رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دعاء حجاج
رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الجزء الرابع والثلاثون
رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني البارت الرابع والثلاثون
رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني الحلقة الرابعة والثلاثون
الدكتوره دخلت وميرال قامت عالطول ومسكت ايدها وقالت: النتيجه اي طمنيني
الدكتوره نظرت لتحت وميرال بخوف: هي التحاليل فيها حاجه غلط ولا أي
الدكتوره بصت لميرال وقالت بابتسامه: الف مبروك طلعتى حامل فعلاً
ميرال بفرحه: بجد ؟
الدكتوره هزت رأسها وميرال حضنتها جامد أوى وقالت: انا مبسوطه أوى بجد ده احلى خبر اسمعوا في حياتى
بعد شويه
ميرال ابتعدت عن الدكتوره وقالت: احم أنا أسفه أوى
الدكتوره ابتسمت وقالت: بلاش الحماس الزايد ده عشان اللى في بطنك
ميرال هزت رأسها وباست الدكتوره من خدها ومسكت الشنطه وطلعت
الدكتوره هزت رأسها وقالت: أول مره اشوف واحده فرحانه بالطريقه ده
ميرال طلعت تليفونها من الشنطه ورنت على حمزه اللى رد عليها خلال ثوانى معدودة
حمزه: أي يا روحى خلصتي ولا لسه
ميرال بتفكير: لما يرجع أحسن لان حابه اشوف رياكشنات وشه لما يعرف انه هيكون اب
حمزه: انتى يا بت
ميرال بغضب: أي بت ده ما تحترم نفسك
حمزه رفع احد حاجبيه وقال: ومن امتى وانتى بتزعلى لما بقولك كده
ميرال: بقولك اي انا فرحانه دلوقتى لو عايز تتخانق اتخانق مع غيري
حمزه وضع ايده على خده وقال: ويا تري فرحانه ليه يا ميرال خانم
ميرال: وانت مالك
حمزه قبض أيده وقال بتوعد: ارجع بس يا ميرال وربنا لخليكى تندمى على كل كلمه قولتيها
ميرال ركبت العربيه وقالت: اعتقد من النهارده هتكون حنين معايا أوى
حمزه: وجايبه الثقه ده منين
ميرال رجعت شعرها لوراء وقالت بغرور: طول عمري بثق في كلامى
حمزه: غرور
ميرال: بص انا مش عايزه اتخانق عشان كده هقفل يلا سلام
ميرال أغلقت الهاتف وحمزه قال بانتهاد: ميرال
حمزه اتعصب اوى وقال: ماشي يا ميرال بس ارجع بس
ميرال بفرحه: حمزه لازم يعرف أول واحد بس لسه هستنى عشان اقوله
ميرال بتفكير: اروحله الشركه ؟
ميرال هزت رأسها واخبرت السائق ان يأخذها لشركه حمزه النصراوي
في قصر جلال الوزيري
دينا عملت قهوه وذهبت للصالون وقالت: اتفضلى يا تالين
تالين مدت أيدها ودينا دلقت عليها القهوه فكانت ساخنه جدآ
تالين قامت وصرخت بأعلى صوت: عااااااااااااا
رامى حينها جري عليها ومسك أيدها وقال: دينا هاتى مرهم الحر”وق فوراً
دينا أزاحت ايد رامى عن ايد تالين وقالت: انت ازاى تمسك ايدها
تالين بعيون دامعه: رامى دينا دلقت عليا القهوه وكانت متعمده تعمل كده
رامى نظر لدينا وقال: انتى فعلاً دلقتى عليها القهوه
دينا سكتت ورامى بغضب: دينا ردي عليا
دينا مردتش ورامى هز رأسه وقال: حسابك معايا بعدين
بعد شويه
رامى قال لداده سميحه تضع لتالين المرهم
سميحه انتهت من وضع المرهم على ايدها ورامى قال: حاسه بأي دلوقتى
تالين: بخير !!
رامى قام وقال: هنتظرك برااا
تالين هزت رأسها ورامى طلع بالفعل
تالين قامت ووقفت قدام دينا وقالت: يا ريت بعد كده تفكري قبل ما تعملى حاجه تندمى عليها بعدين
دينا ابتسمت وقالت: رغم ان رامى أضايق منى أوى إلا أني فرحانه أوى فيكى
تالين ضحكت ثم قالت: هيكر”هك يا دينا رامى هيكر”هك
دينا خافت من تلك الكلام كثيراً ولكن لم تظهر هذا الخوف قدام تالين
دينا ربعت أيدها وقالت: بلاش تحلمى يا تالين بلاش تحلمى
تالين: بلاش احلم ليه ما انتى حلمتى تتجوزي رامى والحلم كان مستحيل
دينا قبضت أيدها وقالت: انتى مش مكسوفه من نفسك وانتى بتحبي واحد متجوز وبيحب مراته
تالين هزت رأسها وقالت: تؤ تؤ غلط يا دودو رامى اتجوزك اه بس بيحبك لا
دينا اتعصبت منها أوى لتمسك شعرها وتقول: وربنا لو ما بعدتى عن جوزي لأكون مطلعه روحك في أيدي
تالين وقد رأت رامى قادماً ناحيتهم لتصرخ بأعلى صوت: عاااااااااا ٠٠٠دينا سيبي شعري مينفعش كده
رامى بصوت جهوري: دينا
دينا شدت شعر تالين اكتر ورامى حاول يزيح ايدها عن شعر تالين ولكن معرفش فكانت الدينا ماسكه في شعرها جامد أوى
تالين بالم: عااااااااا شعري
رامى لكى يبعد دينا عن تالين ضر”بها قلم جعلها تقع على الأرض من قوته
رامى بعصبية: انتى مجنونه ؟ جرا لعقلك اي
تالين فرحت اول باللى عملوا رامى لتقول في سرها: برافو عليكى يا تالين حقيقي موهوبه أوى
دينا قامت وجرت على فوق
تالين بصت لتحت وقالت بتمثيل الحزن: أنا اسفه أوى يا رامى بيه انى خلقت مشاكل بينك وبين مراتك بس والله ما عارفه هى بتعاملنى كده ليه ؟
رامى كان ينظر لفوق وتالين اتعصبت أوى وقالت: رامى بيه
رامى نظر لتحت وتالين قالت: مش يلا ولا أي
رامى هز رأسه وطلع هو وتالين وركبوا العربيه ومشوا
رامى طول الطريق كان بيفكر في دينا فكان مضايق من نفسه أوى انه ضر”بها بالقلم
رامى في نفسه: خلفت بوعدك يا رامى خلفت بوعدك انت ضعيف يا رامى ضعيف
رامى بدأ يضر”ب الدركسون بايده ويقول: اخدت وعد على نفسك انك مش هتمد ايدك عليها مهما حصل والنهارده وبكل بساطه ضر”بتها بالقلم
تالين بعصبية: لا يا رامى مش هسمح للى حصل يتصلح ده انا ما صدقت انك اتخانقت معاها
دينا كانت بتعياط بكل حرقه ومكنتش مصدقه لحد الآن ان رامى ضر”بها عشان تالين
سميره طرقت الباب وقالت: دينا دينا
دينا مسحت دموعها وقالت: تعالى يا ماما
سميره دخلت وقالت: دينا انا راجعه البيت
دينا ضمت حواجبها وقالت: ليه ؟؟
سميره مسكت ايدها وقالت: بكره ذكري وفا”ه ابوكى وبصراحه عايزه أزوره
دينا بعيون دامعه: هروح معاكى
سميره ابتسمت وقالت: هنتظرك بكره
دينا هزت رأسها وقالت: لا دلوقتى
سميره: طب رني على رامى وقوليلوا
دينا بصت لتحت وقالت: حاضر
سميره ابتسمت وقالت: هستناكى تحت اوعك تنسي ترنى على رامى وتقوليلوا
دينا هزت رأسها وسميره طلعت وقفلت الباب وراءها
دينا غيرت ملابسها وتركت هاتفها لكى لا يرن عليها الرامى
دينا نزلت تحت وقالت: يلا يا ماما
سميره: رنيتي على رامى
دينا بكدب: اه يا ماما
سميره بشك: متاكده ؟؟
دينا: ايوه يا ماما رنيت عليا وقالى خدي بالك من نفسك
سميره ابتسمت وقالت: يلا يا بنتى
دينا وسميره طلعوا وركبوا مع طارق ومشوا
في شركه حمزه النصراوي
ميرال كانت تريد ان تجري فهى مكنتش قادره تصبر لكى تقول للحمزه أنها حامل
ميرال وقفت مكانها حين رأت حمزه من ازاز الشباك مع بنت
ميرال بعيون دامعه: حقير
ميرال طلعت تجري على الاسانسير وقالت: كان لازم اعرف انه مش هيتغير
حمزه:خلصتي ولا لسه ؟
البنت شدت السلسله اللى مسكت في قميص حمزه وقالت: أنا اسفه يا بيه
حمزه هز رأسه وقال: ولا يهمك
اخدت الملفات وطلعت
حمزه رجع بالكرسي للخلف وقال: البت ميرال وحشانى أوى
حمزه التقط هاتفه ورن عليها ولكن اتفاجا حين فصلت في وجهه
حمزه وضع ايده على شعره وقال: البنت ده بحالات وربنا
حمزه وضع الهاتف قدامه وقال: كنت عايز اسألها رجعت البيت ولا لسه
حمزه ضغط على الجرس وجنا دخلت عالطول وقالت: أوامرك يا بيه
حمزه: فنجان قهوه
جنا هزت رأسها وطلعت وحمزه اتذكر ميرال ماذا قالت حين طلب منها فنجان قهوه
حمزه هز رأسه وقال: مجنونه اوى رغم كده بعشق جنانها
في ألمانيا وتحديداً في العاصمة برلين
ملك طلعت من غرفتها وخدت نفس عميق واتجهت نحو غرفه ياسين
ملك طرقت الباب وقالت: ياسين ياسين
بعد شويه
ملك كانت على وشك المغادره ولكن الباب انفتح وقتها
ياسين بابتسامة: صباح الخير
ملك بارتباك: انت لسه صاحي ؟
ياسين دخل وملك دخلت وراء وياسين قال: من ربع ساعه كده
ملك: وطالما صاحي من ربع ساعه مفتحتش الباب ليه
ياسين وقف وقال: كنت بعزف على البيانو
ملك: اي ده انت بتعرف تعزف على البيانو
ياسين هز رأسه وملك قالت: على فكره انا كمان بعرف أعزف على البيانو
ياسين: بجد
ملك هزت رأسها وياسين مسك أيدها وقال: سمعينى حاجه على ذوقك بقا
ملك بصت على ايد ياسين وكانت فرحانه أوى بقرب ياسين ليها
بعد مهله من الوقت
ياسين عمل فنجانين قهوه وقعد جنب ملك وقال: اتفضلى يا ست البنات
ملك خدت منه فنجان القهوه وقالت: طب انا اتعلمت العزف على البيانو وانا عندي ١٠ سنين انت بقا اتعلمت على كام
ياسين وهو بيشرب القهوه: حقيقي مش متذكر لان بعزف على البيانو من زمان أوى
ملك بصت لتحت وياسين بصلها وقال: ملك انا حابب اتعرف عليكى اكتر ٠٠٠٠عارف أنى سألتك السوال ده قبل كده بس انتى مقولتيش حاجه عن حياتك وقتها
ملك وضعت فنجان القهوه على الطاوله ووضعت أيدها على خدها وقالت: وعايز تعرف اي عن حياتى ؟
ياسين: كل حاجه
ملك خدت نفس عميق وقالت: انا مش زي ما انت شايف يا ياسين أنا شخص ضعيف أوى شخص ممكن ينكسر من أقرب الناس ليا
ياسين بص لتحت وملك بعيون دامعه: اتكسرت كتير أوى من أقرب الناس ليا تعرف
ياسين بصلها وملك قالت: صاحبتي اللى حبيتها أوى وكنت دايما بقول عليها اختى هى كمان كسرتنى
ياسين بعدم فهم: ازاى
ملك: اتفقت مع شابين عشان يد”مروا حياتى
ياسين وقد فهم ماذا تريد ان تقول ليقول: دايما الغدر بياتى من اقرب شخص لينا يا ملك والاهم من ده كله أننا نتعلم من اللى بيحصل
ملك بعيون دامعه: مش بتعلم يا ياسين أنا للأسف شخص ضعيف شخص بيخاف يقرب من اي حد
ياسين خدها في حضنه وقال: انا جنبك يا لوكا
ملك بصت في عيونه وقالت: تعرف انى كنت بخاف منك أوى الأول كنت خايفه اتقرب منك
ياسين نظر في عيونها التى تشبه سواد الليل وقال: ودلوقتي
ملك: بقيت مصدر الأمان لياا
ياسين مسك أيدها وقال: انا مش هكون مصدر الأمان ليكى بس يا لوكا انا هكون سندك وضهرك وجوزك
ملك اتكسفت أوى وياسين حدق في ملامحها التى تجمع البراءه والخوف في نفس الوقت
ياسين وضع ايده على خدها وقال: ملك أنا مش عايزك تخافي من حاجه واتاكدي طول ما انا جنبك مش هسمح لحد يبصلك حتى
ملك ابتسمت وياسين قال: بتحبي أفلام الأكشن
ملك هزت رأسها بمعنى لا وياسين بغمزه: رومانسي يعنى
ملك بصت لتحت وقالت: بحب المسلسلات التركيه
ياسين: رغم انى مش بحب المسلسلات ده بس مفيش مشكله لو اتفرجنا على مسلسل سوا
ملك ابتسمت وياسين مسك الريموت وبدأ يدور على مسلسل تركى
في المساء
رامى رجع من الشغل فكان مرهق جدا فكان طول اليوم تحت اشعه الشمس الحا”رقة
رامى طلع على اوضته وفتح الباب وقال: دودو دودو
رامى قعد على طرف السرير ونظر لباب الحمام وقال: انا عارف انك زعلانه منى بس اللى عملتى غلط بردو وبعدين عقلك اللى شبه عقل العيال الصغيره ده هيوديكى في داهيه
رامى قلع الجزمه وقال: طب مش عايزه تعرفي انا جايبلك اي معايا
رامى قام وكان رايح يطرق باب الحمام ولكن انفتح معا ولم يجد دينا بداخله
رامى خد نفس عميق وقال: اكيدا عند ماما سميره
رامى طلع واتجه نحو غرفه سميره ولم يجدها أيضا ليقول: معقول ؟؟
رامى نزل تحت وقال: داده سميحه داده سميحه
_نعم يا أبنى !!
رامى وهو ينظر حواليا: آمال فين دينا وماما سميره
سميحه هزت رأسها وقالت: معرفش يا أبنى هما مش فوق ولا أي
رامى هز رأسه وقال: طارق فين
سميحه: برا يا بيه
رامى طلع وقال: طارق طارق
طارق جري على رامى وقال: نعم يا بيه
رامى: دينا وماما سميره فين ؟
طارق: المدام دينا طلبت منى اوصلها لبيت والدتها
رامى ضم حواجبه وقال: أي
طارق: أنا آسف يا بيه بس فكرتك عارف
رامى دخل جوه وقال: معقول دينا قالت لماما سميره اللى حصل
_وماما سميره خدتها ومشوا
رامى هز رأسه وقال: معتقدش ماما سميره تعمل كده حتى لو دينا قالتلها ماما كانت هتقولها اللى عملتى غلط
رامى طلع على فوق ورن على دينا ووجد تليفونها على الكومدينو ليقول: وكمان سبتي التليفون هنا عشان مرنش عليكى ماشي يا دينا
رامى خد مفاتيح العربيه وتليفونه ونزل مره اخري
رامى ركب العربية وقادها باقصي سرعه ممكنه متجهاً إلى منزل سميره
في قصر كمال النصراوي وتحديداً في غرفه حمزه
حمزه فتح الباب وقال وهو داخل: مبترديش عليا ليه
ميرال كانت قاعده على طرف الاريكه والغضب عنوانه
حمزه قلع الجاكيت وقال: بكلمك على فكره وصحيح مقولتيش انك خلصتى اللى بتعملى ليه عشان اجى اخدك
ميرال قامت وكانت متجه نحو الحمام ولكن حمزه مسك أيدها وقال: في اي مالك
ميرال لا رد
حمزه ضم حواجبه وقال: في حاجه حصلت ولا اي
ميرال كانت ساكته تماماً وحمزه وضع ايده على خدها وقال: حد قالك حاجه
ميرال بصت ليا وقالت وهى بتهز رأسها: مش هتتغير يا حمزه مش هتتغير
حمزه رفع احد حاجبيه وقال: مش هتغير ؟ قصدك اي بالكلام ده يا ميرال
ميرال ربعت أيدها وقالت: انت عارف كويس انا بتكلم عن أي
حمزه: لا مش عارف ومتظرك تقولى اي اللى حصل منى
ميرال شاورت عليا وقالت: انت هتكون أب ياخى ده انا اخاف على ابنى منك
حمزه مسك أيدها وقال: وهكون احسن أب كمان بكره تشوفي
ميرال: وانا مقبلش انك تكون اب لابنى يا حمزه
حمزه: استنى استنى ٠٠٠٠٠انتى حامل ولا بتتكلمى عن المستقبل ولا أي أنا مش فاهم حاجه
ميرال هزت رأسها وقالت: بتكلم عن المستقبل يا حمزه
حمزه: ميرال انتى حامل فعلا
ميرال سكتت وحمزه مسك أيدها وقال: بلاش تحرمنى من اللحظه ده وقوليلى انك حامل
دموع ميرال نزلت وقالت: ايوه حامل يا حمزه ومش عارفه اذا كان ده الإبن الأول ليك ولا لا
اختفت فرحه حمزه حين قالت الميرال هذا الكلام الصادم جدآ
حمزه بغضب: انتى مستوعبه انتى بتقولى اي
ميرال بغضب مماثل: وحضرتك مش مستوعب اللى بتعملوا
حمزه: وعملت أي أن شاء الله
ميرال: معرفش
حمزه مسك أيدها جامد أوى وقال بنفاذ صبر: انتى غريبه أوى وبالحال ده صدقيني مش هنكمل مع بعض
ميرال زقته ودموعها نزلت وقالت: يكون أحسن بردو لأن ارفض تكون اب لابنى
حمزه سيطر على أعصابه بصعوبه وقال بكل هدوء: ممكن افهم أي اللى حصل منى عشان ارجع الاقيكى كده
ثم كمل وهو بيكز على سنانه: ويا ريت متقوليش معرفش لان بدأت اتخنق
ميرال بهدوء: مين البنت اللى كانت معاك في الشركه ؟
حمزه: انتى جيتى الشركه
ميرال هزت رأسها وحمزه قال: أي بنت
ميرال بصتله وقالت: كتير أوى كده عشان متعرفش أنهى واحده
حمزه: ميرال متعصبنيش
ميرال بغيظ: البنت اللى كانت لابسه فستان قصير ولونه ابيض
حمزه خد نفس عميق وقال بهدوء: السلسله بتاعتها مسكت في قميصي
ميرال وهى بتفرك في ايديها: بجد ؟
حمزه بتريقه: لا بهزر
ميرال بصت لتحت وقالت: امممم انا اسفه
حمزه قعد على طرف السرير وقال: اخص عليكى بقا ده طريقه تخبريني بيها انك حامل
ميرال قعدت جنبه وقالت: معلش بقا يا ميزو عيل وغلط
حمزه مسك رأسها وقال: نفسي عقلك ده يكبر بقا
ميرال: مينفعش يكبر يا حبيبي لان لو جبت بنت هلعب معاها وعشان اقدر ألعب معاها وافهمها لازم اعمل عقلى بعقلها
حمزه قام وقال: وانا اتجن منكم
ميرال قامت وحضنته وقالت: كنت متوقعه انك هتفرح اوى بس طلعت غلطانه
حمزه: افرح ازاى يا بنتى وانتى كنتى قالبه وشك
ميرال بصت في عيونه وقالت: يعنى مش فرحان دلوقتى
حمزه حملها بين أيديه وقال: فرحان ده شويه أوى يا روحى على الإحساس اللى حاسس بيا
ميرال لفت ايدها حوالين رقبته وقالت: ممكن تكلمنى عن الإحساس ده
حمزه وهو ينظر في عيونها: احساس حلو أوى ان يبقا عندك طفل ويقولك يا بابا
ميرال ابتسمت وحمزه وضعها على السرير وقال: والاحساس الأحلى ان امه هتكون ام عظيمه أوى
ميرال مسكت أيد حمزه وقالت: وابوه كمان هيبقا أحسن أب في العالم كله
حمزه بمشاكسه: الله ما كنت سيئ من شويه اي اللى اتغير
ميرال ضر”بته بخفه على كتفه وقالت: خلاص بقا
حمزه ضمها لحضنه وقال: وبمناسبة الخبر الحلو ده هاخدك مشوار بكره
ميرال بفرحه: مشوار أي
حمزه باسها من خدها وقال: هتعرفي بكره
ميرال دفنت وجهها في صدره وقالت: ماشي !!
في منزل سميره
رامى نزل من العربيه ووقف عند الباب وخد نفس عميق ورن الجرس
سميره فتحت الباب وقالت بابتسامة: تعالى يا ابنى
رامى دخل وقال وهو ينظر حواليا: آمال دينا فين يا ماما
سميره: في اوضتها٠٠٠٠٠٠ استنى هروح اناديها
رامى مسك أيدها وقال: لا خلاص بس كنت عايز اعرف ليه سبتوا القصر
سميره: بكره ذكري وفا”ه ابو دينا ورايحين المقابر عشان نزوره
رامى: ودينا مرنتش عليا ليه ؟
سميره انصدمت من كلام رامى وقالت: دينا قالتلى انها رنت عليك
رامى هز رأسه وقال: اقصد مقالتش الكلام ده لما رنت عليا
سميره ابتسمت وقالت: تلاقيها كانت مستعجله عشان تغير هدومها
رامى هز رأسه للمره التانيه وقال: ماشي يا ماما عايزه حاجه
سميره مسكت ايده وقالت: اكيدا لسه راجع من الشركه
رامى أبتسم وقال: فعلاً
سميره: عشر دقايق والعشاء هيكون جاهز ومش عايزه أعذار
رامى قعد على الأريكة وقال: لا متقلقيش مفيش اعذار
سميره وهى متجه نحو المطبخ: مش هتاخر اوعك تمشي
_حاضر !!
رامى بص لتحت ثم نظر لغرفه دينا وقال: للدرجه ده زعلانه منى
بعد شويه
دينا فتحت الباب وطلعت وانصدمت حين رأت رامى
رامى قام وقال: وجعك أوى كده
دينا مردتش عليا ووقتها سميره طلعت من المطبخ وقالت: كويس انك صاحيه يا بنتى تعالى ساعديني
رامى وهو ينظر لدينا: متعذ”بيش نفسك يا ماما انا ماشي
سميره ضمت حواجبها وقالت: انت بتقول اي يا ابنى
رامى خد هاتفه من على الطاوله وقال: مره تانيه أن شاء الله
سميره مسكت رامى من دراعه ومسكت دينا أيضا وقالت: انتوا متخانقين ولا اي ؟
رامى هز رأسه وقال: لا طبعا بس جالى مكالمه ضرورية كده ومضطر امشي
دينا بصت لتحت ورامى قال بابتسامة: معلش يا ماما مش عايزك تزعلى منى
سميره وضعت أيدها على خده وقالت: مفيش مشكله يا ابنى خد بالك من نفسك
رامى بص لدينا وقال: مش هتيجى ولا اي
دينا هزت رأسها وقالت: هروح مع ماما بكره
رامى مستغل وجود سميره: اجيبك بكره يا روحى وبعدين انتى عارفه انى مقدرش انام من غيرك
سميره ابتسمت وقالت: روحى مع جوزك يا بنتى
دينا: بس يا ماما
سميره بمقاطعة: اسمعى الكلام
رامى ابتسم وقال: هستناكى برااا
دينا اتعصبت أوى ورامى نظر اليها بنظره إنتصار وطلع برا
سميره: دينا
دينا دخلت اوضتها وكانت متعصبه أوى فهى لا تريد ان تذهب معا
سميره دخلت وقالت: مالك يا بنتى ؟
دينا مسكت شنطتها وقالت: مفيش حاجه يا ماما عن أذنك
دينا كانت على وشك المغادره ولكن سميره مسكت ايدها وقالت: مش حابه تروحى مع رامى ولا اي
دينا بتفكير: أنا لو قولت لماما اه هتتاكد انى متخانقه مع رامى وانا مش عايزاها تعرف
دينا هزت رأسها وقالت: مفيش حاجه يا ماما متقلقيش
سميره حضنتها وقالت: خدي بالك من نفسك
دينا حبست دموعها بصعوبه وقالت: هاجى بكره اوعك تمشي من غيري
سميره ابتعدت عنها ووضعت أيدها على خدها وقالت: ماشي يا روحى
دينا ابتسمت وقالت: عايزه حاجه
سميره: سلامتك يا قلبي
دينا خدت بعضها وطلعت وسميره قالت: عايزه افرح بولادكم بقاااا
على الجهه الأخري
سيف فاق اخيرا وقال بصوت منخفض جدا: رورو رورو
رنيم خرجت من الحمام وقالت بابتسامة: مساء الخير
سيف انعدل وقال: هى الساعه كام؟؟
رنيم وقفت قدام المرايه وقالت: ١١
سيف قام وراح عندها وقال: أنا ازاى نمت ده كله وبعدين كنت ظابط المنبه
رنيم بصتله وقالت: وقفته لاني قولت هيزعجك
سيف وضع ايده على خصرها وقال: طب والمشوار ؟
رنيم ابتسمت ابتسامه بسيطه وقالت: اهم حاجه راحتك
سيف باسها من خدها ورنيم قالت: عايزه اعرف الحقيقه ممكن
سيف هز رأسه وقال: طب أدخل الحمام الاول ولا بلاش
رنيم ابتسمت وقالت: ماشي
سيف اتجه نحو الحمام ورنيم لفت شعرها وثبتته بدبوس
قعدت على طرف الاريكه وانتظرت سيف يخرج لكى تعرف كل الحقيقه
بعد شويه
سيف خرج من الحمام ورنيم بصتله والفضول كان عنوانها
سيف وضع المنشفه على السرير وقعد جنبها وقال: عايزه تعرفي اي يا روحى ؟
رنيم بصت لتحت وقالت: ازاى احمد كان عايز يتجوزنى وازاى كان عايز يقت”لنى
سيف: أحمد تاجر أعضاء يا رنيم وانتى كنتى من ضمن المستهدفين
رنيم انصدمت وقالت: أي ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئة اوقعتني في حبها الجزء الثاني)