رواية بريئة في عالم المافيا الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك شكري
رواية بريئة في عالم المافيا الجزء الثالث عشر
رواية بريئة في عالم المافيا البارت الثالث عشر
رواية بريئة في عالم المافيا الحلقة الثالثة عشر
رعد بصدمه: ازااااي
ملاك: انا هقولك
عند حمزه
راح حمزه قدام الجامعه بتاعه زينه
خرجت زينه الي كانت لوحدها لان ليان غابت: اي ده حمزه اهلا
حمزه بحب: احلى اهلا والله
اتكسفت زينه ووشها احمر
حمزه: اموت ف الفراوله
زينه خبطته ف كتفه: بس بقا
جيه شب من بعيد ووراه شابين واحد على اليمين وواحد على الشمال
الولد واسمه عمر: ما انتي ليكي ف الشبال اهو مجتيش معايا سكه من الاول ليه
زينه: احترم نفسك
حمزه وملامحه لا تبشر بالخير نهائي قرب منهم بخطوات هاديه ووقف قدام عمر واتكلم بصوت يمثل الهدوء ماقبل العاصفه: انت بتتكلم عليها هي
عمر واتوتر من هدوئه: ا اه بت شم*ال وبتلف عليا ولما رفضت لفت عليك دي نواعيه انا عارفها
مكملش كلامه لقا حمزه انقض عليه بالضرب والشباب الي معاه اتلمو عليه ولكن من عصبيه حمزه مقدروش عليه وقعهم كلهم ع الارض بين”ذفو اتصل ع حد جيه شال الولدين وداهم قدام مستشفى وخد عمر على المخزن بتاعهم
زينه كانت بتعيط بطريقه هستيريه وبتشهق بصوت عالي
راح حمزه ناحيتها وطبطب عليها ودخلها العربيه وداها مكان هادي
كانت جنينه وفيها بحيره صناعيه صغيره ومكانش فيها ناس كتير او يعتبر مفيهاش حد قعدو على الارض وسكتو شويه قطع الصمت حمزه: عارفه المكان ده كان اكتر الامكان الي خديجه اختي بتحبها
زينه بستغراب: اختك
حمزه وحس ان دموعه هتخونه: اه اختي وبنتي وكل حاجه ليا بس دموعه نزلت: بس راحت راحت مني يازينه خدوها خدوها مني خدو اغلى ما ليا فضل يبكي بصوت مسموع
زينه وبدون وعي حضنته وابتدت تطبطب عليه: معلش انا اسفه اني فكرتك حقك عليا وابتدت تعيط: انا كمان انا كمان اهلي كلهم راحو اخويا توأمي مات مع اهلي امي وابويا كنا عيله سعيده ف بيت دافي
نروح عند رعد وملاك الي كانو قاعدين والكلام سرقهم
رعد بتفكير وغموض: فعلا كلامك مقنع وده شئ وارد
ملاك: وده الي بفكر فيه من بدري ومينفعش نقول ل حمزه غير لما نتأكد حرام نخلي عنده امل على الفاضي
رعد: صح عندك حق
عند حمزه قام واتصل ب ادهم يعدي على ليان يجيب ليان ويروحو عند رعد يطمنو على ملاك
خلص ادهم ف الشركه وخد عربيته وطلع على بيت ليان
كانت ليان لابسه بيجامه اطفالي عليها ميكي ماوس وعامله ضفرتين وبتاكل مصاصه ومشغله كرتون
كانت مندمجه مع كرتون روبانزل لقت الجرس رن
ليان: اوووف جايه
فتحت الباب لقت ادهم ف وشها فضل متنح فيها لانها فعلا كانت جميله وشكلها بريئ جدا
ادهم: اي القمر ده
ليان اتكسفت جدا: اي ده ادهم اي الي جابك
ادهم: في حد يستقبل حد كده
ليان بلماضه: اه انا
ادهم غمزلها: مااشي مقبوله منك المهم يلا البسي عشان نروح ل ملاك
ليان بفرحه نطت زي الاطفال: هواا
دخلت تلبس وفضل ادهم برا على الباب بعد ربع ساعه خرجت
ادهم:اي كل ده
ليان: يلا بس
نزلو قابلو حمزه وزينه وراحو على الفيلا بتاعه رعد
دخلو لقو ملاك حاطه راسها على كتف رعد وبيتكلمو وهما بيضحكو
ادهم سقف بأيده وصفر: اوبااا ايوا يارعد ياجاامد
رعد قام جري وراه ولف وراه مرتين لحد ما ادهم جيه وقف ورا ملاك: خلاص بقا ياعم ده انت قفوش اوي
حمزه بغمزه: بس اي ياملاك ده هو ده الي مستحيل ارجعلو
ملاك وهي بتجري ورا: لا بقا ده انت الي محتاج تضرب
حمزه وهو بيجري: خلاص يخربيتك قطعتي نفسي
وقفو وفضلو يضحكو كلهم وليان وزينه حضنو ملاك وقدو اليوم بيضحكو ويهزرو
رعد اتكلم: طب ياجماعه خليكو قاعدين مع ملاك انا هروح مشوار وجي على طول ملاك تعالي ثواني
ادهم غمزله: اي هتقولها كلمه سر
رعد: اتلم ياحيوان
ضحكو كلهم وخد رعد ملاك على جمب وقالها: انا هروح ل البرت واندرو السجن ليا صاحبي هناك هعرف اتصرف معاهم اكيد عارفين مكان خديجه
ملاك: ماشي خلي بالك من نفسك
باسها رعد من دماغها ومشي
راحت ملاك قعدت معاهم
حمزه بضحك غمزلها: قالك اي ياملاك
ملاك: شكلك وحشك الجري
عند رعد بعد وقت وصل للقسم ودخل ل صاحبه كريم وقاله ع كام حاجه وخلاه يدخل ل اندرو والبرت الحبس المنفرد لانهم كانو حابسينهم سوا ف زنزانه واحده
دخلهم رعد وقال: بالذوق كده تعرفوني خديجه فين
*كان رعد بيتكلم بالانجلش بس انا هترجم باللغه العامه*
البرت ضحك بسخريه: لا وطلعت ذكي كمان كويس انك عارف انها عايشه ولكن فين انسى اني اقولهالك
رعد بصدمه: يابن ال…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئة في عالم المافيا)