رواية بريئه يونس الفصل العاشر 10 بقلم نور الفجر
رواية بريئه يونس البارت العاشر
رواية بريئه يونس الجزء العاشر
رواية بريئه يونس الحلقة العاشرة
فتحت العلبه لتجد لسلسه عليها حرف A دخل قلب
-واااو شكلها تحفه
ارتدتها ونظرت في المراء
-اممم…شكلها عثل اوي
امسكت هاتفها ورنت عليه…ليأتيها الرد منه
-عجبتك
-انت كنت مثتني اتصل
-حاجه شبه كده….قوليلي عجبتك
-جدا..شكرا
-العفو يا روحي
-يونث
-اممم
-وانت هناك ….ح حبيت واحده
-اممم…ايوه…وعمرها ما بتروح من بالي
شعرت بي الم في قلبها من كليماته تلك….كيف هذا…هل يحب فتاه اخري…سالت دموع من عينها رغم عنها
-اسيل….اسيل انتي معياه
حاولت التحكم في حزنها ولكن لم تفلح
-لازم اقفل
-استني يابت….قفلت
****
استلقت على الفراش وظلت تبكي
-يعني…طلع بيحب واحده تانيه….انا ازي كنت غبيه …ونثيت فرق الثين الي ما بينا….اكيد هيكون عاوز وحده قريبه من عمره
كانت تبكي بشده علي الم قلبها….وتضم وسادتها
حتي نامت
******
-يونس انا هنام عايز حاجه…..مالك في ايه
-قفلت التلفون قبل ما اقولها
-هي مين….وتقولها ايه
حكي لها ما حدث
-انت طلعت ذكي اوي ولله
-ليه بس….انا كنت لسه هكمل
-انت عارف انها لسه صغيره …وتفكرها مش هيوصل لي كده
-هاا..اعمل ايه…انا كنت بهزر ولله
-روح كلها وقولها بدل ما تزعل منك
-ماشي…الصبح هروحلها….انا تعبان اوي وعايز انام
-ماشي
*****
في الصباح استيقظت من نومها ….وما ان تذكرت ما حدث حزنت
-ليه…ليه كده يا يونث….يعني كل الاهتمام منك ده…ممكن ميكونش حب
تنهدت بحزن ونهضت للحمام اخذت دش وبدلت ملابسها
-بابا انا رايحه الكليه
-ماشي خلي بالك من نفسك
-حاضر
*****
-مشيت
-ايوه ولله يا ابني لسه مايشه ياريحه الكليه من ربع ساعه
-بس هي ماقلتليش…اول مره تعملها
-اصلا كان شكلها زعلان
-خلاص انا هشوفها…مع السلامه يا عمي
ركب سيارته
ورن عليها ولكنها لم تجب
-بتهربي مني….ماشي
****
-بيرن….اوووف….مش هرد عليك….خليك مع حيبت القلب
قفلت هاتفها ودخلت الي المحاضره
بعد مده انتهت المحاضره وخرجت للكافيتريه الجامعه لي تأكل
-اووو…اسيل جتي بدري
امشي من هنا يا وائل
-مزاجك وحش ليه….مين بس مزعلك
-ملكش في….امشي من هنا
-حق عليا جيت افرفشك
-مش عايزه منك حاجه
نهضت وغادرت
-اما كسرتكيش مكنش انا وائل الصاوي
*****
-اممم ياربي….انا مش فاهمه حاجه
-مالك يا اسيل
-الدكتور ده ولله يا ثلمي….مقرف اوي…مش فاهمه حاجه من شرحه
-طب وطتي صوتك….الدكتور لوسمعك هيعلقنا
-اممم عايزه اروح تعبت
-الاستاذه الي بتتكلم
وقفت اسيل
-ن..نعم
-اهر انذار لكي…المره الي جايه هطلعي بره
-اثفه
ضحك جميع المدرج عليها
جلست بي احراج
-عجبك كده
-بطلي بقي
******
-بتقفلي تلفونك يا اسيل….ماشي
وضع هاتفه في جيبه
-انا هعملك ازي مترديش عليا
اطلق متجه لي..
*****
-أخيرا….ظهري كان هينكسر من القعده
-الي يشوفك كده يقول انك بتيجي كل يوم يا ثلمي
-تخيلي بقي لو باجي كل يوم
كانت هتكون كارثه
-طب خلينا نروح المول
-ليه
-عايزه اشتري شويه حاجات
-طب لازم دلوقتي يا ثلمي
-يلا يا اسيل
-اووف ماشي بطلي زن
****
-متأكد من الي بتقوله
-ايوه راحت هي وصحبتها
-ماشي…اقفل انت
قفل هاتفه
-كده حلو….النهردا هوريكي انا مين يا اسيل
*******
-ده حلو
-انتي عايزه تجيبي ده كمان
-ايوه…ايه رائك
-حلو…بث كده كتير
نظرت سلمي الي المشتريات -كتير ايه….ده لسه هنروح محل الاحذيه
-يا صبر ايوووب
-روقي كده….انت من الصبك قلب عليا
-خلينا نخلص
-ماشي
*****
-هنروح دلوقتي ازي اكيد هنركب
-اكيد
قاموا بي ايقاف التاكسي الذي جاء
-علي فين
اخبرته سلمي بي العنوان
وبعد مده وصلوا
-شكرا
-يلا ثلام
-اجي اوصلك
-توصلني ايه….اطلعي يلا
غادرت اسيل متجه للمنزل
*****
وهي تسير شعرت بي احد يسر خلفها…التفت لم تجد احد
-انا بتخيل
عادت للسير مره اخري…..وعند احد المنعطفات
سحبها احد الأشخاص….لي داخل الزقاق
-و..وائل
-عمل ايه يا اسيل
-انت مجنون ابعد عني
-امممم…عارف يا اسيل مفيش بنت وقفت قدامي زيك كده…وانا بقي لازم اكسرك عشان تعرفي انا مين
-انت اكيد مجنون رثمي
-ههههههههههه….لدغتك دي ديما بتضحكني
قرب جسده من جسدها وهو يحاصرها عن الجدار
-ابعد ….عنيييي
-انتي بجد اقل ما يقال عليك صاروووخ
-هصوت والم عليك الناث
-امممم …مفيش حد بيمشي دلوقتي
مد يده وبدء يلامس جسدها بطريقه قذره….لبتدء في البكاء
همس في اذنها
-انا هخليكي متنفعيش ناتي
اتسعت قدحت عينها …وكانت ستصرخ لكن وضع يده علي فمها
ولكن سرعان ما تلقي لكمه اسقطته ارضا
-انت…ازي…تتجري وتلمس مراتي
كانت عيونه تخرج شرار من غضبه
ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه يونس)