روايات

رواية بطيخه غيرت حياتي الفصل الثاني 2 بقلم هدير خيري

رواية بطيخه غيرت حياتي الفصل الثاني 2 بقلم هدير خيري

رواية بطيخه غيرت حياتي الجزء الثاني

رواية بطيخه غيرت حياتي البارت الثاني

بطيخه غيرت حياتي
بطيخه غيرت حياتي

رواية بطيخه غيرت حياتي الحلقة الثانية

علي بصدمه ازاااي
حياه هقولك ازاي انا هدخل البيت اخد الكورة أخرج من البيت اديك الكورة
علي ابله حياه انتي عارفه عمو دة ممكن يعمل اي
حياه خليها ع الله المهم انا هدخل ولو اتأخرت عن عشر دقايق اتصل بالشرطه
راحة حياه ناحية عربيه و كسرت الفانوس و فضلت تقول بصوت عالي يلهوووي مين اللي كسر فانوس الراجل المرعب قصدي الراجل الطيب عم رضا وفضلت تكلم بصوت عالي لحد ما خرج و الشارع كله اتلم و خليت الناس كلها واقفه و دخلت البيت
حياه جوا البيت فين ام الكورة دي وفضلت تدور عليها لحد ما لقيتها و كانت خارجه بس سمعت صوت عم رضا داخل و مكنتش عارفه هتعمل اي بس لقيت حد بيكلمه و علي دخلها و قالها يلا بسرعه ي ابله حياه
حياه يخربيتك انت دخلت ازاي و هنخرج ازاي
علي يلا بس الأول و خرجوا و انصدمت لما لقيت الشاب دة واقف معاه و عمال يكلمه و يضحك معاه
حياه الحق ياض ي علي دة عم رضا المرعب و كمان الشاب الرخم الاتنين واقفين مع بعض و بيضحكوا صحيح الطيور ع اشكالها تقع
عم رضا خلص مع عادل وكان داخل البيت و قال ل حياه السلام عليكم
حياه وعليك… علي هو قال اي
علي بضحك دة بيقول السلام عليكم ي ابله حياه
حياه هو اي اللي بيحصل
عادل بعصبيه هو انتي مش عارفه أن عم رضا مش بيحب حد يدخل عنده ولا بيحب الاطفال تلعب كورة ناحية بيته
حياه آه عارفه بس انت عرفت منين
عادل انتي بني ادمه غريبه
ومش و سابها
حياه مالو دة طب والله ل اوريك
وكانت رايحه تتخانق معاه
علي استني ي ابله حياه دة عمو دة اللي راح يكلم عمو رضا المرعب عشان تعرفي تخرجي
حياه ي راجل
علي آه هو اللي قالي هو البنت دي دخلت جوه لي وانا قولتله ولما لقينى عمو رضا المرعب داخل راح يكلمه و قالي ادخل خرجها بسرعه
حياه يا راجل
علي آه والله ي ابله حياه زي ما بقولك كدة
حياه ي راجل اي دة انا علقت ولا اي طب و بعدين ي علي دة انا كنت قليلة الذوق معاه اوي
علي خلاص ي ابله حياه روحي اعتذري
حياه نعم اروح اي
علي هو مش حضرتك قولتي أما نغلط نروح نعتذر
حياه انا قولت كدة
علي آه ي ابله حياه روحي بقى
حياه عندك حق ياض ي علي طب خد الكورة اديها ل فادي و سلملي عليه و فكر في عرض تاجير الكورة لحسن الموضوع عاجبني
علي حاضر ي ابله حياه سلام و شكراً
حياه الشكر لله ي روحي يلا سلام
عادل خير ي استاذ حياه في حاجه تاني لو عايزة صاحب المحل هو في الطريق اتفضلي كرسي و استنيه
حياه آه انا عايزة الحج بس كنت جايه اعتذر ع طريقة كلامي و اشكرك انك خلصتني من عم رضا المرعب
عادل مرعب اي عم رضا دة اطيب و آلذ حد ممكن تشوفيه في حياتك بس هو طبيعته مش بيحب الاختلاط
حياه بضحك اصل هو من زمان هو بياخد مننا الكور و يزعق لينا فا كل الناس بتخاف منه المهم انا كنت عايزة اشكرك و متاسفه ع طريقتي معاك
عادل ولا يهمك حصل خير
حياه بابتسامه ها بقى ابا الحج جاي امتى
عادل بضحك ع وصل إن شاء الله
حياه الا انت مين ي شبح
عادل بقرف انا عادل
ابن ابا الحج
حياه ومالك بتقولها بقرف لي انت مش عاجبك ابوك انت من الناس اللي لما اعيش في جلباب ابي أبدا أخص ع الناس و ع الدنيا و ع الزمن
الحج شعبان بضحك مش هتبطلي ابدا ي حياه هزارك دة
حياه ابا الحج عامل اي و باسة ع رأسه
الحج شعبان كويس الحمدلله وبقيت كويس اكتر أما شوفتك
حياه بثق طبعاً لازم تبقي كويس اما تشوفني
الحج شعبان بضحك بيعجبني ثقتك في نفسك
حياه شكراً ها بقى كنت عايزني لي

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بطيخه غيرت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى