روايات

رواية بدايه جديده الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الجزء الثاني عشر

رواية بدايه جديده البارت الثاني عشر

بدايه جديده
بدايه جديده

رواية بدايه جديده الحلقة الثانية عشر

مهاب جه باقصي سرعه عنده
بعد شويه كان وصل البيت لقي الكل قاعد
مالك بزعيق: اختي فين معرفتش تحااافظ علي اختي
مهاب: في ناس رنو عليا ي مالك و قالولي محتجينك في الشغل ضروري
مالك: وانتا متزفتش رنيت عليا لييييييي
مهاب: منا قولت يمكن مش محتاجينك
مالك: غبي غبي قولي كدا هنلقي اميره فين
احمد: هو في حد كان حاطط اميره في دماغه
دنيا: ال ما تتسما سمرر
كريمه: لا سمر عمرها ما تعمل كدا متقدرش اصلا
امير: ي جماعه بلاش زعيق العيال جوه
الكل هدا ما عدا مهاب ال فضل رايح جاي وبعدين وقف فجاءه و خرج
بوسي فضلت تنادي عليه بس مردش عليها و مشي
عند اميره
اميره فاقت من المخدر لقت نفسها مربوطه في الكرسي فضلت تصوت
واحد من الرجاله: ماتبطلي صداععع بقا
اميره مسمعتش الكلام فا الراجل جه و ضرابها بل القلم جامد علشان تسكت فا منخرها جابت دم
اميره بتعب: والله ما هرحمكم
: مش هترحمي مين
اميره انصدمت لان الصوت ده مش غريب عليها
اميره بصدمه: يوسف
يوسف بضحكه شريره: اه يوسف
اميره بعصبيه: انتا واحد حيوان و زبااله مهاب مش هيرحمك
يوسف مسكها من الطرحه جامد: مهاب ده انا هوريكي هعمل فيه اي علشان يبقا ياخد حاجه مش بتاعته
اميره تفت في وشه هو اتعصب جامد و ضربها بل القلم جامد و منخريها جابت دم تاني
يوسف قرب منها: انتي عارفه ممكن اعمل حاجه دلوقتي واخليكي تندمي طول حياتك بس لا انا مش هعمل حاجه دلوقتي هخليها بإراتك انتي
و بعدين مشي و سابها
عند مهاب
راح ل عبد الكريم و فضل يخبط علي الباب و بنت صغيره هيا ال فتحت
عبد الكريم من جوه: مين ي اميره ال بيخبط
اميره ببراءه: ده عمو باين عليه شرير
مهاب ضحك غصب عنه و بعدين عبد الكريم خرج ليه
عبد الكريم: اهلا اهلا نورت والله اميره معاك ولا اي
مهاب دخل: اميره اتخطفت ي عبد الكريم و مش لاقيها
عبد الكريم بصدمه: ايييي
مهاب: تعرف انا كنت شاكك فيك والله
عبد الكريم: انا اه كنت بحب اميره زمان و دلوقتي بعتبرها اختي والله بس مش للدرجادي متوصلش اني اخطفها انا الحمدلله ربنا رزقني ب مراتي و اميره و ريناد
مهاب ببتسامه: ربنا يخلهملك يارب طب عن اذنك بقا
عبد الكريم قام معاها: هاجي معاك مش هينفع اسيبك لوحدك
مهاب: شكرا ي صحبي
عبد الكريم: علي اي يعم انتا اخويا
و قال ل مراته ان هو خارج و خرجو فضلو يدورو عليها
بعد مرور اسبوع محدش عرف حاجه لسه عن اميره و مهاب معدش بياكل والكل حزين عليه و اميره نفس الشئ كل يوم يوسف بيضربها و هيا مبترضاش تاكل حاجه
يوسف بخبث: احب اعرفك سر جوزك حبيبك كان مخبيه عنك
اميره بتعب: مش عاوزه اعرف منك حاجه
يوسف: هقولك يستي خلاص عرفت ان موضوع الحمل عندكم مفيش وان جوزك فيه عيب احب اقولك انتي ال فيكي العيب مش جوزك
اميره بصدمه: انتا بتقول اي ي متخلف انتا
يوسف شدها من شعرها: لو قليتي ادبك هوريكي انا ممكن اعمل اي
اميره: اعلا ما في خيلك اركبه
يوسف: تمام ماشي هاتو الكرباك
اميره بخوف: انتا هتعمل اي ي مجنون
يوسف ضربها بيه جامد وهيا صوتت جامد و فضل يضرب فيها و هيا تصوت لحد ما اغمي عليها يوسف فوقها تاني بميه سقعه و مسكها من شعرها: عرفتي بقا انا ممكن اعمل فيكي اي ولسه
اميره بتعب بصتله وبعدين تفت في وشه الحركه دي عصبته جامد وزقها من علي الكرسي و وقعت و فضل يضرب فيها جه يقرب منها و يقطع هدومها وفعلا قطع هدومها ولسه هيقرب عليها لقي ال بيزقه جامد و فضل يضرب فيه
كريم: انتا واحد حيوان وانا هربيك
مهاب جري علي اميره غطها و شالها جري بيها علي المستشفي
بعد شويه الدكتور خرج
الدكتور: دي حاله اعتداء لازمن تبلغو الشرطه احنا عملنا ال لازم ليها شويه ادويه و مرهم ياريت حد يجبهم واتفضلو تقدرو تشوفوها
الكل دخل ليها و اولهم مهاب
مهاب راح جنبها وحضنها وباس راسها
اميره بوجع و بتعب: ي مهاب ابعد جسمي وجعني
مهاب بعد عنها: حقك عليا ي حبيبتي حقك عليا
اميره: مش عاوزه حد جنبي ولا معايا سبوني لوحدي ممكن
مهاب بحزن: طب يلا ي جماعه معلش نسبها لوحدها شويه
كلهم خرجو ماعدا مهاب
اميره بعياط: لي كدا ي مهاب لي كدا
مهاب بستغراب: في اي ي حبيبتي
اميره: انتا ازاي تخبي عليا اني انا ال فيا العيب مش انتا
مهاب بصدمه: مين ال قالك
اميره: يوسف ال قالي ي مهاب
مهاب: والله ي حبيبتي ما كنت عاوز ازعلك علشان انا كنت عارف ردت فعلك
اميره: ولو ي مهاب تجيب الغلط فيك ليييي
مهاب: علشان بحبك ي اميره علشان بحبك
اميره: وانا كمان بحبك اوووي و حضنو بعض
اليوم التاني
اميره صحيت من النوم مفزوعه
مهاب جري عليها و حضنها: متقلقيش ي حبيبتي انا جنبك اهو خلاص اهدي اهدي
اميره هديت و فضلت تعيط
مهاب: بتعيطي لي ي حبيبتي بقا
اميره: خايفه اووووي
مهاب: انا جنبك ي نور عيني خلاص
بعد شويه اميره هديت
الباب خبط
مهاب: ادخل
كريم: الحمدلله على سلامتك ي بطل
مهاب: الله يسلمك تعاله اقعد
كريم جه قعد
مهاب: ما تحكيلي عرفت مكان اميره ازاي
كريم: حاضر
فلاش بااك
يوسف كان ماشي و كريم ماشي مش مركز وكانو الاتنين باصين في الموبيل فا خبطو ببعض و التلفونات طارت منهم بس التلفونين كانو زي بعض
يوسف بعصبيه: ما تفتح ي بغل
كريم بعصبيه: مين ده ال بغل و اتخنقو مع بعض و الناس حاشت و كل واحد خد التلفون و مشي بعد شويه كريم بيفتح التلفون لقها بتاع يوسف بس لقي حد برن كريم رد قال يمكن صاحب التلفون
شخص: خلاص ياباشا جوزها خرج و طلعنا جبنا اميره بس فضلت تقاوم كتير اوووي و هنوديها علي مخزن ******* زي منتا قولت
كريم حاول يتخن صوته: تماااام
و قفل
كريم: اميره لا لا مش يمكن هتلقيها واحده تانيه
و كبر دماغه بس لقي رقم تاني بيرن و قالو ان التلفون ده بتاعي و راح رجعو و بعدين سافر علشان شغله
بعد اسبوع
كريم: صوتك متغير لي ي حبيبتي
دنيا: اميره اتخطفت من اسبوع و مش لقينها ي كريم
كريم بصدمه: اه ي بن الكل***ب خلاص انا نازل و عارف مكانها
و نزل في نفس اليوم و راح هو و مهاب و جابو اميره
بااااااااااااااااك
اميره: و يوسف عملتو اي معاه
كريم: سلمته للشرطه
مهاب: شكرا ليك جداااااا والله
كريم: اميره اختي و ده واجب عليا يلا عن اذنكم
مهاب: اتفضل
و مشي
بعد مرور اسبوع
اميره بتوتر: مهاب
مهاب: امممم
اميره: ما تتجوز عليا علشان تجيب اطفال
مهاب بصدمه: هو انتي بتقولي اي انتي واعيه للكلام ده
اميره: اه اتجوز وانا هجبلك عروسه عسل
مهاب مش مستوعب ال اميره بتقوله: اميره فوقي
اميره: انا فايقه ي مهاب انا عاوزه عيال لو حتي من واحده تانيه بس يكونو شبهك
مهاب مش عارف يرد يقول اي: انا نازل ي اميره
و نزل اميره قعدت فضلت تعيط
كريمه: مالك يبني
مهاب: اميره بتقولي اتجوز
كريمه بصدمه: ليي
مهاب: عاوزه عيال ي ماما
كريمه: هو انتا مش قولت العيب منك انتا فا ازاي بقا
مهاب: لا عيب منها ي امي بس مردتش اقولها و مكنتش ناوي اقولها والله بس هيا عرفت
كريمه: طب ما تتجوز انا برضو نفسي في احفاد
مهاب بصلها: حتي انتي ي امي ما انتي عند احفاد اهو
كريمه: يبني نفسي اشوف عيالك قبل ما يحصلي حاجه
مهاب: بعد الشر عليكي ي امي
كريمه: يبقا تسمع كلامي وكلام مراتك
مهاب حط ايده علي دماغه
بوسي: اذيكم ي اهل البيت اي ده الاه مالك ي حبيبي
مهاب: مفيش عن اذنكم و خرج برا البيت خاالص
مالك: امال اميره فين
كريمه: فوق اطلع ليها
مالك طلع هو و بوسي
لقو اميره مغمي عليها
مالك جري عليها: اميره اميره في اي ي حبيبتي مااالك
و شالها وجري بيها نيمها علي السرير و فضل يفوق فيها لحد ما فاقت
اميره بتعب: انا تعبانه اووووي ي مالك
بوسي حطت ايدها علي وشها لقتها سخنه اوووووي: اميره سخنه اوووي ي مالك انزل هات الدكتور بسرعه
مالك نزل والكل طلع عند اميره لما عرفو انها تعبانه وكل ده مهاب ميعرفش حاجه ولا جه البيت
الدكتور: حرارتها مرتفعه جداااا لازمن حد يفضل سهران جنبها يعملها كمدات و ايدها العلاج ده و يأكلها و لو منزلتش برضو رنو عليا نخدها المستشفى
مالك: ماشي شكرا ي دكتور
الدكتور مشي
بليل
بوسي: انا برن علي مهاب مش بيرد عليا ي ماما
كريمه: طب حاولو من تلفون اميره عمره ما يكنسل عليها هيرد
وفعلا حاولو من علي تلفونها بس جم يرنو لقوه داخل بس داخل و معاها حد
بوسي بستغراب: كنت فين كل ده و مين دي
مهاب: احب اعرفكم سلمي مراتي
الكل انصدم
ماالك بزعيق: يعني ايييييييييييييي
مهاب: يعني اتجوزت اختك عاوزه كدا وامي عاوزه كدا
كريمه: بس مش بسرعه دي يبني اميره ممكن تروح فيها
مالك: ولا هتروح فيها ولا حاجه انا هاخد اختي و هنمشي من هنا
كريمه: يبني البت تعبانه مينفعش
مهاب: مين ال تعبان
بوسي: اميره نايمه جوه اهو لا حول بيها ولا قوه
مهاب دخل بسرعه حسس عليها لقها مولعه
مهاب: مجبتوش دكتور ليييي
كريمه: جبنا جبنا يبني و قلنا لازمن حد يبقا جنبها طول الليل و لو متحسنتش لازمن تروح المستشفى
مهاب: تمام انا هفضل معاها
مالك كان هيتكلم بس بوسي منعته وخدتو و نزلو
سلمي ببراءه: محتاج حاجه اعملهالها
مهاب وهو بيبص علي اميره: لا شكرا ي سلمي
بعد نص الليل
سلمي: قوم انتا و متقلقش انا هفضل جنبها
مهاب بنوم: لا لا مش هقدر اسيبها
سلمي: طب خلاص خليك انا هقعد جنبها الناحيه التانيه و فضل طول الليل جنب اميره لحد الصبح
اميره فاقت بتعب بصت جنبها لقت مهاب نايم و لقت حد داخل و في ايده اكل جت تقوم لقت مهاب صحي
مهاب: انتي كويسه ي حبيبتي
اميره بتعب: اه ي حبيبي وبصت ل سلمي مين القمر دي
مهاب مسك ايديها: مش انتي كنتي عاوزاني اتجوز اتجوزت واحده غلبانه وطيبه وجدعه و فضلت جنبك طول الليل منمتش كمان
اميره ببتسامه: الف مبروك ي حبيبي
مهاب: انتي كويسه
اميره هزت راسها وسلمي حطت الفطار وجت تمشي
اميره: تعالي كلي
سلمي: لا شكرا هاكل لوحدي برا
اميره: خلاص نقوم ناكل كلنا برا
مهاب: سلمي تعالي هنا كلي علشان اميره متقومش
سلمي جت و قعدت جنب اميره و فضلو ياكلو
اميره: الحمدلله شبعت
سلمي: بس انتي مكلتيش حاجه
اميره: لا كلت الحمدلله
مهاب: طب كلي دي من ايدي
اميره كلتها من ايدها و شاولتله علي سلمي
مهاب رفض بس اميره عملتها هيا: كلي دي بقا من ايدي
سلمي ابتسمت و كالتها من ايدها
بعد شويه
مهاب: انا نازل شويه ي حبيبتي عاوزه حاجه من تحت
اميره: هتلنا حبت تسالي لينا انا و سلمي
مهاب: عيوني ونزل
سلمي: انتي ازاي طيبه كدا
اميره: بمعني
سلمي: يعني اي واحده تلاقي جوزها اتجوز عليها بتزعل يعني وكدا
اميره: انا ال قولته اتجوز
سلمي: بجد
اميره: اه والله وانا هعتبرك زي اختي و مش هعملك وحش خالص والله
سلمي بفرحه: بجد والله هتعملني زي اختك
اميره ببتسامه: انا طول عمري وحيده يعني عند اخوات صبيان بس وكان نفسي يبقا عندي اخوات بنات لحد ما اتخطبت ل مهاب اعتبرت بوسي اختي وهيا دلوقتي مرات اخويا
سلمي: وانا برضو كنت الوحيده ابويا و امي ماتو و اخواتي كل واحد راح في وادي و سابوني ل خالتي و جوز خالتي مكنش بيحبني خالص وكان علي طول يضربني بس مكنتش بقول ل خالتو علشان ميحصلش مشاكل بينهم لحد ما مهاب الله يكرمه جه و انقذني منهم يلا علشان تاخدي العلاج
اميره ابتسمت ليها: ماشي ي حبيبتي
و خدت العلاج و فضلت قاعده هيا و سلمي يتفرجو علي التليفزيون

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بدايه جديده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى