روايات

رواية بسبب نور الفصل السابع 7 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الفصل السابع 7 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الجزء السابع

رواية بسبب نور البارت السابع

بسبب نور
بسبب نور

رواية بسبب نور الحلقة السابعة

صلوا على الحبيب المصطفى ❤️
يلين بعصبيه :لوسمحت يا استاذ يزن هي عملت في حضرتك ايه عشان تزعقلها كده أنا ممكن اسمحلك باي حاجه الا نور نور دي حياتي و اللي يفكر بس يزعلها أنا ممكن اقتله ولا حد يهمني دي الحاجه الوحيده اللي مخلياني اعيش لحد دلوقتي فمتحولش تكلمها كده تاني
يزن بعصبية و اشمنئزاز :حاضر حاضر ياااا حضرت الدكتورة يلين مش هكلمها تاني اصل اساسا انا مش عاوز اكلمها اكلم بنت حرام
ميرفت :سيبك منها يا بني لما تبقي تعرفي مين اب بنتك ابقي تعالي اتكلمي فاهمه
ميرنا بصت لقت السلسلة اللي لبسها يلين
فلااااش باك
يزن :يلين يلين
يلين :اهو أنا اهو
يزن بحب :عملك مفأجاة
يلين بفرحه :ايه
يزن :غمضي عيونك الحلوين دول
يلين بطفوله :اهو اهو
يزن :استني ايوه كده تمام
يلين :بتلبسني ايه
يزن :فتحي
يلين : عاااااااااااا جميله اوي يا يزن و أخدته بالحضن السلسله كانت خليط بين اسم يلين و يزن
يزن :اوعديني انك مش هتقلعيها
يلين :مش هقلعها طول ما أنا بحبك مش هقلعها و هفضل مخلصه ليك طول ما انا عايشه وبحبك
يزن :طول العمر
يلين :طول العمر
…………………………………………………………………………
ميرنا اتعصبت و كانت راحه تشد السلسله منها بس مسكت نفسها
يلين بالم :خلاص خلصتم ابوها اشرف من اي حد ابوها ده أنضف منكم كلكم بس للاسف مسافر انت فين يا حبيبي تعال شوف اللي بيحصلي عااااااااااااااااا عااااااااااااااااا بحبك و هفضل احبك عارفه انك بتحبني وانك هترجعلي هترجعلي يا
يزن بعصبية و تريقه :فعلا ابوها شكله شريف اوي
ادهم :بس خلاص انت مالك يا اخ بابوي البنت اله استغفر الله العظيم اهدي اهدي يا يلين و سيبك سيبك كفايه بقا حرام عليكي نفسك أنا مستغربك بعد كل اللي عملوه بدفعي عنه ليه ليه يا يلين
نور بتعب :مامي أنا تعبانه اوي
يلين بخوف :مالك يا نور
نور أغمي عليها بين ايد يلين
يلين :نور نور قومي مالك يا قلب مامي 😰 مالك نور
ادهم :يالا بينا علي المستشفى بسرعه
يلين :يارب الا نور ويارب خدني أنا و سيب نور يارب
………………………………………………………………………….
يزن دخل الأوضه و قفل عليه الباب
يزن بعصبية :ليييييييييييه لييييييييييه كده يا يلين عملتلك ايه مين ده مين اللي تسبيني عشانه هو هو اشرف من الشرف يا يلين و أنا أنا ايه بالنسبالك يا يلين ليييييييييه بعد الحب ده كله عملتلك ايه دي اخرت حبي ليكي ليه انا تعبت تعبت يا يلين تعبت أنا أنا يتعذب كل يوم عشانك يتعذب بسببك يتعذب في بعدك يليييييييييين بكرهك بكرهك
الباب طق طق طق طق طق
ميرفت :افتح افتح يا بني افتح يا بني متقطعش قلبي عليك
ميرنا :افتح يا حبيبي افتح
فتح يزن الباب بعد ما كسر كل حاجه في الاوضه تقريبا
يزن :الخطوبه الخميس الجي
ميرنا بفرحه :يعني اخر الاسبوع ده يا يزن
يزن :اهااا
ميرنا بفرحه اكبر :هييييييه بحبك يا يزون
…………………………………………………………………………..
ليالي :لم قريبك ده و أمه و الزفت اللي هتبقي خطيبته هم مالهم ومال اختي حرام عليهم البنت مش هتستحمل البت تعبانه أنا عمري مشفتش في وشها فرحه من ساعت ما رجعت من امريكا كفايه بقا
فارس :معرفش عمل كده ليه بس هقوله حاضر
ليالي :لاء اقوله معرفش مالهم ومال اختي
صباح:وانتي عاوزه الناس تعاملها ازاي ها و محدش عارف مين جوزها ده أنا مشفتش شهاده ميلاد بنتها ابدا
فارس :ماماااااا
صباح :ايه اسكت يا ابن بطني عشان قولت الحق
عمر :دي البت قمر يا ماما و محترمه حرام تظلميها
صباح :اظلم مين كلكم عليا دلوقتى
فارس :خلاص يا ماما متزعليش بس مينفعش كده
صباح:حاضر يا بني حاضر
……………………………………………………………………………
ميرنا :الو ايوه يا مامي زي ما بقولك كده و اخيرا الخطوبه الاسبوع الجي
مني :مبروك مبروك يا بنتي
ميرنا : الله يبارك فيكي يا ماما
مني : واخبار يزن ايه كويس معاكي
ميرنا :الزفت ظهرت تاني يا ماما
مني :مين ؟!
ميرنا :هو في غيرها يلين
مني :مش كنا خلصنا منها
ميرنا :بس اسكتي يزن مش طايقه خالص يا ماما خالص ههههههههههه
مني :احسن تستاهل بس خلي بالك من يزن
ميرنا :في عيوني يا ماما في عيوني مع السلامه انتي بقا دلوقتي
…………………………………………………………………………..
يزن :الو يا احمد
احمد :ازيك يا يزن عامل ايه وميرنا عاملة ايه
يزن : الحمدلله بقولك تبقي هنا يوم الاربع
احمد :ليه الخطوبه لسه عليها اسبوعين
يزن : الخطوبه الخميس الجي
احمد بصدمه :نعم ليه
يزن:انت هتحقق معايا يا بني
احمد :مش قصدي والله
يزن :مع السلامة
…………………………………………………………………………..
زين :امتي يا يلين امتي أنا تعبت و زهقت وحشاااااااني
شخص :اهدي أن شاء الله هيجي الميعاد
زين :ولو مجاش أنا اللي هقولهم
شخص :اوعي يا زين
زين :لاء أنا تعبت
شخص :زين لاءءءءء اوعي
………………………………………………………………………….
جني :اهدي يا يلين
ادهم : أن شاء الله هتبقي :كويسه متخفيش
يلين :يارب أنا مش عارفه اعمل ايه من غيرها معرفش
جني :اهدي وادعلها يا يلين
ادهم :يارب إن شاء الله هترجع احسن من الاول
يلين بحزن وبكاء :يارب يارب
…………………………………………………………………………..
فارس :خلصتي يا ليالي
ليالي :اه خلاص اهو بلبس الشوز
فارس :تمام هجهز العربيه
ليالي :يالا أنا خلصت اهو
ركبوا العربيه خلاص
فارس :خلي بالك من نفسك
ليالي : متخفش يا حبيبي ما انت معايا اهو
فارس : برضه يا ليالي خلي بالك من نفسك
ليالي: حال حبيبي حاضر
فارس:حضرك الخير يا لولتي
ليالي بدلع :بحبك يا فاروستي
فارس :بتقلدي نور صح ههههههههههه
ليالي بحزن طفولي :لا والله أنا أنا اقلدها مش هكلمك بس عشان هي تعبانه
فارس : ههههههههههه حاضر يالا خلاص وصلنا انزل علي مهلك يا جميل
…………………………………………………………………………..
يلين : الدكتور كل ده بيكشف عليها بقاله ساعة إلا تلت
ادهم :اهدي يا يلين بطلي توتر
فارس :ها يا جماعه طمنونا
ليالي :ها نور عامله ايه
جني : لسه الدكتور متلعش
فارس :أنا اسفه يا يلين علي اللي يزن و مامته عملوه
يلين :سيبك منهم دلوقتي
الدكتور طلع من الاوضه
يلين :طمني يادكتور
الدكتور :
…………………………………………………………………………..
يا تري نور مالها 🤔مين زين وايه اللي هو مخبيه 🤔 يا تري احمد ماله بميرنا 🤔 هو ممكن يزن ميكنش ابو نور 🤔 هو مين حبيب يلين يا تري يزن ولا زين ولا مين 🤔متي سيكون موعد لقاء الأحبة 🤔 ايه اللي هيحصل بسبب نور 🤔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بسبب نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى