روايات

رواية بنات للحراسه الفصل الأول 1 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الفصل الأول 1 بقلم نوران أحمد

رواية بنات للحراسه الجزء الأول

رواية بنات للحراسه البارت الأول

بنات للحراسه
بنات للحراسه

رواية بنات للحراسه الحلقة الأولى

رامز : المفروض نختار النهار ده قائد لفريق المغامرين مينفعش مجرد بنت تمسكها
انا رامز 25سنه ابويا من كبار رجال الأعمال اغنيه جدا بس بحب ادور علي نفسي واعيش كل لحظه في حياتي صح رافض فكره اني امسك الشركات دي لان ليا كاريري الخاص وهشق طريقي بنفسي واوصل من غير اي مساعده
دينا : ميرا انت عارف كويس قد اي هي موهوبه وقويه واحسن منك ومبتخسرش
دينا صاحبه ميرا من الطفوله ودايما مع بعض جميله وعندها 20 سنه
رامز : هنشوف بعد المنافسه هتخسر ولالا مش مقابلتنيش ااكدلك انها هتخسر
في حلبه المصارعه
ميرا : قدامك 5 دقائق في تحدي تاني ورايا ومش فاضيه
ندي : انتي بتتكلمي كتير اوي وانا محبش الرغي
ندي غامضه جدا محدش يعرف حاجه عن أهلها وشخصيه بارده وجميله وشعرها قصير وعندها 21 سنه
هجمت ميرا عليها وبدءو بالمصارعه بينهم
علي البحر
رامز : ميرا مجتش ليه لحد دلوقتي معقول خايفه
دينا مستحيل تخاف منك استنا وبدأت تتصل عليها
في حلبه المصارعه كانت المواجهه صعبه اوي بينهم لكن في الاخر بطلتنا وقعتها وتفوقت عليها
في البحر
رامز : 5 دقائق ووقت المنافسه هيخلص وبكدا اكون بقيت قائد اتحاد المغامرون
انا ميرا عمري 20 سنه يتيمه ولا أم ولا أب بس بشتغل بطريقه مختلفه خالص يعني رهانات انا وصحابي واللي يكسب أو اي حد عنده مشكله مع حد بتصرف معاه وباخد اجر بالمقابل زي فتوه بس حديثه شويه
كنت ماشيه بالعجله بسرعه كبيره كنت مركزه مع طفله وأبوها ولقيت الناس بتصوت بصيت قدامي بسرعه لقيت لوح ازاز شايلينه سبت العجله مكمله ونطيت فوق بسرعه للجه التانيه نزلت علي العجله وكملت طريقي ولقيت ناس كتير مصدومين ومن بعيد كان في حد بيراقبها ومبتسم كملت طريقي بضحك لحد ما وصلت علي البحر
دينا : اتاخرتي اوي ليه كدا
رامز : والله قولت انك انسحبتي من الرهان طبيعي تخافي ما انا مش اي حد
ميرا بابتسامه : الرجاله أفعال لا اقول وريني همتك في السباق
رامز : في نص البحر في علم اللي هيوصل ليه الاول هو الكسبان
ميرا : اتفقنا اما نشوف
وفي اوضه سلمي بنت كيوت بتحب اللون الوردي عمرها 19 سنه شعرها قصير جميله ورقيقه ورفيعه جدا معندهاش غير امها كانت قاعده علي اللاب توب بتاعها وهي حاضنه الدبدوب بتاعها وبتهكر كذا مركز مهم وبتكتشف معلومات جديده وفجاه جت ليها رساله
الام : سلمي كفايه زفت وتعالي اتغدي المخروب اللي في ايدك ده بوظلك عينك
سلمي : مش عايزه يا مامي المهم ورايا مشوار مهم هروح بقا سلام
وجريت علي تحت
ندي بعد ما خلصت المصارعه مع ميرا فجاه وصلت ليها رساله استغربت جدا منها بس فضولها خلاها تتحرك علي هناك
وفي بيت عيله كبير وتحديدا في اوضه بنت اسمها جنا
كانت بتتسحب علي اوضه اخوها وجريت بسرعه ونطت عليه
عمر : يا شيخه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي اي حد يصحي حد كدا
جنا : اي يا حبيبي الغدا جاهز ده جزاتي يعني اني عايزه اصحيك تاكل
عمر : مش هخلص من مقالبك دي ابدا
جنا : لا قاعده علي قلبك أنت وأهلك كلهم
وجريت بسرعه وخضت مامتها
الام : يا بنتي حرام عليكي هيحصلي حاجه من حركاتك دي في يوم من الايام
الاب : خلي عندك احساس بالمسؤوليه شويه مش كفايه عاطله وفاشله
جنا : جري اي يا حجوك والله بخاف اسيبك لحظه يحصلك حاجه من غيري بخاف عليك الله
الاب : يا شيخه غوري بقا قرفتينا
عمر : بيحبك اووووي مش قادر اوصفلك قد اي محبوبه في البيت انتي
جنا : فعلا تراني تأثرت
وعلي الاكل وصلت رساله للاب فابتسم
وعلي البحر
وقع رامز في البحر في طريق رجوعه
وفازت عليه ميرا كانو صحابها مبسوطين جدا
رامز بضيق : لا لا لا لا ده غش الكلام ده مش حقيقي اكيد
ميرا : مش انت اللي اخترت التحدي
رامز : اه
ميرا : وانت اللي اخترت المكان
رامز : اه
ميرا : وانت اللي حطيت قوانين اللعبه
رامز : اه
ميرا : وانت اللي قررت الخسران هيحصل فيه اي
رامز : حصل
ميرا : جاي تلومني علي خسارتك هو انت راجل بجد
رامز بعصبيه : انتي ازاا
ميرا : خد خد لمون هدي اعصابك
وفجاه زن تليفون رامز وميرا قرءو الرساله وبصو لبعض باستغراب
روحت ميرا البيت وفجاه رن الفون بتاعها وكان عمها
العم : مش كفياكي بجي صرمحه وجله ادب وترجعي ع بلدك تتزوجي وتقعدي
ميرا : لا مش انا اللي هتحطها تحت طوعك وتقولك حاضر ونعم ولو فاكر اني نسيت ورث ابويا الي سرقته تبقا غلطان وحوار اني اتجوز ابنك ده تنساه
العم : وه كانك اتعوجتي جوي عليا يا بت اخويا عجيبك وعجسر راسج النشفه دي ونبقا نشوف كلام مين اللي هيمشي ولد المركوب
وقفل السكه
ميرا : عمري ما هنسي الاذي النفسي اللي سببته ليا والرعب اللي عشته من صغري مصدقت هربت من السجن ده ومستحيل ارجعله الا وانا قويه كفايه عشان ارجع حقي وحق ابويا ورنت علي صاحبتها سلمي
ميرا : اي اخبارك
سلمي : تمام بس في حاجه غريبه حصلت
وانا بهكر شركه معينه وبشوف معلوماتها لقيت رساله غريبه وصلت ليا علي شاشه اللاب بتقول احنا عارفين بوجودك قفلت اللاب بسرعه ولقيت رساله مبعوتالي هنستناكي وبعتو لوكيشن مكان غريب
ميرا : وانا كمان بس عندي فضول اروح
دخل معاهم في المكالمه تامر
تامر : بقولكم اي في رساله غريبه جاتلي لمكن غريب
سلمي : نفس اللي حصل معانا احنا هنروح
تامر : تمام معاكم
ميرا : بقولكم اي انا مش فاضيه هروح اجيب طلبات من المول قبضت النهار ده اخيرا فهروح بقا سلام
وفي ورشه كان رامز قاعد فيها
رامز : انا اخسر علي ايد البت دي ازاي ازاي ازاااااااي
معتز : يا عم صدعتني ما تولع انت وهي ارحمني وارحم نفسك الغل ده غلط عليك
رامز : بس بصراحه البت موزه
معتز : ام برج الجوزاء ده بقولك اي حدد موقفك ومتجننيش اي معجب ولا حاقد
رامز : الاتنين
معتز : لا كدا أخري معاك انا مروح انام مش ناقص عته
فجاه جت رساله
معتز : اي ده
رامز سحب الفون بسرعه : وريني كدا نفسها جاتلي في حاجه غلط…. هتروح
معتز : لا سلام بقولك في اجتماع وابوك عايزك معاه بكرا بيوصيك تلبس بدله
رامز : يا عم خلصنا خلاص تمام سلام بقا
وفي مول كبير
كانت ميرا واقفه بتختار حاجه
رامز : مكنتش متوقع اشوفك هنا
ميرا : عايز اي جاي اخسرك تاني ولا اي المفروض بعد اللي حصل فيك مشوفش وشك لمده سنه
رامز : حقك تقولي اللي عايزه تمام بس ده اخر تحدي ولو كسبتي اطلبي اللي انتي عايزاه تعالي بس
دخلو الاسانسير
وفجاه طفله جريت ناحيتهم وبقت معاهم كانت امها بتجري وراها ولسه الاسانسير هيقفل فتحه رامز بسرعه لحد ما الام تدخل
الام : لارين اللي عملتيه ده غلط لو كان الاسانسير طلع بيكي كنا هنعمل اي
الطفله لارين : كنت هركب اللي بعده
ضحك رامز وميرا علي لطافتها
الام : كدا غلط متعمليش كدا تاني مفهوم
الطفله : يا مامي حاضر مس تزعلي مني
الام : مش زعلانه يلا دلوقتي اشكري عمو
الطفله : شكرا يا عمو
رامز بابتسامه : ولا يهمك يا حبيبتي
وصلو للدور الرابع دخلت ميرا ورامز وكان المكان مقفول
ميرا : حظك ملكش نصيب تخسر النهار ده
رامز : طب بقولك اي عايز خدمه
ميرا : اخلص
رامز : عندي اجتماع مهم معلش ساعديني اختار بدله لاني فاشل في الموضوع ده
ميرا : انت فاشل في كل حاجه واللي زيك يعرف اجتماعات اصلا
رامز : لا اوعي تشككي في قدارتي ده انا جامد جدا
بدأت تختار معاه بدله كويسه ودفع وهما ماشيين لاحظ رامز حاجه غريبه نفس البنت اللي ركبت مع الام ماشيه مع شاب غريب وبتقوله
الطفله : هتوديني الالعاب يا عمو
الشخص : ايوه يا حبيبتي امشي معايا
مسك رامز ايد ميرا ونزل جري علي تحت
كانت البنت متربطه في العربيه وبتعيط بخوف وو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات للحراسه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى