رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الفصل التاسع 9 بقلم ولاء ابراهيم
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان البارت التاسع
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الجزء التاسع
رواية بريئه أحيت قلب الشيطان الحلقة التاسعة
عندما يغيب عنك من تحبّ :تجتمع في حنجرتك الكلمات القاسية، والجارحة، والحادّة … وحين يعود ، وتراه ماثلًا أمامك.. تـختفي الـگلمات من حنجرتگ الـمليئة بـ الألم ويـحل مـحلها’الـشوق… الـحنان… الدفـئ… الأمان.
لـِ الـگـاتبـة’ولاء إبـراهـيم’-ذات الـخـمـار-‘
_هو هو انتِ عايـشه ازااي لاازم اوديگِ الـمستشفي انتِ… انتِ بتنزفِ.
الـبنت ببـگاء: هـيموتگ إمشي.
طارق بإستغـراب: هو مين.
الـبنت وقد تـحملت علي نفـسها وقامت وببـگاء: انا… انا…. خايفه منهم هيـعرفو اني عاايشه.
طـارق: هما مين دوول ياآنـسه.
البـنت بشهقاات: هـما هـما عـصابة گبيره اووي گانو.. ع… عايزين يخـطفوني بس… بسس… انا هـربت منهم بس وناا بجري عربيه جات وخبطتني وجريـت لحد مانت جيت بس… بس إتصابت حاجات بسيطه بس.
طـارق: طب طب تعالي معايا عشان اعالج جروحک دي وبعدين نتگلم.
الـبنت وهي تسند عليه: طب طب مااشي يلااا… اااااااه
طارق بقلق: مالگ؟
البنت ببگاء: م عارفه أمشي اااه بتوجعني اووي رجلي وقعدت في الأرض’روح لحال سبيلگ وسبيني يابني’
طـارق: ابنگ ونزل الي مستواها وحملها من خصرها.
البنت بخجل: انت انت عملت ايه.
طـارق: عملت ايه شيلتگ بس انا مش ندل لدرجادي عشان ااسيبگ. وأمشي.
البنت: تشگر يـارجـولـة.
وطـول الـطريق البنت تنظر الي معالم وجهه وتبتسم ببلاهه وتقـول في سرها “هييييح زي فاارس أحلام بظبط”
بعد وقتتت.
ذهـب إلي مگان به اوضه واحده فقط بيتُ صغير جداً زي مثلا “اوضه فوق السطوح” لـگن به سࢪير وحمام ومطبخ وده گله في حجر صغنون ”
طـارق وهو ينزلها: اقعدي هناا.
البنت بتفحص: هو هو انت عايش هناا؟؟
طارق: لاا بس قولت البيت قريب ومگانش في عربيات فـجبتگ هنا أحسن عشان أقرب.
البنت: امممم
طارق وهو بيجلب شاش وعلبة الإسعافات الأوليه.
_الا قوليلي إنتِ إسمگ إيه.
الـبنـت: شـمس إسمي شـمس. وانت.
_طـارق
شمـس: إسمگ حلو ياطـارق … اااه براحه.
شادي بأسف: أسسسف والله معلش انا وجعتگ.
شمس هزت رأسها
بعد فتره.
طارق: خلـصنا خدي بقا اشربي العصير وهترتاحي
شمس نقلت بصرها لطارق بشگ.
طارق بضحگ: ماتقلقيش مش حطتلگ حبايه منوم فيه ولا هاخطفگ اطمني.
شمس ضحگت واخذت منه وشربت.
طارق: إحگيلي بقاا ايه الـ حصلگ ومين الـ عمل فيگِ گده.
شـمس عندما تذگرت ماحصل معها: مش فياا لوحدي ياطارق دا في بنات گتيير اووي ونا نفسي اروح أساعدهم بس خايفه يمسگوني.. هتساعدني صح؟؟
طارق: أگيد طبعا هما مين بقاا او مين الـگبير بتاعهم.
شمس بتذگر: علي اما اتذگر ان الگبير بتاعهم إسمه جابر بس بيندوه بالبوص او الباشا الگبير.
طاررق بصدمه: إنتي قولتي إيـه جـ….. جابر.
ــــــــــــــــــــــــــــــ
طيفك حطب عينـي ‹ وعيني مشبه
والشوق بـردٍ ما انقطع لـو لحظـات.
بـدأت تستعـييد وعـيها روايداً رويداً وتضح لها الـرؤيه لـگن عندما رأته هگذا قبض قلبها وخوف:
_شاادي مين عمل فيگ گده انت مربوط گده ليه.
“مربوط من فوق گده زي الـمروحه يعني دماغه تحت ورجليه فوق”‘مـتشعـلق يعني😹’
_شادي: انا مش عارف والله ياانور وبعدها نظر اليها وبعدين قومي فگيني محدش رابطگ اهوو.
نورسين: تصدق، حاضر هافگگ.
نورسين وقد ذهبت إلي “شادي”
_ماتعرفش مين الـ جابنا هنا.
شادي هز رأسه: يااريت أعرف.
بعد قـليل إنفتح الـباب علي مصارعيه.
شخص: اتفضل ياباشا أهم.
الباشا: منورين.
نورسـين بصدمه: مـعقـول بـ…. بابا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صقر وقد گان مع هايدي وفي يـده گاس ويسگي
_ماقولتليش إيه هي الحاجه ومالگ متوتره گده ليه؟؟
هايدي بتـوتر: هقولگ بس مش عايزاگ تتهور ولا تتعصب خليگ هادي.
صقر وقد نفذ صبـره:
_ماتخلصِ انتِ هتنقطيني بالـگلام گمان.
هايدي:
جالي خـبر إن أختگ…. أختگ عايـشه وگمان ليها علاقه مع شـادي الـدمنهوري..
صقــر وقد شلت قدميه عن الـحراگ كان في حاله لايرثي بهاا.. وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه أحيت قلب الشيطان)