روايات

رواية بريئة في عالم المافيا الفصل السابع 7 بقلم ملك شكري

رواية بريئة في عالم المافيا الفصل السابع 7 بقلم ملك شكري

رواية بريئة في عالم المافيا الجزء السابع

رواية بريئة في عالم المافيا البارت السابع

رواية بريئة في عالم المافيا الحلقة السابعة

الشخص: رعد الحديدي على قيد الحياه
الزعيم بغضب حارق: مااااذااااا رعد الحديدي وهذه الطفله خدعوني خدعو الزعيم الأن سأقفل معك اندرو وسأنهي رعد الحديدي
عند رعد مسك المايك وابتدا يتكلم:انا عايز اتكلم عن حاجه واحده وهي اني اشكر افضل واحسن حد ف حياتي على كل الي عملتو عشاني ووقفت جمبي وهي ملاك وشكرا كمان ل صحاب عمري ادهم وحمزه لانهم ساعدوني ووقفو جمبي كتير
سبب اني معاكم دلوقتي وواقف وسطكم شاور على ملاك: هي دي دي الي قدرت انها تنقذني مع ان كان في خطر كبير عليها بس كل الي اقدر اقولو شكرا ليكي بجد وانتي فعلا احسن حد ف حياتي
دي كده كانت مفاجأه ملاك اما المفاجأه بتاعتي انا ف هقدمها دلوقتي
كل انوار القاعه اتقفلت وبعد دقيقتين تقريبا النور اتفتح بصت ملاك حواليها لقت رعد قاعد على ركبته وفاتح علبه فيها خاتم الماث شكله تحفه وقال: تتجوزيني
هنا ملاك برقت من الصدمه والفرحه ف نفس الوقت
بصت حواليها لقت صحابها زينه وليان وقالولها: وافقي وافقي وابتدو يحركو ايدهم ان الناس تتكلم
كل الموجودين: وافقي وافقي وافقي
هنا ملاك بدموع من الفرحه: موافقه
لبسها رعد الخاتم وقام حضنها وقال: احسن يوم ف حياتي وهمس بصوت واطي: بـحـبـك
ملاك دموعها نزلت من الفرحه
رعد بصوت عالي للجميع: ودي كانت مفاجأتي واحسن مفاجأه ف حياتي الكل ابتدا يصقف ف حماس وفرحه
في بنات بيبصولها بحقد ان رعد الحديدي اتقدملها وفي الي بيبصلهم ويدعي ان ربنا يكملهم على خير وفي الي بيبص بفرحه
بعد الحفله الناس مشيت وكان فاضل زينه وليان وملاك ورعد وحمزه وادهم
ملاك: انتو جيتو هنا ازاي
ليان: شوفي ياستي
*فلاااااااش باااااااااك*
خد رعد رقم ليان من ادهم واتصل بيها
ليان: الو مين معايا
رعد: انا رعد ياليان
ليان: اه عامل اي يارعد ملاك كويسه حصلها حاجه
رعد: انا كويس وملاك كويسه انا كنت عايزك ف موضوع
ليان: طيب اتفضل
رعد: انا عايز اتجوز ملاك
ليان بفرحه: بجدددد لولولولويييي
رعد: يخربيتك ودني باظت اه ياستي بجد وكنت عايز اعملها مفاجأه في حفله هتتعمل كمان يومين عشان الصفقه الجديده وكلنا هنبقا هناك وعايز اعملها مفاجأه واتقدملها هناك كل الي عاوزه ان هبعتلك عربيه تجيبك انتي وزينه ع الحفله
ليان: تمام طلعت رومانسي يارعود
رعد ضحك:اقفلي يابت سلام
ليان ضحكت: باي
*بااااااااااك*
ليان: بس ياستي ده الي حصل
ملاك بصتلهم كلهم بفرحه
رعد: طب نمشي احنا بقا ورانا مفاجأه تانيه يلا سي يوو
ضحكو عليه
ادهم: ايوه ياعم ناس ليها رومانسيه وناس اخرها تتفرج
رعد: اهو قرك ده الي جايبنا ورا وكمل بغمزه: وبعدين اي الي مانعك ما كل حاجه قدامك انت الي غبي
ادهم: امشي ياض
مشي رعد وملاك وهما بيضحكو
ركب رعد وملاك العربيه
مسك رعد ايد ملاك: لو حد كان جيه قبل كام سنه وقالي اني هعيش شعور الحب ده مكنتش هصدقو الله يسامحك عملتي ف رعد ايهه
ملاك ضحكت: الله وانا مالي ده انا حتى طيبه خالص
رعد: هاا طيبه قولتيلي
ضحكو وبعد شويه مش قليلين وصلو ل يخت كبييير جداا مكتوب عليه من برا
( *ملاك الرعد*)
ملاك بصتله بصدمه: متقولش
رعد هزلها دماغه بالتأكيد
جريت عليه ملاك حضنته: الله يارعد ده حلووووو اوي ده عشانا
رعد: عشانك عشان ملاك الرعد
ضحكتله ملاك ضحكه جميله ودخلو اليخت قعدو سوا ف جو كلو ضحك وهزار
عند ادهم وحمزه وليان وزينه
زينه: طب ياجماعه احنا هنمشي احنا بقا
حمزه: ليه الاستعجال بس خليكي قاعده شويه اء اقصد خليكو خليكو شويه
ضحك ادهم وخبطو حمزه ف كتفو
وكذلك ليان وزينه
زينه: معلش بقا الوقت اتأخر واحنا لوحدنا.
حمزه: طب اوصلك كو اوصلكو احم
ادهم انفجر ف الضحك هو وليان وزينه حست بالكسوف
حمزه بغيظ: اتلمي ياهبل
ادهم: خلاص ياعم تعالو نوصلكو بقا انتو كمان
ليان: مابراحه ياشبح مش بالزعيق
ضحكو ومشيو سوا
عند ملاك ورعد بعد وقت
اتحرك رعد باليخت لحد الشط ونزلو قعدة على الشط
خلع رعد الجاكيت بتاعه ولبسه ل ملاك
بصتله ملاك وابتسمت ورجعت بصت للبحر بسرحان
رعد: الجميل سرحان ف اي
نامت ملاك على الرمل وبصت للسما وخلت رعد يعمل زيها
اتكلمت ملاك: شايف النجمه دي يارعد
شاورت على نجمه ف السما
رعد: شايفها ياحبيبي مالها
ملاك: النجمه دي انا شايف كانت وحيده ازاي ومفيش ولا نجمه حواليها ولكن في حاجه جمبها ومعاها وهي القمر والقمر ده انت انت الي مسبتنيش وعلقتني بيك من اول يوم شفتك فيه فضلت افكر فيك
كانو صحابي لما يتكلمو عن الحب اقولهم ده كلام فارغ ملوش لازمه هحب يعني هتأذي وهجيب الوجع ل قلبي بس انت جيت وغيرت كل تفكيري خليتني افكر فيك وبس بقيت انت مصدر اماني بقيت انت الي بطمن وانا جمبو حتى وانت كنت ف غيبوبه كنت باجي واقعد جمبك عشان اخد منك الامان حتى وانت مش حاسس بالي حواليك كنت بفضل معاك واقول طول ما انا جمبو هفضل اساعدو
انت عوضتني عن حاجات كتير يارعد انا بحبك اوي
حضنها رعد ودمعه نزلت من عيونه ودي كانت اول مره تحصل اصلا
رعد: وانا بحبك ياقلب رعد انا الي كنت محتاج الامان ولقيته معاكي زي الطفل الي فضل مده تايهه وبعدين لقا امه واترمى ف حضنها انتي اماني ياملاك انتي ملاك الرعد انا لو فضلت اقول بحبك طول الحياه مش همل ابدا من حبك
بعد وقت قامو ورجعو البيت تاني
وكل واحد دخل نام ف اوضته وهو مبسوط وطاير من الفرحه
عند ابو ملاك
ابوها بغضب: لازم الاقيها لازم والله لاقتلها هتروح مني فين
وكالعاده مرات ابوها وبنتها بيسخنو فيه
عدا ايام وكانت ملاك مستنيه النتيجه بفارغ الصبر وكانت بتروح مع رعد الشركه ومبيفارقوش بعض واتعلقو ببعض اكتر والزعيم لسه مخلي اندرو يراقبهم وبيخطط ازاي يقتل رعد وياخد ملاك
بعد اسبوعين جيه يوم النتيجه
جم ليان وزينه وهما فرحانين لانهم نجحو وجابو 94 ف الميه
ملاك متوتره جدا لان رعد قالها هيجيبهالها هو
ادهم وحمزه وليان وزينه كانو قاعدين مع ملاك وبيحاولو يخففو توترها
دخل رعد وعلى ملامحه الحزن
قامت ملاك بسرعه: رعد رعد جبت النتيجه
رعد بحزن: اه جبتها ياملاك للأسف انتي سقطتي
ملاك بدموع: اايههههههه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئة ي عالم المافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى