روايات

رواية بطيخه غيرت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم هدير خيري

رواية بطيخه غيرت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم هدير خيري

رواية بطيخه غيرت حياتي الجزء الرابع

رواية بطيخه غيرت حياتي البارت الرابع

بطيخه غيرت حياتي
بطيخه غيرت حياتي

رواية بطيخه غيرت حياتي الحلقة الرابعة

حياه بصوت تخين يكاد أن يشبه صوت الرجال بقولك اي ي شبح انا مش هرد عليك عشان الحج قاعد غير كدة كنت عرفتك انت واقف قدام مين و آه الحج واثق فيا ملكش دعوه انت ورجعت تاني تكلم بصوت واطي ها يابا الحج هات الفلوس
عادل بصدمه ه هو اي الصوت اللي طلع دة انتي طلعتي مش بت و متنكر كدة متأكد والله كنت حاسس ان في حاجه غلط اصل دي مش تصرفات بنت ابدا
حياه بزعل عندك حق دي مش تصرفات بنت دي تصرفات حياه هههه شوفت يابا الحج مصدوم ازاي دي حاجه بسيطه عشان بس تعرف أن انا مش اي حد
عادل انت بجد غريبه اوي و موهوبه كمان في التمثيل دة انتي صعبتي عليا وانتي بتكلمي انتي ازاي كدة
الحج شعبان باااس بقى انتوا الاتنين كنت روحت انا أسهل بدل التعب دة نهاية الكلام عادل و حياه انتوا الاتنين هتروحوا مع بعض عادل يستلم البضاعه و حياه تتأكد منها و بعدين عادل يسلم الفلوس و تيجوا
حياه ماشي ي حج انت تؤمر و كان بتبص ل عادل بشر
عادل حاضر ي بابا اللي حضرتك عايزه و بص ع حياه بقرف
قاموا حياه و عادل و راحوا عشان ينفذوا اللي الحج شعبان طلبه منهم
الحج شعبان رغم كل الخناق اللي بينكم ومن اول مرة تقابله بعض بس انا متأكد انكم هتبقو ل بعض في الآخر حياه هتفضل في حمايتي ي عبدالله
فلاش باك
عبدالله شعبان حياه بنتي تخلي بالك منها انا عارف ان نهايتي خلاص و هي مش هيكون ليها حد غيرك بعدي و بعد موت امها
شعبان بعد الشر عليك ي عبدالله هتقوم منها إن شاء الله وانت اللي هتسلمها للي يستاهلها بايدك
عبدالله بحزن وتعب كان نفسي ي شعبان بس خلاص الامانه لازم ترجع ل صاحبها و انا هسيب حياه وانا منطمن عليها معاك
في الواقع
شعبان بحزن ست سنين ي صاحبي ع موتك و كل ما اشوف حياه اكنك انت اللي موجود
في الطريق اللي المفروض حياه و عادل يستلموا منه البضاعه في العربيه حياه هو انت زعلان مني
عادل وانا ازعل منك لي انا اعرفك أصلا اهو مشوار و يخلص و منشفش بعض تاني
حياه بزعل انا قصدي مدايق من كلامي معاك
عادل كلامك كان في منتهي قلة الذوق و المفروض تعتذري
حياه بعصبيه ماهو انا بقولك زعلان و مدايق قولت كلام رخم انا مش بعرف اعتذر مش كفايه اعتذرت منك في المحل مرة كمان عايز اقولك تاني انا آسفه
عادل و فيها اي لما تقولي آسفه انا تكوني غلطانه
حياه مش عارفه الصراحه بس بحسها رخمه اوي أما اقول آسفه ع حاجه انا شيفاها عادي بس سألتك عشان انت مدايق
عادل يعني كل اللي عملتيه دة و عادي
حياه آه كل الناس اللي تعرفني عارفين أن حياه كدة بس انت متعرفنيش لسه
عادل ومش عايز اعرفك أصلا
حياه بإحراج من طريقة كلامه تمام شكراً
عادل انا آسف مكنش قصدي انا قصدي أن احنا اتقابلنا بس عشان المشوار دة يعني مش انا آسف مكنش قصدي
حياه ولا يهمك حصل خير وانا كمان
عادل وانتي كمان اي
حياه وانا كمان متزعلش مني
عادل بضحك بس انا مقولتش كدة انا اتاسفت
حياه ايوا مانا عارفه
عادل خلاص ي حياه حصل خير
حياه يعني اشطا ي لبن
عادل بضحك حليب ي اشطا انزلي بقى عشان احنا وصلنا حياه ع البركه يلا بينا ي شبح و نزلت
عادل استني يادي أم الشبح خدي هنا دي دخلت وجري وراها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بطيخه غيرت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى