روايات

رواية بعت نفسي الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء الثاني والأربعون

رواية بعت نفسي البارت الثاني والأربعون

رواية بعت نفسي الحلقة الثانية والأربعون

مليكه دخلت المطبخ
**مليكه سلام عليكم
**الكل وعليكم السلام
عم مدبولي كبير الخدم وليه سنين شغال في القصر هو مراتو الدادا وداد
اللي ربت ادهم
**عم مدبولي في حاجه يا بنتي؟
**مليكه وهي خجلانه من الموقف اصلي جيعانه وكنت عايزه اعرف حاتتغدو امتي؟
**وداد احنا اكلنا يا بنتي حاغرف ليكي حالا
هنا دخل اكرم بعد ما ادهم اتصل بيه
حكالو علي اللي حصل من جدو
**اكرم دادا وداد حطيلي الغدا في الجنينه مع مليكه
**مليكه اصل …
**اكرم تعالي يا مليكه عايزك في موضوع
وطلعو الجنينه
**كوثر الشغاله
اوبا الممرضه لفت علي اكرم بيه
**زينب الشغاله ممرضه ايه دا انا سمعت الست عصمت بتقول انها مراتو
**كوثر مرات مين؟
**زينب مرات ادهم بيه
**عم مدبولي كل وحده تقفل بؤها وتشوف شغلها وانت يا وداد خلصي
في الجنينه
**مليكه ارجوك يا اكرم بيه مش عايزه مشاكل مع ادهم بيه و رحيم بيه
**اكرم اول حاجه قولي ليا اكرم بس بلاش بيه
**مليكه معلش ماقدرش
**اكرم من فضلك اتعاملي معايا عادي وبعدين يا مليكه حاتفضلي ساكته علي حقك ؟؟
**مليكه اعمل ايه ؟
**اكرم عايزه تكملي مع ادهم ؟
**مليكه مش عايزه اتخلي عنو بس الي حصل انهارده خوفني ماقدرش استحمل
**اكرم دراعك بتوجعك؟
**مليكه اه جدا حتي بص ايدي اتنفخت ازاي
اكرم مسك ايد مليكه يشوفها
هنا كانت عصمت و كامليا بصورو كل حاجه
**اكرم حاتصل بدكتور شريف يجي يشوف ايدك
**مليكه عايزه اشوف امي وفي نفس الوقت خايفه وماقدرش اسيب ادهم
**اكرم اللي بتعمليه مع ادهم ربنا يجزيكي كل خير بس مش علي حساب نفسك
انا حاكون صريح معاكي مش حاتسلمي من عمتي وبنتها ولا جدي رحيم
هنا جات
الدادا وداد
**اكرم شكرا يا دادا
بصي دي مرات ادهم خلي بالك منها انت فاهمه قصدي ايه ؟
**الدادا وداد فاهمه يابني
وراحت
**مليكه انت عملت ايه رحيم بيه قالهم اني الممرضه
**اكرم عارف ادهم اتصل بيا وحكالي وهو مش عاجبو واتخانق مع جدي
مليكه وقفت لازم اروح اشوفو
اكرم مسك ايديها
**اكرم اقعدي اتغدي الاول جدي لسه معاه
مليكه كانت جيعانه جدا اكلت كويس
**اكرم خليكي قويه وانا متاكد ان ادهم بحبك حاجات كثير عملها علشانك وهو ضحي بحياتو علشان ينقدك هو محتاج ليكي استحملي ولو مش قادره قوليلي واطلقك منو
**مليكه ان شاء الله احاول استحمل ولو مش قادره حاقولك
رحيم طلع من عند ادهم بعد مشاده كلاميه بينهم وطلع متنرفز
**مليكه يارب استر حاروح اشوف ادهم
راحت دخلت من البلكونه
شافت ادهم رمي كل حاجه من فوق كومودينو اللي جنبو
**مليكه محتاج حاجه ؟؟
**ادهم بعصبية محتاج ادخل الحمام حا تساعديني ؟ ما انا خلاص بقيت عاجز ولا خلاص لازم اعمل كل حاجه زي الاطفال ؟
**مليكه اهدا انت بس وكل حاجه انت عاوزها انا حاعملها ليك مش عايز الحفاضات بلاها و اساعدك تخش الحمام
**ادهم انت بتضحكي عليا ؟
**مليكه عيب اضحك عليك
وراحت عندو بعد ما جابت ليه الكرسي المتحرك
بص انا حاول اساعدك تقعد واسندك تقعد علي كرسي
**ادهم حا تقدري؟؟
**مليكه بي إذن الله
وفعلا ساعدتو لحد ما قعد علي كرسي رغم انو كان تقيل عليها واخدتو الحمام
ساعدتو قعد عليه وطلعت بره لحد ما يخلص
ونده عليها
دخلت عندو
**ادهم مليكه عايز اعمل دوش
الحمام كان فيه مكان الدوش وعليكه كرسي
رحيم جاب ناس متخصصه حضرو كل حاجه
**مليكه حاضر
بعد معانات عرفت تساعدو يقعد
**ادهم خلاص علشان دراعك والجبس
**مليكه مش مشكله احرك ايدي الثانيه
اكرم دخل وسمعهم في الحمام
وطلع اتصل بي شريف
بعد ما خلص ادهم الدوش ولبستو هدومو ساعدتو ينام في السرير
**ادهم شكرا يا مليكه
**مليكه العفو دا واجبي
**ادهم لا مش واجب عليكي انا بقيت حمل تقيل وصعب عليكي تعبتك علشان تقوميني وتسنديني
**مليكه معلش دا في الاول وبعدين حانتعود علي الوضع
**ادهم مليكه فكري في الموضوع مش عايز اضلمك كفايه اللي عملتو فيكي انا وحش اوي
**مليكه نتفق علي حاجه لو مش حاقدر استحمل حاقولك بس خليني جنبك الفتره دي وعلي فكره انا عارفه انو غصب عنك وعارفه إن الدوا بعصبك
**ادهم تعالي يا مليكه قربي عندي
قربت عندو وحضنها جامد
**ادهم انت نعمه من عند ربنا يا مليكه
هنا دخلت كامليا
**كامليا ايه قله الادب دي انت يا معفنه نسيتي نفسك ؟؟
**ادهم انت ازاي تخشي علينا انا ومراتي؟؟؟
**كامليا انا جيت اطمن عليك
**ادهم اطلعي بره
**كامليا انا تطردني علشان خاطر الجربوعه دي ؟؟
**ادهم بصوت عالي اطلعي بره ؟!!!!!
**مليكه اهدا مش كدا
لو سمحتي ممكن تطلعي انت شايفه حالتو
**كامليا مش انت اللي تقوليلي اعمل ايه وقربت من مليكه وضربتها بي القلم في وشها
الوقت دا دخل اكرم ورحيم علي صوتهم
**اكرم ازاي انت تمدي ايدك عليها؟؟
**كامليا الزباله دي طردتني بره
**مليكه انا مش زباله وطردتك لانك دخلت علينا من غير الاستأذان ودي قلت ادب وكمان غلطتي فيا ومديتي ايدك عليا لولا عامله حساب لجوزي كنت جبت شعرك تحت رجلي
**كامليا ايه البيئه دي انا تجبيني تحت رجلك يا معفنه!!!!
**مليكه الله يسامحك واحترمي نفسك
**رحيم بصوت عالي مليكه اسكتي
**مليكه احتراما ليك ولجوزي حاسكت
**كامليا انت نسيتي نفسك جوزك دا ايه انت هنا خدامه وممرضه
جات عصمت
**عصمت ايه يا بابا بنتي بتتهزء من وحده من الشارع وانت ساكت ؟
الزباله دي مش لازم تبات هنا
**ادهم اوك يا عصمت هانم
اكرم حضر العربيه انا ومليكه حانروح شقتي نعيش فيها
**رحيم لا يابني ماتعملش فيا كده انا ماقدرش علي بعدك
**ادهم لا يا جدي المكان اللي ماحدش يحترم فيه مراتي مش حاقعد فيه ولعلمك بقا يا عمتي مليكه ست القصر دا
انتو اللي ضيوف عندها
**رحيم خلاص يا ادهم
وانت خودي بنتك واطلعي
**عصمت لا لا انت خلاص مابقتش ادهم اللي مربياه البتاعه دي عملت فيك ايه؟
**ادهم كل خير اللي انت وبنتك ما تعرفيهوش
بنتك دخلت علينا الاوضه من غير ماتخبط علي الباب وكانت مليكه في حضني واشكرها علشان ساعدتني اروح الحمام واخد دوش وبنتك غلطت فيها ومدت ايديها عليها علشان شافتني عاجز مش حاقدر اقوم ادافع عنها بصو بقا اللي مش حايحترم مراتي يطلع بره القصر بتاعي
**عصمت حيلك حيلك ايه ورث القصر و جدك لسه عايش
**ادهم القصر دا بتاعي من سنين وانت وبنتك ضيوف فيه يا تقعدو بي احترامكم يا تطلعو بره وحالا تعتذري لمراتي او هي ترجع ليكي القلم علي وشك ؟
**كامليا انا اعتذر من البتاعه دي
**ادهم جدي انا تعبت منكم وعايز ارتاح حاروح شقتي لحد ما هما يطلعو بره القصر
**رحيم اعتذري حالا لي مليكه ؟
**عصمت انت بتقول ايه يا بابا وازاي القصر بتاع ادهم ؟
**رحيم ايوه بعد ما انت وجوزك خربتوها وغرقتوني ديون وصفقات فاشله
ادهم اشترا القصر اللي كان حايتعرض في المزاد العلني واحنا كلنا ضيوف عندو
يلا يا كامليا اعتذري
كامليا بصت لي امها
اللي طلعت بعد ما وقع عليها الخبر زي الصاعقه واتصدمت من رحيم فوق ما تتصورو
**رحيم خلصينا يا كامليا
**كامليا انا اسفه يا مليكه
**ادهم ماشوفش وشك هنا عندي في الاوضه واياكي تقربي منها تاني يلا اطلعي بره
****************************
برافو يا ادهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى