روايات

رواية بدايه جديده الفصل السادس 6 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الفصل السادس 6 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الجزء السادس

رواية بدايه جديده البارت السادس

بدايه جديده
بدايه جديده

رواية بدايه جديده الحلقة السادسة

اميره بصت ورها وانصدمت: مهاب
مهاب: اديني فرصه والله و صدقني عمري ما هزعلك اميره كانت هترفض بس بصت لقت يوسف جاي عليهم
اميره استنت لما يوسف جه: تعاله بليل اقعد مع مالك وان شاءلله ال فيه الخير ربنا يكتبه
مهاب ببتسامه: ان شاءلله خير عن اذنكم
يوسف: انا مش فاهم حاجه
دنيا: اصل اميره جالها عريس وان شاءلله هتوافق عليه
يوسف: اه الف مبروك مقدماً عن اذنكم
اميره: اه دكتور يوسف
يوسف بصلها: نعم
اميره: زي ما حضرتك عارف اني كنت تعبانه و في حاجات كتيره فاتتني فا انا كنت عاوزه حضرتك تعمل مجموعه صغير كدا ليا انا و دنيا و امير
يوسف: تمام ماشي شوفو عاوزين تيجو امته وانا تحت امركم
اميره: تمام شكرا
يوسف مشي و هو هيفرقع منها
بليل
اميره كانت بتجهز و دنيا معاها
دنيا: ما يمكن مهما ده كويس
اميره: انا عارفه مهاب ي دنيا من وانا في ثانوي لانه كان علي طول بيجي عندنا لانه صاحب مااالك اوووي هو طيب وجدع وعمري ما شوفت منه حاجه وحشه بس هو لو خير ليا اكيد هنبقا من نصيب بعض وبعدين انا لسه هصلي صلاه استخاره
دنيا: ربنا يقدملك ال فيه الخير ي حبيبتي
اميره: يارب ي حبيبتي انا عارفه اني تعباكي انتي واحمد
دنيا: بطلي هبل و بعدين احمد بيعتبرك اخته والله
اميره: ربنا يخليكم لبعض
دنيا: يارب ي حبيبتي
سهام: يلا ي اميره
اميره: حاضر ي امي
سهام: والله و شوفتك عروسه
اميره: لسه ي امي موافقتش
دنيا: ي بت متقفلناش كدا الله
اميره ببتسامه: حاضر
وخدت صنيه الحاجه السقعه و دخلت قدمت الحاجه السقعه للكل و راحت قعدت جنب مالك اخوها
ابو مهاب: طب انتو عارفين احنا جاين لي وهنسيبكم تفكر براحتكم اهم حاجه رضا العروسه مهاب ابني صاحبك من اولي جامعه وانتو مع بعض وهو شاف اختك و حباها و مرضيش يروح يكلمها زي اي حد و هو كان معرفنا كلنا في البيت بس هو قال لما اشتغل و كدا ابقا اروح اتقدم
مالك: واحنا يعمي مش هنلاقي احسن من مهاب ل اميره مهاب صحبي وانا حافظه وعارف انو هيحافظ علي اختي بس اهم حاجه راي اميره
اميره: انا معنديش مانع بس هصلي صلاه الاستخارة ان شاءلله و هرد عليكم
ام مهاب: ان شاءلله خير ي حبيبتي طب نسبكم مع بعض شويه
كلهم خرجو ماعدا مهاب و اميره
مهاب: احم
اميره: اي
مهاب: عاوزه تعرفي عني اي مثلا
اميره: بص ي مهاب عاوزه اقولك حاجه انا عارفه عنك كل حاجه انا كل الطلباه منك ان لو حصل نصيب تحبي و تصوني و لو حصل بينا اي محدش تاني يعرفها تتقي ربنا فيا تحترمني متتعصبش عليا لازمن تكون حنين عليا طبعا انتا كنت عارف اني كنت مخطوبه قبل كدا و كان ل حب حياتي وبعدين حبيت تاني بس محصلش نصيب برضو
مهاب: مالك حكالي كل حاجه و متقلقيش اسالي اخواتي البنات من ورا يستي اساليهم قوليلهم مهاب عامل معاكم اي في البيت
اميره: انا مش هسال انا هثق فيك انتا وان شاءلله خير
مهاب: بإذن الله
سيف بهزار: ما خلاص بقا
اميره بضحك: خلصنا يعم خلاص
سيف: يعني نقول مبروك
اميره: يعم لسه هصلي وبعدين ابقا اقولكم
مالك: ربنا يقدملك ال فيه الخير يارب
بعد شويه مهاب مشي هو و عيلته
تاني يوم
علي الفطار
سهام: اي ي حبيبتي صليتي
اميره برتياح: ايوا ي ماما و بلغيهم ان كل شي قسمه ونصيب واني موافقه
مالك بفرحه: منك لله وقعتي قلبي الف مليون مبروك ي قلب اخوكي
اميره: عقبالك ي حبيبي لما افرح بيك يارب
مالك: وانتي طيبه ي حبيبي
امير: مبروك ي حبيبتي
سيف: اخيرااا هيبقا عندنا فرحين لا واي بعد امتحناتي الله الف مبروك ي حبيبتي
اميره: الله يبارك فيكم ي حبايبي اجدعن بقا ي سيف
سيف: حاضر ي حبيبي
سهام: مبروك ي حبيبتي
اميره: الله يبارك فيكي ي امي مااالك متقولش ل مهاب انا هقوله
مالك بضحك: هتموتي الواد والله هتعملي فيه نفس ال عملتيه انهارده
اميره: تعرف عن اختك كدا
مالك: اه
اميره: يبقا خلاص بقا
بعد شويه اميره لبست و نزلت الكليه
اميره: انا وافقت
دنيا بفرحه: الف مبروك ي حبيبتي احمد هيفرح اووووي
منه من وراهم: علي اي قوليلي قوليلي
اميره ببتسامه: جالي عريس امبارح و وافقت عليه
منه حضنتها: مبروك ي عيوني
اميره: الله يبارك فيكي ي حبيبتي هو فين بقا
دنيا: كنت لسه شايفاه قاعد في الكفاتريه باين
اميره: طب تعالي معايا
و راحو يدورو عليه لقوه قاعد و بيقراء قراءن
اميره: احم احم
مهاب ببتسامه: صدق الله العظيم اي
اميره: انا صليت امبارح مش عاوزاك تزعل لان كل شئ قسمه ونصيب….. ولسه هتكمل لقت الدموع في عينه: انتا هتعيط خلاص خلاص انا بهزر والله انا وافقت وقولت ل مالك يبلغكم وتشوفو معاد وتيجو تحددو معاد الخطوبه
مهاب بفرحه: بجد والله
اميره ببتسامه: اه والله يلا عن اذنك بقا عندي محاضره
مهاب: ماشي ي قمر
اميره مشيت هيا و دينا و راحو المحاضره
بعد شويه
اميره: انا جعانه اوووي بجد
دنيا: والله وانا وبعدين احنا مقولناش هنروح امته عند الدكتور يوسف
اميره: هخلي امير يكلمه و هقولك انا هروح انا بقا
دنيا: لسه فيه محاضره وبعدين مش هتستني مالك
اميره: تعبانه والله ي دنيا عاوزه اروح انام
دنيا: طيب ي حبيبتي روحي و انا هبقا ارن عليكي
اميره: حاضر
اميره خرجت لقت مالك بيرن عليها: اي ي مالك
مالك: انتي فين
اميره: هركب و هروح اهو
مالك: طب استني انا جايلك
اميره: ماشي
اميره فضلت مستنيه لحد ما مالك جه
اميره: انتا مش قولت انك مشهتروح دلوقتي
مالك: المجنون ال اسمه مهاب رن عليا و قالي انهم جاين انهارده قولت يدوبك امشي
اميره: هو مش كان في الكليه
مالك: لا ي ختي روح علي طول لما انتي وافقتي
اميره ببتسامه: الواد ده واقع اووووي
مالك: هو بيحب اي حد
اميره ابتسمت و فضلت سرحانه لحد ما روحو ورنت علي دنيا قالتها مهاب جاي انهارده
بليل
مهاب: انا لو عليا اخليها حالاااا والله
اخته ضربته: يعم اتقل شويه الاه
مهاب: مش جاادر والله ي بوسي
بوسي: هيا ال بت قمر الصراحه والله
مهاب: جدااااا
اميره: اي رايكم بعد خطوبه منه و امير
مهاب: بس ده كتير
اميره: علي ما نجهز الحاجات ال هنحتاجها
ابو مهاب محمد: طب يجماعه نقراء فتحه و نلبس دبله و كدا علي ما نعمل الخطوبه اي رايكم
مهاب: انا موافق
سهام: علي بركه الله
مالك: الف مبروك جميعاً
واتفقو انهم هيقرااءو فاتحه الخميس ال جاي
الصبح
اميره صحيت صلت و بعدين نزلت
مالك: عروستناااا القمررر
اميره: والله ما في قمر هنا غيرك
سهام: تعالي افطري ي حبيبتي
اميره: مش جعانه والله ي ماما دنيا زمانها جايه هيا واحمد علشان ننزل ننقي الفستان بتاعها و اشوف حاجه ل قراءت الفتحه
مالك: طب ما ترني علي مهاب يجي معاكم اهو يتصاحب علي احمد
اميره: تصدق فكره بس انا مختش الرقم
مالك: خدي ي ختي
اميره بعدت شويه ورنت علي مهاب
مهاب بنوم: الو
اميره: اذيك ي مهاب
مهاب قام بسرعه: اي ده اميره هو انا بحلم
اميره بضحك: لا يعم مش بتحلم كنت برن عليك اقولك اني نازله مع دنيا واحمد علشان دنيا هتختار فستان الفرح بتاعها و انا هجيب حاجه ل قراءت الفتحه فا لو عاوز تيجي وكدا
مهاب: في ثانيه هتلقيني عندك
اميره ببتسامه: خلي بالك من نفسك
مهاب: عيوني
و قفلو السكه
بعد شويه كان مهاب وصل واميره رنت علي دنيا جت هيا واحمد
اميره: طبعا انتو عارفين بعض اكيد
احمد: اه اتعرفنا اخر مره كنت عندكم فيها
بعد شويه وصلو مول كبير
اميره: طب بص ي مهاب في حاجه كدا كنت عاوزه اعملها
مهاب: قولي
اميره: نطقم زي بعض في قراءت الفتحه والخطوبه
مهاب: بس كدا من عيوني
اميره اتكسفت: طب يلا نروح فين الاول
دنيا: تعالو نختار فستاني الاول
راحو محل الفساتين و نقو الفستان كان شكله حلو جدااااا والكل انبهر بيه
و بعدين راحو ينقو دريس ل اميره اميره نقت دريس اسمر و طرحه سمره ومهاب جاب طقم كلاسك اسمر واحمد مرضيش يروح يأجر البدله بتاعته دلوقتي
بعد ما لفو و خلصو راحو فطرو و بعدين كل واحد راح علي بيته
تاني يوم
اميره نزلت الكليه وكان معاها مهاب نازل علشان يخلص اجراءات التخرج ما هي اخر سنه بقا
مهاب: هتخلصي امته
اميره: عندي محضرت الدكتور يوسف و بعدين كنا هبداء عنده مراجعه من اول بكرا بس هساذن منه علشان قراءت الفتحه وكدا
مهاب: هتبقي اجمل عروسه في الدنيا كلها
اميره اتكسفت: يعم بتكسف الاه
مهاب ضحك علي شكلها: يعني هتخلصي امته
اميره: بص هخلص وهرن عليك
مهاب: ماشي ي حبيبتي وباس راسها و مشي
اميره فرحت بل عمله و خصوصاً ان يوسف كان واقف
(انا مواصفتش مهاب هو طويل بس مش اووي لابس نضاره و شعره طويل بيلعب جيم عنيه لونها عسلي لون بشرته قمحيه يعني مز يعني)
اميره دخلت المحاضره هيا و دنيا
بعد ساعتين اخيرا خلصو
اميره: دكتور يوسف ممكن كلمه
يوسف: اتفضلي
اميره: لو ينفع تأجل مراجعه بكرا لان انا قراءت فتحتي بكرا فا طبعا مش هينفع اجي وكدا
يوسف: تمام ماشي الف مبروك مقدماً
اميره ببتسامه: الله يبارك فيك
اميره خرجت من عنده رنت علي مهاب
مهاب: انتي فين
اميره: لسه خارجه اهو انتا اكيد روحت
مهاب: لا قاعد مستنيكي برا اهو
اميره: ماشي انا جيالك اهو
دنيا: انا رنيت علي احمد فا استني معايا علي ما يجي
اميره: ماشي ي حبيبتي
بعد شويه كان احمد جه
احمد: ما تيجي
اميره: مهاب واقف مستني والله
احمد: ماشي
و مشيو و اميره راحت ل مهاب لقته واقف مع بنت وهو باين مش طايق نفسه والبت عماله تتلزق فيه اميره راحت عنده بعصبيه: اييييي ده ان شاءلله
مهاب: والله هيا ال جت…..
و مكملش كلامه
اميره بعصبيه: انتا تسكت خااالص ي مهاب ولا اقولك اشبع بيها و بعدين مشيت و سابته
مهاب حاول يلحقها بس هيا كانت ركبت و مشيت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بدايه جديده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى