روايات

رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم دعاء حجاج

رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم دعاء حجاج

رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الجزء الثامن والثلاثون

رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني البارت الثامن والثلاثون

رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني
رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني

رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الحلقة الثامنة والثلاثون

الدكتور خرج من غرفه العمليات وسيف قال بتنهيده: رامى بخير صح
الدكتور بص لتحت وقال: للأسف المريض دخل في غيبوبة
وحالته خطيرة جدآ
دينا صرخت بأعلى صوت ورنيم حضنتها عالطول وقالت: دينا أهدي أن شاء الله هيكون بخير
سيف هز رأسه وخد بعضه ومشي عالطول
رنيم: سيف استنى
رنيم ابتعدت عن دينا وراحت وراء سيف اللى كان حزين أوى على صديقه
رنيم مسكت دراعه وقالت وهى بتاخد نفسها: رايح فين
سيف: ___________
رنيم وضعت أيدها على خده وقالت: أن شاء الله هيكون بخير
سيف بصلها وقال: لازم تمشي
رنيم هزت رأسها وقالت بنفي: مقدرش اسيب دينا لوحدها ولا اقدر اسيبك
سيف اخرج هاتفه ورن على السائق الجديد الذي يدعى طاهر
رنيم حاولت تمسك هاتفه لكن معرفتش لتقول: سيف اسمعنى
سيف: تيجى على مستشفى**** فوراً
_اوامرك يا بيه
سيف اغلق هاتفه ورنيم قالت: وانا مش عايزه اسيبك
سيف مسك أيدها وقال: الوقت أتأخر يا روحى
رنيم: طب عشان اكون مع دينا طيب عشان خاطري يا سيف
سيف باستسلام: ماشي يا رنيم
رنيم حضنته وقالت: كنت متاكده انك هتوافق
سيف ابتعد عنها وقال: روحى لدينا وانا هرن على طاهر
رنيم بابتسامة بسيطة: حاضر !!
في أحدي المطاعم
حمزه شد الكرسي لورا وقال بحب: اتفضلى يا ست البنات
ميرال قعدت وبصت حواليها وقالت: انت مش قولت هنكون لوحدنا
حمزه قعد على الكرسي المقابل ليها وقال: مش لوحدنا لوحدنا يعنى
ميرال وضعت أيدها على خدها وقالت: مش هناكل ولا أي

 

 

حمزه طلب الجرسون وميرال بصت حواليها وقالت في سرها: هو ده العشا الرومانسي اللى قال عليا
حمزه طلب الأكل وقال: حاسس ان المكان مش عجبك
ميرال وهى بتكز على سنانها: لا اتاكد يا حبيبي
حمزه رفع احد حاجبيه وقال: المطعم ده من اهم المطاعم في مصر حتى
ميرال بصت لتحت وحمزه رجع رأسه لوراء وقال بتمتمه: لو اتكلمت نص كلمه زايده مش هتخلص النهارده
ميرال بصت وراءها وجدت شابين ينظرون اليها بنظرات مقززه
ميرال: حمزه حمزه
حمزه وهو بيلعب في التليفون: امممم
ميرال: الشابين اللى هناك دول بيبصوا عليا وبيعملوا حركات غريبه
حمزه بص حواليا وقال: فين ؟
ميرال شاورت بإيدها وقالت: اللى هناك دول
حمزه حين رآهم مسك ايد ميرال وقال بخوف: اكيدا مش بيبصوا عليكى يا حبيبتي
ميرال سحبت أيدها وقالت: لا بيبصوا عليا
حمزه بص عليهم وقال في سره: دول عاملين زي البودي جارد
ميرال مسك ايد حمزه وقالت: قوم اضر”بهم
حمزه بلع ريقه بصعوبه وقال: اضر”ب اضر”ب مين
ميرال: الشابين دول
حمزه سحب أيده وقال: يا حبيبتي اكيدا مش بيبصوا عليكى
ميرال قامت وقالت بصوت عالى نسبياً: مفيش غيره خالص من ناحيتك
ميرال مسكت الشنطه وخدت بعضها وطلعت وحمزه قام ومن غير ما ياخد باله دخل في الكرسي ليقع على الأرض
_عاااااااا٠٠٠٠٠٠ميرال استنى !!
في الخارج
ميرال وقفت برا وربعت أيدها وقالت: حتى مطلعش ورايا
_مالك بس يا جميل مين مزعلك
ميرال استدارت وقالت بصوت مقطع: انتوا انتوا
الشابين بصوا لبعض وقال احدهم: سمعتك وانتى بتقولى لجوزك مش بتغير عليا خالص
الاخر مشي ايده على كتف ميرال وقال: هو مقصر معاكى ولا اي
حمزه مسك ايده وقال: وانت مالك يا روح امك
ميرال بفرحه: حمزه
حمزه خدها خلف ضهره والشاب قال: مزعل الحلوه ليه
حمزه ضر”به بالبوكس في وشه وقال بحده: وانت مال امك
الشاب وضع ايده على فمه وقال: كده بتلعب فى عداد عمرك يا خفيف
الشاب هج”م على حمزه اللى ضر”به في بطنه بكل قوه
الشاب وقع على الأرض والاخر انقض على حمزه وقعد يضر”ب فيا
ميرال وضعت أيدها على فمها وقالت في سرها: أي اللى عملتوا ده
حمزه مسك الشاب من رقبته وقال: تحب تمو”ت ولا تعيش
الشاب بصوت مقطع: أنا أنا اسف

 

 

حمزه زقه ليقع على الأرض أيضاً
حمزه عدل الجاكيت بتاعه وميرال جرت عليا وحضنته جامد أوى وقالت: أنا أسفه
حمزه وضع ايده على شعرها وقال: كنتى عايزه كده يعنى
ميرال ابتعدت عنه وبصت في عيونه وقالت: مش أوى كده
حمزه ابتسم وقال: طب يلا ندخل اكيدا الاكل برد
ميرال هزت رأسها ودخلت هى وحمزه بالفعل
الشابين قاموا بالعافيه وقال احدهم: بقا ده يعلم علينا
الاخر قال وهو بينضف هدومه: هتعمل ايه يعنى
الشاب بخبث: هقولك بس تعالى معايا !!
ميرال وضعت منديل على فم حمزه اللى نز”ف
_حمزه انا أسفه
حمزه مسك أيدها وقال: اهم حاجه عندي انك بخير
ميرال ابتسمت وحمزه مسك الشوكه والسكينه وقال: مش هناكل ولا أي
ميرال مسكت الشوكه والسكينه أيضا وبدات تاكل فكانت جعانه جدآ
على الجهه الأخري
ياسين: اي رايك في المصنع
ملك: حلو أوى
ياسين ابتسم وملك قالت: رن على بابا شوفه فين دلوقتي
ياسين هز رأسه وأخرج هاتفه ورن على معتز والد ملك
معتز: ياسين اخبارك ايه وملك اخبارها ايه
ياسين: كلنا بخير٠٠٠٠٠
ملك خدت التليفون من ياسين وقالت: بابا انت فين ؟
معتز: قاعد مع عمك كمال دلوقتى وسالت عليكى قالى انك مع ياسين
ملك: طب احنا حاليا في الطريق ربع ساعه وهكون عندك
معتز ابتسم وقال: ماشي يا حبيبتي !!
ملك اغلقت الهاتف وقالت: بابا قاعد مع عمو كمال دلوقتى
ياسين ابتسم وقال: اكيدا بيتكلموا في جوازنا
ملك بصت لتحت وياسين وقف العربيه وقال: دقيقه واحده
ملك بصتله وقالت: رايح فين
ياسين نزل من العربيه وقال: مش هتاخر
ملك هزت رأسها وقالت: تمام
بعد شويه
ياسين فتح الباب وركب وملك قالت: كنت فين
ياسين: كنت بعمل حاجه كده
ملك بفضول: حاجه أي
ياسين شغل العربيه وقال: متشغليش بالك
ملك زعلت أوى من طريقه كلام ياسين اللى قال: مكنش قصدي بس

 

 

ملك قاطعته وقالت وهى بتهز رأسها: ولا يهمك وبعدين انا كنت مين عشان اسالك كده
ياسين داس فرامل وقال: اي الكلام اللى قولتى ده ؟
ملك بصت لتحت وسكتت
ياسين مسك أيدها وقال: انتى هتكونى مراتى يا ملك يعنى نصي تانى
ملك ابتسمت ابتسامه بسيطه وياسين خد نفس عميق وقال: كنت بشوف القاعه اللى هنعمل فيها فرحنا
ملك بصتله وقالت بفرحه: بجد
ياسين هز رأسه وقال: كنت بتفق مع صاحب القاعه على شويه حاجات
ملك فرحت أوى وياسين قال: مش عايزك تزعلى منى
ملك هزت رأسها وياسين طلع حاجه من جيبه ووضعها في ايد ملك
ملك ضمت حواجبها وقالت: سلسله
ياسين شغل العربيه وقال: افتحها
ملك فتحتها ووجدت صورتها وصوره ياسين لتترسم الابتسامه على وجهها
ياسين: عملتها واحنا في المانيا
ملك: وجبت الصوره ده منين
ياسين بصلها وقال بابتسامه: هقولك لما نتجوز
ملك: وليه مش دلوقتي ؟
ياسين: بعدين يا ملك ٠٠٠٠٠صحيح اي اللى بينك وبين ميرال
ملك بارتباك: ميرال
ياسين هز رأسه وملك قالت: تقصد ميرال مرات حمزه
ياسين بصلها وقال: ملك انتى عارفه ميرال كويس
ملك هزت رأسها وقالت: لا طبعا أنا أول مره اشوفها
ياسين: رغم انى شكك في الموضوع بس مفيش مشكله
ملك بصت لتحت وقالت في سرها: ياسين مينفعش يعرف حاجه ولا حمزه
في قصر كمال النصراوي وتحديداً في غرفه كمال
ناهد مسكت التليفون ورنت على ماجد وقالت: بقيت الفلوس هتاخدها بكره
ماجد قام وقال: الأسبوع لسه فاضل فيا تلات ايام اه نسيت ما انتى مرات كمال النصراوي
ناهد: فاكر البيت القديم اللى كنا بنتقابل فيا
ماجد هز رأسه وناهد قالت: تكون فيا بكره عشان نخلص من الحوار ده
ماجد: اتفاقنا يا نونو
ناهد قفلت التليفون وقعدت على طرف السرير وقالت: مو”تك هيكون على أيدي يا ماجد
ناهد وهى تكرر كلامها: بكره أن شاء الله هتمو”ت على أيدي
عند ميرال وحمزه
ميرال ركبت العربيه وقالت: الوقت الحلو بيمر عالطول أوى
حمزه ركب أيضاً وقال: فعلاً
ميرال وضعت رأسها على كتف حمزه وقالت: أن شاء الله مش هتكون اخر مره
حمزه بصلها بطرف عينه وقال: ما كنتى بتكر”هى الخروجات معايا اي أللى حصل ؟
ميرال ابتعدت عنه وقالت: يا ميزو ما انت بتعصبني وبصراحه كده انت بارد أوى
حمزه شغل العربيه وقال: مش هرد عليكى لان لو رديت عليكى مش هنخلص
ميرال وهى بتنفخ في أظافرها: يكون أحسن بردو
في الطريق
حمزه وقف العربيه فجاه وميرال قالت: في اي
حمزه فتح الباب وقال: الظاهر العربيه خلصت بنزين

 

 

ميرال وضعت أيدها على رأسها وقالت: مفيش مره خرجنا مع بعض الا وحصل حاجه
حمزه أتأكد فعلاً من البنزين اللى في العربيه ليقول: للأسف مفيش بنزينه قريبه من هنا
ميرال فتحت الباب ونزلت وقالت: طب رن علي السائق الجديد
حمزه اخرج هاتفه ورن بالفعل على السائق الجديد الذي يدعى طاهر
ميرال بصت على الطريق وقالت: في عربيه جايه علينا يا حمزه
حمزه: اوعك تتاخر
_اوامرك يا بيه
حمزه أغلق هاتفه وقال: تفتكري هيساعدنا ؟
ميرال هزت رأسها وقالت: طالما انا معاك اتاكد انه هيساعدنا
حمزه: اي الغرور ده ؟
ميرال رجعت خصله من شعرها لوراء وقالت: ده مش غرور يا حبيبي ده ثقه
حمزه بتريقه: ثقه
العربيه وصلت عندهم بالفعل وميرال شاورت ليها وقالت: استني لو سمحت
العربيه وقفت وميرال حين رات اللى في العربيه خدت خطوه لوراء وقالت بخوف: حمزه
نزل من العربيه الشابين اللى تشاجر معاهم حمزه وكان معاهم شابين آخرين
ميرال وقفت جنب حمزه ومسكت في هدومه وقالت: مش دول نفس الشابين اللى كانوا في المطعم
حمزه بصلهم وهز رأسه وقال: ايوه نفسهم
الشابين اقتربوا من حمزه وقال أحدهم: مالك يا بطل ؟ ما كنت عامل فيها سوبر مان قدام الموزه
حمزه وقد فقد كل ذره عقل لديه ليمسك الشاب من ياقته وينزل عليا بكل قوته
الباقي هج”م على حمزه وميرال صرخت بأعلى صوت وقالت: حمزززززه
حمزه وقع على الأرض والثلاث شباب نزلوا عليا
الشاب اللى كان واقع على الأرض قام ومسك ميرال من ايدها وقال: اي رايك بقا ؟ الحلوه بقت معانا
ميرال حاولت تفلت أيدها لكن معرفتش فكان هذا الشاب مسكها جامد أوى
حمزه حاول يقوم لكن مقدرش
الشباب ابتعدوا عن حمزه وركبوا العربيه وقال أحدهم: مش يلا يا معلم ولا اي
ابتسم بخبث وقال: يلا طبعا
ميرال كانت بتصرخ بأعلى صوت وحمزه مكنش قادر يقوم
الشاب فتح باب العربيه وحاول يدخل ميرال في العربيه لكن معرفش
ميرال بعيون دامعه: حمزه قوم عشان خاطري
الشاب وهو بيدفعها جوه العربيه: اركبي بقاااا متخلنيش أستخدم معاكى العن”ف
وقتها السائق الجديد لعائله النصراوي الذي يدعى طاهر وصل
نزل من العربيه عالطول وجري على حمزه وقال: حمزه بيه
حمزه مسك ايد طاهر وقام بصعوبه
حمزه وعيونه اتحولت الى اللون الأحمر القاتم
زق الشاب ليقع على الأرض وبدا يقرب منه وعيونه بتطق شراره
الشاب بدا يرجع لوراء وحمزه داس على ايده بقدم رجله ليصرخ الشاب بأعلى صوت

 

 

الباقيين نزلوا من العربيه وكان في مواجتهم طاهر
حمزه لا يرحم الشاب الذي مسك ايد ميرال بكل جرأة
بعد شويه
حمزه وطاهر استطاعوا أن يهزموا هولاء الشباب
حمزه وقف مكانه وميرال جرت عليا وحضنته جامد أوى وقالت بعياط: انا السبب في ده كله أنا السبب
حمزه وضع ايده على شعرها وقال بحب: متقوليش كده يا روحى
ميرال ابتعدت عنه ووضعت أيدها على خده وقالت: انا اسفه
حمزه ابتسم ابتسامه بسيطه وقال: خلاص بقا
ميرال بصت لتحت وحمزه خد نفس عميق وقال: حصل خير
ميرال ابتسمت وحمزه وضع ايده على كتفها وقال: أيوه كده
طاهر فتح الباب وحمزه وميرال ركبوا ومشوا
في المستشفى
دينا كانت قاعده على الأرض كما هى ورنيم كانت بجانبها
سيف: رنيم
رنيم ابتعدت عن دينا وراحت عند سيف اللى قال: خالتى سميره قالت ان دينا حامل ولازم تخليها ترتاح
رنيم هزت رأسها وسيف قال: هروح مشوار كده خدوا بالكم من نفسكم
رنيم مسكت ايد سيف وقالت: مشوار أي
سيف وضع ايده على خدها وقال بحنيه: مش هتاخر خدي بالك من نفسك ومن دينا
رنيم ابتسمت ابتسامه بسيطه وسيف خد بعضه ومشي
رنيم خدت نفس عميق وراحت لدينا وقالت: دينا لازم ترتاحى
دينا: ___________
رنيم نزلت لمستواها ومسكت ايدها وقالت: عشان اللى في بطنك طيب
دينا مردتش بردو ورنيم قالت: اكيدا رامى زعلان منك ومش راضي باللى بتعملى في نفسك
دموع دينا نزلت وقالت: خايفه يا رنيم خايفه رامى يبعد عنى
رنيم مسحت دموعها وباستها على رأسها وقالت: خلى ايمانك بربنا كبير يا روحى وأن شاء الله هيكون بخير
دينا هزت رأسها وقالت: رامى لو جرالو حاجه مش هقدر اعيش من غيره يا رنيم
رنيم مسكت ايدها وقالت: اتفائلى خير يا دينا وبعدين ربك موجود قومى اتوضي وصلى ركعتين وادعيلوا
دينا قامت بالفعل ورنيم وضعت أيدها على كتفها وقالت: أن شاء الله هيكون بخير
دينا: أن شاء الله
في قصر كمال النصراوي
معتز قام وقال: بما ان ملك وصلت استأذن أنا بقا
ملك وقفت مكانها وكمال قال: القصر كبير يا معتز اي رايك تقعد اليومين دول هنا
معتز: انت عارف ان ملك مبتعرفش تنام الا في بيتها
ياسين اقترب من ملك وقال بهمس: الكلام ده حقيقي؟
ملك هزت رأسها وياسين قال: امال هنتجوز ازاى
ملك اتكسفت أوى وقالت بتهرب: مش يلا يا بابا
معتز ابتسم وقال: يلا يا بنتى
ياسين بهمس: هتوحشينى اوى

 

 

ملك ابتسمت ابتسامه بسيطه ومعتز مسك أيدها وقال: يلا يا حبيبتي
بعد مهله من الوقت وتحديداً في غرفه حمزه
حمزه قلع التيشيرت وقال: ضهري واجعنى أوى يا ميرال
ميرال بصت على ضهره وقالت: ده كدمات بسيطه هحطلك مرهم وان شاء الله هتكون بخير
حمزه نام على بطنه وميرال بدأت تتدهن ليا المرهم وتغنى
حمزه: أي البرود اللى فيكى ده ؟
ميرال: ليه بس يا حبيبي
حمزه انعدل وقال: بقولك ضهري واجعنى أوى وانتى بكل بساطه بتغنى
ميرال وضعت المرهم على الكومدينو وقالت: ده كدمات بسيطه متقلقش
حمزه قام وقال: مغلطتش لما قولت متجوز جعفر
ميرال مسكت أيد حمزه وقالت: استنى !! قول اللى قولتوا من شويه كده
حمزه مسك وشها بايدها الاتنين وقال: وربنا شبه واحد صاحبي
ميرال زقته وقالت: على الأقل فيا الرجوله عنك
حمزه مسكها من ياقه البيجامه وقال: قله ادب مش عايز فاهمه ولا لا
ميرال: ____________
حمزه رفعها لفوق وقال وهو بيكز على سنانه: فاهمه
ميرال هزت رأسها وقالت بخوف: فاهمه فاهمه
حمزه تركها ودلف نحو الحمام
بعد شويه
حمزه خرج من الحمام ووجد ميرال ماسكه الهاتف وتحدث شخصا ما
حمزه وقف قدام المرايه وقال وهو بيعدل ياقه التيشيرت: بتكلمى مين ؟
ميرال: وانت مالك ؟
حمزه بصلها ورفع أحد حاجبيه وقال: مالى ازاى يعنى
ميرال قامت وقالت: ايوه انت مالك وبعدين أنا بسالك بتكلم مين
حمزه: انتى بنت انما انا راجل
ميرال: دلوقتى مفيش فرق بين الراجل والست يا حبيبي
حمزه بغيظ: قصدك اي
ميرال: قصدي ان الست بقت زي الراجل بالظبط
حمزه بغمزه: بالظبط بالظبط
ميرال بارتباك: انا مش عارفه بتكلم مع واحد متخلف زيك ليه
حمزه قعد على طرف الاريكه وقال: وانا مش هرد عليكى احتراماً لابنى يزيد
ميرال وضعت أيدها على خصرها وقالت: يزيد ؟
حمزه بصلها بطرف عينه وقال: اه يزيد في مشكله ولا اي
ميرال: انت متاكد انك ناوي تسمى ابنك يزيد
حمزه فتح الاب توب وقال: ليه عندك اسم تانى
ميرال: بصراحه اه
حمزه: اممممم

 

 

ميرال قعدت جنبه وقالت: لو طلع ولد بفكر اسمى عاصم او عاصي
حمزه: مفيش مشكله
ميرال استغربت جدآ رده فهى كانت معتقده انه هيجادلها
ميرال حاولت تري ما في الأب توب ولكن معرفتش
_حمزه
حمزه: خير
ميرال وهى بتحاول تبص على الاب توب: انت انت بتتفرج على أي
حمزه: خصوصيات وبعدين أي اللى اتغير من شويه
ميرال وضعت أيدها على خدها وقالت: مفيش
حمزه اغلق الاب توب وقال وهو متجه نحو الباب: هنزل تحت شويه تحبي تنزلى معايا
ميرال قامت ومسكت ايده وقالت: لا مش عايزه بس عندي طلب
حمزه خد نفس عميق وقال: طلب أي
ميرال شاورت على الاب توب وقالت: تفتح الاب توب
حمزه هز رأسه وقال: لا
ميرال: عشان خاطري يا ميزو
حمزه سحب ايده وقال: الاب توب للشغل بس مش للمسلسلات بتاعت حضرتك
ميرال: ومين قالك انى عايزه اسمع مسلسلات ما يمكن عايزه حاجه تانيه
حمزه ضم حواجبه وقال: حاجه تانيه زي أي
ميرال: بصراحه عايزه ابحث عن أسماء جديده
حمزه: ما عندك التليفون ابو ٢٨ ألف
ميرال: فاصل شحن
حمزه وضع ايده على خدها وقال: قولى انك عايزه الاب توب في حاجه تانيه
ميرال بارتباك: حاجه حاجه زي اي
حمزه وهو بيمشي صوبعه على شفايفها: انتى ونيتك بقا
ميرال مسكت أيده وقالت: يعنى هتفتحوا
حمزه سحب ايده وقال وهو طالع: لا

 

 

حمزه طلع وميرال قالت بتنهيده: حمزه استنى
ميرال قعدت على طرف السرير وقالت: ماشي يا حمزه
في صباح يوماً جديداً
تشرق الشمس لتعلن عن إنتهاء الشر الذي دام سنوات عديده
ناهد وضعت مسدس في شنطتها وقالت: لحد هنا وكفايه يا ماجد
ناهد خرجت من الغرفه ووجدت حمزه في وجهها
حمزه ضم حواجبه وقال: رايحه فين
ناهد بارتباك: رايحه موتمر مهم ولازم أحضروا
حمزه بشك: موتمر ودلوقتى ؟
ناهد بصت في الساعه وقالت: انا لازم امشي والا هتاخر عن اذنك يا ابنى
ناهد مشت وحمزه وضع ايده في جيبه وقال: في حاجه غلط ولازم اعرف اي هى ؟
في المستشفى
_دينا لازم تاكلى
دينا قامت وقالت بزعيق: قولتلك مش عايزه أكل
رنيم قامت ووضعت أيدها على كتف دينا وقالت: أهدي عشان اللى في بطنك طيب
دينا مسكت ايد رنيم وقالت: رنيم أنا أسفه أوى بس بس انا ماليش نفس لأي حاجه
رنيم ابتسمت وقالت: طب عشان ابنك طيب كلى لقمه صغيره
دينا هزت رأسها وقعدت على الكرسي ورنيم قعدت جنبها وبدأت تأكلها
على الجهه الأخري
الدكتور: للأسف مقدرش احدد حالته دلوقتى لأن وارد يمو”ت في اي وقت
سيف خارج عن سيطرته وقال بغضب: اوعك تقول كده يعنى
الدكتور قعد على الكرسي وقال: ده الحقيقه يا سيف المريض حالته صعبه جدآ
سيف زق الكرسي برجله وطلع برا
سيف خد نفس عميق وقال: رامى مش هيمو”ت انا متاكد انه هيعيش
_الدكتور قالك اي يا ابنى
سيف استدار وقال: أن شاء الله هيكون بخير يا خالتى
سميره ابتسمت وقالت: أن شاء الله
سيف: آمال دينا ورنيم فين
سميره: دينا كانت رافضه تاكل ولولا مراتك أصرت عليها مكنتش كلت
سيف أبتسم وسميره قالت: حقيقي ونعمه الأخلاق يا ابنى
سيف ابتسم وقال: هروح اشوفهم عن اذنك
سميره هزت راسها وسيف مشي
في منزل قديم جدآ
ناهد نزلت من العربيه ودفعت الاجره للسائق وبدأت تمشي اتجاه المنزل
ناهد وقفت عند الباب وخدت نفس عميق وقالت: لازم ترتاحى يا ناهد وعشان ترتاحى لازم تمو”تى
ناهد طرقت الباب وقالت: لازم يمو”ت النهارده لازم يمو”ت
ماجد فتح الباب وقال: اخيراا وصلتى تعرفي انى منتظرك بقالى ساعه
ناهد دخلت وقالت: تاخد الفلوس ومشوفش وشك هنا فاهم ولا لا
ماجد مسك أيد ناهد وقال: ليه بس يا نونو وبعدين انتى وحشانى أوى

 

 

ناهد سحبت أيدها وقالت بغضب: الحركات ده مش عليا فاهم ولا لا
ماجد قعد على الكرسي ووضع رجل فوق رجل وقال: فاهم
ناهد فتحت الشنطه وايدها كانت بترتعش من الخوف
ماجد: مالك يا نونو خايفه كده ليه؟
ناهد طلعت المسدس ورفعتوا على ماجد وقالت: كفايه أوى كده
ماجد قام وبدا يقرب من ناهد ويقول: ناهد انتى بتعملى اي نزلى المسدس ده
ناهد بدأت ترجع لوراء وتقول: انت مفكر أي ؟ انى هخاف منك وهدفعلك الفلوس اللى طلبتها
ماجد: طب أهدي طيب
ناهد وايدها بترتعش: اوعك تقرب
ماجد وقف مكانه وقال: حاضر ٠٠٠٠بس ارجوكى نزلى المسدس ده
ناهد هزت راسها وماجد بدأ يقرب منها ويقول: ناهد اوعك ناهد أوعك
ناهد صوبت المسدس على قلبه وقالت: لازم تمو”ت يا ماجد وجودك خطر عليا
ماجد هز رأسه وناهد ضغطت على الزناد لتاتى الرصاصه في قلب ماجد اللى وقع على الأرض عالطول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى