روايات

رواية بدايه جديده الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الجزء الثالث عشر

رواية بدايه جديده البارت الثالث عشر

بدايه جديده
بدايه جديده

رواية بدايه جديده الحلقة الثالثة عشر

مهاب جه لقي اميره نايمه هيا و سلمي
مهاب جه شال اميره و نامو جوه و نسي سلمي خاالص
الصبح اميره صحيت قبل مهاب فضلت باصه ل ملامحه شويه وبعدين لقت الباب بيخبط قامت من جنب مهاب و خرجت لقت سلمي جهزت الفطار
اميره: انتي ال عملتي الفطار
سلمي: ايوا متعوده اصحا بدري و احضر الفطار
اميره: طب تعالي نفطر ونقعد نتكلم لما مهاب يخرج
سلمي: طب ادخلي صحي مهاب
اميره: ماشي و دخلت
اميره: حبيبي
مهاب بنوم: اممم
اميره: يلا ي حبيبي نفطر
مهاب مسك ايديها و شدها عليه: طب ما تيجي اقولك كلمه سر
اميره: ولاا لم نفسك سلمي براا
مهاب بحب: يعني اي سلمي برا طب منا عاوز اقولك كلمه سر بقا
اميره بضحك: يبني هزعلك قوم يلا
مهاب قام معاها و خرج
سلمي: صباح الخير
مهاب: صباح النور
و قعدو فطرو
بعد مرور اسبوع
في البلكونه
اميره: احكيلي ازاي في يوم و ليله خليتي مهاب يتجوزك
سلمي اتوترت: اصل اصل هو خيطني بل العربيه و قولتله خدني معاك و حكيتله علي ال جوز خالتي بيعمله معايا واني عاوزه حد يحميني
اميره بشك: اه تمام
سلمي بتعب: انا حاسه اني دايخه
اميره: مالك يبنتي في اي
سلمي قامت جريت علي الحمام و فضلت ترجع
اميره رنت علي مهاب و جه بسرعه وجاب دكتور معاه
بعد شويه
الدكتور: الف مبروك المدام حامل
اميره بصدمه: اييي ازايييي هو انتو مش لسه متجوزين امبارح
مهاب: طب تعاله ي دكتور اوصلك لحد الباب
مهاب وصل الدكتور وبعدين راح ل اميره ال كانت قاعده وعلي و شها ملامح الزعل و الصدمه و كان بيتردد في عقلها: معقول معقول كان متحوز عليا
مهاب جه جنبها: اميره ممكن نتكلم
اميره قامت: عن اذنك مش عاوزه اتكلم و سابته و دخلت ل سلمي
اميره دارت الزعل: الف مبروك لي مقولتليش انك انتي و مهاب متجوزين من زمان
سلمي: هو قالي متقوليش والله انا اسفه
اميره: تمام ولا يهمك و جت تقوم بتلم هدومها سلمي راحت ليها
سلمي: راحه فين
اميره ببتسامه مكسوره: هقعد عند اخواتي يومين كدا و بعدين هاجي متقلقيش
مهاب: مفيش خروج ي اميره
اميره معبرتهوش وجت تمشي سلمي و قفت قدمها: ال مفروض يمشي فا هو انا مش انتي
اميره: ابعدي ي سلمي بلله عليكي
سلمي: والله ي اميره كنت هحكيلك بس هو ال كان منعني والله و مكنتش متخيله اني هحمل بسرعه كدا
اميره: ال حصل حصل ي سلمي سبوني بقا عاوزه ابقا لوحدي يومين كدا
مهاب بعصبيه: وانا قولت مفيش خروج
اميره بعصبيه: هخرج واعلا ما في خيلك اركبه
مهاب مسكها جامد من ايدها و زقها: وانا قولت مفيش خروج يعني مفيش خروج
كريمه و ياسر طلعو جري علي صوتهم
ياسر خد مهاب و نزلو
كريمه: في اي يبنتي
اميره: مفيش حاجه وقامت دخلت الاوضه وقفلت علي نفسها
كريمه بصت ل سلمي بقرف: كله منك من ساعت ما دخلتي البيت ده و هما بيتخانقو ونزلت و سابتها سلمي فضلت تعيط لحد ما نامت علي الكنبه
بعد شويه اميره هديت و خرجت لقت سلمي نايمه و علي وشها اثر الدموع اميره صحتها: مالك ي سلمي
سلمي: مفيش انا كويسه
اميره ببتسامه: متزعليش من ال عملته الصبح
سلمي ابتسمت: لا ي حبيبتي ازعل لي ده حقك والله وبكفايا انك مستحملاني اصلا
اميره: يبنتي انتي اختي متقوليش كدا
سلمي: شكرا والله ي اميره علي معاملتك دي والله
اميره: حبيبتي لازمن بقا تاخدي مهاب و تروحو تتابعو عند دكتوره علشان البيبي يبقا كويس
سلمي: حاضر ي حبيبتي لما يجي قوليلو
اميره: انا مش هتكلم معاه قليلو انتي
لقو الباب بيفتح عملو نفسهم بيتفرجو علي المسلسل
مهاب و هو بيبص علي اميره: سلمي عاوزك
سلمي قامت و راحت وراه
مهاب: بصي انا حجزتلك عند دكتور كويس جدا هتبعي معاه طول فتره حملك تمام
سلمي: ماشي حاضر بس عاوزه طلب ممكن
مهاب: قولي
سلمي: صالح اميره اميره غلبانه و طيبه والله و مكنش ينفع تتعصب عليها كدا
مهاب: ربنا يسهل ناديلها قوليلها مهاب عاوزك
سلمي خرجت: اميره مهاب عاوزك
اميره قامت ببرود وراحت عنده: خير
مهاب قفل الباب: ي اميره اسمعيني
اميره: ولا اسمعك و لا تسمعني خلاص إحمد ربنا اصلا اني مطلبتش الطلاق
مهاب: ي اميره سلمي كانت……
اميره قطعت كلامه: مش عاوزه اسمع حاجه تمام وجت تمشي مهاب مسك ايدها: انا بكلمك
اميره: مهاب سيب ايدي
مهاب: ي اميره اسمعيني
اميره: مش عاوزه اسمع سبني ي مهاب وإحمد ربنا اني لسه قاعده معاك اصلا
مهاب ساب ايدها وهيا خرجت
تسريع الاحداث (طبعا انتو عاوزين تعرفو مهاب عرف سلمي ازاي هتعرفو بس بعدين) بعد مرور 7 شهور سلمي قربت تولد و العلاقه بين مهاب واميره متوتره وسلمي تعبت جامد في الحمل واميره بتساعدها
اميره: ي سلمي ارتاحي بقا
سلمي: لا هعمل معاكي مش هسيبك
اميره: طب خلاص تعالي نقعد شويه
و راحو قعدو في البلكونه
سلمي: تعرفي ي اميره انا حبيتك جدااا والله
اميره ببتسامه: والله انا ال حبيتك اوووي بجد
سلمي: اميره خلي بالك من ال بيبي
اميره: لي بتقولي كدا
سلمي: مش عارفه بس لو حصلي حاجه تخلي بالك منه
اميره: ان شاءلله ي حبيبتي هتبقي كويسه والله و هتربي ولادك و هيبقو قمر زيك انتي و مهاب
سلمي بضحك: لا انا بدعي يطلع زيك كدا
اميره: حبيبتي والله ان شاءلله خير ي حبيبتي متقلقيش
سلمي:مش عارفه انا من غيرك كنت عملت اي
اميره: انا اعتبرتك اختي مش ضرتي والله
سلمي حضنتها
بعد مرور شهرين
سلمي بتعب: اميره الحقيني
اميره جريت عليها سندتها و ندهت علي مهاب مهاب جه و خدها و طلعو علي المستشفي
بعد مرور ساعتين
الدكتور خرج والكل كان قلقان
مهاب: طمني ي دكتور
الدكتور: الاطفال الحمدلله كويسين
كريمه بستغراب؛ااطفال
الدكتور: ايوا المدام كانت حامل في تؤام ولد و بنت والحمدلله الاتنين كويسين
اميره: طب وسلمي
الدكتور: متقلقيش هيا كويسه بس محتاجه رعايه كويس تقدرو تدخلو تشوفوها
الكل دخل ليها
اميره: الحمدلله على سلامتك ي حبيبتي
سلمي: الله يسلمك شوفتي البيبي
مهاب: قمر زيك بس الواد شبهي كدا كدا
اميره زعلت من كلمت مهاب بس مبينتش
سلمي: بس الولد لي هو انا كنت حامل في تؤام
مهاب: اه ي حبيبتي
اميره انصدمت اكتر من الكلمه و سلمي لاحظه ده الدموع كانت في عين اميره: عن اذنكم
بوسي قامت ورها لانها فهمت اي الحصل و هيا زعلت من اي
اميره خرجت برا المستشفى و فضلت تعيط جه حد حط ايده علي كتفها اميره من غير ما تبص تشوف مين: امشي ي بوسي مش عاوزه اتكلم
كريم جه قعد جنبها: بس انا مش بوسي
اميره بصتله و مسحت دموعها وابتسمت: اي انتا جاي هنا لي
كريم: يبنتي انا شغال هنا اصلا انتي نسيتي
اميره: ايوا ايوا
كريم بصلها بحب: مالك كنتي بتعيطي لي
اميره: لا لا مفيش
كريم: اميره مش عليا ده انا كنت اقرب واحد ليكي كنت عارفك اكتر من نفسك
اميره: عاوزه اطلق من مهاب ي كريم
كريم بفرح: والله بجد وبعدين اخفي فرحه ده و عمل نفسه مصدوم: اقصد لي في اي
اميره حكتله علي الحصل
كريم: مش عارف والله اقولك اي والله
اميره: تساعدني في السفر
كريم: هتسافري فين ي اميره
اميره: هروح تركيا اي بلد
كريم: بس انا مش هقدر اسيبك لوحدك
اميره: متقلقش هبقا كويسه بس عاوزه قبل ما امشي اطلق الاول
كريم مسك ايدها علشان يحسسها بل الامان بس للاسف كان مهاب نازل يجيب حاجات ل سلمي و شاف كريم و هو ماسك ايد اميره
مهاب بعصبيه: اي ال انتي بتهببيه دهههههه و راح ضرب كريم جامد و مسك اميره من ايدها جامد
اميره سحبت ايدها منه جامد: ابعد عني
مهاب ضربها بل القلب كريم قام و ضربه جامد و فضلو يضربو في بعض واميره جت تمشي كانت دايخه جامد و مكنتش مركزه و جت تعدي الطريق عربيه خبتطها بوسي بصويت: اميررررررررررره و جريت عليها كريم جري عليها هو و مهاب
كريم شالها
مهاب بزعيق: هو انتا مجنون دي مراتي هات
و فضلو يتجادلو برضو
بوسي بزعيق: انتو اي البت بتموتتتتتتتتتت
كريم جري بيها علي المستشفي و دخلت العمليات
الكل كان واقف برا مستني اميره تخرج بفارغ الصبر
مهاب بعصبيه: عارف لو قربت من اميره تاني هتكون انتا ال جبته لنفسك
كريم كان هيتعصب هو كمان بس سكت
بعد شويه الدكتور خرج
بوسي: اميره عامله اي ي دكتور
الدكتور: المريضه كويسه الحمدلله و البيبي كويس متقلقوش
مهاب بصدمه: بيبي اي
الدكتور: انتو مكنتوش تعرفو ان المدام حامل
مهاب جري دخلها الاوضه بعد ما نقلوها من عمليات
مهاب راح عندها لقها نايمه و دماغها مربوطه و وشها باين عليه علامات الضرب
مهاب قعد جنبها و مسك ايدها وهيا صحيت و بعدت ايده
اميره بتعب: ابعد عني
مهاب: انا اسف والله اسف
اميره بعصبيه: ابعد عني مش عاوزه اشوفك خااالص ياريت تتطلقني و تخلصني بقا
بوسي جت قبل ما مهاب يرد علي اميره
بوسي بفرحه: الف مبروك ي روح قلبي
اميره بستغراب: علي اي مش فاهمه
بوسي: انك حامل
اميره بصدمه وحطت ايدها علي بطنها وعيطت: بجد والله انا حامل
كريم بحزن بس مبينش ده: الف مبروك ي اميره
اميره بفرحه: الله يبارك فيك انا فرحانه اوووووي
بوسي: يارب دايما تكوني فرحانه ي حبيبتي
مهاب: معلش ي جماعه عاوز اميره في كلمتين ممكن
الكل خرج
مهاب: اميره ممكن تسمعيني
اميره: مش عاوزه اسمع حاجه انا هاخد ابني و همشي من حياتك خالص
مهاب: اي ال انتي بتقوليه ده
ااميره: ال سمعته
مهاب: ي اميره انا بحبك وانتي عارفه اني عملت كل ده علشانك والله انتي قولتلي اتجوز اتجوزت
اميره بعصبيه: انا معاك في كل ده بس انتا كنت متجوز بقالك كتير الله اعلم من امته بقا وبعدين لما تتجوز عليا يبقا علشاني لما تضربني قدام الناس كلها يبقا علشاني لما تقول ل سلمي هيطلعو حلوين زيك ماشي ي حبيبتي برضو علشاني انتا متعرفش انا بتوجع قد اييبييي سبني اعيش حياتي بعيد عنك بقاااا انا تعبت والله
وبعدين اغمي عليها
مهاب لحقها و فضل ينادي علي دكتور الدكتور جه و كشف عليها
الدكتور: العصبيه غلط عليها وبعدين هيا ضعيفه لازمن تتغذا علشان الحمل وان شاءلله هتبقا كويسه ولازمن محلول وان شاءلله خير بس اهم اهم حاجه بلاش عصبيه العصبيه غلط عليها
مالك: انا اختي هتروح معايا البيت و مش عاوزه مجادله
مهاب: بس
مالك بعصبيه: مبسش اميره هتروح معايا
بوسي: ي حبيبي خليها مع جوزها
مالك: بوسي ممكن تسكتي
بوسي سكتت
و مالك نزل علشان ياخد اذن خروج و فعلا اميره خرجت و راحت مع مالك
بليل سلمي برضو روحت و مهاب و مكنش عارف يعمل اي
مالك: ي اميره لا مش هتسافري
اميره: مالك سبني اعمل ال انا عاوزاه اربي ابني بعيد عن كل حاجه بتحصل هنا
امير: ي حبيبتي اسمعي الكلام عاوزه تتطلقي هنطلقك متقلقيش بس بلاش تبعدي
اميره: معلش ي امير سمحوني بس لازمن امشي
سيف: خلاص انا هاجي هكمل تعليمي برا
اميره: ال انتا عاوزه بس اهم حاجه مهاب ميعرفش انا سافرت فين
مالك: ماشي
بعد مرور 5سنين اميره سافرت تركيه هيا و سيف و خلفت طفلين زي القمر ولد و بنت برضو و مهاب كان كل يوم بيسال عليها بس محدش راضي يقوله سافرت فين لحد ما يأس خاالص فضل متجنب سلمي و سلمي حاسه بكدا و زعلانه (اه صحيح تعالو اعرفكم علي الاطفال ال في الروايه
ولاد مهاب و اميره _يحيي و مريم
ولاد مهاب و سلمي _نوح و قمر
ولاد امير ومنه_ملك و محمود و عبد الرحمن و آيه
ولاد مالك و بوسي _سما و بتول
ولاد احمد و دنيا _رودينا و علي
ولاد عبد الكريم و سمر _اميره و محمد و مصطفى)
سيف: عاوز انزل اعمل الفرح في مصر
اميره: بس انا مش عاوزه انزل مصر
سيف: اميره مهاب ليه الحق يشوف ولاده و هما ولاده زي ما هما ولادك
اميره: مش عارفه والله ي سيف اعمل اي
سيف: هننزل مصر
اميره: طيب ي سيف
بعد مرور ايام اميره و سيف جهزو الشنط و نزلو مصر
مالك و امير كانو مستنينهم
اميره جريت علي اخواتها و حضنتهم
مريم: وسعي كدا عاوزه اشوف خالو
مالك: قلب خالو و فضل حضنها
يحيي: طب وانا
مالك نزل مريم و سلم علي يحيي و بعدين سلمو علي اميره و بعدين سيف سلم عليهم و بعدين مشيو
في البيت
اميره: وحشتيني اوووي ي بت ي بوسي
بوسي: انتي اكتر و حضنت يحيي و مريم كتير اوووي وحشتوني اوووي انا عمتو بوسي
مريم: طب انا نفسي اشوف بابا هتوديني ليه
اميره: هنروح كلنا بليل ي حبيبتي امال فين منه ي امير
امير: عندهم والعيال معاها
اميره: اوعا تكون مزعلها
امير: لا لا مفيش الكلام ده
بوسي: العيال جم اهو
سما و بتول: اذيك ي خالتو و حشاني والله
اميره: انتو اكتر ي حبايبي والله
بوسي: يلا علشان ناكل
قامو كلهم و كالو وبعدين لبسو و نزلو راحو عند مهاب
اميره خبطت علي الباب و كريمه ال فتحت
كريمه بصدمه: اميره
اميره ببتسامه و حضنتها: وحشتيني اوووي ي ماما
كريمه: انتي اكتر ي حبيبتي وبعدين خرجت من حضنها و بصت للعيال
اميره: دي تبقا تيته كريمه سلمو عليها
سلمو عليها و كريمه فضلت حضناهم وبعدين دخلو
مريم: امال بابا فين
كريمه: زمانه جاي ي… ولسه مكملتش الكلمه لقت مهاب داخل
مهاب و هو مش واخد باله: اي ده هو احنا عندنا ضيوف ولا اي
اميره: عمرنا ما كنا ضيوف
مهاب بصدمه: ااااميرره
ااي رايكم في المفاجاءه دي😂😂😂😂😂♥

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بدايه جديده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى