رواية بريئه يونس الفصل الخامس عشر 15 بقلم نور الفجر
رواية بريئه يونس الجزء الخامس عشر
رواية بريئه يونس البارت الخامس عشر
رواية بريئه يونس الحلقة الخامسة عشر
اسكريبت-15
-يووونث….انت نهارك مش فايت معاياااا
-م…مالك..يابت
-اثكتي يا ثلمييي
كانت غاضبه جدا…. هذه اول مره ترها غاضبه هكذا
-في….ايه….اسيل…هي…هي الصوره كان فيها ايه
-مش دلوقتي….اثكتي لحد ما نوصل
-انتي غريبه
كانت الغضب يأكلها….كانت تخبر السائق مل بضع دقائق بي ان يسرع….تريد ان تصل بي اسرع ما يمكن
****
بعد مده. …وصلوا…نزلت اسيل …وكانت سلمي تحاسب السائق
-اتفضل
نظرت حولها
-اسيل. ….اسيل….انتي يابت استني
لحقت بيها
-انا جايه معاكي علي فكره
لم ترد عليها وتوجهت الي موظف الاستقبال
-يونث في انهي دور
-ايه..؟!
تحدثت سلمي
-استاذ يونس. ..هو مكتبه في دور ايه
-استاذ يونس….الدور العاشر
تحركت اسيل بي اتجاه المصعد
-شكرا….بت…اسيل استني
وقفا معا امام المصعد في اتظار ان يصل
-اهدي كده
-متدخليش يا ثلمي
نفسي اعرف انتي زهقانه ليه بس
-هقولك بعدين
وصل المصاعد للدور الاول وركيبا….وقبل ان يغلق دخل شاب ايضا معهما
*****
ضغط علي الطابق العاشر
-اوووف….هو بيطلع براحه ليه
كانت تريد ان تصل بي لمح البصر فغضبها قد وصل الي ابعد الحدود
تحدث الشاب
-مكنتيش تركبي طول ما هتقعدي تنفخي
-انت مالك…حد حشرك…انا بحب انفخ
-اهدي يا اسيل
-ثلمي…ممكن تثبني في حالي
تعجب الشاب من طريقه نطقها
-انتي عندك لدغه غريبه
-عجبانييي
-هو انا قولت حاجه…انتي انسانه غريبه
-وانت انثان حشري بشكل لا يصدق
جمع قبضته وظل صامت
وصلوا اخيرا الي الطابق العاشر
*****
لم يكونا يعرفان اي هو مكتبه
-هنسأل مين
-اي حد اكيد
توجه الي مكتب …يبدوا انه مكتب السكرتيره نظر لها اسيل بغضب شديد
من ملابسها فكيف تعمل هنا وهي ترتدي هذه الملابس الكاشفه….زاد غضبها اكثر…لاحظت سلمي هذا…فتحدث هي
-لو سمحتي
نظرت لها الفتاه
-نعم
-استاذ يونس…عايزين نقابله
نظرت لهم من الأعلي الي الاسفل…وتحدثت بي سخريه
-وانتم عايزين تقابلوا ليه….جايين تشحتوا
-انت انثانه برده…فين مكتبه…انجري
-انت ازي تكلمني كده….انا ممكن اطلبلك الامن
-بجد…طب اعملي كده وانا هوديكي في ثتين داهيه
-اسيل اهدي
تحدث الفتاه بأنزعاج
-هو في اجتماع….ويلا روحوا من هنا
-في ايه….انا مش همشي غير لما اشوفه
وقبل ان ترد السكرتيره عليهم….سمعوا صوت من خلفهو
-في ايه….ايه الصوت العالي ده
التفت اسيل لتجد نفس الشاب الذي كان معهما
تحدثت بي همس
-البراده جت
-بتقولي ايه
ابتسمت بي سماجه
-ما بقولش
-ايه الي بيحصل يا شيماء
-الاتنين دول عيزين يقابله الباش مهندس يونس…قولتهم انه في اجتماع …بس علت صوتها عليا
نظر لهم
-عيزين تقابلوا يونس ليه
-انت مالك الله….ايه الناث الحشريه دي
جميع قبضه
-انا ساكتلك من ساعتها….متخلنيش اعمل حاجه مش هتعجبك
-ورني…هتعمل ايه
-اسيل…اسكتي بي الله علكي هتجبيلنا نصيبه
-ثلمي انا علي اخري…ومش طايقه حد…بلاش اتغابي علكي انتي كمان
تحدث الشاب
-هي قالتلكم في اجتماع…اتفضوا امشوا او استنواه تحت
-انا مش متحركه من هنا الي لما اشوف يونث
-سلمي….انتي بتعملي ايه هنا
نظرت خلفها
-انس…ا..ن..
تحدث الشاب
-انت تعرفهم
-ايوه….دي سلمي خطيبتي….بس التانيه معرفهاش….اول مره اشوفها
-دي صحبتي يا انس….اسيل
-اه….ماشي…..انت بقي بتزعق ليه يا عمر
-بسبب الهانم…مش ماسكه لسانها
اشار على اسيل
-انا بردوا الي مش ماثكه لثاني
قامت بي ركله في قدمه
-ااااه…يابت…ال…..انتي زوتيها اوي
اختبئت خلف سلمي
-تثتاهل….يا بايخ
-انا بايخ..يا بنت ال…..تعالي هنا انا هربيكي
تحدث انس
-اهدي كده با عمر
-انت مش شايف بتتكلم ازي
تحدثت شيماء
-مش انتي عاوزه تقالبي يونس بيه….لما يخلص اجتماع ابقي تعالي اشحتي منه
غضب كثير من كالمها المستفز…وتقدمت نحوها
وامسكتها من شعرها
-عععععاا…سبي شعري
-انا هعلمك تنكلمي معياه ازي
****
-سيبها يا اسيل
-ابدا…انا هربيها….دي اشكال تجي شركه محترمه
لم يكن هناك من يقدر علي ابعاده الجميع يراقب…في صمت ومنهك من يضحك…الي ان…
-اسيل
نظروا كان يونس
-انتي بتعملي ايه هنا
-يوونث بيه….خلها بتعد عني
اسرع وابعدها….وهو يقيد حركتها
-ثبنيي….انا مش هثيبك…لو اهلك يا حلو مش ربوكي انا هربكي…..وايه الزفت الي انتي لبثاه ده….عندي هدوومك لو مش عندك هووم ابقي خدي مني
كان يونس يضحك وهو يحاول ان يثابتها …ولا يعلم سبب غضبها
-بت يا اسيل….اهدي
-ثبني….بث …كده….يووونث ثبني
تحدثت شيماء…وهو يعيد ترتيب ملابسها
-انتي لازم تروحي مستشفي المجانين….دي مش تصرفات وحده عاقله
-طب تعالي ام اوركي العاقله هتعمل ايه
استطاعت الافلات من يونس….وهجمت عليها تشفي غليلها منها
-بت
كان يونس متعجب….هذه اول مره يراها شريسه الي هذا الحد
-سيب شعرها يا اسيل
حملها علي كتفه
-نزلني….الاشكال دي محتاجه الي يربيها….يوونث…بقولك نزلني
تحدث وهو يوجه الكلام للعمال
-كل واحد علي شغله يلا
انصرف العمال بينما ظل انس وعمر وسلمي واقفين ينظرون بي تعجب
-هشرحلكم بعدين…هتعامل الاول مع القطه دي
-يوووووووونث…..نزلنييييي
كانت تضرب علي ظهره بي يدها
-هشششش
دخل الي مكتبه وهو يحملها واغلق الباب
تحدث عمر في تعجب
-مككن حد يشرح الي حصل
-انا عاوز مترجم
*****
انزلها علي الكرسي ….وحاوطها بي يداه
-ايه الي حصل بره ده
-امممم….هي الي مثتفزه….ومش محترمه
-انت الي جابك هنا يا اسيل
-جاي اشوف الي بيه بيعمل ايه من ورايا
رفع حاجه بي استغراب
لتخرج هاتفها….وتريه صوره….الصوره التي جعلتها تفقد عقلها…..نظر الي الصوره قليلا. …ثم نظر لها…وتحدث بي هدوء
-الصوره مفهاش حاجه
-لاء ولله….انت واقف مع البنات دي كلها وتقولي مفيش حاجه
-دول كانوا جاين تدريب هنا في الشركه
اعتدل في وقفته
-وبعد ما خلص…اتصورت معاهم
-ومش معنا انت
-عشان انا الي مدرير
-لاء متتصورش معاهم
-مش بي ايدي…لازم بعد كل تدريب…نسجل وجودهم…..ثم اني مش متصور مع بنات بس….في صور لي فريق اولاد بردوا كان جاي
-اممممم
جلس امامها علي ركبته
-مالك…زعلانه ليه
-مش زعلانه…هزعل ليه….انت تتصور مع بنات…وتشغل بنات …لبثه قميص نوم في الشغل….وتقولي زعلانه ليه
-انتي غيرانه عليا
-طبعا
ابتسم…في طفله الصغيره لا تسطيع ان تخفي مشاعرها
-طب انت عايزه ايه دلوقتي وهعمله
-ارفدها
-ايه
-مشيها من الشغل
-بس هي معملتش حاجه غلط
-مليش فيه…انت مش هتقعد في الشغل …وي الاشكال دي هنا
خفضت راسها
-دي قالت عليا …شحاته…..هو انا وحشه كده
رفع وجهها…بي يده
-بي العكس…انا قولتك قبل كده
امسك يدها ووضعها عند صدره
-انت ملكت قلب يونس
-يعني…
-يعني بحبك…بعشققك
عانقه فقد استطاع ان يمتص غضبها وغيرتها
بادلها العناق
-خلاص…صافيه لبن
-حليب يا قشطه
-انتي القشطه كلها
ابتسمت
قبلها من خدها
-تعالي بس…نفهم الي بره دول ايه الي حصل..لانهم زمنهم اتجنينوا
هزت راسها وخرجه معه
*******
-اشرح بقي يا ياباشا مين دي
كانت كليمات عمر
-دي اسيل……مراتي
فتح كل من انس وعمر افواههما تعجبنا من ما قال
-ا انت بتهزر يا يونس صح
هز راسه بي النفي
-وانا ههزر في الحاجه دي ليه
وضع يده علي كتفها يضمها اليه
-يو….. نث
-ايه يا قلبي
تحدثت بي همس
-نزل ايدك ….. مش قدمهم
-مكسوفه
هزت راسها ….. ضجك عليها فهو يحب رؤيتها هكذا
تحدث انس
-وانت بقي مكنتش بتقول عليها ليه
-اممم….مجتش منسبه عشان اقول عليها
اما عمر فقد كان مصدووم ويشعر بي الغيظ منها فقد قامت بي ركله
-مراتك دي عنيفه
-ايه….. ليه؟
-ضربتني
-ضربك …. ده حصل ليه
-هو الي غلطان يا يونث….. كان بيزعقلي
-عشان انتي كنتي عمله دوشه في الحته
-نينينيني
-شوف
-ههههههههه ….. انا مش مصدك ان كل ده عملتيه يا اسيل🤣🤣 انتي بقعدي في البيت هديااااااااا
-هو الي مثتفز
-انا بردوا
اخرجت له لسانها
-انتي لو مكنتيش مرات صحبي كان زمان دخلت السجن فيكي
-انت اصلا وش ثجوون
-اسيل خلاص كفيا
نظره له في برائه
-حاضر
******
-تعالي ناكل بره ايه رائك
-بث انا مش عاوزه اروح
-هتسبي ماما لحدها …. وبعدين انتي قولتلي لي باباكي انك جايه هنا
-ايوه …..لاني كنت جايه اتخانق معاك
-تتخانقي معايا…. ليه عشان الصوره
-لاء… انا شوفتها وانا جيالك
-امال
اعتدلت في جلستها علي كرسي السياره
-يعني ايه الفرح يبقي اخر الاسبوع يعني ايه
-ااااه….هو همي قالك
-وانت ان شاء الله كنت ناوي تقولي امتي…يوم الفرح ولا الصباحيه
-كنت هرجع النهردا اقولك ولله
-وانت مثتعجل ليه
-خير البر عاجله
-بث يا يونث ده جواز
-يعني ايه يا اسيل …. هو انا هكلك 🤣🤣انت ليه محسيساني ان بخوف اوي كده
– مش بتخوف بث بردوا
امسك يدها بحب
-متقلقيش انا عمري ما اقدر ائذيكي
-ط طب بردوا خلينا ناجله فتره كمان
-امممممم لاء يا اسيل …. انا قولت كلمتي خلاص
عقدت زراعيها بحزن
-فكي التكشيره ده بقي
-اممممم تجبلي عصير وشوكولاته وهوافق
-ماشي موافق
*******
-يلا خلي بالك من نفسك
قبل خدها وهي تنزل
-يونث
-نعم
-البت الي هناك دي ا…..
-تنخفيش هنقلها فرع تاني …. مبسوطه كده
ابتسمت بي ساعده ونزلت
-ده انتي هتكوني صعبه يا بت
*******
-اسيل كنتي فين
-كنت عند يونث في الشركه
-روحتي ليه زياره
-ايوه
-طب يلا ادخلي
-لحظه هجيب حاجه من البيت واجي …. بابا راح الشغل صح
-ايوه…… متتاخريش
-حاااااضر
*******
ذهبت الي المنزل وفتحت الباب بي المفتاح لكن كان الباب محتوح
-ااااه يا بابا لازم تقفل الباب كويس
وما ان دخلت حتي شعرت بي حركه غريبه في المنزل
-ف في حد هنا
لم تسمع صوت
-اكيد انا بتخيل
وما ان دخلت حتي شعرت بي احد خلفها لف زراعه حول عنقها
-ععععععااااا
-لو سمعت صوتك انتي حره
تجمدت مكانها فهي تعرف صاحب الصوت
وووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه يونس)