رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الحادي عشر 11 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الجزء الحادي عشر
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني البارت الحادي عشر
رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الحلقة الحادية عشر
سيف… امشي من قدامي
نور بهمس لي سيف… عايزك
انس بغيره علي امو من ابو…بتقوليلو ايه
نور ضحكت… وربنا دا ابوك
سيف… اخرت دلعك في وبعدين انت مالك دا انت عيل رزل
نور بضحك… طلعلك يا خويا
محمد غمز لي مامتو وقرب منها وباسها من خدها انس وسيف زعقو بعدو عنها
نور بضحك…. هموتتت مش قادره
محمد فضل يضحك…. ولا انا وربنا
ملك بضحك… احيه انتم بتغيرو بطريقه غريبه انا غيرانه بس مش عارفه ليه
محمد بضحك… انس يابنتي مولع لزم تغيري مش شايفه وشه
سيف شد نور وبغضب…ولا لوومتلمتش انت وزفت دا وشاور علي انس مش هسبكم وابعدو عنها واخدها ودخل الاوضه وقفل الباب
انس واقف جز علي اسنانه….
محمدوملك واقفين عمالين يضحكو عليهم
انس ضرب محمد اخو في بطنه…انت عيل تنح ونزل
ملك بضحك… ينهار ابيض
محمد. بضحك… بتبقي زايو علي فكره
ملك بصتله وضمت حواجبها…انا
محمد غمز…امم عصومي اللي وشك بيقلب قلوب اول ما بتشوفي وفرشات
ملك… انت عيل تنح
محمد بضحك… بتحبي
ملك….وانت اش حشرك
محمد…خلاص انا غلطان كنت هقولك علي حاجه يلا بقا مالكيش نصيب تعرفي
ملك بستغراب…حاجه ايه مش فاهمه
محمد رفع كتافه…وانا مالي بقا مش انا تنح
ملك… محمد بالله عليك ايه بيخوني
محمدبضحك…انتي هبله لا طبعا وبعدين معتصم بيحبك جدا واستحاله يبص لي غيرك مهما كانت مين
ملك بفرح بطفوله … بجد
محمد ضحك…بذمتك انتي اختي الكبيره ازاي معرفش
ملك ضحكت وضربته في كتفه… بطل المهم هو ايه اللي كنت هتقوله
محمد ضحك وحضنها… بصي يا ست البنات هو في مفجاءه استاذ معتصم عمالها بس انا مش هقدر اقولك غير كده
ملك بصتله…محمد قول بيخوني وانت هتكشفو
محمدبضحك.. يالهوي ايه جو الهنود دا
ملك…. ما اياد(ابن ياسين ومعتصم ابن ياسين برضو) قال ممكن يكون مع بنات
محمد ضحك….يا هبله لا طبعا وبعدين اياد عارفه بيحب يرخم وتاني حاجه واللهي ما هقدر بس خاليكي وثقه ان معتصم اكتر واحد بيحبك بس انا اكتر طبعا يا قلب اخوكي ومعتصم لو حسيت ان مش كويس مكنتش هخلي يقربلك
ملك بفرح وحضنته… ربنا يخليك ليا يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سيف.. انتي مش هتبطلي تدلعي في العيال
نور بضحك…ادلع ايه ابنك طلعلك انت اهو بتغير منهم طب دا اسمو كلام
سيف…لا والله اومال ملك لما غيرتي منها
نور بتوتر…بهزرمش اكتر
سيف نزل لي مستوه طولها… عيني في عينك كده
نور بصتله وضحكت..بضايق شويه
سيف ضحك… نور
نور اتنهدت… اهابغير
سيف ضحك… بحبك
نور اتنهدت وبصتله بحب وقلبها دق جامد حطت ايديها علي خدو بحنيه… كل مره تقولها اكني لسه بسمعها اول مره وبفرح مع اننا بقالنا سنين بنقولها لي بعض
سيف ابتسم… احلي سنين عمري وانتي جمبي عمري ما كنت ببقا مطمن الا بوجودك
نور حضنته راح شاله…
سيف… انتي اجمل واحلي واعظم نعمه ربنا كرمني بيها
نور… نفسي ابقا زايك واقول زايك نفسي تعرف انت بالنسبالي ايه انت اخد غالوت كل حاجه حلو في حياتي
سيف وهو لسه شايلها بعد عنها وبصصلها… اول حاجه من غير اي حاجه انا عارف انا ايه وبشوف الفرح في عينك مجرد ما بتشوفيني ودي كفيله تخليني ابقا فرحان من نظر منك اما لو علي الكلام عمرك ما سبتيني محتاجك وبعدي كفايه لما بتعب القيكي جمبي وبعدين انتي دلوقتي قولتي اني اخدت كل غالوت الحاجات الحلو يعني الحلو كله يا عسل انت
نور ضحكت وباسته من خدو… ربنا يديمك نعمه وسند بعد ربنا في حياتي يارب
سيف باس راسها..وليا يارب ها القمر بتاعي كان عايز ايه
نور بطفوله…اها صحيح شوفت انس بس دا سر وعد
سيف بقلق… اوعي يكون في حاجه
نور…لا لا دي حاجه تفرح اسمع بس ولو حاجه وحش هضحك كده
سيف برتياح… ربنا يحفظكم ونزله وقاعد
نور ضحكت علي خوفه علي ابنو وهو كان قاعد نور واقفت قصادو راحت حضنته كا نوع من انها بطمنه… اهدا متخافش انت بقيت بتخاف اووي كده ليه
سيف حضنها من وس”طها وضمها لي…. بقيتو نقطه ضعفي يانور وبشوفهم فيكي دايما بذات الجزمه محمد دا
نور بصتل ورفعت راسو ليه… تقصد ايه ب الجزمه دي انت عايز تشتمني يا مهزق وبتجبها في الولاه
سيف ضحك… لا وربنا بس دايما لزقلك هو وانس
نور رفعت حاجبها وبغيظ.. ما ملك منين ما اشوفها لزقه لو انت في البيت يادلعدي
سيف ضحك…. اهدي يا قلبي واللهي انا بحبهم علي حبي فيكي وملك بنتنا اكيد بحبها وبحب امها العسل دي اعسل انت وبعدها خبط علي جبهتو
نور ضحكت… في ايه
سيف… البنت ملك كانت عايزني وانا نسيتها
نور… طيب استنا احكلك وروح شوفها لان دي بتلزق اشطا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يونس ابن احمد… يا عم انس اتلهي دا انت خروجتك عباره عن صامت
معتصم ابن ياسين… ما بلاش انت يا اخ يونس دا انت فكرتك عن الخروج الحش والاكل
يوسف ماجدي بضحك… الخروج بالنسبالي موزه حلوه ونقاعد نتكلم
اياد ياسين ضحك… انت صح
محمد سيف… ياعم اتلهي انت وهو وبطلو الهبل دا ترضا انت وهو حد يعاكس اختكم
اياد ياسين… كنت دفنته حي
يوسف ماجدي… معنديش بس البنت اللي متربيه متغلطش
انس ضم حواجبه… نعم اللي و ازاي انت عبيط
في نفس الوقت البنات كانو نزلين
محمد سيف… لا ثانيه بس انت بتتعامل مع البنت لو مش محترمه مش هتتعمل معاك اللي هو ازاي علي فكره في بنات العاطفه عندها بتغلبها بمعنا انها ممكن من حبها فيك تسمع كلامك في اي هبل حتي لو عارفه انه غلط بتقول لا دا بيحبني اكيد مش هيأذيني ودا بيبقا تفكيرها مش شرط تكون مش محترمه وفي بنات بتبقا محتاجه حنيه ماشفتهاش من اهلها واول شخص يمثل عليها الحب بتصدقو وتفتكر ان دا اللي هيعوضها مش معنها انها مش محترمه هي كانت عايزه حنيه مشافتهاش من اهلها بس كانت محتاجه من اي حد واول مالقتها مفكرتش وماصدقة احنا منلمش علي بنات نلوم علي الاهل اللي بتسيب بنتها وتعرفش اي شئ عنهم هو هي فيها ايه بلاش البنات احنا كا راجاله اهو كل واحد فينااول ما يحس كل الطاقه اللي جوها راحت بيرجع لي مين مش للام او حببتو لانها بتحتوي انت مثلا يا يونس(ابن احمد) داليدا لو مطلع عينك اول ما بتكلمها بتحس ب ايه
يونس احمد…هموم الدنيا كلها راحت
داليدا مازن كانت واقفه وراهم هي والبنات واول ما سمعت قلبها كان هيطلع من مكانو من الفرح
محمدسيف… وانت يا معتصم (ابن ياسين) لما اختي بتيجي تشتكيلك من اي حد مننا او منك انت بتحس ب ايه او انت اللي بتشتكي
معنصم ياسين…. بنتي ملك عمري محستها غير كده رغم انها مطلع عيني بس لو احتاجتها اني افضفض اول واحده بتسمعني وبحس ولا اكن حاجه حصلت وفعلا وجودها شئ اساسي مينفعش متكونش موجوده في حياتي لانها كل حاجه بالنسبالي
محمد سيف… انا عن نفسي امي دي الواحيده اللي برتاح في وجودها وانتم نفسكم بتحبوها وهي سرنا اللي عايز افهمهولك يا يوسف(ابن ماجدي) انت واياد(ابن ياسين)
ان البنت دي نعمه من عند ربنا مينفعش نلعب بيها دي نصونهم ونتقي الله فيهم هما المفروض لو شوفنهم بيغلطو ننصحهم ونوعيهم البنات مهما كبرت بيبقا لسه جوهم طفله محتاجه الحنيه والحتواء والكلمه الطيب ب اقل كلمه بيفرحو ويزعلو ومافيش اي بنت مش بتحب الكلام الحلو حتي لو بتضايق منها بس من جوها بتبقا مبسوطه بس بترفض دا عشان مطمعش فيها حد وفي بيتعمل ب قلبه وبيفرح ويبين انه مبسوطه لانها عمرها ماشافة الحنيه دي ومش معنها انها مش محترمه لا دي بنت ناس ومحترمه وفتكرو دايما ان كما تدين تدان اللي هنعملو في بنات الناس هيترد لينا في اختك امك حد عزيز عليك او ممكن ربنا يبعتلك بنت تاذيك زاي ما أذيت انت بنات الناس ولعب بمشاعرهم حاجه مش روشه وصدقني انت اللي هتندم مش هما لان ربك بيعوض هيعوضهم وهيجبلهم حقهم منك في حاجه عزيزه عليك ومتقولش انا هختار صح لان اي بنت انت عشمتها كانت مفكراك انت الاختيار الصح وانت مسيرك تقع في الغلط دا هل بقا هتقول لا انا متربي واستحاله اوفق ب اي بنت بلاش كده ممكن تحب بنت واهلها هما اللي يرفضوك وهي تكون حبك بس ربنا حب يرد الوجع اللي انت عملتو في غيرها نصيحه بطلو الهبل اللي انتم في دا
انس سيف الدين قام حضن اخو محمد…بارك الله فيك اخيرا اتكلمت حاجه جد تعالو نبخرو يا ولاد
يونس احمد … لا انا حاسس ب يوم القيمه
اياد ياسين ابتسم بندم بص لي اخو معتصم … طب لو بعد وبطلت ربنا هيردهالي برضو
فهد ادم…. لا دا محمد يتحسد من امتا ياض العقل دا
معتصم ياسين مكانش واخد بالو بصلو وانتباه ان اخو بصصلو فرح انه حس بالندم… لا يا قلب اخو بالعكس ربنا لو مش بيحبك مكانش خاله قلبك يلين ويعرفك ان اللي بتعملو غلط اللي عليك انك تبعد عن الغلط دا وتصون اهلك وتتقي الله في اي بنت وتعتبرها منك واللي متقبلهوش علي اهل بيتك متقبلهوش علي بنات ناس
اياد ابتسم…
يوسف ابتسم وساكت مكانش عارف يقول ايه
البنات من وراهم
جويريه ادم بفرح… حمو انت وربنا يبخت اللي هتاخدك ياض
الشباب كلهم بصو لقهم واقفين ضحكو
محمد سيف بيعدل ياقه القميص…احم دي اقل حاجه يا بنتي عندي
ملك سيف جريت وحضنتو… ربنا يحفظك يا قلب اختك
معتصم ياسين شدها بغير … ايه يامااا اوعي كده
ملك سيف ضحكت… دا اخويا يا عم اوع وحضنت محمد تاني
محمد سيف ضحك وحضنها جامد… اختاااااي
معتصم ياسين بغضب…. انت هتستهبل اوع وربنا اقوم اضربك
محمد ضحك… لا وعلي ايه وبعدها
ملك سيف … يا واطي
انس سيف بضحك بغيره علي اختو…. ايه ياعم انت وهو ابعدو عنها اساسا وشد (ملك تؤامو)
تسريع الاحداث
الشباب والبنات قاعدو يهزرو مع بعض ويضحكو ويونس (ابن احمد) اخد داليدا(بنت مازن) وقاعدو يتكلموومع بعض اما يوسف (ابن ماجدي) راح لي نور وقاعد معاها وملك(بنت سيف)قاعدت مع معتصم وكانت مبسوطه بالكلام اللي قالو عنها وبعدها طلعت لي ولدها تكلمت مع كانت عايزه تفتح عياده خاص ليها تخصص اطفال مرضى القلب وسيف وافق وقال تشوف المكان اللي هي عايزه ويفتح ليها العياده اما يوسف(ابن ماجد) كان قاعد مع نور في الجنينه
يوسف ماجدي…حاسس اني غلط في غلط مش عارف مجرد ما سمعت الكلام حسيت اني كله غلط خوف من اني احب حد ويوجعني بس والله يا خالتو هما كنت متاكد انهم عادي وواخدين الموضوع التس”ليه
نور ابتسمت وحطت ايدها علي خدو بحنيه…يا حبيب خالتك انت ربك غفور رحيم والمفروض برضو انك تنصح اي حد غلط وتصد اي بنت بس تنصحا ومش كلهم تس”ليه يا حبيبي في بنات فعلا عايزين اي كلمه طيبه عندك انا مثلا
يوسف ماجدي.بندفع…. لا طبعا انتي استحاله تكوني زايهم يا خالتو بقولك كانو فعلا بيت”سالو صدقيني
نور… تسمعني طيب
يوسف ماجدي… اتفضلي
نور… انا ابويا لما بنا رحمو كنت نفسيتي اقل من اقل اي حاجه سبه موت بالحيه ودخلت في مرحله تعب كفيله تنهي حياتي بس ربك كريم كان بيصبرني بقراءن الكريم وسجوده اللي يريح القلب وامي اللي كانت جمبي وبابا الله يرحمو كان دايما يقولي لو ضاقت بيكي الدنيا واحد بس عندو الحل ربك عز وجل وفعلا ربنا كان احن عليا من اي حد وامي كانت سندي وجدو عاصم كان جمبي وجيت هنا ولقيت حبهم ليا عوضني بنسبه صغنن عن بعد بابا وجه سيف عوضني عن موت بابا وفعلا بقا ابويا اللي عمري ما كنت اتوقع ان القي في حنيتو ولا طيبتو بس ربنا كان عالم.بيا ان محتاجه ابويا وعوضني ب سيف سندي بعد ربنا اما في بنات تانيه بقا مالقتش ام تتابع بنتها وتعرف محتاجه ايه معندهمش اب يقول ان ربك هو اللي عندو الحل. ويعرفها ان ربنا هو سند الاول وبعدها الاب والاخ والام. وبتبقا نفسيه مش قلة ادب منها لا بتبقا محتاجه الاحتواء ويمكن اتصاحبت علي ناس فسدوا اخلقها زايك انت كنت مش كده ابدا كنت بتتكسف سبحان الله اتلميت علي ناس بوظه اخلاقك بس عشان ربنا بيحبك بينبهك عن طريق ناس تفوقك ابعد عن كل دا عشان ربك يكرمك وتبعد وانت فعلا هتبعد مش كلام ربك عالم بنيتك وعارف انت جواك ايه اكتر منك
يوسف… تفتكري يا خالتو ربنا هيسمحني
نور… ربك غفور رحيم ياوح خالتك انت قرب منه هيكرمك ورزقكك كمان ب بنت الحلال اللي تستهلك لانك فعلا جدع ومحترم وطيب بس هو موضوع البنات دا اللي مبهدلك
يوسف ماجدي…وعد عمري ما هتعمل مع حد تاني
نور… متوعدنيش انا اوعد ربنا ودعي يهديك يا حبيبي وانا هدعيلك.
يوسف باس ايديها… ربنا ميحرمنيش منك يارب
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جني مازن كانت قاعده ومسك الفون كالعاده
محمد سيف راح قاعد جمبها…. بتعملي ايه
جني مازن… ولا حاجه صحيح بعتلك اشاره من بوست وانت مردتش
محمد فتح الفون بتاعو…اها محدش بالي اصل مش بفتح كتير
جني مازن… اها فكرتك مش بتحب كده لو مش حابب مش هبعتلك عادي
محمد…لا لا بحب قصدي ماشي اعملي صحيح انتي عندك اصدقاء غيري
جني مازن…اها انت واختي العيله بس ليه
محمد بفرح…لا عادي وقرب منها انتي بتحبي ايه في الاكل وكده
جني ضمت حواجبه…انزاح شويه انت لزق قوي مش عارفه اقاعد
محمد انتبه…اها سوري اسف انا سرحت في كلام معاكي
جني…صحيح انت امبارح فونك رن كذه مره من كريم ورديت عليه قولتلو انت مش هنا
محمد بضيق..مقالش حاجه
جني… مافيش سلم عليك وعليا وقفلت كان لسه بيتكلم بس مكانش قصدي قفلت كنت هتصل بي تاني علي الفون بس قولت انت تعرفو اني مقصديش وكده
محمد بضيق…بعد كده ايدك متتمدش تمام وسابها وقام
تسريع الاحداث
جني زعلت منه و جنات بنت عبد الرحمن كلمت فهد ان فارس اتفق انه مستني عشان تبداء الشغل بكره عده اليوم. تاني. يوم فهد راح لي جنات وكان حاطت عليها مرقبه اول ما وصل سيف بحكم شغلو كان بيبص علي اللي حواليه واخد بالو منهم وابتسم اول ما شافهم بس خالهم ميخدوش بالهم انه شافهم وعده من جمبهم بالعربيه ولا اكن في شئ وراح ودخل الڤيلا بكل ثبات وكلم حد وقالو علي المكان اللي هما واقفين في
فرح… واللهي تتحسدو من امتا دا هو في ايه
جنات بتوتر… لا وربنا متخافيش
فهدجز علي اسنانه علي غباءها…
فرح بخوف…مخافش ليه حصل ايه
فهد بصلها…لا يا خالتو دي بتقولك يعني متخافيش عادي بس انا وجنات يعني بقينا اصحاب وكده عادي ولا دا هيضايقك يا خالتو
فرح… يضايقني ايه انتم الاتنين ولادي يا حبيبي.ربنا يهدي طيب. تشرب قهوة ولاشاي
فهد ادم… لا يا خالتو الحمد الله بس قولت اعدي اخد جنات علي سكتي.وكده يلا يا جنات
جنات عبدالرحمن..اها ماشي باي وطلعت بسرعه قبل ما تقع بالسانها وفهد سلم ومشي وركبو العربيه
فهد بغضب…انتي متخلفه ابت
جنات بصتله…بقولك ايه من اولها عدي للتك انا خايفه اساس ومش عارفه هيحصل ايه النهارده
فهد بصله لقه فعلا وشها مرهق وباين انها مكانتش بتنام… تمام عدي للتك معاياانتي كمان
جنات بصتله بغيظ… الموضوع دا ب ايدك دي بقا تتلم ومتغلطش تمام ويلا عشان متاخرش علي المصيبه اللي مستنيا
فهد ادم بقرف… هو فين
جنات عبد الرحمن طلعت مكان الموقع اللي هتشتغل في…اهو عقبال ما نروح بتاع ساعه خد الفون اهو انا هنام الساعه دي اشطا عشان نتفادى المشاكل اشطا تصبح علي خير ورجعت راسهاورجعت بصتله اها بسورد ال فون ***اشطا عشان متصحنيش ورجعت نامت تاني وبعدها بصتله وهي مرجع راسها ومسكت التيشرت بتاعو
فهد بص علي ايديها…ايه دا
جنات… عشان لو حصل حاجه احس بيك ونامت
فهد.ضمت حواجبه وستغراب انها خايفه للدرجه وبتحاول تكون متمسكه واول ما بداء يوصل بيفوقها
جنات بصريخ…بابا وماما واختي لا لاوقامت
فهد… اهدي يا جنات مافيش حاجه
جنات بصتله ومسكت قلبها ورجعت تاخد نفسها… ايه
فهد…وصلنا
جنات بلعت ريها.. انا عايزه اروح بلاش
فهد…مينفعش لزم هيشكو فيكي يا جنات اهدي وانا جمبك ومعاكي واحد زاي ماقولتلك امبارح اطمني
جنات عيونها مدمعه… طيب بالله عليك حط ناس علي بابا وامي واختي انا عارفه بتكرهني ومش بتحبني بس اهلي بالله عليك وغالوت طنط اميرة وعمو ادم
فهد بصلها ومش عارف يقولها ايه…اهدي متخافيش والله مش هيقدرو يأذوكي و اتعملي عادي واهلك من غير كلام حطين عليهم مرقبه
جنات … تمام شكرا ونزلت وواقفه في مكانها
فهد فاهم انها خايفه مسك ايديها.. تعال متخافيش انا معاكي
جنات مسكت ايدو وتطمن نوعا ما… ربنا يستر ودخلت هي وهو واول ما دخلو لقو فارس المحمدي
فارس ضم حواجيه وبص علي شريكو حسين بتمثيل… ايه دا مين دا يااستاذه جنات
فهد بحده مد ايدو…ارئدفهد ادم خطيب المهندس جنات
جنات تنحت… ايه فهد ضم علي ايديها جامد بمعنا تسكت
فارس جز علي اسنانه وابتسم بضيق…اهلا وسهلا انا فارس المحمدي ودا حسين صحبي
جنات… هو فين العمال اللي بعاتهم امبارح
فارس.. في الجنينه
جنات…تمام بعد اذنكم
فارس بصالها… تمام احنا هنمشي بقا وبص لي فهد البيت بيتك سياده الرائد
فهد…شكرا
بعد ما مشيو
جنات.. ايه خطيبي دي انت عبيط
فهد…كان لزم اقول كده نظرتهم استحاله يصدقو اننا صحاب واسكتي يمكن يكون في مرقبه هنا اهدي
جنات….انا اعصابي تعبت اووي وعيطت
فهد حط ايدو علي خدها بحنيه… اهدي معلش واللهي انا معاكي متخافيش وقرب منها وهمس عشان محدش يسمع انا هفضل جمبك ومش همشي في فيلا جمبك انا فيها متخافيش بقا واهدي اشطا انتي عليكي لسان اساس يموتهم انا عن نفسي ببقا هطرشق
جنات ضحكت ومسحت دموعه… شكرا وحضنته بطفوله
فهد استغرب وابتسم .. تمام يلا هسيبك تشوفي شغلك بالتوفيق.يارب
جنات بطفوله بهمس…. متخليك معايا انا خايفه
فهد ضحك علي طريقتها… مش هينفع ونزل لي مستوه طولها انتي جنات تربيت عمتو نور يعني مفروض تكوني قويه كده ومتخافيش دا غير انتي بنت عمو عبد الرحمن يعني قوة ولا ايه وغير كده انا واللهي جمبك هنا متخافيش
جنات بصتله… طيب ما انت كويس اهو اومال ليه بتتعامل ب مناخيرك ومتكبرومغرور وشايف نفسك علي الفاضي
فهد بصلها بنفذ صبر… مافيش فايده لسانك دا عايز القطع
جنات ضحكت.. مش قصدي اسفه ورفعت كتافه ونزلتها تاني بس دي الحقيقه
فهد ضحك…. دبش همشي لا اله الا الله
جنات .. سيدنا محمد رسول الله خالي بالك علي نفسك بالله عليك
فهد ابتسم..
جنات… انت لو جرلك حاجه الناس هتشلوحني
فهد ضم حواجبه… لا كده كتير ومشي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زياد احمد… ايه يا قلبي عامله ايه فضل اسبوع علي الخطوبه ويوم
منه ياسين ضحكت… الحمد الله انت عمال تعد الايام
زياد احمدبضحك… نفسي يكون كتب كتابنا مش خطوبه
منه ياسين بضحك… يا عم اهدا انت مستعجل كده ليه اخواتي نفسهم لسه اهدا صحيح شوفت امبارح حصل ايه
زياد احمد…ايه
منه ياسين… حمو (محمد ابن سيف) قاعد مع يوسف (ابن ماجدي) واياد اخويا وخالهم يبطلو يكلمو بنا”ت
زياد احمد… حموازاي طب قولي معتصم اخوكي الكبير او انس(ابن سيف) واوفهد(ابن ادم)
مش محمد
منه بضحك…اتلم حمو علي فكره جدع وطيب دا اخويا مش ابن خالتي بس وعلي فكره حمو علطول يشكر فيك
زياد احمد بغضب وغيره… روحي احضني متتلمي ابت انتي هو انا ار”يل
منه ياسين ضحكت… يابني انا وحموقد بعض ومتربين مع بعض
زياد… بت متخالهاش تهب عليكي اتلمي وقفلي الموضوع بقولك ايه باي
منه بضحك… طيب بحبك طب
زياد ضحك رغم غيرتو بس مجرد ما سمعها قلبه فرح … عيله جزمه وانا كمان
ــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
محمد نزل وجني مش بصالو من الصبح وهي بتتجاهلو… عامله اي يا جوجو
جني مازن…
محمد… جني
جني…
كلهم بصو
فريده… چوچو يا قلب تيتا
جني… نعم يا تيتا
فريده ضحكت… اممم يبقا حمو زعلك
محمد ابتسم… امم مالك
نور من غير كلام حدفتو بالشبشب… عملت ايه يا جزمه
سلمي…. بس يا نور متمديش ايدك علي حمو
ساره كانت نزله… في ايه
يوسف ابن ماجدي برضو كان دخل القصر في نفس الوقت هو ومامتو هنا…. السلام عليكم
كلهم ردو السلام
نور… الواطيه اخيرا جت
امل… يبت لمي لسانك دا وضربتها علي كتفها
يوسف ماجدي كان جم ساره…عامله ايه ياسو
ساره بصتله لقتو بصص عدل عكس كل مره… الحمد الله ربنا يهدي
يوسف ماجدي… قلبك ابيض اسف
ساره بفرح…الله انت بجد بقيت راجل محترم
يوسف… ينهار اسود علي الدبش
ساره.بعفويه.. لا دي مش دبش دي الصراحه بجد انت بقيت محترم
يوسف…ياريتو ياختي كان دبش اسكتي
ساره…دي حاجه حلو علي فكره
يوسف… اسكتي ياختي اسكتي
جني… يوسف ازايك
محمد بصلها…ما انتي بتتكلمي اهو
جني…متكلمنيش
نور.. ليه عملت ايه
محمد….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني)