رواية بلد احلامي الفصل العاشر 10 بقلم جنا ابراهيم
رواية بلد احلامي البارت العاشر
رواية بلد احلامي الجزء العاشر
رواية بلد احلامي الحلقة العاشرة
*تاي*
«لينا»
سمعت صوت جرز الباب..طلعت من الاوضه وروحت افتح الباب…لقيت بنت اه دي سوهي
قولتلها:
-اتفضلي…انتي سوهي صح
سوهي قالتلي وهي بتبصلي وبتدقق فيا:
-اه انا سوهي….انتي اسمك لين صح
قولتلها وانا بأكد علي كلامها:
-اه
سوهي قالتلي وهي بتديني شنطه:
-دي شنطه فيها هدوم عشان مينفعش تطلعي بالبجامه
قولتلها وانا باخد الشنطه منها:
-اها شكرا
دخلت الاوضه وقفلت الباب وبصيت في الشنطه لقيت فيها بنطلون اسود واسع وتيشيرت نص كم لونه بينك بس هو تقريبا قصير وهيبين بطني ف مش هينفع البس دا…بصيت علي تيشيرت البجامه الي انا لبساها قلت مش هينفع البسها علي البنطلون دا هيبقا شكلها وحش…طلعت من الاوضه وجريت ودخلت اوضه جين اول مره ادخلها….عاديه مفيهاش حاجه كنت متوقعه ان كل حاجه فيها هتبقا سوده بس معلينا بصيت علي الدولاب وفتحته ودورت علي تيشيرت ميكونش واسع اوي ويليق علي البنطلون…لقيت تيشيرت حلو لونه اسود ومكتوب عليه من ورا اسم جين بالانجلش *jin* هو تقريبا كان عمله لنفسه مخصوص….خدته ودخلت اوضتي ولبست وطلعت من الاوضه لقيت سوهي ماسكه التليفون
قولتلها:
-معلش اتأخرت عليكي
سوهي بصتلي وقالتلي:
-ولا يهمك..
بعدين لقيتها ركزت علي التيشيرت الي انا لبساه وقامت ولفت عشان تشوفه من ورا وقالتلي:
-هو مش دا تيشيرت جين..
قولتلها:
-اه اصل التيشيرت الي انتي جيباه قصير ف مش هينفع البسه
قالتلي وهي بتفكر:
-ممم….التيشيرت دا انا كنت جيباه ل جين في عيد ميلادو بس شكلو حلو عليكي….يلا عشان ورايا شغل كمان ساعتين
قولتلها وانا حاسه ان هي اتدايقت:
-تمام…بس اتمني انك متكونيش اتدايقتي
قالتلي وهي بتفتح باب الشقه عشان تطلع:
-لا عادي
*في مصر*
«جنه»
سمعت صوت رنه تليفوني روحت عشان ارد لقيت رقم مش متسجل رديت لقيت ان هما كلموني عن المنحه واني اتقبلت وهيبعتولي عنوان السكن وان طايرتي هتبقا الاسبوع الجاي فرحت جدا عشان هبقا مع لين….بس افتكرت اني مبعرفش اكلم كوري…..قررت اني في خلال الاسبوع دا هحاول اتعلم الحجات الاساسيه بس
*علي الجانب الآخر في كوريا الجنوبيه*
«جين»
الي فتحلي مكنش جيمين…..دا تاي
تاي قالي وهو بيبتسم:
-جين عامل اي بقالنا كتير مبنتكلمش
قولتله وانا بحضنه:
-انا كويس انت اي اخبارك بقالك سنتين مختفي….كده يا جدع تسيبنا وتسافر من غير متقول ولا تودعنا… دا كتر خيرك انك افتكرتني من كام شهر وكلمتني
تاي قالي:
-معلش بقا حصل حاجه ساعتها وكان لازم اسافر
جيمين اتدخل وهو بيقول:
-اه مهو من لقا اصحابه نسي احبابه
قولتله وانا بقعد علي الكنبه:
-منا معاك كل يوم…. بعدين وجهت كلامي ل تاي وقولتله:
-اي الي خلاك مختفي كل دا اي الي حصل خلاك تسافر فجأه
تاي قالي:
-ابدا يبني…والدي اتو*في وكان حصل حوارات علي الورث والشركه الي في تايلاند….ومفروض اني كنت هدير الشركه دي لمده سنتين ويا هفشل واسيب الشركه واجي ادير الشركه الي في كوريا ي اما هفضل هناك وامسك الشركه بس….بكل جداره فشلت وابن عمي هو الي مسك الشركه في تايلاند وانا جيت هنا عشان الشركه الي في كوريا..
قولتله وانا بفكر:
-طب هما ليه كان همهم علي الشركه الي في تايلاند
تاي قالي:
-عشان هي انجح واكبر من الشركه الي في كوريا….بس كده بقا…..اه وانت عملت اي في حوار الكتاب دا
بصيت ل جيمين الي لفت انتباهه جمال السقف…بعدين بصيت ل تاي وقولتله:
-مش عارف اعمل اي اهي البنت عندي لحد ما اشوف هترجع ازاي..
تاي قالي وهو بيفكر:
-مش دا الكتاب الي انت كنت مكلمني عليه وكنت عاوز افكار تكون خياليه شويه وفيها قت*ل وكده
قولتله وانا بأكد علي كلامه:
-اه هو
جيمين قال وهو بيوجه كلامه ل تاي:
-قت*ل يعني ممكن مثلا لو اللعنه الي علي الكتاب مفروض ان هي تحقق الي مكتوب في الكتاب هتبقا رحت ف داهيه يا جين صح
قولتله وانا بضرب ب ايدي علي جبهتي:
-اه مجتش ف بالي دي بس لو كلامك صح كان مفروض حصلت اول جر*يمه قت*ل من بدري
جيمين قالي وهو بيفكر:
-هو انت كنت كاتب في الروايه عن بنت
قولتله:
-اه كنت كاتب ان في بنت هتظهر في حياه بطل الروايه عشان تغير حياته
جيمين قالي وهو بيبتسم ببلاهه:
-البنت دي تبقا لينا
جه في بالي فعلا ان هي ممكن تبقا لينا!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بلد احلامي)