رواية بعت نفسي الفصل الثامن والتسعون 98 بقلم نسرين
رواية بعت نفسي الجزء الثامن والتسعون
رواية بعت نفسي البارت الثامن والتسعون
رواية بعت نفسي الحلقة الثامنة والتسعون
**مليكة مش عايزاها تعتذر
*ادهم اعتذري حالا
*كامليا أنا آسفة يا مليكة
** مليكه ادهم سيبها البنت مرعوبة
اول ما سابها طلعت تجري
*مليكه إيه إلى أنت عملتو مش قدام أولاد ولا قدام بنتها
اخدت ملك ، وطلعت بيها بره الجنينة
**مليكه اهدي حبيبتي
*ملك بابا ضرب مامي أنا خايفه منو
**مليكه لا حبيبتي ماتخافيش
في السفرة
**رحيم كامليا غلطت بس ما توصلش إنك تمد إيدك عليها قدامنا
*أدهم كامليا ضربتها علشان تصحي وتفكر بي دماغها هي ماكنتش عايزة تنزل بس أكيد عصمت اتصلت بيها، وقالت لها تعمل اللي عملتو
*فارس اهدأ يا أدهم
**ادهم أهدأ ازاي دي أهانت مليكه قدامنا أنت مش عارف إن هي جايه بي العافية وخايف تمشي
*خالد هو أنت ممكن تضرب ماما؟؟؟
أدهم ذهل بي سؤال ابنو
**أدهم لا يا حبيبي مش حاعمل كده
*خلود أنت لازم تعتذر من ملك علشان ضربت مامتها
*سارة بنتك خافت نزلت تحت السفرة بس مليكه راحت عندها
**أدهم أنا آسف يا جماعة
**رحيم ادهم لازم تعرف أني اللي حصل النهارده حا يتكرر لا كامليا حا طيق مليكه ولا مليكه حاتستحمل وجود كامليا في حياتك
*أكرم ربنا يعينك بقيت جوز الاثنين
دخلت مليكه بعد ما ملك هديت من العياط،
وراحت قعدت مكان ملك جنب خالد وخلود،
وابتدت تأكلها هي وأولاد
من غير ما تتكلم
**ملك وهي في حضن مليكه ممكن أنام معاكي؟؟
*مليكه أيوه حبيبتي
رحيم بي بص على
ملك ومليكه وحمد ربنا أنها حنينه عليها عكس أمها
**مليكة عن اذنكم اطلع أنيم أولاد اتاخرو
ملك حتنام معايا لو مافيش مشكلة
**الناني نو مدام ملك تنام في غرفتها
**ملك وهي بتزعق أنا عايزة أنام مع طنط مليكه
**مليكه إيه رأيك أخدك غرفتك تفرجيني عليها؟؟
*ملك أوك
**الناني ممنوع مدام كامليا قالت ماحدش يدخل غرفة ملك هانم
حتى أولاد دول
*أدهم بعصبية روحي غرفتك وبكره ما شوفكيش في القصر
**الناني أدهم بيه دي أوامر كامليا هانم
*ادهم، وأنا امبارح قولتلك تاخدي الأوامر مني أنا اللي بدفعلك مرتبك وخلاص مابقتش محتاج ليكي مليكه في مقام أم ملك استغنيت عن خدماتك ومافيش نقاش
الناني راحت زعلانه
*رحيم يا بني بنتك من ساعة ما اتولدت وهي إلى معاها
*أدهم جدي أنت ما سمعتش قالت إيه دي بتاخد أوامر من عصمت وبنتها وانا مش مطمن علي بنتي معاها
ملك أنت زعلانة علشان الناني حاتمشي؟
*ملك بفرحه لا أنا مش بحبها
*أدهم من بكره
كل طقم الخدم يتغير مش عايز أي حاجة من طرف عصمت ما هي مش حا تسيبنا في حالنا
*أكرم لسه كنت حاقولك كده
*مليكه يلا يا ولاد
وطلعوا
**مليكه الصغيرة مامي
ممكن اطلع معاهم
*سارة أنا كمان طالعه معاكم
أدهم طلب قهوة ليهم وراحوا قعدوا في الجنينة
**رحيم نورتو القصر والله
*فارس شكرا يا جدي
أكرم كان سرحان قرب منو ادهم
*ادهم حاول تنسي يا أكرم
**أكرم أنسا؟؟ في جرح عندي هنا، وحط إيدو علي مكان اللي ضرب عليه نار بفكرني على طول
*أدهم مش عارف أعمل إيه أخليكم تنسوا مليكه مش مسامحاني هي رجعت علشان ولادها
*أكرم معلش كل حاجة عايزة وقت بس استعد الحرب بين كامليا ومليكه
فوق عند مليكة دخلت البنات يستحموا في غرفتها لأن حوض استحمام الحمام كبير بجاكوزي
ملك كانت مبسوطة جدا وضحكتها مسمعه الجناح كلو
إما كامليا سمعت كلام زي السم من عصمت بعد ما قالت ليها كامليا على اللي حصل
حست بي إهانة من اللي حصل تحت وشافت ادهم ازاي بدافع عن مليكه
أدهم طلع دخل عندها الجناح
* كامليا أنا تطلب مني اعتذر من وحدة زيها؟!؟!
*أدهم مش قولتي انك مش نازلة إيه اللي اتغير اقولك أنا أمك اللي اتصلت وقالت لك تعملي كده بصي يا كامليا مليكه خط أحمر فاهمه؟؟
*كامليا يا سلام
*أدهم أنا بحظرك أهو
واخد هدومو ودخل يعمل دوش
هي طلعت راحت غرفة ملك ما لاقتهاش موجودة
بس سمعت ضحكتها في جناح مليكة
فتحتو كانت مليكه بتلبس ملك وخلود
*مليكه أنت ازاي تدخلي كده من غير إذن
**كامليا أنا ست القصر دا ادخل وقت ما أنا عايزة بنتي بتعمل عندك إيه هنا؟؟
*مليكه والله زي ما انت شايفة
ملك كانت خايفه
مليكه كملت اللي بتعملو
*كامليا الناني فين؟؟
**مليكه روحي دوري عليها بره هنا واطلعي واقفلي الباب البنات حياخدو برد
*كامليا يلا ملك على غرفتك ؟
**ملك أنا حنام مع طنط مليكه
*كامليا بصوت عالي يلا قدامي
*مليكه سيبي البنت وهي مالهاش دعوه بين اللي بينا
*كامليا اوعي تفكري إنك حتاخدي جوزي مني أنت هنا خدامه لي أولادك زي ما زمان كنتي خدامه لي أدهم ولا نسيتي؟؟
*مليكه لا مانسيتش ويشرفني أكون خدامه لي أولادي على الأقل أراعيهم مش أخلف وأسيب وحده تانية تربي
بصي يا كامليا جوزك أهو عندك ومتخافيش مش حاخدو منك أنا هنا علشان ولادي، وبس وجوزك اشبعي بيه
هنا أدهم سمع كل حاجه
*كامليا طبعا ادهم مش حايبص وحده زيك هو بس منبهر بي اولادو
*مليكه كويس يبقى اطمني وابعدي من طريقي لأني مش حاسكت ليكي من اليوم و رايح
*كامليا وانت مالكيش دعوه بي بنتي تبعدي ولادك البيئة عن بنتي
*مليكه بصي أنا مش حانزل مستواكي
هنا تدخل أدهم
**كامليا روحي غرفتك
كامليا ابتدت تدلع علي أدهم وحطت أيديها على كثافو
*كامليا يلا يا بيبي
*مليكه روح معاها يا بيبي أنا مش فاضية ليكم
**أدهم روحي يا كامليا أنا حبات هنا
*كامليا مش فاهمه ازاي؟ مش هي جايبها خدامه لي أولادها
أدهم كان مسك أيديها بقوة قبل ما تكمل كلامه
ا *أدهم روحي غرفتك احسنلك
*كامليا ملك قدامي
*مليكه أنت مش شايفة إني بلبسها لما أخلص حابعثها ليكي نيميها في حضنك
*كامليا أنا مش بيئة زيك بنتي عندها روتين خاص بي النوم أنت ما تعرفيهوش
*ادهم الناني رفدتها لو ملك حتنام معاكي أوك لو لا سيبيها واطلعي
*كامليا أنت اتجننت ازاي ترفدها
*مليكه هو انتو إيه ما بتحسوش بتتخانقو قدام البنات كده عادي
أدهم خد مراتك، واطلعو لو سمحتو
ادهم اخد كامليا وطلعوا
**ملك هي ليه مامي مش بتحبني؟
*مليكه لا يا ملوكه إيه الكلام دا لو ماكنتش بتحبك مكانتش جات هنا تدور عليكي
*ملك أنت عارفة إني عمري ما نمت في حضنها
**مليكه حبيبتي مافيش أم ما بتحبش ولادها أنسى الكلام دا
يا علشان اسرح ليكم شعركم
*ملك أنا نفسي شعري يبقى طويل كده
*مليكه من عيوني حبيبتي حابقا أعملك زيوت لشعرك أنت وخلود
مليكه كانت مشغولة مع البنات بس الوقت نفسه شافت ادهم أتأخر
وبعدين اتصدمت من نفسها أنها بتفكر كده
أما في أوضة كامليا
كانت منهارة عياط
**أدهم ممكن أفهم أنت بتعملي كده ليه؟؟
*كامليا أنا محتاجه ليك ليه عايز تسيبني
*ادهم كامليا افهمي أنا بقالي سنين بدور علي مليكه وأول مرة نتجمع فا بعد إذنك بلاش التمثلية دي
*كامليا وبتقولها في وشي كده
*ادهم كفاية بقا أنا تعبت منك، ومن جنانك
بعدها عنوا وطلع
دخل جناح مليكه شاف البنات نايمين،
وعرف أن مليكه بتاخد دوش
شال بنتو أخدها غرفتها وكمان خلود
مليكه خلصت دوش لبست بيجامة كانت جايباها معاها اول ما طلعت شافت ادهم، واقف مستنيها
قلبها ابتدأ يضر
ب
بصت على السرير
*أدهم أنا أخدتهم اوضهم
*مليكه بس أنا وعدتهم أنهم ينامو هنا
*أدهم مش مشكلة
**مليكه هو إيه اللي مش مشكلة؟
** أدهم هو أنا ماوحشتكيش؟؟
*مليكه ادهم مش احنا اتفقنا؟
*أدهم نفسي أخدك في حضني
*مليكه روح عند مراتك هي محتاجة ليك أكثر مني
*أدهم أنت كمان مراتي وأنا محتاج ليكي
مليكه خافت من طريقة كلامه
**أدهم عايز بس أحضنك مش عايز حاجة تانية
وقرب منها جرها عندو في حضنه
**أدهم ياه قد إيه مستني اللحضه دي
مليكه كانت مغمضة عينيها وقلبها بيضرب بقالها كثير ماحستش الإحساس دا
حست نفسها حاتضعف
حاولت تبعد عنو
**أدهم خليكي في حضني أنا بقالي كثير ماحستش بي الراحة دي
*مليكه لو سمحت يا أدهم أنا تعبانة و عايزه أنام
**ادهم أتنهد
يا رب صبرني على اللي أنا فيه،
وبعد منها باس جبينها
روحي نامي
*مليكه وانت؟
*ادهم حنام هنا على الكنبة دي
تاني يوم صحيت مليكه كان أدهم بياخد شاور
راحت تفضي شنطتها دخلت مكان دريسينك، واتصدمت لما شافت هدومها كلها موجودة
**ادهم ماقدرتش ارميهم أو اديهم لحد بفكروني بيكي
فاكرا الفستان دا اشتريناه مع بعض
مليكه بتبص على كل حاجة لحد ما حست بيه حضنها من ضهرها
*أدهم صباح الخير حبيبتي
*مليكه صباح الخير لو سمحت مش كده
*أدهم بعد عنها أنا آسف
حاروح أغير وانت كمان غيري عندنا مشاوير كثيرة
**مليكه حانروح فين؟
*أدهم لازم نقدم أولاد في المدرسة ونعمل مشوار مهم لينا
*مليكه مشوار أية؟؟
**ادهم حاتعرفي بعدين
طلع وسابها
قعدت على أقرب كنبة
ومسكت قلبها اللي كان حايطلع من مكانه
على السفرة الكل موجود إلا كامليا اللي لسه نايمه
*رحيم حاتقدم الأولاد في مدرسة ملك؟
*أدهم إن شاء الله
*رحيم خلاص اتصل بي المديرة وأنت يا أكرم مش ناوي تستقر معانا في القصر وبنتك تدخل المدرسة
مع أولاد
**أكرم معلش يا جدي شغلي في القاهره
كملوا الفطار
*مليكه حناخد أولاد معانا؟
*أدهم لا هما مع سارة لحد ما اشوف الناني جديدة
**مليكه مش ضروري ولادي مش حا سيب حد ياخد بالو منهم
*ادهم بس ملك محتاجه
*مليكه أنا موجودة وهي زي أولادي وأنا بجد حبيتها
*أدهم ربنا يخليكي ليا
يلا بينا
راحت ركبت معاه العربية وهو اللي كان سايق
دخلوا المدرسة سجلوا فيها،
و اخدها عند دكتور بتاعو
*الدكتور أهلا يا أدهم نورت
*ادهم شكرا يا دكتور
*الدكتور لاقتها؟؟
*أدهم بص لي مليكه الحمد لله
**الدكتور نورت العيادة يا مدام مليكة
هي كانت مستغربة ازاي عارفها
*الدكتور أنا دكتور امجد تخصص نفسي اللي ادهم متابع معايا سنين وعايز اقولك أنت محظوظة جدا بي أدهم طول السنين دي وانت معذباه بس بحبك حب كبير جدا
وعمرو ما فقد الامل يلاقي
*********
يا ترا ادهم حايخد مليكه فين بعدين ؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)