رواية بعد فوات الاوان الفصل الثامن 8 بقلم سحر خالد
رواية بعد فوات الاوان الجزء الثامن
رواية بعد فوات الاوان البارت الثامن
رواية بعد فوات الاوان الحلقة الثامنة
وصلت حور بعد مده الي العمل مع رعد ليتوقف رعد بالسياره امام مكان عمل حور وهو ينظر لها قبل ان تنزل من السياره بنظرات مليئه بالكثير والكثير من المشاعر نعم فا رعد
في هذه الليله واختفت حور كان يشعر بندم كبير وعندما ظهرت بعد سته سنين كان يشعر بندم اكبر و عندما راى نتيجه ما فعلوا وانه اصبح لديه ابن كان ندم أيضا
ولكن يشعر الان بمشاعر اخرى تجاه حور لا يعلم ما هي يشعر ان ما يجعله يطلب منها الغفران ليس الندم الذي ياكل قلبه
لا بل شئ اخر لا يعلم عنه شيء
حور بابتسامه وقعت على القلب رعد كسحر ليقع اسير لها
حور……انت رحت فين كل ده بتفكر
رعد ……..لا ما فيش حاجه
حور ………طيب انا هخلص على الساعه خامسه
ابتسم رعد بسعاده فهي تطلب منه بطريقه غير مباشره ان ياتي وياخذها ليقول لها …………هكون هنا قبل خمسه ان شاء الله
هزت حور راسها ثم نزلت من السياره لتختفي داخل المبني و ظل رعد عيونه تنظر لها الى ان اختفت من امامه يتنهد بمشاعر كثيره ثم اداره سياره ليمشي بها هو الاخر باتجاه عمله و صارع كبير بين قلبه وعقله
رعد…….ااااه يا حور ااااه باحس و انا معكي بمشاعر عمري ما حسيت بها قبل كده ما كانش حب فعلا اللي كنت باحسه مع نور ….معكي انتي المشاعر مختلفه تماما حاسس اني هاموت لو بعدت عني دقيقه اااااه يا حور قلبي ااااه لو تديني فرصه و تسامحيني عمري ما هبعدك عني تاني
بقلم سحر خالد
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
في مكان تاني بعيد كانت
تقول بغضب وحقد………. يعني هو عيش حياته خلاص وبقى عنده ولد كمان وانا ضيعت كل حاجه من يدي لا مش انا اللي هخسر ابدا
قالت كلامها لينظر الذي امامها لها بنظرات جريئه علي جسدها الذي يظهر امامه بسخاء ويقول لها
……هتعملي ايه يا قمر انتي
نظرت له الفتاه بنظرات لعوبه ……. ده انا نور وزي ما وقعته زمان وكان ما يقدرش يبعد عني ولا لحظه هارجعه تاني رعد الجارحي والكل املاكه وهتبقى تحت رجله قريب ومرات اللي ملهاش لازمه مش هاخليها هي وابنها ولا هيطوله ولا مليم واحد وما بقاش نور لو عملتش كده
ابتسم الاخر لها و هو يقول ……… طيب تعالي معي بقى عشان عايز احكي لك حكايه وكلام مهم
قال كلامه وهو يحملها لتضحكي هي ضحكه بصوت عالي وتضع يدها على صدرها بدلال وتقول……..
اه ايوه كل الا الكلام بتاعك لازم يتقال بسرعه
ليضحك عليها وياخذها ويدخل الى غرفه النوم ويفعلون ما حرمه الله…..
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
بقلم سحر خالد
بعد المده دخل رعد الى الشركه الخاصه بي يصعد الى المكتب ليجد اسر يجلس بانتظاره اسر بابتسامه ومرح وهو يقعد رعد يدخل على وجهه علامات السعاده ليقول له………. ايه يا قلبي انا
رعد……..الحمد لله اما اشوف وشك باكتئب يا ابني بابقى داخل بفرحه اشوفك باكتئب يا ابني اهدى على نفسك شويه حرام عليك
ضحك اسر وهو يقول ………طب هتحكي يعني ولا ايه انا قاعده اهو
رعد …… مش ناقصك قول لي ايه اللي حصل
اسر……… طب خلاص يا عم ما تزقش ثم
وضع امام رعد بعص الملفات وهو يقول……. بص يا سيدي دي ملفات الصفقات اللي عدت كلها
جلس رعد على المكتب ثم نظر ل اسر وهو يقول …………طيب يا استاذ اسر كنا بنخسر المناقصات ليه بقى ان شاء الله
اقترب اسر من رعد براسه ليقول له وهو يلتفت حوله ………اصلا
لينظر رعد حوله بستغراب وهو يقول………. هو في ايه انت بتبص حواليك ليه
اسر ……هشششششش اصلا الحيطان لها ودان
قال كلامه بصوت منخفض لينظر له رعد وهو يقول.. …….. انت عبيط يا ابني حيطان ايه وودان ايه ما تخلص يا اسر هو انت جايب اسرار دوله
اسر…….. خلاص يا عم هاقول اهو بص انا شاكك في البت اللي قاعده بره دي
نظر له رعد وهو يقول ……..وشاكك فيها ليه بقى يا استاذ اسر باشا
اسر بمرح……… الله يكرمك ما فيش باشا غيرك والله بس يعني تحركاتها غريبه يعني ساعات كده باحسها متوتره اما ادخل عليها فجاه وتبقى ماسكه الملفات حاجات غريبه واصلا احنا ما خسرناش اي من صفقه الا اما جاءت البومه اللي قاعده بره دي
ضحك عليه رعد و على كلامه ثم قال ………طيب يا عم اللي شوف لي ايه وراها يبقى قل لي يلا بقى روح شوف شغلك
لكن اسر لم يتحرك ليقول لرعد………… طب هتقول لي ايه اللي حصل وانت مبسوط كده ليه
رعد بغضب………. ما بقتش مبسوط يا اسر اقسم بالله عيل فصيل
ليرحل بسرعه اسر وهو هيقول. ….. خلاص يا عم هاخرج اهو
ثم وقف خلف الباب وهو يقول…………….. بس برده البت شكلها مظبطك
ليرمي عليها رعد الملف الذي كان على المكتب وهو يقول ……….يا غبي
مره الوقت بسرعه لياتي المساء ويذهب رعد ل حور ويعود الى المنزل كان يجلس في سيارته في انتظارها لتفتح هي باب السياره وتدخل اليها بابتسامه سعيده جعلت من قلبها هذا الجالس بجانبها يدق بسرعه كانه في سباق والابتسامه قد اخذت شكلها على وجهه بعد ان راها وهي تبتسم له هكذا لينظر لها بحب
حور بتذمر……. على فكره انت تاخرت الساعه بقت سته يا استاذ رعد
قالت كلامها وهي تشير الساعه التي في يدها
رعد بحب……معلش والله بس كان في شغل والوقت خذني وما اخذتش بالي من الساعه
حور ….ممم خلاص سماح المره دي بس بشرط
نظر لها رعد باستغراب وهو يقول…….. ايه الشرط بقى يا استاذه حور
حور …….تاخذيني في اي مكان دلوقتي عشان هاموت من جوع
رعد ضحك ……… همك على بطنك انتي قوي
ابتسمت حور وهي تقول ………..خلاص يا عمي مش عايزه اكل شكلك بخيل
رعد……… يا ستي مش بخيل ولا حاجه هاوديك وامري لله
قال كلامه وهو يقول السياره ليذهب الى احد المطاعم مره بعد الوقت الى ان كانت تجلس حور امام رعد في احد المطاعم
لينظر لها رعد بحب وهو يقول……….. حور انا عايز اتكلم معك في موضوع انا حسك متغيره معي النهارده قوي عايزه اعرف هو انتي ممكن تديني فرصه يا حور اصلح اللي عملته زمان
نظر له حور ثم قالت بعد ان تغيرت ملامحها من السعاده الى الحزن ………….ولو اديتك فرصه
يا رعد هتعمل ايه يعني؟
رعد بستغراب……… هنرجع لبعض تاني ونبني حياتنا من اول وجديد انا وانتي و مازن
حور …………….من غير حب يا رعد
رعد …….. ومين قال ان من غير حب يا حور صدقيني مع الوقت الحب هيكبر
نظرت لها حور ……….هيكبر لو موجد ما تكذبش على نفسك يا رعد انا وانت عارفين كويس ان جوازنا ما كنش على حب اتجوزنا بس بامر من جدي ولحد دلوقت انت ما بتحبنيش انت كل ده عايزني
اسامحك عشان ضميرك اللي بيانبك بس..
وانا اهو باريح لك ضميرك وبقول لك انا مش زعلانه منك خلاص
رعد بضيق……..و هو انتي اول ما تقولي لي انا مش زعلانه منك كده ضمير هيرتاح وبعدين اللي بيخليني عايزك تسامحيني واللي بيخليني اكون جنبك على طول مش ضمير يا حور صدقيني في الوقت المناسب هتعرفي بس انا عايزك بجد تديني فرصه وتسامحيني من قلبك
حور………..خلاص يا رعد ربنا يسهل ممكن بقى تروحنا عشان مازن احنا سايبين من الصبح
هز رعد راسه بياس ثم نهض ليذهب الى المنزل مع حور
بقلم سحر خالد
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
في مكان تاني كانت تمسك بالهاتف وهي ترتعش من الخوف ……… انا عملت كل حاجه انت قلت لي عليها بس هو ده مش هيكون غلط عليها
الطرف الاخر……
هي……طيب والفلوس اللي اتفقنا عليها هتديها لي
كلها صح
الطرف الاخر………
هي……..خلاص اقفل بقى دلوقت احسن احد يشوفنا
قالت كلامها واغلقت الهاتف وهي تصعد لتفعل ما امرها هذا المجهول
بقلم سحر خالد
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
~~~~~~”’~~~~~~”’~~~~~~””~~~~
المساء فتحت عيونها بفزع وهي لا تستطيع ان تتنفس الرؤيه مشوشه امامها
باكاد استطاعت ان تقف من على السرير على قدميها ولكن كادت ان تقع عده مرات وجع كبير في بطنها ودقات قلبها الذي اصبحت سريعه اكثر من مره حاولت ان تصرخ باستمرار باسم رعد
ولكن لم تستطع حاولت كثيرا لتخرج منها بعد مده صرخه كبيره باسم رعد
ررررررررررعد
لترتمي بعدها على الارض بعد ان استسلمت للدوامه التي اخذتها الى عالم الظلام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعد فوات الاوان)