رواية بنات البواب الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد
رواية بنات البواب الجزء الأول
رواية بنات البواب البارت الأول
رواية بنات البواب الحلقة الأولى
في شقه بسيطه للغايه …
كانت قاعده امل بحزن شديد وهي دائما بتفتكر الليله المولمه الي دمرت حياتها هي وأبوها واخواتها بس ربيع الجارحي وزوجته لتتضغط علي يده بغضب جحيمي وهي تتوعد لهم بأن القادم سيكون قاسي لتنظر الي تلك المجله بسخريه شديده .
ريم اختها بجديه /كنت متاكده اني هلاقيكي ماسكه المجله وعينك علي الخبر .
رشا وهي بتحط الاكل واتكلمت بحده /احنا مش هنسكت فاهمين الي حصل فينا لازم يدفعوا تمنه غالي .
ريم بجديه وهي بتمشي أيدها علي صور الفرسان التلاته وهي بتحاول تتذكرهم /مش قادره افتكر مين كل واحد فيهم شكلهم اختلف أوووي .
امل بابتسامه خبيثه /ده رعد وده ادهم وده مراد أنا مستحيل انسا شكلهم ابدا المهم أن اللعب بدأ وكل واحده فينا لازم تتدمر واحد فيهم لازم نحرق قلب ربيع الجارحي ومراته الحربايه .
ريم بحزن شديد/ساعه بحس أن ملهمش ذنب ي أمل .
امل بحده وغيظ /لا ي شيخه واحنا كان لينا ذنب في ايه أن شاء الله لما اتقال علي ابونا حرامي واتطردنا علي كتفه زي الكلاب واحنا صغيرين وبنصرخ من البرد والجوع ولا نسيتوا أنا مش عايزه اسمع التخاريف دي ي ريم فاهمه .
ريم بابتسامه /خلاص ي أمل أنا كنت بتكلم معاكي محصلش حاجه لكل ده الي انتي عايزاه هيحصل صدقيني أنا قلبي محروق زيك بالظبط .
هند بابتسامه /اهدي ي موله احنا بنفضفض بس .
امل وهي حضناهم بحب وحنان/أنا مقدرش ازعل منكم ابدا انتواكنتوا صغيرين مشوفتوش الي أنا شوفته علشان كده مش عايزه في قلبكم غير الكره لاولاد ربيع وليه هو شخصيه هو ومراته الحربايه الي كانت بتشغلنا عندها خدامين ابونا مات بحسرته بسبب الي حصله وانتوا طبعا عارفين أن علشان ابويا كان عليه تار محدش يعرف اسمه الحقيقي كله عارفه حسن محدش يعرف سعد صفوان ده ي عني حتي لو شكوا فينا مستحيل يعرفونا المهم يلا لازم نشوف هنعمل ايه.
*******************.
في فيلا ربيع الجارحي..
دخلوا الفرسان التلاته بعد ما رجعوا من الحفله قعدوا بارهاق شديد .
رعد بضيق/اووووووف مبكرهش حاجه في حياتي قد جوه الحفلات والكلام الفاضي ده والجو الملزق ده .
مراد بغيظ شديد/ليه ي عدو الفرحه ليه انت شوفت المزز الي كانوا هناك حاجة تحل من علي حبل المشنقه .
ادهم وهو يعدل نضارته الطبيه بهدوء /جرا ايه ي مراد مانت عارف أننا ملناش في الكلام ده ي سيدي انت علشان مصور ماشي بالكاميرا ليل ونهار تصور في الستات لكن رعد ظابط وانا مهندس هناك فرق .
مراد بغيظ شديد/هناك فرق جاتكم خيبه خليكم كده واحد مفيش حد عنده احلا من القتل قتاله قتله و أحد قاعد قدام الدفاتر ليل ونهار عمركم مهيبقا عندكم المشاعر الي عندي .
ربيع بغضب /ممكن اعرف ايه الي عملته ده ي سي رعد ي عني ايه شاهي بنت الوزير تتطلب منك ترقص معاك وانت ترفض انت اكيد جرا لعقلك حاجه.
رعد بحده /لا ي بابا أنا الحمد لله بعقلي كويس اوي بس حضرتك عارف ان ماليش في الرقص والمسخره دي .
عبير والدته بغيظ /مسخره ليه هترقصوا عشره بلدي ي ابني حرام عليك فكها بقا البنت شكلها مياله ليك دي جوازه متتسابش .
رعد بحده /بس أنا مش شايف الي انتوا شايفينه ريحوا نفسكم أنا مش هتجوز خالص أنا وهبت نفسي للشرطه وبس عن اذنكم .
ربيع بغضب /شايفه ابنك وحركاته اقول ايه ل راجل دلوقتي .
عبير بنظره خبيثه/متعصبش نفسك بس انت وحياتك ليتجوزها .
مراد بجديه /عن اذنكم عندي تصوير .
ادهم بهدؤه /وانا عندي شغل عن اذنكم .
********************.
في شركات الجارحي …
كان قاعد ادهم في مكتبه دخل عم سيد الساعي .
/ادهم باشا فيه واحده جايه الوظيفه السكرتيره .
ادهم بابتسامه /خليها تتفضل ي عمي سيد .
دخلت هند بخجل وارتباك شديد .
/مساء الخير.
ادهم بابتسامه /مساء النور اتفضلي اقعدي اسمك ايه ومعاكي موهل ايه .
هند بابتسامه /اسمي هند سعد ومعايا كليه اداب .
ادهم بابتسامه ساحره /هو بصراحه انا حاطط مواهل اعلا من كده لكن نشوف شغلك الاول وبعدين اتكلم يمكن تخلفي ظني .
هند بابتسامه/أن شاء الله هكون عند حسن ظنك عن اذنك .
ادهم بابتسامه اعجاب /اتفضلي .
******************.
في احدا النوادي الكبار .
كانت واقفه ريم وعنيها مسلطه علي مراد قربت منه وهي شايله صينيه المشروبات وفجاه وقعت كل المشروبات علي أفلامه ليقف بصدمه كبيره وعصبيه .
/ي نهار ابوكي اسود ايه الي عملتيه ده ي غبيه .
ريم بدموع حقيقه وخوف /انا اسفه مقصدتش غصبن عني ابوس ايدك اهدا .
مراد بعصبية/اهدا ايه انتي عارفه أنا عملت ايه انتي دمرتي الصور ده شغل بفلوس قد كده اعمل فيكي ايه دلوقتي سمعتي كمصور راحت بسببك .
ريم بدموع ومراره/انا اسفه ي سعه إلبيه صدقني مش قصدي .
المدير بحده /ي نهار اسود اول يوم شغل ليكي وتعملي كده أنا قولت من الاول أن شاكلك مبتفهميش في حاجه خالص مراد بيه البت دي لازم تتسلم للشرطه لازم تتدفع تمن الغباء الي عملته .
ريم بدموع وخوف /لا ابوس ايدكم متعملوش فيا كده .
مراد بزهق /خلاص بطلي عياط مش هيبقى نكد من كله هو يوم باين من أوله .
المدير بحده /اعملي حسابك أن ده كان أول واخر يوم ليكي .
مشي المدير قعدت بتعب شديد.
/أنا هعمل ايه دلوقتي ده انا مصدقت الاقي شغلانه .
مراد قعد جنبها بزهق /خلاص متعيطيش انتي هتشتغلي معايا .
ريم باستغراب /ايه موديل .
مراد بغيظ شديد/موديل مره واحده لا هتساعديني لما يبقا عندي تصوير شغلانه بمرتب كويس .
ريم وهي بتمسح دموعها بسعاده/ربنا يخليك يارب .
مراد بابتسامه/امسكي ده الكارت بتاعي قبليني بكره الساعه 10 الصبح قدام النادي تمام .
ريم بابتسامه /تمام .
***///////////////////////.
من أمام الاداره …
كانت تقف امل لتراه وهو يركب سيارته بهيبته المعروفه لتبتسم بخبث لتلقي بذاتها أمام سيارته لتسقط أرضا ليقترب منها رعد بحده.
/ممكن اعرف ايه الي عملتيه لو عايزه تنتحري شوفي وقت تاني علشان حاليا أنا مستعجل ومش فاضي الهبل ده .
امل بألم حقيقي/اه رجلي مش قادره ده بدل ماتتطمن عليا .
رعد ببرود /قومي اقعدي علي الرصيف الف مين هيساعدك خلصيني أنا ورايا مشوار مهم .
لتصرخ امل بنظره خبيثه.
/لا ده انت بجح أوووي بقا وكمان بتتحرش بيا كده عيني عينك الحقووني ي حكومه الحقووني .
لتنظر باستغراب فلم يتحرك أحد فلا أحد يستطيع أن يقترب من رعد الجوهري لتنظر إليه بغيظ شديد ليهمس في أذنيه بوقاحه .
/بقولك ايه بلاش الحركات متقويلي علطول الي انتي عايزاه علي العموم أنا عندي شقه قريبه من هنا للبنات الرخيصه الي زيك اصل الاشكال الي زيك بتترمي تحت رجلي كل يوم ..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات البواب)