رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الفصل السادس 6 بقلم ولاء ابراهيم
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان البارت السادس
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الجزء السادس
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الحلقة السادسة
صقر توقف فاجأه عندما أحس بدموعها وإنهيارها بـعد عنها وقال بـحقارة:
_ملـيش مزاج دلوقتي؟
هماي لقد تحملت علي نفسها ووقفت گانت ترتجف بشده وتبگي بصمت ولـگن فاقت علي لـمس يده علي وجنتيها راجعت لخطوه لـگن صقر أمسگها من خصرها وقربها اليه وقال بنبره يملؤها الأسف:
_انا أسف بس انا مجبور.
وقـبـلها من شفـتيها بـحنان وحب
لـگن هماي فقدت قدرتها علي التحمل وارتمت بين احضانه وأغمي عليها
صقر بخوف: هُـماااي ردي علياا هماي
ثم حملها وذهب بها الي الفراش وحطها براحه گانها قطعه زجاج.
ثم نظر إليها بحنان وقال:
_انا اسف بجد بس انا مجبور مش عارف هتسامحيني ولا لا بس بس لو معملتگش گده معاگِ هيقتلو أخويا وهيقتلوگِ وناا مش مستحمل فـراق تاني من بعدگوا نفسي تسامحيني او او علي القليل تحبيني ثم إبتسم بسخريه وقال:
تحبگ تصدق إنگ غبي تحبگ بعد قساوتگ معاها بعد إيه….
ثم نظر اليها وقبلها من جبينها وطلع
بعد فتره صحيت هُـماي من نومها وظلت تبگي بنحيب وإستنجااد وتتذگر گل الـ مر عليها من أبوها ومن صقر ثم توقفت أمام الـمرأة وقالت وهي تنظر الي نفسها وتقول بضعف:
_هما لــيه بيگرهوني کده هو هو انا وحشه لدرجه دي ثم نظرت الي الأعلي وببگاء وبحه: انت بتگرهني ليه ياارب ليه بتعذبني گده هو انا قصرت في حقگ ياارب لـييييه گده ليييييه يااارب
وأمسگت گوب الماء “وحدفتها في المرايه”تهشمت المرايه الي أجزاء ثم وسوس همااي شيطانها وأمسگت ازازه وجرحت يديها واستسلمت الي الظلام الذي يحومها.
” هل هذه هي النهايه يافتاه….. بالتأگيد بلا…. لأن نهايتک سوف تگون علي يد من تحبِ وتعشقِ .
في مگان أخر في ملهي الليلي.
گانت بنت في منتهى الـجمال بجانب شابين وبنتين يتقرعوا من الـخمر الءي حرمه الله
البنت الأولي: بقولگ يانورسين اوومال اخوگ معتش بيجي ليه اصله واحشني اووي.
نورسين بدووخه: انا معرفش حاجه عن اخوياا بقالي شهر مشفتوش بس الـ أعرفه إنه هو بابا إتخانقوا من يوم الخناق مشفتهووش..
شاب وهو يمسگ إيد نورسين ويقف: طيب ياجماعه هاخد نورسين شويه وراجعين.
واخذها الشاب من يديها وذهب.
البنت الاولي بخبث : ليه حاسه إن شادي بيحب نورسين.
بنت اخري بضيق: ششش اسگتي ياسالي وبعدين ههه شادي شادي الـ يحب انتِ هبله ين نورسين أسگتي الله يگرمگ
شاب اخر: وليه لاا هو اصلا فاضح نفسه علي الآخر برغم إنه بيسيب نورسين حره گتيير بس محدش بيقربلهاا عشان عارفين مين شاادي بيه.
أقتعوا الفتاتان بگلامه. وصمتوا
ثم نظر الشاب الآخر إلي سالي وغمزلها وقال لها بـمگر:
_ ماتيجي نطلع گفايه گده
سالي وقفت وقالت إلي الفتاه الاخري:
_طب تشااووو انا ياسوزي يلا يااحمد.
سوزي وهي تشرب: اووگيي.
علي الناحيه الآخري عند نورسين گان الشاب يسحبها من يديها لحد ماذهب إلي مگان بعيد قليلا، بعيداً عن الأنظار.
نورسين بضيق: في إي ياشادي ساحبني وراگ گده ليه..
شادي وهو أمامها مباشرةً لايفصل بينهما شيئ وينظر إلي عينيها ويلمس شعرها بحنيه ويقول:
_ عينگ حزينه ليه ياسو مالگ
نورسين بعدتُ عنها وبسخريه:
هو انتَ حضرتگ جاي هنا عشان تقولي گده .
شادي أمسگها من خصرها وقربها منه اگتر ويقول: شوفت عينگ بتلمع وانتِ بتتگلمي عن أخوگ وهتعيطي قومت انا شديتگ عشان متنهريش قدامهم هيفتگروا إنگ ضعيفه وهيستغلوگِ انتِ مش تاييهه عن حد فيهم.
نورسين حضنته بوجع: إنت أگتر واحد فاهمني ياشادي ثم بگت علي قميصه وقالت بهمس :
-انا تعبانه اووي ياشادي
شادي بادلها العناق بوجع مثلها:
_هششش مش عايزگ تعيطي گده خليگِ قويه لحد مانشوف حل وأخليگِ تهربي
نورسين إنصدمت: أهرب انتَ مجنون طب وطارق
شادي بهدوء: عادي هيهرب معانا بس بعد مانوقع أبوگِ
نورسين: انا خايفه اوووي انا انا مش عارفه ليه ليه بابا بيگرهنيٰ گده وگمان…..صـ… صـقر سابنيٰ ومشي من غير مايسأل علينا طب ليه… ليه گده.
شادي أمسگها من وجهها وقال بنبره حنونه:
_مش يمڰن صقر مظلوم
نورسين بغضب:
_لااا صقر زيه ياشادي هو ساابنيٰ ومشي اناا بگرهه بگرههه ودخلت في نوبه بگاء.
شادي اخذها في أحضانه يهدائها
وهتف بحنان:
_هششس خلاص إهدي ياحبيبتي
تعالي نمشي لگن قبل أن يتحرگ گانت نورسين غفت بين يديها.
إبتسم علي طفولتها ثم حملها بين يديها وذهب إلي السياره.
بعد فتره حملها مرة ثانيه وذهب بها الي قصره الذي يسگن فيه أمه فقط ابوه توفي من 5سنين وهو وحيد امه لـگن يتصرف علي رااحته دون عمل حسااب من الـمشاككگل التي تگون علي أگتافه.
فتح بابا القصر لـگن توقف عندما نظر إلي أمه التي گانت تنظر له بغضب تجاهلها وذهب إلي غرفته نزل نورسين علي الفراش ودثرها بالغطاء وباسها من جبينها وطلع.
الي الأسفل
الأم بغضب: وبعدين ياأستاذ شادي
شادي لامبالاه: اممم وبعدين إيه ياأمي.
الأم: انت عارف انا بتگلم علي ايه گويس ياأستاذ.
شادي بهدوء: وإيه هو الـ حضرتگ عايزاه؟؟
الأم: يابررووودگ يااخي يعني مش عارف.
شادي ببرود: لا وسابها وراح المطبخ يجيب أكل
الأم بعصبيه: البنت الـ جبتها دي تمشي فوراً انتَ فاهم
شادي: انا مش عارف ياأمي انتي بتگرهيها گده ليه بس.
الأم: والله يعني انت مش عارف هي بنت مين واصلها ايه وأبوها بتاع المافيا ولا أخوها گل عيلتها نااس مجرمين وعايزني أسگت.
شادي اخذ أمه بحضنه وقال لها بحزن: يااأمي حراام عليگِ هي ملهااش ذنب في حاجه خالص وهي صديقتي ومستحيل اسيبها انا عارف بعمل ايه گويس..
الأم بحنان: ياحبيبي إفهمني انا خايفه عليگ.
شادي: ماتخافيش سبيني اعمل الـ. انا عايزه لو بتحبيني.
الأم: الـ يريحگ بس انا حظرتگ من البنت دي گذا مره وانت حر. وذهبت من أمامه.
شادي مردش وطلع فوق الي غرفته بالأگل الذي حضره.
ودق الي الباب فسمع بإجابه فدخل.
شادي: هاا عامله ايه.
نورسين بتعب: گـ گويسه وبعدها قالت بحزن: انت جبتني بيتگ تاني برغم إن طنط بتگرهني انا اسفه اني بسببلگ مشااگل ياشادي وطنط بتزعل منگ بسببي
شادي بمرح: ياستي فگگ ست الگل بتروق بسرعه وبعدين خدي الأكل ده تلمي عضمگ شويه🙂😹
نورسين بقرف: الم عضمي يابيئه🙂
بس فاجأه حست بصدااع جاامد في رأسها: اااااه رأسي
شادي بخوف: نورسين مالگ.
نورسين بصت لـشادي بعيون مملؤه بدموع: محتاجه الـجرعه يااشادي هاتها.
شادي فاجأه بعد عنها وقال لها بخوف:
_لااا يانورسين مستحيل ادهالگ تااني خلاص بقاا بطلي.
نورسين: احنا هنضحگ علي بعض انت عارف گويس إني مستحيل أبطل خلاص يااشادي هاات بقاا
شادي: قولت لااا.
نورسين فاجأه جابت إزازه من جمبها وگسرتها وقالت بشررر…
علي الناحيه الأخري گان طارق ماشي بين الطرقات بس فجأه شاف بنت غرقاانه في دمهاا ذهب إليها وتقرب منها لـگن توقف فجأه وإنصدم من الـ شاافه……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه أحيت قلب الشيطان)