روايات

رواية بلا عنوان الفصل الثالث 3 بقلم أيات عاطف

رواية بلا عنوان الفصل الثالث 3 بقلم أيات عاطف

رواية بلا عنوان الجزء الثالث

رواية بلا عنوان البارت الثالث

بلا عنوان
بلا عنوان

رواية بلا عنوان الحلقة الثالثة

بصيت و اتصدمت من الي شوفته..
هو نفس الشخص الي شافني واناا بحاول انتحر من ع السطح..!
لا ياربي كده كتير مش معقوله كده..!
ده بقاا بيظهرلي ف كل حته زي الشبح..!
ما فوقتش غير ع صوت محمود و هو بيناديلي..
-آيات..
-احب اعرفك علي يونس ابن عمي و اكتر من اخوياا..!
لقيته بصلي بصدمه ف الاول بعد كده ابتسم و مد ايده..
_ازيك ي آيات..
مديت ايدي بتوتر-الله يسلمك..!
شيلت ايدي من ايده بسرعه و مشيت وقفت بعيد واناا حاسه بعيونه مش سيباني و مراقبه كل تحركاتي..
اتخنقت من الوضع و خصوصا من وائل الي عمال بتقرب مني كل شويه و خرجت بر الحفله خالص اشم شويه هواا..!
خرجت براا الحفله ووقفت شويه لقيت يونس جاي يقف جمبي اتوترت و جبة امشي لقيته مسك ايدي..
-استني ي آيات عايز اتكلم معاكي.؟!
بتوتر_وانا معرفكش عشان اتكلم معاك.؟!
ابتسم-عادي نتعرف..!
-المهم ممكن اعرف اي السبب التغيير الكبير ده..؟!
اتوترت كالعاده و بقيت بفرك ف ايدي من التوتر..
_ولا تغيير ولا حاجه عادي يعني انت بس الي اول مره تشوفني لابسه فستان لأنك ببساطه ما تعرفنيش كويس..
-ومين قال اني ما اعرفكيش كويس.؟!
اتوترت من طريقه كلامه و ما اهتمتش اني اعرف هو يقصد اي..
_اناا هدخل الحفله بقاا عشان هتلاقي ملك بتدور علياا عن اذنك..!
قولت كده و سيبته ومشيت من غير ما اسمع رده حتي..
دخلت الحفله من تاني و اول ما دخلت لقيت وائل بيقرب علياا و علي وشه ابتسامه لزجه شبهه..
-بس ما قولتليش اي الحلاوه دي بس كلهاا طب مخبياهاا عننا لي..
ابتسمت بمجامله_مرسيي ي وائل..
-لا بتكلم بجد انتي طلعتي حلوه اوي بس اناا مستغرب اي الي خلاكي توافقي تيجي الحفله النهارده لا من الواضح أن ملك اقنعتك كويس..!
اتكلمت ببرود_هو انت عايز مني اي ي وائل..؟!
اتكلم ببرود اكترر..
-عايزك..!
بسخريه_بجد والله..؟!
-اه بجد اناا عايزك ي آيات عايزك تبقي بتاعتي لوحدي..!
_بس اناا مش بتاعه حد ولا عايزه..!
_وعن اذنك بقاا..!
سيبته ومشيت واناا مخنوقه و عايزه اضربه بجد هو اي الي هو بيقوله ده..!
اناا فعلاا اكتر حاجه بكرهاا ان حد يمتلكني اناا مِلك نفسي و ربي وبس..
فضلت قاعده ع الكرسي شويه بعيد عن الكل واناا ملاحظه يونس متابعني بعينه بس اناا مش مدياله اهتمام..!
جه شغلو اغنيه عزيزه علي قلبي اوي بجد كفيله انهاا تخليني ابتسم لوحدي..
و طبعاا اول ما الأغنيه اشتغلت كل الكابلز راحو عشان يرقصو مع بعض..
كل ده واناا مش واخده بالي من الأبتسامه الهبله الي علي وشي..
ما فوقتش غير ع ايد يونس و هو بيشدني عشان ارقص معاه..
اتوترت_مش بعرف ارقص..!
_لا واضح فعلا انك ما بتعرفيش لدرجه انك كنتي بترقصي مع نفسك من غير ما تاخدي بالك..!
اتحرجت انه شافني و اضطريت اني اوافق و ارقص معاه..
ابتدت كلمات الأغنيه و مع كل كلمه وهو باصصلي ف عيني و اناا بحاول أنظم ضربات قلبي لأني عمري ما قربت من ولد قبل كده او رقصت مع حد..!
“تسمحيلي بتاني رقصه”
“تسمحيلي بتاني فرصه”..
بجد من اكتر الأغاني الي بحبهاا..
فوفت علي صوته وهو بيقولي..
-مع ان شكلك زي القمرر النهارده ومش هنكر ده..!
-مع اني مضايق اووي و شكلي هطربق الحفله ع دماغ كل الي موجودين هناا..؟!
استغربت_لي يعنيي..؟!
بصلي في عيني اوي و اتنهد..
-في الوقت المناسب صدقيني هتعرفي كل حاجه ي آياتي..!
طريقه نطقه لأسمي بالشكل ده خلت ضربات قلبي اعلي و أشك انه يكون كل الي في المكان سمعهاا من علوهاا..
شيلت ايدي من ايده و روحت قعدت مكاني بحاول اظبط ضربات قلبي و اهديها ع قد ما اقدر..!
لقيت ملك جت قعدت جمبي و اتكلمت بعصبيه و حقد..
-اي الي بينك و بين يونس ي آيات.؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بلا عنوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى