روايات

رواية بنات الملجأ الفصل السادس عشر 16 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الفصل السادس عشر 16 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الجزء السادس عشر

رواية بنات الملجأ البارت السادس عشر

رواية بنات الملجأ
رواية بنات الملجأ

رواية بنات الملجأ الحلقة السادسة عشر

عند اسيل في غرفتها
ريم في الفون : ازاي رجعت تاني انا هتجنن
اسيل : مش هسبها بردو وهنخطفها تاني
ريم : احنا دلوقتي هدفنا واحد ان غزل تبعد عن سيف ويبقي ليا انا لوحدي
اسيل : هيحصل وهيطلقها بنفسة
سليم : مين اللي هيطلقها
اسيل قفلت في وش ريم ولفت لمصدر الصوت بتوتر
اسيل بتوتر : سليم اا انت هنا من ااا امتي
سليم : من لما قولتي هيحصل وهيطلقها بنفسة
اسيل : اه دي صاحبتي وجوزها بيعملها وحش وكانت عايزة تطلق منة وانا كنت بتكلم مع اختها عشان نساعدها
(نسيت اقولكم ان سليم دخل كلية شرطة وبقا ظابط )
سليم : طيب مانا ممكن اساعدها واعرف محامي شاطر يطلقها
اسيل : هاا لا خلاص هي كلمت محامي وهو هيساعدها
سليم : طيب عايزة حاجة
اسيل : سلامتك
سليم خرج وهي اتنفست نفس طويل بأرتياح

 

 

***********************************************
عند كيلا بتنام مع تالا وجنة
كانت واقفة في البلكونة وجارهم كرم كان بيكلم خطيبتة في الفون
كرم : خلاص بقا ياحبيبتي انا اتفاجأت بيها
البنت : هي ازاي تحضنك وتدلع عليك قدامي هااا
كرم : طيب انا عايز اشوفك بكرة
البنت : لا
كرم : هاجي دلوقتي وافضحك في الشارع وافقي احسنلك انا مجنون واعملها هااا
البنت بضحك : لا خلاص يامجنون موافقة اقابلك يلا هقول دلوقتي
كرم : بحبك يا قمري
كل دا وكيلا متابعة الحوار وابتسمت
كرم بصلها : مساء الخير
كيلا : مساء النور شكلك بتحبها اوي
كرم : طبعا دي كل حياتي
كيلا : ربنا يخليكم لبعض عن اذنك
كرم : اتفضلي
كيلا دخلت الغرفة واتخضت لما شافت مهند واقف ومربع ايدة قدام صدره
كيلا : اعااااا أعوذ بالله انصرف انصرف
مهند بغيرة : انتتتتي واقفة وببتكلمييي معاااااه لييييه
كيلا : عادي هو..
مهند قاطعها : عاااااادي ازااااي يا كيلااااا متعصبنيش
كيلا : وانت متعصب لية
مهند : متغيريش الموضوع وردي عليا
كيلا : وانت هتفرق معاك في اية
مهند بغضب : عايزة تعرفي
كيلا : ايوة ياريت
مهند بعصبية : عشان بحبككككك وانتي ليا انا لوحدي فااااهمة
كيلا : …

 

 

*************************************************
عند تالا كانت قاعدة في الجنينة علي كرسي طويل ومغطية بطانية وباصة للسما حسام عمل قهوة وراحلها
حسام : انتي صحيتي تاني لية هو انا مش طلعتك تنامي
تالا بدلع : يا حوس مجاليش نوم تعالي اقعد معايا
حسام بضحك : بعد الدلع دا هقول اية
وقعد وخدها في حضنة
تالا : حوس
حسام : امممم
تالا : انت حبيت قبل كدا
حسام : ايوة
تالا بزعل : بجد وهي فين
حسام : لسة مقولتلهاش
تالا بحزن : طب قولها مستني اية
حسام : عايز اجرب معاكي قبل ما اقولها
تالا : ماشي قول
حسام بص في عينيها جامد : بحبك
تالا بتوهان : وانا كمان وبعدين فاقت
تالا بزعل : هقولها بجد امتي
حسام : طب منا قولتلها خلاص
تالا بغباء : ازاي وامتي
حسام بضحك : دلوقتي
تالا استوعبت معني كلامة : اعااا اية

 

 

**************************************************
عند جنة وغسان راحوا بيت أسر
عشان كان عامل حفلة في البيت وصحاب غسان كلهم هناك جنة مكانتش عايزة تروح بس راحت عشان غسان
غسان شرب كتير هو وصحابة
جنة كانت قاعدة مع البنات وكلهم لابسين فساتين قصيرة جدا وبيرقصوا مش في واعيهم
بنت : اشربي يا قمر
جنة : لا شكرا مش عايزة
بنت : جربي بس هايعجبك اوي
جنبة ببراءة اخدت الكأس وشربت
بعد دقايق حست بدوخة في دماغها
في الصباح
جنة بتفوق وتلاقي د”م علي السرير
جنة بصدمة : …..
***************************************************
الناس اللي بتسأل لية اسيل بتكرة غزل وهي اختها ايوة هي اختها بس هي فكرت ان غزل اتجوزت وعايشة حياتها من غير ماتدور عليها ومتعرفش انها كانت محبوسة طول السنين الي عاشتها مع سيف
وريم لية جوزت غزل لسيف عشان ريم كانت بتحب فلوس سيف بس مش بتحبة هو وكانت بتقابل جاسر من وراه وهو بيستغلها عشان تبوذ شغل سيف وتسرق الملف وكدة وهي جوزة غزل عشان تعرف ته”رب منة وتروح لجاسر وسافرو إنما اسيل عرفت منين بقا فهي كلمت شخص صاحبها في التليفون وجبلها معلومات عن غزل وأنها متجوزة سيف وسيف متجوز ريم وقالها ان ريم عايشة وهي فكرت ان ريم اكيد هتكون بت”كرة غزل وكلمتها واتفقوا مع بعض واقنعتها انها ترجع لسيف وطبعا كل دة هيوضح اكتر في القصة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات الملجأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى