روايات

رواية بطيخه غيرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم هدير خيري

رواية بطيخه غيرت حياتي الفصل السادس 6 بقلم هدير خيري

رواية بطيخه غيرت حياتي الجزء السادس

رواية بطيخه غيرت حياتي البارت السادس

بطيخه غيرت حياتي
بطيخه غيرت حياتي

رواية بطيخه غيرت حياتي الحلقة السادسة

حياه عارف ي عادل انا بعشق حاجه إسمها خوخ كان موسم الخوخ يجي من هنا وكل نزوله ل بابا يجي بشنطة الخوخ و يغسله و يحطه في الثلاجه و عشان يعرفني أنه جاب كان يمسك واحده و يقولي
عارف ي حياتي الخوخ ميتكلش غير وهو مغسول و ساقع كدة واول ما يقول الجمله دي اكون انا عند التلاجه و ماسكه الطبق و باكل احلى خوخ ممكن بني آدم يأكله حبي للخوخ كان عادي بس بقى عشق من طريقة بابا الله يرحمه معلش كلت دماغك بكلامي
عادل بحزن عليها بالعكس انا مبسوط انك حكيتي حاجه زي كدة ليا
حياه بقولك اي ي شبح انا مش بحب النكد
عادل ولا انا بحب النكد استني بس خمس دقايق هنزل اجيب حاجه و جاي ع طول
ونزل جابلها حاجات كتير من السوبر ماركت و جابلها آيس كريم
عادل افتحي الباب ي حياه
حياه مكنتش سامعه هو بيقول اي عشان الشباك مقفول
حياه بتقول اي
عادل الباااااب
حياه مالو
عادل بعصبيه افتحي الباااب
حياه بضحك فتحت الباب
عادل بتضحكي
حياه آه شكلك كان يضحك وانت عمال تزعق وانا فاهمه انت عايز اي
عادل و مفتحتيش لي
حياه بكل بساطه كنت باخد حقي منك انت ضحكت عليا عشان قولت كلمه غلط وانا ضحكت عليك وانت مش عارف تفتح الباب ويلا بقى
عادل بعصبيه ع فكرة بقى انا غلطان اني جبتلك الحاجه دي
حياه اي دة الله تسلملي بجد و كانت بتاكل الحاجه زي الأطفال
عادل بابتسامه شكلك حلو اوي ع فكرة
حياه بتقول اي
عادل يعني انتي سمعتي وانا بقولك افتحي الباب و عامله نفسك مش سامعه
حياه انا مسمعتكش انا قراءة شفايفك
عادل انتي كمان بتقراي لغة الشفايف
حياه مش اوي يعني شوية حاجات بسيطه كدة
عادل انتي هايله ي حياه و تحفه بجد
حياه ونبي وديني للحج عشان اخد الحاجه و امشي
عادل حاضر و اتحركوا
عند الحج شعبان ي ترى اتاخرتوا لي ي ولاد
حياه ولا اتاخرنا ولا حاجه
الحج شعبان بسم الله الرحمن الرحيم انتي بتطلعي منين ي بت
حياه بطلع وقت ما بحسك عايزني ي حجوج
الحج شعبان بضحك طب طمنوني عملتوا اي
عادل انا عن نفسي معملتش حاجه حياه هي اللي عملت كل حاجه انا بس سملت الفلوس لصاحبها و نصيحه مني يحج شغلها معاك
الحج شعبان انا كنت متأكد انك قد المسؤولية ها بقى احكيلي عملتي اي
بدأت حياه تحكي وسط فرحه من الحج شعبان وإعجاب من عادل ابن الحج شعبان مش محتاجه يعني
بعد ما حياه خلصت
الحج شعبان عفارم عليكي ي حياه بت بمية راجل صحيح
صح ي عادل
عادل؟؟
الحج شعبان عادل انت رحت فين
عادل ي معاك
الحج شعبان بضحك لا انت مع حياه
عادل بإحراج اصل طريقتها وهي بتحكي ممتعه جداً و حكيت كل حاجه وبنفس الطريقة يعني اكنك كنت معانا بالظبط
حياه بغرور مزيفه دي اقل حاجه عندي يابني انت بتقول اي
الحج شعبان و عادل ضحكوا و حياه ضحكت ع ضحكهم
حياه استاذنكم بقى عشان انا اتأخرت
الحج شعبان مش هتاخدي الحاجه
حياه هيجيلك بكرا إن شاء الله اخدها
الحج شعبان ماشي ي حياه كتر خيرك تعبتك معايا
حياه متقولش كدة ي حجوج دة انت تبع الغالي ي سلام ي بليه
عادل بص حوالي و بص ل للحج
عادل هي بتقولك انت ي حج بليه وضحك
الحج شعبان بضحك لا دي بتقولك انت وهي تقدر تقول للمعلم شعبان كدة
عادل بعصبيه بتقولي انا كدة طيب بس اما اشوفك
الحج شعبان وانت هتشوفها ازاي دة انت جيت انهاردة بالعافيه .
عايزاكم تتوقعوا اي اللي هيحصل بعد كدة وهل دي شخصية حياه ولا في حاجه وراها وعايزة دعمكم ليا وتشجيع عشان اقدر اخلصها و ننزل روايه جديده بعتذر عن التاخير و إن شاء الله مش هتكرر تاني🥰
عادل انت عارف يحج أن انا ماليش في موضوع التجارة آه صحيح ي حج هي اي قصة حياه
الحج شعبان يااااه ي عادل دي قصة طويله اوي احنا نروح دلوقت وبعدين نبقى نتكلم
عادل طب ما تيجي تركب معايا و تحكيلي احم يعني نتسلى
الحج شعبان بص ع ابنه بصت حيره و قالوا لا انا بحب اروح ب عربيتي وانت لازم تروح بعربيتك عشان العيال اللي في الشارع
عادل ماشي ي حج يلا بينا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بطيخه غيرت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى