي انتي عايزه تضربي صح
سيف : مسمعش ولا كلمه كل واحد يرجع مكانه حالا
ووجه كلامه للعسكري روح جيب كوبايه ميه تانيه
جابها بسرعه مد الولد أيده لكن ايد سيف كانت اسرع مسكها واداها لميرا
سيف : ليه شايف انك تستاهل انك تشرب ميه وهما لا
الولد : انا عايز اشرب كوبيتين انت متعرفش انت بتتكلم مع مين انت فاكر نفسك مين انت متعرفش رئيسي ممكن يعمل اي
سيف : ميهمنيش مين رئيسك وممكن يعمل اي عايزك بس تعرف انا مين
مد الولد أيده يضرب سيف مسكها سيف بسرعه
جنا : يااااه حمش حمش وعضلات وكاريزما وجامد هيييح اوعدنا يارب بالمزز اللي زي دي
ندي : تعرفي تخرسي احنا في اي ولا في اي
سيف : في قانون بيقول لو الطالب هو اللي بدا برفع أيده يقدر القائد يضربه براحته وانت اللي جبته لنفسك
كسر سيف ايد الولد وضربه بالرجل وقاله
انت مطرود خد حاجتك وامشي من هنا حالا
الولد : استنا وشوف انا هعمل اي وخرج
مايا لفارس : ياريس ده هيسبب اي مشكله لينا باي شكل ولا تمام
فارس : لا تمام سيف عمل الصح
مايا : قال كلام غريب عن شخص معين ده ممكن ياذينا في اي
فارس : ليه بتسالي علي اي حال مفيش اي مشاكل هتوصل لينا
مايا : تمام ياريت تبلغ سيف باي جديد مليش علاقه
سيف : ده درس ليكم يا شباب انا بعلمكم ازاي تعملو الخير وتحرسو الناس مش عشان تكونو بلطجيه في الشوارع
جنا : اااه قمر وقوي وبيعرف يحارب كويس لا واي قلبك من دهب هو ده فتي احلامي
بصت ندي ليها بصدمه وبعدتها عنها
مايا : قدامكم 30 ثانيه وتنزلو للطين مره تانيه الا سلمي
مشيو الكل بسرعه الا ميرا
سلمي : روحي يا ميرا هكون بخير متقلقيش عليا يا حبيبتي
مايا : اتحركي وسيبيها هنا
سابتها ميرا ومشيت ولسه مايا هتمشي
سلمي : مدربه لو سمحتي هو انا كدا مطروده
مايا : قوه الاراده بتاعتك عجبتني بس الحارس الشخصي قوه الاراده بالنسبه ليه مش كفايه لو مش قادره تحمي نفسك هتقدري تحمي غيرك ازاي فكري في الموضوع
سابتها ومشيت
فضلت سلمي تعيط
أما في التدريب سيف بصوت عالي : اللي عايز ياكل يشتغل اسرع اللي عايز حمام دافئ يشتغل اسرع يلا اتحركو فضلو على الحال ده فتره طويله
جنا : انا بستسلم اقدر دلوقتي اروح اكل انا بجد تعبت
سيف : اه انا اصلا عامل التدريب ده عشان حد ينسحب دلوقتي تقدرو كلكم تروحو تأكلو
جنا : لا لا لا اي ده انا مش موافقه رجعت في كلامي مش هستسلم هكمل
سيف : بتبصولي ليه كملو تدريب مش عايز كسل
طلعت بنت فجاه : لا انا انا هستسلم مش قادره لو اليوم الأول صعب اوي كدا امال الايام التانيه هعمل اي
سيف : تمام خلص كدا تدريب اليوم تقدرو تروحو ترتاحو
رامز للبنت : شكرا جدا انتي استسلمتي في الوقت المناسب كنا هنموت
راحو المطعم ياكلو كل 6 قدموا ليهم طبق واحد رز ورغيف واحد عيش قسموهم علي بعض بالتساوي
رورحو اخيرا عماره للبنات وعماره للشباب وكل باب عليه اسماء البنات اللي هتعيش فيه وكانت سلمي وندي وجنا وميرا مع بعض اول ما دخلو نامو علي طول
الصبح بدري جاب سيف صبات عاليا
واتكلمت مايا : قدامكم 5 دقائق وتكونو قدامي حالا اصحو واتحركو
صحيت ندي بسرعه ودخلت تلبس
سلمي : بجد مش قادره جسمي تعبان اوي متكسر
جنا : انا مش فاكره هو احنا نمنا قد اي ملحقناش ننام
ندي : يلا بسرعه هنتاخر قومي انتي وهي اتحركو بسرعه مفيش وقت
سلمي : ميرا بسرعه قومي يلا يلا هتتاخري
قامت ميرا جريت سلمي والبنات علي تحت
ورجعت ميرا للنوم مره تانيه
طلعت مايا ومعاها جردل ميه و و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى