روايات

رواية بنات السعد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نورهان ثروت

رواية بنات السعد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نورهان ثروت

رواية بنات السعد الجزء الحادي والثلاثون

رواية بنات السعد البارت الحادي والثلاثون

رواية بنات السعد
رواية بنات السعد

رواية بنات السعد الحلقة الحادية والثلاثون

ابتسمت هدي وقالت بحقد:عشان تعرف اني طيبه وغلبانه هقولك عارف ليه عشان دا هيكون اخر طلب ليك فى الدنيا وبعدها هتمو*ت وهتوحشني اقصد اخوك هقت*لك زي ما قت*لتوا
حاول يحيي ان يبتعد عن ذلك الشاب وهو يقول بغضب:سبني وحيات ربنا ماهسيبك ثم قال بتركيز انتي كذابه انا اخويا م*يت فى حادثه عربيه ازاي انتي اللي قتلتي
جلست هدي وقال بحقد:كان لازم يمو*ت كان عايز يطلقني اكتشف ان انا مينفعش اكون ام لي اليس وانها تستاهل ست احسن مني سمعته بيتكلم فى الموبايل وبيقول ان انا اخدت فلوس كتير اووي منه كفايه عليا وانه هيطلقني ومش هيخليني اخد اي جنيه منه وانه خلني امضي على تنزل على كل حقوقي فاضل بس انه يطلقني انا سمعت كده واتجننت ازاي اطلع من المولد بلا حمص لا دا انا فيها لاخفيها
ابتعد يحيي عن ذلك الشاب ركض الي هدي صفعه على وجهه وقال بكرهه :وربنا لانتقم منكي وهتشوفي انطقي عملتي اي فى اخويا و
قطع حديثه صريخ اليس وهي تقول برعب:عمو عمو حاسب
نظر يحيي وراءه وجد ذلك الشاب واقف وراءه وهو يقول :هعد من واحد لي تالته لو متحركتش من مكانك هقت*ل البت الصغيره
ابتعد يحيي عن هدي وهو ينظر لها بغضب نظر له الشاب وقال :اقاعد على الكرسي دا يلا انت لسه هتفكر
جلس يحيي على المقعد اقتربت هدي منه ثم قيدت يده وقالت بهدوء:كده نعرف نتكلم اخوك فعلا ما*ت فى حادثه بس انا السبب عارف ما*ت ازاي هقولك كلمت قريبتي الدكتوره جميله وحكيت ليها كل حاجه قولت ليها عايزه س*م بعد ما يتقت*لوا يختفي من الجسم هي قالتلي ان فعلا فى س*م كده وان الس*م دا بيعمل هلوسه لي وجع شديد فى المعده وضربات قلب قويه وبتفضل الاعراض تزيد لمد ١٠ دقايق وممكن يتلحق فى ١٠ دقايق دول خدته منها وحطيته فى الاكل واخوك اكلك وبداء يحس بوجع خفيف وقالي انه عايزني فى الموضوع قالتله اني عارفه وان انا قولتله رايي ساعتها بص ليا بستغراب وقال رايك اي انا مش فاهم حاجه قولتله اني حطيت الس*م وقولتله ان انا اللي هورثه بس ساعتها هو طلقني وقال انه قالك انه طلقني وبعدها جري عشان يلحق نفسه بس مقدرش لان الوجع كان بيزيد كل شويه وكمان الهلوس ساعدتني فى انه يعمل حادثه وبعد ما ما*ت الس*م اختفاء من الجسم انا هربت وظبطت كل حاجه عشان محدش يعرف ان ليا يد فى الموضوع وانا اهو رجعت تاني وهاخد الفلوس اللي عشانها عملت كل دا و
قطع حديثها صوت كسر باب المنزل ودخول وليد وهو يقول:حلو كده ولا حركه
نظر الشاب لوليد بصدمه وقال:باشا باشا انا معملتش حاجه هي جبتني عشان اقف جانبها واخد حقها من الناس دي انا معرفش انها قت*لت حد
نظرت له هدي بغضب وقالت:اخرس ياحيوان انا مقت*لتش حد دا كذب
ابتسم يحيي بسخريه وقال:مش قولتلك نهايتك قربت اووي يلا مع السلامه
مسك وليد يد هدي وذلك الشاب وقال:كل الكلام الحلو دا يتقال فى القسم اتفضلوا معايا
نظرت هدي ليحيي وقالت بهستريا :هطلع منها وهقت*لك يحيي هقت*لك وهاخد كل الفلوس دي حقي مش حقكم هقت*لكم
نظر لها يحيي وقال بسخريه:يبقي قولي الكلام دا لما تطلعي منها دا لو طلعتي
نظر وليد لعسكري وقال:خدهم يابني على البوكس ثم اقترب من يحيي وقال انا هفكك وانت روح فك البنت الصغيره واطمن عليها
اؤما يحيي بنعم وقال بامتنان:شكر جدا يا وليد مش عارف من غيرك كنت هعمل اي هي كده هتتع*دام صح عشان مو*ت اخويا ومحاولتها لقت*لي
اؤما له وليد وقال بجديه:اكيد انا سجلت كل حاجه متقلقش انت كده خلصت منها نهايي بس خلي بالك من البنت الصغيره هي اكيد هتكون محتاجه تروح لدكتور نفسي بعد كل دا
ركض يحيي على اليس وقال بقلق:حبيبتي انتي كويسه اليس اليس انتي ساكته ليه هي عملتك حاجه
حركت اليس راسه بي لا امسك يحيي يدها وقال بخوف :الحمدلله انتي كويسه صح مش بتردي عليا ليا
شعر يحيي برتعش يديها عانقها بقوه وقال وهو يرتب على ظهرها:اهدي اهدي متخافيش عمو هنا انا جانبك محدش يقدر يعملك حاجه
تنهد وليد بحزن على حالهم وقال :يحيي يلا ننزل من هنا وانا زي ما قولتك البنت لازم تروح لدكتور نفسي
……………
يقف فارس امام محمد وهو يقول بضيق:ما*ت خدت التصريح وودفنته فى مقابر الصدقه ثم قال بجديه المهم احنا لازم نعرف الس*كينه دخلت ازاي ولازم الكل يتحاسب يامحمد
اؤما له محمد بتاكيد على حديثه وقال:انا عرفت اي اللي حصل وبلغت اللواء بكل حاجه حصلت وهو طلب اني اعاقب كل اللي لي دخل فى الموضوع دا وكمان قالي ان لازم لما امير يرجع نعرف هو قبض على مين فى مصر ولو فضل حد فى مصر يقول واللي بره مصر هيسلمهم لظابط تاني
دخل فارس مكتبه وقال بجديه:تمام تعالي فاهمني اي اللي حصل لحد ما امير يجي
جلس محمد امام فارس وقال بهدوء :تمام بص هقولك اللي حصل بعدها هبعت ليك الفيديو انا لسه محققتش مع الواد دا بص فى واد لسه داخل القسم لانه اتقفش بكيس بو*درة المهم لما جابر داخل القسم قبل ما يدخل الحبس قاعد جنب الواد دا وظهر فى الفيديو انهم اتكلموا شويه وبعدها طلع سك*ينه الصغيره اللي جابر انتح*ار بيها و
قطع فارس حديثه بصدمه وقال: ازاي هو مكنش في عسكري واقف معاهم دا مستحيل اكيد فى حد معاهم مين اللي كان معاهم
تنهد محمد بتعب وقال:فارس بالله عليك سيبني اكمل لان تعبت من اليوم اطول يوم بجد العسكري اللي كان معاهم عسكري لسه متعين من يومين وهو وضح فى الفيديو انه اخد منهم فلوس وهو كمان اللي جاب الورقه والقلم انا حققت مع العسكري دا هو كذب فى الاول بس بعد ما شاف الفيديو اعترف وقال هو خد كم صراحه قولت ان دي اول غلطه لي بلاش افصلوا من اول غلطه بس انا ناوي اخلي يتنقل لقسم فى محافظه تانيه بس دا اللي عملتوا تعال معايا نروح نحقق مع الواد التاني
………….
جلست ساندي بجانب سليا وقالت بحزن :وبعدين معاكي من وقت مرجعنا من المستشفي وانتي شاغله تعي*طي هيحصلك حاجه احنا مش ناقصين كفايه ماما اللي ممو*ته نفسها من العيا*ط
مسحت سليا دموعها ونظرت لها بغضب وقالت:عايزني اعمل اي اختي معرفش هتعيش ولا لا ولو عاشت هتفوق من الغيبوبه دي ولا لا ساندي سمر ممكن تروح مننا انا مش هقدر اعيش لحظه من غيرها
نظرت له ساندي وقال بحزن :عارفه انها اختك وهي عمري كله هو انتي فاكره عشان بحاول مظهرش حزني ابقي انا زي الفل ومش فارق معايا وجودها دا ثم قالت ببكاء انا بمو*ت من وجع قلبي بس مفيش في ايدينا غير ندعي ليها انتي شايفه في ايدينا حل لا انا وثقه في ربنا وعارفه ان اختي هتعيش يارب متكسرش بخاطري يارب احنا لازم نكون اقوى من كده لو مش عشانك عشان امك اللي مبهدله نفسها عياط ابوكي بيحاول يكون جامد بس لا مش قادر انا عارفه هو حساس بي اي يلا سليا امسحي دموعك وفوقي كده وقومي صلي وادعي و
قطع حديثها صوت رنة هاتفها نظرت لهاتف وقالت:قومي يلا وانا هرد على هشام واجي
نهضت ساندي ثم وكضت لشرفة وقالت:الو ياهشام
هشام بحزن :عامله اي طمنيني عليكي
ابتسمت ساندي بسخريه وقالت :زي الفل دا انا حتي كنت لسه بغني ثم بضيق اكيد منيله ياهشام قلبي موجوع اووي عايزه اعيط واحكي كل اللي في قلبي بس فى نفس الوقت لا مينفعش لازك اكون قويه الى الاقل عشان بابا
تنهد هشام بحزن على حالها وقال بحنان:احكيلي انا قوليلي كل اللي في قلبك وانا هسمعك انا وثق ان ربنا هيقوم سمر بسلامه وهترجع تعمل دوشه فى الشارع انتي شكلك شايفها ضعيفه دي ست الظابطه بتاعنا
ابتسمت ساندي وقالت بحزن:لو كانت موجوده وسمعت ظابطه دي كانت اتخانقت معاك ثم بتعب احكي اي انا حسه ان عايزه احكي واعيط بس مش عارفه اقول اي ديما متعوده اطلع كل حزن فى الكتابه اول مره هحكي واتكلم
هشام بحب:قولي كل اللي يجي في دماغك حتي لو كلام ملوش لازمه هيكون لي لازمه عندي انا بس عايز اسمعك
جلست ساندي على الارض وقالت بحزن :تعرف مره بنت قالتلي جمله عمري ما هنساها كانوا قاعدين شله صحاب وجت سيرت كل حد ما*ت والوجع اللي هم حسه بي بعدها جه دوري ساعتها قولت معرفش قولولي ليه هو انتي معندكيش غالي سكت وعرفت قيمة اخواتي وابويا وامي عارف هم اكبر نعمه في حياتي انا كنت مطمنه اووي عليهم ونسيت ان ممكن حد فيهم يسيبني او يحصلوا حاجه انا مش هقدر على الوجع دا عارف لما حسيت وجعهم على فكرت ان ممكن اخسر حد غالي عرفت قد اي انا كنت في نعمه نسيها اقولك حاجه انا حسه ان ياما انا بحلم وهفوق والقي سمر بتكلمني او انها تكون عامله مقلب وتدخل دلوقتي ثم قالت بانهيار انا اصلا مش فاهمه يعني اي غيبوبه دا مش تمثيل انا مش في مسلسل ايوه دا اكيد مسلسل او لعبه انا مش حبه اللعبه دي انا عايزه اختي عايزها تيجي تتخانق معايا عشان قاعده بذاكر كالعاده عايزه تيجي تحل الخناقات بيني وبين سليا محدش بيعرف يحل بينا غيرها عايزها تيجي تقولي على افكارها المجنونه طب بص كده كتير هبقي طماعه عايزه اسمع صوتها عايزه انا خايفه تروح مني والله ماهقدر اتحمل هروح فيها
هشام بحزن :استهدي بالله خدي نفس وامسحي دموعك انتي متعرفيش بكره مخبي اي مش ممكن تفوق بكره وتكون زي الفل وتيجي هي اللي تعمل الخناقات معاكي ساندي انا عايزك قويه انا عارف انك قدها وهتقدر تتحملي وانا معاكي مش هسيبك لوحدك لحظه بس انتي عارفه اننا مش في ايدينا حاجه غير ندعيلها قومي صلي وادعي وانا كمان هصلي وادعي وبعدها نامي وعد بكره اول ما تصحي من النوم انا هطلب من عمي اخدك من النجمه اوديكي لسمر وتفضلي قاعده معاها من اول اليوم ها اي رايك
اغلقت ساندي عينيها بحزن وقالت وهي تمسح دموعها :باذن الله شكر ياهشام انك سمعتني عارفه ان كلامي ملخبط ومش مفهوم وان تعبتك معايا اووي
هشام بضيق:دا كلام طيب هو اي اللي تعبتيني ياساندي والله العظيم عندي تعبك راحه انا اطول لما اتعب لدكتوره ست البنات كلهم يلا قومي صلي ربنا يستجيب لدعائنا وتفوق
……….
جلس فارس امام ذلك الشاب وقال بحده:اسمك اي
نظر له الشاب بتوتر وقال: محمود ياباشا هو انا هنا ليه انا معملتش حاجه وكيس البو*درة دا مش بتاعي انا كنت ماشي ولقيت حد رمي الكيس عليه وجري انا مالي بقي
ابتسم فارس بسخريه وقال:بعيد عن اني مش عايزك في القضيه دي لان لسه وقتها مجاش بس هو طبيعي ان حد يرمي الكيس عليك فا يدخل فى جيبك بسرعه ثم قال بحده انت ياض مين واي علاقتك بجابر
نظر له محمود وقال بتوتر:جابر مين ياباشا انا معرفش حد بي الاسم دا
نظر له فارس وقال بغضب:جابر اللي دخلتلوا الس*كينه والظابط الي دفعت لي الفلوس الظابط اعترف عليك وجابر ساب جواب بعد ما ما*ت وكتب في انك انت اللي عملت كده غير دول بقي فى حته فيديو قمر وضح في كل دا نخلص وتقول اي علاقتك بجابر بدل ما اقلبها جريمه ق*تل واقول ان انت اللي قت*لت جابر وساعتها القسم كله هيشاهد انك فعلا عملت كده
نظر له محمود وقال بذعر:قت*ل اي ياباشا انا حته عيل مليش فى الجو دا انا مليش علاقه بجابر دا نهايي بس اللي حصل ان فى واحد صاحبي اسمه سعيد قالي ان فى مصلحه هاخد عليها ١٠ الف جنيه لو عملتها وان يتقبض عليا بكيس بو*درة واني اقابل جابر واسلموا الحاجات دي واقولوا انه ميخافش والزعيم هيخرجوا من هنا انا حتي معرفش مين الزعيم وانتم اول ما تشوفوا الكيس وتحققوا وكل دا هتعرفوا ان الكيس دا اصلا سكر مطحون وانا وافقت علي شغلانه مش هخسر فيها وانا محتاج الفلوس دي
نظر فارس لمحمد وقال بهدوء:تمام دخل الواد دا الحبس لحد ما نشوف هنعمل اي وخد منه اسم صاحبه دا وعنوانه
نظر محمود لهم وقال بتوتر:باشا برده سعيد ميعرفش حاجه لان هو فى احد قابله وقالوا عايزك فى مصلحه وهو هياخد جزء وانا هاخد جزء
ابتسم فارس بسخريه وقال:حاضر وانا عبيط هصدق الكلام دا ثم نظر لمحمد وقال يلا يامحمد خد الواد دا من هنا واعمل اللي قولتلك عليه واقبض على الواد دا انهارده وبعدها روح ارتاح وانا كمان هروح الصبح نكمل كل دا
…………
بعد مرور ساعه دخل فارس منزله نظر لي والده وقال بستغراب:صاحي لحد دلوقتي ليه
نظر له والده وقال بهدوء:كنت مستنياك قولت اطمن عليك لما عرفت انك هتيجي انهارده البيت اخيرا بقالنا كتير مشوفتكش ومش انا لوحدي اللي صاحي امك كمان بس هي دخلت المطبخ تجيب حاجه قال بصوت مرتفع ياام فارس اخيرا ابنك وصل
ركض والدته عليها وهي تقول بحب:حبيبي وحشتني اوووي عامل اي طمني عليك انت ليه خسيت كده
اقترب منها فارس وعانقها ثم قبله راسها وقال بحب:والله وانتم وحشتوني اووي بس انتي عارفه الشغل ثم قال بمرح مزيف خسيت اي ياام فارس دا انا تخنت عن الاول كتير
ابتعدت عنه والدته وقالت وهي تنظر له :مالك يابني فيك اي
جلس فارس جانب والده وقال بهدوء:مفيش ياحبيبتي انا زي الفل دا بس تعب من الشغل المهم انتم عاملين اي
نظر له والده وقال بغموض:احنا كويسين اووي بس فى حاجه امك عايزه تقولها
نظر فارس لهم بقلق وقال:في اي انا مش مرتاح عروسه تانيه ولا اي
نظر له ولده وقال بهمس:غلبان دي قرايه فاتحتك
#قرايه فاتحة فارس ازاي وهو هيعمل اي وياتر اي اللي هيحصل فى الفصول الجايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات السعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى